Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, en niin yhtään. Totean aina, että sanon sitten, jos tarviin.
Ja kohta tulee toinen myyjä kysymään samaa, ja kolmas ....
"Yleensä kuuntelen kirjaa siksi että haluan kuunnella sitä ja se hetki ennen töitä, harrastuksia tai perheen kanssa vietettyä aikaa soveltuu siihen mainiosti. Ihan käsittämätöntä olettaa, että muut ovat olemassa jotta voisit kysyä heiltä neuvoa tai jotta voisit muuten vain keskeyttää heidän kuuntelemisensa. "
Jos itse kaipaan apua jonkin löytämiseen tai reitin suhteen, niin valitsen sellaisen ihmisen, joka vaikuttaa paikalliselta ja jolta on helppo kysyä tai saa vastauksen. Ihminen, joka kulkee rennosti kuulokkeet päässään, on todennäköisimmin paikallinen. Toki jos on muitakin otollisia kohteita ympärillä, niin tietysti valitsen sellaisen, jota ei tarvitse keskeyttää mistään.
ohis
Miksi täällä sellainen päätös pitäisi tehdä? Olet huono työssäsi, jos tarvitset sen hoitamiseen jonkin päätöksen av-palstalta.
Eri
Ja mitähän minä sinun mielestäsi teen työkseni? Kiinnostaa kuulla, kun muistaakseni minun työhöni ei ole koskaan kuulunut myymälässä asiakkaiden auttaminen. Enkä tietääkseni ole missään kohtaa sanonut, että tarvitsen oman työni hoitamiseen jotain päätöksiä av-palstalta. Kerrotko, mistä kohtaa sinä sellasen tiedon ongit?'
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
Enemmän minä keskeistä on mennä keskeyttämään kirjan kuuntelu, jos paikalla on heitäkin joillakin ole kuulokkeita korvillaan.
Esim gigantissa myyjät kyttää kuin hyeenat saalistaan. Tekis mieli aina juosta siitä aulasta pidemmälle sisään tullessa. Mut kyllä ymmärrän, et niille myyjille kertyy bonusta siitä, et saa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika ujo, muttei se tarkoita etten haluaisi palvelua! Ujouden takia nimenomaan toivon että sitä palvelua tarjotaan aktiivisesti, mulle on ihan painajaista joku etäisen oloinen myyjä jolta mun pitää itse mennä änkyttämään vastauksia.
Jos yhdelle tarjotaan palvelua ja toiselle ei, mulle ainakin tulee olo että toinen asiakas nähdään parempana kuin toinen.
Se tarjoaako palvelua liittyy tasan tarkkaan siihen miten asiakas ottaa kontaktia tervehtimisen jälkeen. Ei siihen, että arvostaisin. Toki saattaa vaikuttaa myös kuinka minuun suhtaudutaan.
Sinä olet siellä töissä, ei asiakas. Miksi hänen pitäisi juosta sinun perässäsi?
Sivusta: Koettakaa nyt päättää, saako sitä
Ihan hyvä keskustelun aihe, on täällä pöllömpikin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ujo tai ahdistunut, mutta arvostan pelisilmääsi. Pidän kuulokkeita nimenomaan siksi etten halua, että minulle tullaan puhumaan. Jostain syystä tämä on joillekin täysin mahdotonta hyväksyä, enkä silloin kyllä osta mitään ellei ole ihan pakko.
Ehkä sun kannattaa hommata paita, jossa lukee "en halua, että minulle puhutaan, joten älä kysy minulta mitään". Ihmiset kun eivät voi tietää, mistä syystä sinä niitä kuulokkeita käytät. Suurin osa käyttää niitä kuitenkin ihan vain musiikin/äänikirjojen tms. kuunteluun ilman mitään rajoitteita kommunikoinnin suhteen.
Tässä nyt ei ole mitään järkeä. Miksi ihminen, joka kuuntelee kirjaa kuulokkeistaan, haluaisi tulla keskeytetyksi?
No ei minulle ainakaan ole mikään ongelma jos julkisella paikalla joku puhuttel
Kukin tyylillään, minä menen metsään nimenomaan luonnon äänistä nauttimaan. Ratikan kirskunta ei sen sijaan ole niin kaunista, että menettäisin mitään vaikka kuuntelisin kirjaa.
Mikä ihme sinun ongelmasi oikein on?
No lähinnä rahanpuute on tällä hetkellä ongelmana. Onneksi maanantaina on palkkapäivä. Mikäs sinun ongelmasi on, kun kolmen sanan sanominenkin sinulle ylivoimaista? Sinällään kyllä huvittavaa, että nettipalstalla suuvaahdossa meuhkataan siitä, ettei haluta puhua ihmisille. Tavallaan puhumistahan se tämäkin on.
Vierailija kirjoitti:
"Yleensä kuuntelen kirjaa siksi että haluan kuunnella sitä ja se hetki ennen töitä, harrastuksia tai perheen kanssa vietettyä aikaa soveltuu siihen mainiosti. Ihan käsittämätöntä olettaa, että muut ovat olemassa jotta voisit kysyä heiltä neuvoa tai jotta voisit muuten vain keskeyttää heidän kuuntelemisensa. "
Jos itse kaipaan apua jonkin löytämiseen tai reitin suhteen, niin valitsen sellaisen ihmisen, joka vaikuttaa paikalliselta ja jolta on helppo kysyä tai saa vastauksen. Ihminen, joka kulkee rennosti kuulokkeet päässään, on todennäköisimmin paikallinen. Toki jos on muitakin otollisia kohteita ympärillä, niin tietysti valitsen sellaisen, jota ei tarvitse keskeyttää mistään.
ohis
Aa, mielenkiintoinen pointti. En ollut tullut ajatelleeksi. Kuuntelen kuulokkeista usein vieraissakin paikoissa, ja toisaalta minulta tullaan kyselemään vaikkei olisi kuulokkeet päässä. Mutta ehkä tämä selittäisi osan noista kohtaamisista, kiitos.
Kukin tyylillään, minä menen metsään nimenomaan luonnon äänistä nauttimaan. Ratikan kirskunta ei sen sijaan ole niin kaunista, että menettäisin mitään vaikka kuuntelisin kirjaa.
Ja siinäkö menetät kovinkin paljon, jos kirjan kuuntelun lomassa käytät vaikkapa 45 sekuntia siihen, että neuvot lähimmän pankkiautomaatin sijainnin?
Tämä sosiaalisuutta muka peräänkuuluttava provoilija voi sitten mennä meidän kaikkien puolesta tarjoamaan suunnistusapuaan kaupunkien keskustoihin ja juttelemaan feissarien ja sähkönmyyjien kanssa, jotta meidän muiden ei tarvitse. Kumma että teitä ei koskaan näy siellä, missä tarvitaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, en niin yhtään. Totean aina, että sanon sitten, jos tarviin.
Ja kohta tulee toinen myyjä kysymään samaa, ja kolmas ....
Aika monta myyjää siellä pienessä erikoisliikkeessä
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä sellainen päätös pitäisi tehdä? Olet huono työssäsi, jos tarvitset sen hoitamiseen jonkin päätöksen av-palstalta.
Eri
Ja mitähän minä sinun mielestäsi teen työkseni? Kiinnostaa kuulla, kun muistaakseni minun työhöni ei ole koskaan kuulunut myymälässä asiakkaiden auttaminen. Enkä tietääkseni ole missään kohtaa sanonut, että tarvitsen oman työni hoitamiseen jotain päätöksiä av-palstalta. Kerrotko, mistä kohtaa sinä sellasen tiedon ongit?'
t. sama
Opettele lukemaan. Kysyin, miksi sinä sellaisen päätöksen tarvitset? Koska sinähän nimenomaan kehotit meitä tekemään ko päätöksen. Niin, MIKSI? Vastaahan tähän.
Ja kirjoitin: JOS tarvitset työsi hoitamiseen päätöksen... En missään vaiheessa mitään sun työstäsi olettanut, kuten lukutaitoinen jo heti tajuaisi. Ymmärrätkö mitä sana jos tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä sosiaalisuutta muka peräänkuuluttava provoilija voi sitten mennä meidän kaikkien puolesta tarjoamaan suunnistusapuaan kaupunkien keskustoihin ja juttelemaan feissarien ja sähkönmyyjien kanssa, jotta meidän muiden ei tarvitse. Kumma että teitä ei koskaan näy siellä, missä tarvitaan!
Sosiaalisuutta? Ihan vain auttamisesta puhutaan. Siihen ei mitään sosiaalisuutta tarvita, että osaa sanoa pari lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu muuttuu koko ajan absurdimpaan suuntaan. Enpä olisi koskaan uskonut lukevani, että haluni kuunnella kirjaa rauhassa on jotenkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.. Moikata voi, mutta ärsyttää just esim huonekaluliikkeessä, kun saatta kolmekin myyjää hyökätä kimppuun..
Mikäsiinä on niin vaikea ymmärtää, että olen katsomassa, tutustumassa, vertailemassa ja kun tarvin apua, pyydän. Tuskin se myyjä jaksaa juosta mun perässä puoli tuntia
Minä kävin monessa huonekaluliikkeessä selvästi ostoaikeissa, katsekontaktia hakien. Vain yhdessä tarjottiin oikeasti palvelua. Yksi liike oli tosin sellainen jossa kerroin tulevani sohvaa ostamaan ja myyjä jopa osoitti mistä ne löytyvät, muttei tullut esittelemään. Ostin tietysti siitä liikkeestä jossa myyjä ystävällisesti esitteli minulle sohvat.
jaa, että myyjäkö tiesi ja osasi sanoa sohvan sun kalustukseen sopien? Tietty jos asuntoon kelpaa mikä vain
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää. Eli jos olen kävelemässä asemalta töihin, minun pitäisi ottaa kuulokkeet pois ja olla kuuntelematta kirjaa, jotta ihmiset ymmärtäisivät ettei tarvitse tulla puhumaan?
Yleensä kuuntelen kirjaa siksi että haluan kuunnella sitä ja se hetki ennen töitä, harrastuksia tai perheen kanssa vietettyä aikaa soveltuu siihen mainiosti. Ihan käsittämätöntä olettaa, että muut ovat olemassa jotta voisit kysyä heiltä neuvoa tai jotta voisit muuten vain keskeyttää heidän kuuntelemisensa.
Mitä vttua mä juuri luin? Totta helvetissä muut ihmiset ovat sitä varten, että heiltä voi pyytää tarvittaessa apua. Miten muutenkaan sen reitin löytäisi kuin kysymällä? Toivottavasti et osu koskaan tilanteeseen, jossa joku tarvitsee ambulanssia, kun sinulle on noin kamala asia auttaa apua tarvitsevaa. Olisihan se kamalaa, jos sinun kirjankuunteluhetkesi häiriintyisi siillä, että esim. aivoi
Oikea hätä on eri asia, jos nyt ei sotkettaisi sitä tähän.
Okei. No, kokeillaan.
Tärkein syy on se, että teen työtä jossa pitää olla paljon tekemisissä muiden kanssa. Saan päivän sosiaalisen tarpeen täyteen siellä sekä läheisten kanssa. Nautin merkityksellisestä vuorovaikutuksesta, mutta mistään säästä puhumisesta tai tarjousten kuuntelemisesta en, se on kuluttavaa ja tylsää. Hiljaisuudestakin pidän.
Lisäksi tyylikkäästä sanattomasta palvelusta tulee minulle ylellinen olo. Sellainen, että myyjä osaa asiansa, eikä ole epätoivoinen tai pidä minua kyvyttömänä pyytämään itse apua. Siitä avun tyrkyttämisestä tulee vähän ostostv-vaikutelma, sellainen että minua pidetään tyhmänä tai uusavuttomana
Minusta kuulostaa siltä, että olisi aika vaihtaa työpaikkaa jos olet todella noin äärimmäisen kuormittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.. Moikata voi, mutta ärsyttää just esim huonekaluliikkeessä, kun saatta kolmekin myyjää hyökätä kimppuun..
Mikäsiinä on niin vaikea ymmärtää, että olen katsomassa, tutustumassa, vertailemassa ja kun tarvin apua, pyydän. Tuskin se myyjä jaksaa juosta mun perässä puoli tuntia
Minä kävin monessa huonekaluliikkeessä selvästi ostoaikeissa, katsekontaktia hakien. Vain yhdessä tarjottiin oikeasti palvelua. Yksi liike oli tosin sellainen jossa kerroin tulevani sohvaa ostamaan ja myyjä jopa osoitti mistä ne löytyvät, muttei tullut esittelemään. Ostin tietysti siitä liikkeestä jossa myyjä ystävällisesti esitteli minulle sohvat.
jaa, että myyjäkö tiesi ja osasi sanoa sohvan sun kalustukseen sopien? Tietty jos asuntoon kelpaa mikä vain
Täh?
Mikä ihme sinun ongelmasi oikein on?