Isäni kutsuu uuden vaimon 40v tytärtä tyttärekseen. Onko normaalia?
Olenko vain mustasukkainen vai onko tämä muidenkin mielestä väärin? Isäni on vasta mennyt naimisiin ja tutustunut tähän vaimonsa tyttäreen ja hänen perheeseen. Nyt jo puhuu heistä "tyttärenään, vävypoikana ja lapsenlapsena". Mua ärsyttää, ei hän ole yhtään kasvattanut tätä keski-ikäistä naista, millä oikeudella puhuu noin ihmisistä joihin on vasta tutustunut. Hän on minun isäni, ei kenenkään randomin (vaikka ihan mukava nainen onkin) ja minun lapsi on hänen lapsenlapsi, ei muiden lapset. Puhuu myös uudesta vaimostaan lapselleni mummina, loukkaavaa mielestäni, oikea mummi kuoli vasta vuosi sitten ja se oli lapselleni kova paikka. Miten puuttua asiaan, vai ollako puuttumatta?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi vaikka oma tytär ja adoptoitu tytär, niin kyllä ne molemmat mulle tyttäriä olisivat biologiasta huolimatta. Tytär uuden avioliiton kautta, miksei? Isäsi taitaa olla avarakatseisempi kuin luuletkaan ja vika on kyllä nyt ihan sinussa itsessäsi. Selkeästi et ole hyväksynyt tätä isäsi uutta avioliittoa.
Minusta se on eri asia. Adoptoitu tytär ja biologinen tytär toivottavasti ovatkin perheessä tasaveroisia, mutta ko tilanne yleensä on sellainen, että lapset ovat nuoria ja varttuvat yhdessä.
Ko tilanne on uusperhe, missä on aikuinen tytär, ei kai hän yhtäkkiä muutu äidin kumppanin tyttäreksi.
Ottaisin asian isän kanssa puheeksi kahden kesken.
Periaatteessa jos olisit miespuolinen, voisit avioitua tuon tytärpuolen kanssa. (No miksei kaksi samaa sukupuoltakin). Mites isäsi sitten kutsuisi sinua?
Ehkä hänen sivuhistoriastaan löytyy "stepdaughter and daddy" hakuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi vaikka oma tytär ja adoptoitu tytär, niin kyllä ne molemmat mulle tyttäriä olisivat biologiasta huolimatta. Tytär uuden avioliiton kautta, miksei? Isäsi taitaa olla avarakatseisempi kuin
luuletkaan ja vika on kyllä nyt ihan sinussa itsessäsi. Selkeästi et ole hyväksynyt tätä isäsi uutta avioliittoa.
Eihän tuo ole millään tavalla adoptioon verrattavissa. Uuden vaimon 40-v tytär vs adoptoitu tytär. Ei missään mielessä sama asia.
No oli se uuden vaimon lapsi minkä ikäinen tahansa, niin tytärpuoli on kuitenkin. Tytärpuoliko ei voi koskaan olla samalla lailla perheenjäsen kuin tytär?
Ei 40 äsken ilmaantunut tytärpuoleen voi millään kiintyä enää. Eri asia jos hoitanut jo pi
Siis ei voi kiintyä nelikymppiseen tytärpuoleen? Mitä ihmettä sillä iällä tässä on tekemistä? Ap:n isä voi elää vaikka 20-30 vuotta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pahoittaisit isän mielen. Isästä koko jupakka olisi naurettava. Sinä, tytär, olet yhtäkkiä mustasukkainen ja kateellinen isän uudesta perheestä, vaikka mitään syytä ei ole. Sitähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla ainut lapsi, kun ei ole oppinut jakamaan.
Ja viimeisistä viesteistä päätellen AP on tässä nyt lähinnä huolissaan perinnöstään eikä mistään muusta. Miten AP muuten olet edes tietoinen tämän uuden vaimon rahatilanteesta? Että on köyhä kun kirkonrotta? Toivon, että isä ymmärtää tämän AP:n rahanhimon mukana tulevan katkeruuden ja käyttää omat rahansa elinaikanaan omaan hyvinvointiinsa ja mukavaan elämään. Ja halutessaan hemmottelee mahdollisesti vähemmän varakasta uutta puolisoaan ihan oman mielensä mukaan. Nauttivat yhdessä vanhoilla päivillään löytämästään uudesta onnesta.
Vierailija kirjoitti:
Puppa haki uuden mumman. lapset surullisia. Mumma pois?
Puppa haki vasussa uuden mumman, yksi lapsi kiukuttelee. Vasu pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on hänen tyttärensä?
Tämäkin kannattaa tuoda esiin. Että onko jäänyt jotain kertomatta, onko hänellä tytär josta sinä kuulet vasta nyt.
Eiköhän edesmenneen vaimon perukirjoituksessa virkatodistuksesta ole käynyt ilmi jos on tunnustettu lapsi.
Jos alkaa kutsua vaimon tytärtä tyttöystäväkseen, niin sitten olisin huolestuneempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pahoittaisit isän mielen. Isästä koko jupakka olisi naurettava. Sinä, tytär, olet yhtäkkiä mustasukkainen ja kateellinen isän uudesta perheestä, vaikka mitään syytä ei ole. Sitähän se on.
No eiköhän tuo kestä asian. Onhan se nyt naurettavaa kutsua "tyttäreksi" uuden puolison keski-ikäistä lasta.
Miksei miehen biologinen tytär voisi ottaa näin tärkeää asiaa puheeksi ja nimenomaan kahden kesken.
Mun mielestä on ihan ok kutsua puolisonsa lasta tyttäreksi tai pojakseen ja näiden lapsia lapsenlapsikseen. Omituisempaa olisi jotenkin erotella, että "ette te minun lapsenlapsiani ole".
Mutta jos mun äiti ottaisi uuden miehen niin en hitossa kutsuisi häntä isäkseni. Jos mun lapset taas haluaisivat kutsua papaksi, niin siitä vaan.
Ymmärrän hyvin tunteen tyttärenä, etenkin kun äidin poismenosta on vain vuosi aikaa.
Me kutsutaan (lasteni) mummiksi myös isän uutta puolisoa, kun äitini eli biologinen mummi on kuollut. En kyllä voi silti ajatella aikuisia puolison lapsia kutsuttavan tyttäreksi/pojaksi.
Ehkä isä yrittää jotenkin yksinkertaistaa asioita, joten on hyvä puhua tyttärenä asiasta.
Eikö tuo nyt ole todella kiusallista myös sen nelikymppisen naisen kohdalla kun äidin uusi mies alkaa kutsua tyttäreksi.. Hyi. En haluaisi itse olla tuollaisessa tilanteessa. Minusta tuo on perverssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla ainut lapsi, kun ei ole oppinut jakamaan.
Ja viimeisistä viesteistä päätellen AP on tässä nyt lähinnä huolissaan perinnöstään eikä mistään muusta. Miten AP muuten olet edes tietoinen tämän uuden vaimon rahatilanteesta? Että on köyhä kun kirkonrotta? Toivon, että isä ymmärtää tämän AP:n rahanhimon mukana tulevan katkeruuden ja käyttää omat rahansa elinaikanaan omaan hyvinvointiinsa ja mukavaan elämään. Ja halutessaan hemmottelee mahdollisesti vähemmän varakasta uutta puolisoaan ihan oman mielensä mukaan. Nauttivat yhdessä vanhoilla päivillään löytämästään uudesta onnesta.
No siitä tiedän olevan köyhä, että asui pienessä vuokra-asunnossa ennekuin muutti isäni luokse, eikä hänellä ollut edes autoa. Ja tiedän että missä ammatissa on ollut, joten ei varmaan ole suuria säästöjä eikä isoa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa uusi vaimo onkin kullankaivaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on hänen tyttärensä?
Tämäkin kannattaa tuoda esiin. Että onko jäänyt jotain kertomatta, onko hänellä tytär josta sinä kuulet vasta nyt.
Minä kans kysyisin isäpapalta tätä.
Ja ap:n kysymykseen, ei ole normaalia.
Tuo loppuosa ei pidä paikkaansa. Jos leskellä on enemmän omaisuutta kuin kuolleella puolisolla, niin hänen ei tarvitse luovuttaa kuolleen puolison perillisille tasinkoa, vaan hän saa pitää omaisuutensa.