Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Olen aika ujo, muttei se tarkoita etten haluaisi palvelua! Ujouden takia nimenomaan toivon että sitä palvelua tarjotaan aktiivisesti, mulle on ihan painajaista joku etäisen oloinen myyjä jolta mun pitää itse mennä änkyttämään vastauksia.
Jos yhdelle tarjotaan palvelua ja toiselle ei, mulle ainakin tulee olo että toinen asiakas nähdään parempana kuin toinen.
En.. Moikata voi, mutta ärsyttää just esim huonekaluliikkeessä, kun saatta kolmekin myyjää hyökätä kimppuun..
Mikäsiinä on niin vaikea ymmärtää, että olen katsomassa, tutustumassa, vertailemassa ja kun tarvin apua, pyydän. Tuskin se myyjä jaksaa juosta mun perässä puoli tuntia
Vierailija kirjoitti:
Te jotka käytätte kuulokkeita: pliis huomioikaa muut julkisissa liikennevälineissä. Menkää bussissa sinne perälle istumaan, ei eteen mihin vanhusten on helpompi istua. Junassa niille korkeammille paikoilla samasta syytä. Älkää jääkö ovien eteen seisomaan niin että ihmiset joutuvat kiusaantuneina miettimään pitäisikö huutaa vai koputtaa olalle.
Toimin mahdollisuuksien mukaan juuri näin, oli kuulokkeet päässä tai ei.
Kysytkö tosissasi vai ilkkuaksesi?
Lainaus ei toimi, mutta jos tarkoitit tätä: "Kiinnostavaa. Onko yhden lauseen ääneen sanominen tosiaan liikaa? Miksi sinulla on tällainen tavoite?" niin kysyin ihan tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun kohdallasi harvinaiset kyselyt ja pyytelyt. Kohdallani jokapäiväistä ja aspa työn päälle, jossa on vain ja ainoastaan muita varten, ei huvita toimia infopisteenä tai kuulevansa korvana ties kenelle työajan jälkeen. Läheiset, tutut ja kollegat ovat toki asia erikseen.
---
Missä sä oikein liikut, jos jatkuvalla syötöllä on joku kyselemässä tietä? Asun Helsingin keskustassa ja liikun paljon Helsingin eri alueilla. Ehkä kerran kuussa jos niinkään usein joku pysäyttää kysyäkseen jotain.
Ehkei sinua lähestytään niin helposti. Minulta on tällä viikolla kysytty lähes joka päivä. Lisänä työ, jossa vastailen jatkuvasti samoihin kysymyksiin. Ja kyllä. Tämä kaikki tapahtuu Helsingissä.
Ehkä sinun kannattaa opetella vttumainen ilme tai pukeutua vaikka ani
En ole erityisemmin kiinnostunut animetaivaalle, mutta kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka käytätte kuulokkeita: pliis huomioikaa muut julkisissa liikennevälineissä. Menkää bussissa sinne perälle istumaan, ei eteen mihin vanhusten on helpompi istua. Junassa niille korkeammille paikoilla samasta syytä. Älkää jääkö ovien eteen seisomaan niin että ihmiset joutuvat kiusaantuneina miettimään pitäisikö huutaa vai koputtaa olalle.
Toimin mahdollisuuksien mukaan juuri näin, oli kuulokkeet päässä tai ei.
Hyvä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Olen aika ujo, muttei se tarkoita etten haluaisi palvelua! Ujouden takia nimenomaan toivon että sitä palvelua tarjotaan aktiivisesti, mulle on ihan painajaista joku etäisen oloinen myyjä jolta mun pitää itse mennä änkyttämään vastauksia.
Jos yhdelle tarjotaan palvelua ja toiselle ei, mulle ainakin tulee olo että toinen asiakas nähdään parempana kuin toinen.
Otatko katsekontaktia myyjään tai menetkö seisomaan jonnekin lähelle?
Pelkkä tervehdys riittää, sillä haluan tutustua liikkeen valikoimaan rauhassa ja osaan kysyä, jos on kysyttävää. Jos myyjä tulee liian nopeasti tyrkyttämään jotakin, lähden pois. Ilman tyrkytystä olisin voinut tehdä ostopäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYKKÄÄN!!! Jätän jopa ostamatta, jos ei tarpeeksi nopeasti tulla avuksi. Jos haluan itsepalvelua, ostan netistä.
Ymmärrän kyllä, että ei ole välttämättä laiskuutta, jos ei kysytä, kun Suomessa on paljon ihmisiä jotka ahdistuvat kysymyksestä, vaikka siihen voi nätisti vastata "ei kiitos". Mutta en rupea juoksemaan myyjien perässä, etenkään jos iso rahallinen ostos kyseessä.
Ostan sieltä mistä saan palvelua.
T. Kolmikymppinen nainen
En ymmärrä mikseivät nämä ahdistujat osta netistä? Kivijalkaliikkeeseen mennään juuri sen palvelun takia.
Sinä menet. Puhu vai omasta puolestasi. Minä ainakin käyn kivijalkamyymälöissä ihan vain sen takia, että tahdon nähdä tuotteen ennen ostamista ja vaatteet ja kengät tietenkin hal
Ja kerrotko vielä miksi sinulle on maailmaa suurempi ongelma sanoa myyjälle että olet vain katselemassa?
Kerron heti, kun sinä olet ensin kertonut missä minä noin sanoin!?
Miksi sinä teet tuosta asiasta elämääkin suuremman ongelman? Löysennä vähän sitä nutturaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut kultasepänliikettä lukuunottamatta myymälässä, jos en voisi itse ottaa tuotetta hyllystä! Onko sulla jotain fyysisiä rajoituksia, että tarvitset sellaiseen apua? Siinä tapauksessa asia on aivan eri kuin normaali tilanne.
Ja monestiko olet käynyt ravintolassa, jossa on ok, että tarjoilija tuo sulle annoksia ja sinä niitä maistelet ilman mitään velvoitetta maksaa niistä?? Kerro mullekin missä näin voi tehdä, niin suuntaan sinne saman tuen!
Ja ihan vain tiedoksi: niitä asiakaspalvelijoita (eli myyjiä) on monessa muussakin liikkeessä kuin vain pienissä erikoisliikkeissä. Miksi rajaat tämän keskustelun vain spesiaaliliikkeisiin ja jankkaat aivan turhaa asiaa? Turha tästä on enää jatkaa.
---
Onko sulla jotain henkisiä rajoitteita, kun menet noin sekaisin siitä, että osa asiakkaista haluaa ottaa vastaan apua? Jos olen esimerkiksi alusvaatel
Keskustelu elää ystävä hyvä. On aika tylsä keskustelu, jos monta kymmentä sivua vain vastataan aloituksen kysymykseen kyllä tai ei. Ei se edes ole keskustelua, vaan gallup.
Vierailija kirjoitti:
En.. Moikata voi, mutta ärsyttää just esim huonekaluliikkeessä, kun saatta kolmekin myyjää hyökätä kimppuun..
Mikäsiinä on niin vaikea ymmärtää, että olen katsomassa, tutustumassa, vertailemassa ja kun tarvin apua, pyydän. Tuskin se myyjä jaksaa juosta mun perässä puoli tuntia
Minä kävin monessa huonekaluliikkeessä selvästi ostoaikeissa, katsekontaktia hakien. Vain yhdessä tarjottiin oikeasti palvelua. Yksi liike oli tosin sellainen jossa kerroin tulevani sohvaa ostamaan ja myyjä jopa osoitti mistä ne löytyvät, muttei tullut esittelemään. Ostin tietysti siitä liikkeestä jossa myyjä ystävällisesti esitteli minulle sohvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko katsekontaktia myyjään tai menetkö seisomaan jonnekin lähelle?
Otan katsekontaktin ja moikkaan tullessani sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
No ei minulle ainakaan ole mikään ongelma jos julkisella paikalla joku puhuttelee minua. Jos haluan kuunnella äänikirjaa rauhassa keskeytyksettä, en luonnollisestikaan mene tekmään sitä kauppakeskukseen tai muuhun ihmisiä vilisevään paikkaan, vaan menen vaikka metsään.
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaako palvelua liittyy tasan tarkkaan siihen miten asiakas ottaa kontaktia tervehtimisen jälkeen. Ei siihen, että arvostaisin. Toki saattaa vaikuttaa myös kuinka minuun suhtaudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarjoaako palvelua liittyy tasan tarkkaan siihen miten asiakas ottaa kontaktia tervehtimisen jälkeen. Ei siihen, että arvostaisin. Toki saattaa vaikuttaa myös kuinka minuun suhtaudutaan.
Sinä olet siellä töissä, ei asiakas. Miksi hänen pitäisi juosta sinun perässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
Miksi menet vilkasliikenteiselle paikalle kuuntelemaan kirjaa, jos sinulle on ongelma, että joku esim. kysyy tietä Ateneumiin? Eikö se keskeytyksettä kuuntelu onnistuisi paremmin vaikka kirjastossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai asiakkaille tarjotaan palvelua siinä järjestyksessä, kun tulivat liikkeeseen. Muu on törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut kultasepänliikettä lukuunottamatta myymälässä, jos en voisi itse ottaa tuotetta hyllystä! Onko sulla jotain fyysisiä rajoituksia, että tarvitset sellaiseen apua? Siinä tapauksessa asia on aivan eri kuin normaali tilanne.
Ja monestiko olet käynyt ravintolassa, jossa on ok, että tarjoilija tuo sulle annoksia ja sinä niitä maistelet ilman mitään velvoitetta maksaa niistä?? Kerro mullekin missä näin voi tehdä, niin suuntaan sinne saman tuen!
Ja ihan vain tiedoksi: niitä asiakaspalvelijoita (eli myyjiä) on monessa muussakin liikkeessä kuin vain pienissä erikoisliikkeissä. Miksi rajaat tämän keskustelun vain spesiaaliliikkeisiin ja jankkaat aivan turhaa asiaa? Turha tästä on enää jatkaa.
---
Onko sulla jotain henkisiä rajoitteita, kun menet noin sekaisin siitä, että osa asiakkaista haluaa
Keskustelu elää ystävä hyvä. On aika tylsä keskustelu, jos monta kymmentä sivua vain vastataan aloituksen kysymykseen kyllä tai ei. Ei se edes ole keskustelua, vaan gallup.
Keskustelu elää, mutta sinä jumitat vaan siinä pikkupikkuputiikissasi ja haluat, että kaikki muutkin tekisivät samoin 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet vilkasliikenteiselle paikalle kuuntelemaan kirjaa, jos sinulle on ongelma, että joku esim. kysyy tietä Ateneumiin? Eikö se keskeytyksettä kuuntelu onnistuisi paremmin vaikka kirjastossa?
Vilkasliikenteisellä paikalla tuskin jokainen vastaantulija kuuntelee äänikirjaa, miksi ihmeessä valitsisit kysyä juuri kuullokkeet päällä kulkevalta? Eri asia jos ainoa vastaantulija kulkee kuulokkeet päässä.