Isäni kutsuu uuden vaimon 40v tytärtä tyttärekseen. Onko normaalia?
Olenko vain mustasukkainen vai onko tämä muidenkin mielestä väärin? Isäni on vasta mennyt naimisiin ja tutustunut tähän vaimonsa tyttäreen ja hänen perheeseen. Nyt jo puhuu heistä "tyttärenään, vävypoikana ja lapsenlapsena". Mua ärsyttää, ei hän ole yhtään kasvattanut tätä keski-ikäistä naista, millä oikeudella puhuu noin ihmisistä joihin on vasta tutustunut. Hän on minun isäni, ei kenenkään randomin (vaikka ihan mukava nainen onkin) ja minun lapsi on hänen lapsenlapsi, ei muiden lapset. Puhuu myös uudesta vaimostaan lapselleni mummina, loukkaavaa mielestäni, oikea mummi kuoli vasta vuosi sitten ja se oli lapselleni kova paikka. Miten puuttua asiaan, vai ollako puuttumatta?
Kommentit (125)
Mun appiukko on mun varaiskä, kun omani on kuollut jo yli 20v sitten. Joku ilmeisesti pitää tätäkin omituisena, mutta pitäköön sitten.
No jos hän tuntee vaimonsa tyttärenkin lapseksekseen, niin mitä siitä.
Aikusia ihmsiåhån te kaikki olette.
Ja tuskinpa te joka ikinen päivä yhdessä olette.
Isäs kokee olevansa isäpuoli.
Lapsellinen trolli aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeat kutsumaan hänen uutta vaimoaan vosuksi.
Oletko sitä mieltä, että elämässä ei saisi mennä eteenpäin. Pitäisi kuivettua suolapatsaaksi. Ei uskoisi, että vielä on tuollaista mentaliteettia.
Vanheta voi myös arvokkaasti ilman toista avioliittoa ja uusioperhettä. Kasvaa henkisesti, eikä taantua takaisin kiimaiseksi teiniksi. Nyt tytär on kypsempi kuin isänsä, kyllä minuakin sellainen ahdistaisi ja satuttaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä on suuri menetys takana ja hän on nyt löytänyt uuden ihmisen elämäänsä. Ehkä hän haluaa luoda yhteyttä, kertoa että välittää uusista sukulaisista. Ei tuon tarvitse tarkoittaa sitä, etteikö ap ja hänen lapsensa olisi erityisasemassa hänelle. Olisin armollinen.
Eikös tuo ole enemmänkin voitto jos vaihtaa vaimon toiseen ja saa kaupan päälle vielä liudan uusia lapsiakin? Mihin mummo kuoli? Oman isoisäni molemmat vaimot ovat SATTUMALTA molemmat sairastaneet saman syövän, ensimmäinen kuoli jo viisikymppisillään
Mitä yrität kertoa. Mielipiteesi on kerrassaan outo.
Veikkaan että isäsi ei nyt ihan täysillä kulje, jotain sun varmaan pitäis tehdä nimittäin muuten mikään ei muutu.
Ihmeellistä että täällä kannustetaan karsinointiin. Uusioperheet ovat ihan normaaleja nykyään. Palstalaisten mielestä aina pitää muistuttaa, että niin, et ole lapseni oikea mummo etkä ole isäni oikea tytär. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
On outoa. Mitähän isäsi tuolla oikein yrittää? Luulisi tästä vaimon tyttärestäkin olevan outoa. Olivatko äitisi kanssa yhdessä kun äiti kuoli? Voiko isä olla sellainen ihminen jonka on jotenkin vaikea hyväksyä uusperhedynamiikkaa ja yrittää esittää itselleen ja muille sen olemattomaksi.
No onhan tuo ap:n isä kuitenkin niin sanotusti isäpuoli.
Ja minkä ikäinen uusi vaimo on, kun tyttärkin on jo 40 vuotias.
Antakaa isänne elää omaa elämäänsä ja vanhuuttaan. Elä sinä ap omaasi.
Aikuinen nainenhan sinunkin täytyy jo olla. Kenties jo sulla omiakin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeat kutsumaan hänen uutta vaimoaan vosuksi.
Oletko sitä mieltä, että elämässä ei saisi mennä eteenpäin. Pitäisi kuivettua suolapatsaaksi. Ei uskoisi, että vielä on tuollaista mentaliteettia.
Vanheta voi myös arvokkaasti ilman toista avioliittoa ja uusioperhettä. Kasvaa henkisesti, eikä taantua takaisin kiimaiseksi teiniksi. Nyt tytär on kypsempi kuin isänsä, kyllä minuakin sellainen ahdistaisi ja satuttaisi
Onpa tyhmä kommenti. Vanhenemisen arvokkuus ei todellakaan häviä mihinkään siitä, jos on joku hyvä ihminen jakamassa arkea. Pitäisikö sinun mielestäsi tämän isän nököttää yksin kotona. Ilmeisesti. Todella julma mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä 40 tytskyllä ole isää, vai eikö mummo toinen nainen tiedä kuka on?
On hänellä isä ollut elämässään, joka on kuollut muutama vuosi sitten. Nyt sitten mun isä on yhtäkkiä päättänyt että hän on tämän naisen isä, vain koska on nainut hänen äitinsä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi vaikka oma tytär ja adoptoitu tytär, niin kyllä ne molemmat mulle tyttäriä olisivat biologiasta huolimatta. Tytär uuden avioliiton kautta, miksei? Isäsi taitaa olla avarakatseisempi kuin luuletkaan ja vika on kyllä nyt ihan sinussa itsessäsi. Selkeästi et ole hyväksynyt tätä isäsi uutta avioliittoa.
Adoptoidut lapset tulee perheeseen alaikäisiä ja heidän kanssaan eletään arkea ja heitä kasvatetaan ja heihin kiinnytään. Ihan eri asia kuin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä 40 tytskyllä ole isää, vai eikö mummo toinen nainen tiedä kuka on?
On hänellä isä ollut elämässään, joka on kuollut muutama vuosi sitten. Nyt sitten mun isä on yhtäkkiä päättänyt että hän on tämän naisen isä, vain koska on nainut hänen äitinsä. Ap
Mitä sitten? Se on isäsi päätös, ei sinun.
En ihmettele yhtään, että ap on hämmentynyt ja närkästynyt. Tosin en tiedä mikä tuossa olisi järkevä menettelytapa. Riitely asiastakin tuntuu oudolle, kun olette kuitenkin aikuisia, ettekä asu enää ilmeisesti kotonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä että täällä kannustetaan karsinointiin. Uusioperheet ovat ihan normaaleja nykyään. Palstalaisten mielestä aina pitää muistuttaa, että niin, et ole lapseni oikea mummo etkä ole isäni oikea tytär. Mitä järkeä?
Uusioperhe vuoden kuluttua äidin/isän kuolemasta on monelle kova sopeutumisen paikka, kun oma surutyö on usein vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa. Mitähän isäsi tuolla oikein yrittää? Luulisi tästä vaimon tyttärestäkin olevan outoa. Olivatko äitisi kanssa yhdessä kun äiti kuoli? Voiko isä olla sellainen ihminen jonka on jotenkin vaikea hyväksyä uusperhedynamiikkaa ja yrittää esittää itselleen ja muille sen olemattomaksi.
No onhan tuo ap:n isä kuitenkin niin sanotusti isäpuoli.
Ja minkä ikäinen uusi vaimo on, kun tyttärkin on jo 40 vuotias.
Antakaa isänne elää omaa elämäänsä ja vanhuuttaan. Elä sinä ap omaasi.
Aikuinen nainenhan sinunkin täytyy jo olla. Kenties jo sulla omiakin lapsia.
Uusi vaimo on noin 70, ja joo oon aikuinen ja lapsikin mulla on. Sitähän tässä ihmettelenkin että miten 70v enää voi kokea että 40v uuden naisen lapsi on jotenkin hänen oma tytär, kun ei ole ollut hänen elämässään mitenkään aiemmin? Eikö näistä ihmisistä voi puhua nimillä eikö korostaa että nyt on saanut elämäänsä uusia "perheenjäseniä". Ja en haluaisi että puhuu vaimostaan mummina lapselle, ei lapsen tarvitse samantien hyväksyä häntä isoäidikseen, hän vielä suree oikeaa mummia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun appiukko on mun varaiskä, kun omani on kuollut jo yli 20v sitten. Joku ilmeisesti pitää tätäkin omituisena, mutta pitäköön sitten.
Kiva että olet läheinen appiukon kanssa, siinä ei ole mitään outoa. Jos kutsut häntä isäksi, niin se on vähän outoa.
Kysy siskoltasi, onko tiennyt. Siskohan hän on , jos nainen on äitisi ja lapsesi nummo. Eiku🤔