Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi vai ilkkuaksesi?
Lainaus ei toimi, mutta jos tarkoitit tätä: "Kiinnostavaa. Onko yhden lauseen ääneen sanominen tosiaan liikaa? Miksi sinulla on tällainen tavoite?" niin kysyin ihan tosissani.
Okei. No, kokeillaan.
Tärkein syy on se, että teen työtä jossa pitää olla paljon tekemisissä muiden kanssa. Saan päivän sosiaalisen tarpeen täyteen siellä sekä läheisten kanssa. Nautin merkityksellisestä vuorovaikutuksesta, mutta mistään säästä puhumisesta tai tarjousten kuuntelemisesta en, se on kuluttavaa ja tylsää. Hiljaisuudestakin pidän.
Lisäksi tyylikkäästä sanattomasta palvelusta tulee minulle ylellinen olo. Sellainen, että myyjä osaa asiansa, eikä ole epätoivoinen tai pidä minua kyvyttömänä pyytämään itse apua. Siitä avun tyrkyttämisestä tulee vähän ostostv-vaikutelma, sellainen että minua pidetään tyhmänä tai uusavuttomana
Aivan ihme porukkaa tässä keskustelussa. En ole sosiaalisesti estynyt, haluan vain katsella kauppojen tarjontaa rauhassa. Osaan kysyä myyjältä, jos tarvitsen apua. "Voinko olla avuksi? Kiitos, katselen vain" on mielestäni täysin turhaa smalltalkiin verrattavaa juttelua eikä mitään asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika ujo, muttei se tarkoita etten haluaisi palvelua! Ujouden takia nimenomaan toivon että sitä palvelua tarjotaan aktiivisesti, mulle on ihan painajaista joku etäisen oloinen myyjä jolta mun pitää itse mennä änkyttämään vastauksia.
Jos yhdelle tarjotaan palvelua ja toiselle ei, mulle ainakin tulee olo että toinen asiakas nähdään parempana kuin toinen.
Se tarjoaako palvelua liittyy tasan tarkkaan siihen miten asiakas ottaa kontaktia tervehtimisen jälkeen. Ei siihen, että arvostaisin. Toki saattaa vaikuttaa myös kuinka minuun suhtaudutaan.
Autocorrect eli ei liity arvottamisen vaan siihen vaikuttaako siltä, että asiakas tahtoo palvelua vai katseletko mieluummin rauhassa.
Hyvä tietää siis että parhaiten tämä selviää kysymällä, se ujompi asiakas odottaa sinulta aktiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika ujo, muttei se tarkoita etten haluaisi palvelua! Ujouden takia nimenomaan toivon että sitä palvelua tarjotaan aktiivisesti, mulle on ihan painajaista joku etäisen oloinen myyjä jolta mun pitää itse mennä änkyttämään vastauksia.
Jos yhdelle tarjotaan palvelua ja toiselle ei, mulle ainakin tulee olo että toinen asiakas nähdään parempana kuin toinen.
Se tarjoaako palvelua liittyy tasan tarkkaan siihen miten asiakas ottaa kontaktia tervehtimisen jälkeen. Ei siihen, että arvostaisin. Toki saattaa vaikuttaa myös kuinka minuun suhtaudutaan.
Sinä olet siellä töissä, ei asiakas. Miksi hänen pitäisi juosta sinun perässäsi?
Sivusta: Koettakaa nyt päättää, saako sitä avuntarvetta kysyä vai ei? Tässähän on huudettu useampi sivu, että asiakkaiden pitää antaa olla rauhassa, koska nämä osaavat kyllä itse pyytää apua, jos sitä tarvitsevat. Nyt sitten ei pidätkään antaa olla rauhassa, koska jos antaa se on asiakkaiden juoksuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihme porukkaa tässä keskustelussa. En ole sosiaalisesti estynyt, haluan vain katsella kauppojen tarjontaa rauhassa. Osaan kysyä myyjältä, jos tarvitsen apua. "Voinko olla avuksi? Kiitos, katselen vain" on mielestäni täysin turhaa smalltalkiin verrattavaa juttelua eikä mitään asiakaspalvelua.
Niinpä, how do you do? How do you do.
En tykkää, en niin yhtään. Totean aina, että sanon sitten, jos tarviin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varsin kummallinen käsitys juttelusta, kun kolme sanainen lausekin on jo oikein talk :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet siellä töissä, ei asiakas. Miksi hänen pitäisi juosta sinun perässäsi?
Sivusta: Koettakaa nyt päättää, saako sitä avuntarvetta kysyä vai ei? Tässähän on huudettu useampi sivu, että asiakkaiden pitää antaa olla rauhassa, koska nämä osaavat kyllä itse pyytää apua, jos sitä tarvitsevat. Nyt sitten ei pidätkään antaa olla rauhassa, koska jos antaa se on asiakkaiden juoksuttamista.
Moi siellä sivussa, kuvitteletko että täällä on joku yksi keskustelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienessä liiketilassa nään ilman kenenkään juoksemisia tahdotaanko apua vai ei. Olisi tärppöä mennä esittelemään tuotteita, jos annetaan elekielellä ymmärtää, että tahtoo katsella rauhassa.
Onko tosiaan eleiden ja katseen lukutaito näin heikkoa, että on käsittämätöntä ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän sen myyjän pitäisi tietää, että haluat katsella rauhassa etkä kuulu siihen asiakasryhmään, joka odottaa myyjältä palvelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
Miksi menet vilkasliikenteiselle paikalle kuuntelemaan kirjaa, jos sinulle on ong
Hämmentävää. Eli jos olen kävelemässä asemalta töihin, minun pitäisi ottaa kuulokkeet pois ja olla kuuntelematta kirjaa, jotta ihmiset ymmärtäisivät ettei tarvitse tulla puhumaan?
Yleensä kuuntelen kirjaa siksi että haluan kuunnella sitä ja se hetki ennen töitä, harrastuksia tai perheen kanssa vietettyä aikaa soveltuu siihen mainiosti. Ihan käsittämätöntä olettaa, että muut ovat olemassa jotta voisit kysyä heiltä neuvoa tai jotta voisit muuten vain keskeyttää heidän kuuntelemisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: Koettakaa nyt päättää, saako sitä
En. Siksi kirjoitin te-muodossa enkä sinä-muodossa. Vai luulitko, että teitittelen sinua? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Np ehkäpä tuon sanoja on just se, jonka mielestä sen myyjän pitääkin aina tyrkyttää itseään asiakkaille. Se on varmaan itsekin jonkin pikkupuljun omistaja ja pakottaa myyjänsä asiakkaiden ahdisteluun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
Miksi menet vilkasliikenteise
Samaa olen ihmetellyt. Mutta tuolla aiemmin joku totesi, että hän kysyy ensimmäiseltä vastaantulijalta, oli kuulokkeet tai ei. Aivan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: Koettakaa nyt päättää, saako sitä avuntarvetta kysyä vai ei? Tässähän on huudettu
Miksi täällä sellainen päätös pitäisi tehdä? Olet huono työssäsi, jos tarvitset sen hoitamiseen jonkin päätöksen av-palstalta.
Eri
Hämmentävää. Eli jos olen kävelemässä asemalta töihin, minun pitäisi ottaa kuulokkeet pois ja olla kuuntelematta kirjaa, jotta ihmiset ymmärtäisivät ettei tarvitse tulla puhumaan?
Yleensä kuuntelen kirjaa siksi että haluan kuunnella sitä ja se hetki ennen töitä, harrastuksia tai perheen kanssa vietettyä aikaa soveltuu siihen mainiosti. Ihan käsittämätöntä olettaa, että muut ovat olemassa jotta voisit kysyä heiltä neuvoa tai jotta voisit muuten vain keskeyttää heidän kuuntelemisensa.
Mitä vttua mä juuri luin? Totta helvetissä muut ihmiset ovat sitä varten, että heiltä voi pyytää tarvittaessa apua. Miten muutenkaan sen reitin löytäisi kuin kysymällä? Toivottavasti et osu koskaan tilanteeseen, jossa joku tarvitsee ambulanssia, kun sinulle on noin kamala asia auttaa apua tarvitsevaa. Olisihan se kamalaa, jos sinun kirjankuunteluhetkesi häiriintyisi siillä, että esim. aivoinfarktin saanut henkilö pyytää sinua soittamaan itselleen ambulanssin.
Minusta on mukavaa että myyjä huomioi asiakkaan, hyvä tapa myös kysyä tarvitseeko apua, sehän on palvelu ammatti.
Joku sekopää myyjä, joka on saanut huono palautetta asiakkailta, haluaa sabotoida koko ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet vilkasliikenteise
Ihan käsittämätöntä, että on oikeasti olemassa noin minäkeskeisiä ihmisiä. Minäminäminä ja minun kirjani. Kyllä minun maailmani romahtaa, jos joudun puoleksi minuutiksi keskeyttämään Sara Siepin elämäkerran kuuntelun ja kertomaan vieraaseen kaupunkiin tulleelle henkilölle, mistä löytyy Posti. Varmasti täytyy hommat 20 kertaa terapiaa, että noin järkyttävästä ja käsittämättömästä tilanteesta edes selviää eteenpäin.
Autocorrect eli ei liity arvottamisen vaan siihen vaikuttaako siltä, että asiakas tahtoo palvelua vai katseletko mieluummin rauhassa.