Isäni kutsuu uuden vaimon 40v tytärtä tyttärekseen. Onko normaalia?
Olenko vain mustasukkainen vai onko tämä muidenkin mielestä väärin? Isäni on vasta mennyt naimisiin ja tutustunut tähän vaimonsa tyttäreen ja hänen perheeseen. Nyt jo puhuu heistä "tyttärenään, vävypoikana ja lapsenlapsena". Mua ärsyttää, ei hän ole yhtään kasvattanut tätä keski-ikäistä naista, millä oikeudella puhuu noin ihmisistä joihin on vasta tutustunut. Hän on minun isäni, ei kenenkään randomin (vaikka ihan mukava nainen onkin) ja minun lapsi on hänen lapsenlapsi, ei muiden lapset. Puhuu myös uudesta vaimostaan lapselleni mummina, loukkaavaa mielestäni, oikea mummi kuoli vasta vuosi sitten ja se oli lapselleni kova paikka. Miten puuttua asiaan, vai ollako puuttumatta?
Kommentit (125)
Käyttääkö isäsikoita termejä, kun ko. henkilöt ovat läsnä vai vain puheissaan sinulle? Oletko millaisissa väleissä uuden vaimon ja etenkin hänen tyttärensä kanssa? Voitko kysyä heiltä, miltä nuo isäsi nimitykset tuntuvat? Tuosta tyttärestä voi tuntua yhtä oudolta kuin sinusta.
Kysy isältäsi, miksi hän noin puhuu.
Saattaa olla,että osin olet mustasukkainen. Äitisi poismenosta on kuitenkin lyhyt aika.
Testamenttaa perinnön tasapuolisesti lapsilleen ja lapsenlapsilleen.
Olisit ap iloinen, että isäsi on löytänyt uuden rakkauden ja häntä tyydyttävän perheen aiemman epäonnistuneen kokeilun jälkeen.
Vielä isäsi ehtii testamentata omaisuutensa uudelle perheelleen koska apn kateus ja riitaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vielä isäsi ehtii testamentata omaisuutensa uudelle perheelleen koska apn kateus ja riitaisuus.
Juurikin näin! Minä-minä-ap yrittää ahneuksissaan tuhota isän mahdollisuuden uuteen rakkauteen ja sen mukanaan tuomiin seikkailuihin!
Vierailija kirjoitti:
Joskus on parempi olla ihan hiljaa. Mitä voitat tuolla uhriutumisella? Isäsi haluaa luoda hyvät välit uuden puolison läheisiin. Rakkaus ei lopu tarkastamalla.
Mutta kaikki eivät halua osallistua orgioihin. Jos "isä" yrittää orgioihin pakottaa, kannattaa ehkä vaan nostaa kytkintä
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos lapset eivät hyväksy isän moniavioisuutta, niin heidät disownataan. Klassikko! Oppiipahan ahneet kakarat, että MIES siittää kenet haluaa ja vikisevät naiset ja pennut eivät sääntöjä sanele! Hyvä MIEHET!!!!
Vierailija kirjoitti:
Alta harmittaa kun isä on löytänyt nuoremman apn tilalle.
Häh, nuoremman tyttären mun tilalle? Ihan saman ikäisiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin se menee ihan ilman testamenttiakin. Isä ei tehnyt avioehtoa ja vaimolla ei ole omaisuutta, joten isän perintö jakautuu tasan meille. Ei oo reilua, mutta isä oli niin typerä naisenhimossaan, ettei välittänyt meistä omista jälkeläisistään. Ap
Isän hoitojen lapset eivät ole sukulaisiasi, joten sinun ei tarvitse olla tekemisissä hänen kanssaan.
En itsekään hyväksyisi, että minua joku äidin papparainen tyttärekseen kutsuisi. Friikkiä.
Vanhusten avioliitot voisi lailla kieltää tai maksaa ennen avioiittoa olevasta omaisuudesta laskennallinen lakiosuus lapsille. Loput voi tuhlata uuteen maksulliseen naiseen tai mieheen ja omiin hautajaiskuluihinsa.
No jospa se uusi hoito pitää huolen isästäsi, niin on yksi huoli vähemmän. Vanhoille on parasta asua kotona niin kauan kuin mahdollista.
Kyllä minä ainakin kutsun ex-pson tytärtä tyttärekseni, samoin kasvattipoikaani pojakseni.
Olen kokenut jotain samaa. Ainakin oma vanhempi toimi noin, koska oli niin kertakaikkisen rakastuneen alkuhuumassa ja käyttäytyi kuin teini. Outoahan se oli, kun ei siihen ollut tottunut
Itse kommentoin vain siihen, kun hän yritti nimittää puolisoaan minun vanhemmaksi.
Onko tämä ns uusi tytär kenties kehitysvammainen, silloin olisi ehkä ok.
Äitini meni 5Ov uusiin naimisiin, en kutsunut miesä miksikään, vain etunimeä käytin kun hänestä puhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se menee ihan ilman testamenttiakin. Isä ei tehnyt avioehtoa ja vaimolla ei ole omaisuutta, joten isän perintö jakautuu tasan meille. Ei oo reilua, mutta isä oli niin typerä naisenhimossaan, ettei välittänyt meistä omista jälkeläisistään. Ap
No nyt menee liian paksuksi. Vaikka trollihan tämä koko ketju on. Uusi "tytär" ei peri mitään isältäsi ilman testamenttia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi vaikka oma tytär ja adoptoitu tytär, niin kyllä ne molemmat mulle tyttäriä olisivat biologiasta huolimatta. Tytär uuden avioliiton kautta, miksei? Isäsi taitaa olla avarakatseisempi kuin luuletkaan ja vika on kyllä nyt ihan sinussa itsessäsi. Selkeästi et ole hyväksynyt tätä isäsi uutta avioliittoa.
Eihän tuo ole millään tavalla adoptioon verrattavissa. Uuden vaimon 40-v tytär vs adoptoitu tytär. Ei missään mielessä sama asia.
Näin se vain on! Jos tytär ei olisi isän biologinen lapsi nuo yhteiset saunassa käymiset ja sylissä istumiset hankaamisineen olisivat outoja.