Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asianajotoimisto kusetti?? Siis näinkö tämä homma toimii

Vierailija
06.02.2011 |

soitin viime viikolla asianajotoimistoon kyselläkseni alustavasti miten kannattaisi eräässä tilanteessa edetä. Keskustelin ystävällisen juristin kanssa, joka sanoi että hän voi ottaa tietomme ylös ja voimme sitten palata asiaan kun tilanne selviää tarkemmin. Keskustelimme varmaan noin 20 minuuttia. No, postissapa tuli sitten kirjallinen vahvistus toimeksiannosta, mukana hinnasto jossa lukee että toimeksiannon kirjaaminen maksaa 170 euroa.

MISSÄÄN VAIHEESSA asianajaja ei sanonut että "voin ottaa tietonne ylös, lähetämme siitä sitten laskun joka on näin ja näin paljon" tai "että jos otan tietonne ylös, laskutamme siitä". Siis miten ihmeessä minä olisin voinut tietää että tällainen tarkoittaa sitä että olemme nyt tehneet muka toimeksiannon???? Tiedustelin asiasta ja miten kannattaisi edetä jos asianajajaa tilanteessa tarvitaan.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajasta kun he neuvovat asiakasta. Myös puhelimitse. Eri asia jos et olllut asiakas, eli kysyit ihan yleisiä asioita, mutta et neuvoa.

Vierailija
62/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotiin asiakassuhde. Tottakai vastailin kun asianajaja teki tarkentavia kysymyksiä tilanteesta. Mutta ei tarkoitukseni ollut vielä mitään sopimusta tehdä, sillä tilanteessa on vielä asioita jotka ovat epäselviä, emme ole varmoja tarvitaanko asianajajan palveluksia ja jos niin mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä, sinun pitää lasku maksaa. Oletatko, että voit kampaajalla ilmoittaa, että et tiennyt sinne tullessasi, että värjäys ja leikkaus maksavat, halusit vain hieman jutella.

Vierailija
64/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat lainopillisia neuvoja ilmaiseksi, soitat oikeusaputoimistoon, et yksityiselle asianajajalle. Kyllä minusta kuulostaa nyt siltä että tuo lasku pitää teidän tottakai maksaa.

Vierailija
65/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän sanoi että jos ja kun asiassa tulee vastaus X, seuraavana keinona on että he voivat lähestyä tahoa Y kirjeellä jossa käyttävät lakipykäliä yms joilla voivat tehostaa vaikutusta.

Mutta missään vaiheessa ei puhuttu siitä, että tästä eteenpäin voidaan jatkaa keskustelua mutta laskutamme toki teitä siitä tai että teemme nyt toimeksiantosopimuksen. Hinnoista tai hinnastosta ei myöskään ollut mitään puhetta.

Toki ymmärrän että lainopillinen neuvonta maksaa, mutta olin vasta tekemässä tiedustelua toimistosta. Emmehän vielä tiedä tuleeko asianajajalle varmasti tarvetta.

Vierailija
66/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän että lainopillinen neuvonta maksaa, mutta olin vasta tekemässä tiedustelua toimistosta. Emmehän vielä tiedä tuleeko asianajajalle varmasti tarvetta.

Sinun pitää maksaa siitäkin tiedosta, tarvitsetko asianajajaa vai ei, kun tiedustelet sitä asianajajalta.

Vierailija
67/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä olisi ollut asiallista kertoa, että jo tuo yhteydenottokin oli maksullinen, siis jo ennenkuin rupesi kirjaamaan lisätietoa ja kommentoimaan.

Minä ainakin yrttäisin vielä neuvotella asiasta, ja tähdentää nimenomaan tuota, ettei laskutuksesta kerrottu. Tämmöisiä kyselyjä varten voisi hyvin olla vaikka erikseen sellainen maksullinen puhelinnumero, jossa voisi ihan vapaasti sitten kysellä ja saada vastauksia.

Vierailija
68/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään vaiheessa kukaan ei sanonut mitään mistään maksusta??? Soitin toimistoon jossa sihteeri vastasi, kun aloin selittämään asiaani hän sanoi että yhdistää juristille. No, tottakai selitin tilanteen hänelle ja vastasin kysymyksiin joita hän esitti.

Itkettää, en todellakaan ollut varautunut siihen että yksi puhelinsoitto tulee näin kalliiksi :(

Vierailija
69/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä, sinun pitää lasku maksaa. Oletatko, että voit kampaajalla ilmoittaa, että et tiennyt sinne tullessasi, että värjäys ja leikkaus maksavat, halusit vain hieman jutella.

kuulunut mennä näin jos olisit osannut verrata: varaat ajan kampaajalle niin varaus maksaa jo sen leikkauksen ja värjäyksen hinnan.

Minun mielestä tuo on ihmeellistä toimintaa ja siitä maksusta olisi pitänyt ilmoittaa. Soita sinne ja kysy asiasta.

Vierailija
70/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusetukseen ja siitä päivästä lähtien olen asianajajia kutsunut JUOKSUPOJIKSI

Vierailija
71/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulunut mennä näin jos olisit osannut verrata: varaat ajan kampaajalle niin varaus maksaa jo sen leikkauksen ja värjäyksen hinnan. Minun mielestä tuo on ihmeellistä toimintaa ja siitä maksusta olisi pitänyt ilmoittaa. Soita sinne ja kysy asiasta.

Ei ap tehnyt varausta vaan halusi saada vastauksen lainopilliseen kysymykseen. Asianajajan työ on vastata sellaisiin kysymyksiin eli ap käytti asianajajan työpanosta kuin asiakas kampaajaa. Asianajajan tuotos oli dokumentti, johon on kirjattu ap:n asia.

Jos ap:n asiaa ryhdytään viemään eteenpäin, sekin maksaa. 170 e ei ole varausmaksu vaan maksu 20 min työstä.

Vierailija
72/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saitko asiaasi liittyen tietoja, joita sinulla ei vielä ollut? Auttoiko asianajajan kanssa keskustelu asiaasi eteenpäin, tuntuiko, että hän käytti ammattitaitoaa hyväksesi?

Jos vastaus on ei, sinun ei tietenkään tarvitse maksaa. Mutta jos olet mennyt kyselemään 20 min ajan niitä näitä, on se ollut pois ko. henkilön päivän työpanoksesta. Kuka muu tekee sinulle ilmaiseksi töitä?

Vierailija
73/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan osapuolten nimet ja meidän osoitteemme ja minun yhteystietoni. Se on vain otsikoitu "kirjallinen vahvistus toimeksiannosta". Olen kyllä edelleen sitä mieltä että aika kyseenalaista toimintaa, ei hän myöskään sanonut että lähettää tällaisen kirjallisen vahvistuksen. No, ei tietenkään koska missään vaiheessa keskustelua ei käytetty sanaa toimeksianto.

Vierailija
74/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin joku viikko sitten Skypellä asianajoliittoon kysyäkseni yhtä juttua.

Eipäs toiminut puhelin, kukaan ei vastannut, vaan kuulosti siltä, että ne napsas musta photon...skypehän ei näytä numeroa mistä soittaa...

Oikeusaputoimisto lähetti mulle sähköpostilla kopioita yhdestä mun jutusta...mukana tuli jotain ihmemateriaalia mikä sai mut miettimään, että häiriköidäänkös oikeusaputoimiston toimintaa...hain paperit henkilökohtaisesti ja ottivat passistani kopion...yritin kertoa niille, minkälaista postia oli tullut, mutta ei niitä oikein kiinnostanut...

T. Asianajajan tytär

Vierailija
75/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseli sun yhteystietoja? Siillä täytyihän hänen niitä kysellä, jotta voisi laskutta. Etkö kysynyt silloin tai sanonut silloin, että et vielä halua sitoututa mihinkään. Kyllä olsii pitänyt jotain herätyskelloja soida jo silloin päässä

Vierailija
76/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on kaksi eri asiaa.

Itse en kyllä ainakaan ole niin tyhmä, että kuvittelisin vain kyseleväni asioita keneltäkään juristilta ilmaiseksi.

Vierailija
77/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan osapuolten nimet ja meidän osoitteemme ja minun yhteystietoni. Se on vain otsikoitu "kirjallinen vahvistus toimeksiannosta". Olen kyllä edelleen sitä mieltä että aika kyseenalaista toimintaa, ei hän myöskään sanonut että lähettää tällaisen kirjallisen vahvistuksen. No, ei tietenkään koska missään vaiheessa keskustelua ei käytetty sanaa toimeksianto.

Se varsinainen dokumentti on asianajajalla. Hän tarvitsee sitä voidakseen ajaa asiaasi. Siihen on kirjattu puhelinkeskustelunne yksityiskohdat, asia, josta halusit tietoa, hänen antamansa vastaukset jne. sekä selvitys siitä, miten tästä jatketaan.

Vierailija
78/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai ihan idiootti :( En ole koskaan joutunut asianajajaan ottamaan yhteyttä tai turvautumaan mihinkään lainopilliseen palveluun. En oikeasti tiennyt että tämä toimii näin :(

Vierailija
79/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan aika tyhmä saa olla jos yksityiseen firmaan soittaa ja luulee lainopillisten neuvojen olevan ilmaisia!

Vierailija
80/135 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä LASKU vai vahvistus sopimuksesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän