Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen siis mies, en nainen by the way! Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. Niitä yleensä kiusataan tai annetaan kokonaan olla. Jopa yliopistolla olen nähnyt samankaltaista meininkiä. Kyllä, nörttimiesten keskuudessa ne naapurintyttömaiset ovat suosittuja, sen voin myöntää."
Kuulostaa yläasteelta nämä sinun juttusi.
Yläasteestahan puhuvat nekin joiden mukaan vain jännät pahat pojat kelpaavat naisille.
Samaa settiähän tuo sinun tekstisi on enkä usko sinun olevan mies ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla. Ei tosiaankaan yht äkkiä ilmesty jostakin ellei näe vaivaa löytääkseen. Tai silloin tarjonta on kuvaamasi kaltaista.
Miehen kokemuksia:
Serkkupoika tuli naiskatraan kanssa piipahtamaan illan viettoon kämpilleni. Minullekin löytyi yksi.
Kerran eräs postityttö yritti saada kirjapaketin postiluukusta työnnettyä, joutui soittamaan ovikelloa siinä toivossa että olisin kotona voisin ottaa lähetyksen pois raskaasta postikuormastaan, ja kun avasin oven, juttu alkoi luistaa.
Minkäs teet, maailma toimii hyvin ainakin meidän sosiaalisten hölmöjen kesken, vaikka istuisi kämpillä treenaamassa pianoa. Mieli tuottaa sellaisen todellisuuden kuin se on tottunut tuottamaan. Naisia joka jalalle.
Vierailija kirjoitti:
Minua lähestyi parikymppisenä komea ma mu. Haksahdin ja menin naimisiin. Kolme vuotta myöhemmin rimpuilin avioliitosta irti (onneksi en ole yksi näistä kunniam:n uhreista ja mieskin päätyi ison meren tuolle puolen).
15 vuotta kärvistelin yksinäisyyttä, toivoin kenen tahansa lähestyvän, mutta ei. En kaivannut komeaa, olihan se jo kerran vienyt väärälle tielle, vaan tuiki tavallinen suomalainen duunari olisi kelvannut. Kun ei sitten kukaan tehnyt aloitetta, tein itse.
Tuossa tuo suomalainen kilttis nyt on pyörinyt nurkissa 15 vuotta. Enpä tiedä, onko siitä muuta iloa kuin siemen yhteen lapseen ja puolet asuntolainasta. Edes seksiä ei ole, kaiket illat se tuijottaa youtubea kuulokkeet korvilla tai rassaa mopoa.
Öisin on kyllä mukavaa, kun joku tuhisee vieressä. Hiljaiset yöt olivat minulle kaikkein vaikeimpia sinkkuaikoina. Hän on minua muutaman vuoden vanhempi, joten oletettavasti joudun kuuntelemaan hiljaisuutta öisin vielä mon
Jaxuhalit sinne- onneksi edes lapsen sait parisuhteestasi . Kuorsaajan vieressä yöllä voit helposti korvata kissalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla. Ei tosiaankaan yht äkkiä ilmesty jostakin ellei näe vaivaa löytääkseen. Tai silloin tarjonta on kuvaamasi kaltaista.
Miehen kokemuksia:
Serkkupoika tuli naiskatraan kanssa piipahtamaan illan viettoon kämpilleni. Minullekin löytyi yksi.
Kerran eräs postityttö yritti saada kirjapaketin postiluukusta työnnettyä, joutui soittamaan ovikelloa siinä toivossa että olisin kotona voisin ottaa lähetyksen pois raskaasta postikuormastaan, ja kun avasin oven, juttu alkoi luistaa.
Minkäs teet, maailma toimii hyvin ainakin meidän sosiaalisten hölmöjen kesken, vaikka istuisi kämpillä treenaamassa pianoa. Mieli tuottaa sellaisen todellisuuden kuin se on tottunut tuottamaan. Naisia joka jalalle.
Jokainen chaanssi on mahdollisuus! Toiset tarttuu niihin, toiset ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on pojille kerrottu, että tytöt tykkää kilteistä pojista ja sellaset on suosittuja. Paskan marjat. Kyllä ne tytöt kiinnostu niistä koviksista.
Teineinä ja nuorina. Myöhemmässä elämässä aika harva nainen kiinnostuu koviksista, varsinkin jos on aikaisemmin sellaisen kanssa suhteessa ollut.
Ja aika moni tyttö itsekin esittää kovista teininä ja nuorena. Tai voi olla ihan oikeastikin kova, kun mieli on vielä kehittymätön ja kapinoiva. Ja ei niillä kovaluonteisilla tytöilläkään ollut vaikeuksia saada seuraa. Kyllä se oli enemmän naapurintyttöjen ongelma.
No et sinä edes tiedä mitä naapurintytöllä tarkoitetaan. Hän on se californian girl, sosiaalinen, suosittu ja perusnätti. Ei mikään seinäruusu.
No sellaisia on aika harvassa. Enemmän tuo on sellainen samanlainen stereotyyppinen miesten päiväuni kuin MILFit ja vastaavat, ei mikään iso oikea ryhmä missään.
Oikeat naapurintytöt ovat juuri niitä vähän hiljaisempia luokan tyttöjä jotka eivät pidä meteliä itsestään ja hoitavat koulun kunnialla. Ja tapaavat sitten sen miehensä ehkä opiskelupiireissä tai sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen siis mies, en nainen by the way! Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. Niitä yleensä kiusataan tai annetaan kokonaan olla. Jopa yliopistolla olen nähnyt samankaltaista meininkiä. Kyllä, nörttimiesten keskuudessa ne naapurintyttömaiset ovat suosittuja, sen voin myöntää."
Kuulostaa yläasteelta nämä sinun juttusi.
Yläasteestahan puhuvat nekin joiden mukaan vain jännät pahat pojat kelpaavat naisille.
Samaa settiähän tuo sinun tekstisi on enkä usko sinun olevan mies ollenkaan.
En ole se sama joka aikaisemmin kirjoitti mutta kummankaan meistä miehuus ei ole kyllä sinun uskostasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on pojille kerrottu, että tytöt tykkää kilteistä pojista ja sellaset on suosittuja. Paskan marjat. Kyllä ne tytöt kiinnostu niistä koviksista.
Teineinä ja nuorina. Myöhemmässä elämässä aika harva nainen kiinnostuu koviksista, varsinkin jos on aikaisemmin sellaisen kanssa suhteessa ollut.
Ja aika moni tyttö itsekin esittää kovista teininä ja nuorena. Tai voi olla ihan oikeastikin kova, kun mieli on vielä kehittymätön ja kapinoiva. Ja ei niillä kovaluonteisilla tytöilläkään ollut vaikeuksia saada seuraa. Kyllä se oli enemmän naapurintyttöjen ongelma.
No et sinä edes tiedä mitä naapurintytöllä tarkoitetaan. Hän on se californian girl, sosiaalinen, suosittu ja perusnätti. Ei mikään seinäruusu.
Sillä tarkoitetaan tuota ehkä Amerikassa. Suomessa naapurintyttö on ihan vain se tavallinen perustyttö koulussa jota ei kukaan erityisemmin noteeraa.
Vierailija kirjoitti:
"Täällä usein käsketään laskemaan tasoa eli suosimaan rumempia miehiä, mutta eihän se onnistu, koska jos nainen ei viehäty, ei seksikään onnistu."
Suurin osa ihmisistä ei sijaitse vain akselilla kaunis-ruma vaan siinä välillä joten kyllä sitä tasoa on mahdolista hieman laskea ilman että ollaan heti siellä rumimmassa päässä.
Olen samaa mieltä, mutta siinä piilee ongelma josta jo mainitsin eli se, että moni nainen ei suostu hyväksymään sitä, että syy sille etteivät miehet sitoudu voi hyvinkin piillä siinä, että kyseiset miehet ovat tavikselle liian komeita, joten tulee vain seksisuhde. Moni nainen jää tuollaiseen koukkuun killumaan, kun valitsee intuitiivisesti sen komeimman. Jos kerta toisensa jälkeen tapahtuu noin, silloin kannattaa pohtia tuota pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sekin on sitten muuttunut mun nuoruudesta. Onko naapurinpojilla sama juttu, että nykyään ne on suosittuja poikia?
Mitä nimitystä näistä sitten käytetään nykyään?
Vierailija kirjoitti:
"Viestisi perusteella minulle jäi sellainen kuva, että nuo miehet vain tyytyvät tuollaisiin naisiin, koska tietävät että eivät pysty saamaan parempaakaan.
Tyytyminen ei ole minun mielestäni ok. Jos et pysty saamaan sellaista kumppania jota kohtaan tunnet vilpitöntä halua, niin sinun kuuluu jäädä yksin."
Nimen omaan tyytymisestä tässä ei ole kysymys.
Vaan siitä, että näitä naisia miehet uskaltavat lähestyä sydän avoimena - tai jos ei nyt apposen avoimena, niin ainakin raollaan; ehkä ymmärrät, mitä tarkoitan. Ujot ja arat miehet saattavat olla sulkeutuneita, eivätkä kovin hyvin kosketuksissa omiin tunteisiinsa, koska heitä on esimerkiksi saatettu lytätä muiden ihmisten (usein muiden miesten) toimesta.
Minusta tällainen mies, joka usein aika arastikin saattaa lähestyä sellaista naista, jonka hän voisi uskoa edes huomioivan hänet ystävällisesti, saattaisi olla päin vastoin hyvinkin helposti ihast
Olen eri, mutta tyytymisessä on varsin usein kyse siitä, että parisuhteessa ollessa ihmisen itsetunto paranee ja hän alkaakin katsella miehiä tai naisia, jotka joko vastaavat hänen oikeaa tasoaan (esim. ujouden vuoksi oma taso jäi saavuttamatta) tai sitten hän alkaa kuvitella olevansa komeampi tai kauniimpi kuin on. Jälkimmäinen on selvästi yleisempää eli ihmiset pääsääntöisesti kuvittelevat olevansa kauniimpia ja komeampia kuin oikeasti ovat. Tämä palstakin on täynnä superkauniita naisia ja miehiä, jos heitä itseään uskottaisiin. Komeita ja kauniita on kuitenkin oikeasti vähän, suurin osa on taviksia. (Osa toki kuvittelee olevansa rumia, vaikka olisivat taviksia, sekin on tavallista - harva tietää oikeasti tasonsa, sillä sitä ei voi itse kukaan määritellä, sen määrittävät markkinat).
Olen jo yli 50 ja lapsiakin on avioliitosta. Olen kuitenkin eronnut jo 14 vuotta sitten ja uutta miestä ei ole löytynyt. Olen tyytynyt kohtalooni. Käyn kyllä noissa tansseissa, mutta siellä tunnetaan jo kaikki toisemme ja siellä ei mitään pareja synny.
"mutta siinä piilee ongelma josta jo mainitsin eli se, että moni nainen ei suostu hyväksymään sitä, että syy sille etteivät miehet sitoudu voi hyvinkin piillä siinä, että kyseiset miehet ovat tavikselle liian komeita, joten tulee vain seksisuhde."
Tosin voi vähintään yhtä todennäköisesti olla että ne miehet eivät nyt vain muutenkaan ole vielä sitoutumassa mihinkään pitkään aikaan. Kauniimman naisen kanssa ne ehkä harrastaisivat seksiä vähän pidempään mutta sekin vaihtuu sitten johonkin toiseen kauniiseen myöhemmin.
On aika yleinen ongelma että miesten halu sitoutua vahvasti on heikompi ja harvinaisempi kuin naisilla eikä se mitenkään automaattisesti ole kiinni naisen kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
". Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita."
Se voi olla se mutta voi olla myös joku ihan muu. Kuten että nainen jostain alitajuisesta syystä ihastuu aina sellaisiin miehiin jotka eivät yleensäkään halua sitoutua. Tai jotain muuta.
Ja jos se on jotain muuta niin silloin kehotus "laske tasoa" ei kyllä auta yhtään.
Se on äärimmäisen harvinaista, että mies ei haluaisi sitoutua. Se on kuultu tuhansia kertoja täälläkin, että ns. sitoutumiskyvytön mies on naimisissa ja lapsen isä vuoden kuluttua siitä kun hän on jättänyt exänsä, jonka kanssa ei ollut kiirettä naimisiin ja saada lapsia.
Ikävä kyllä sitoutumishaluton mies on vain mies, joka ei vielä ole kohdannut sitä oikeaa. Rakastunut mies haluaa sitoutua nopeasti ja vakiintua, hän ymmärtää, että naisella on muitakin ottajia, joten pitää olla nopea.
"Sillä tarkoitetaan tuota ehkä Amerikassa. Suomessa naapurintyttö on ihan vain se tavallinen perustyttö koulussa jota ei kukaan erityisemmin noteeraa."
Tämän noteeraamattomuuden voi miehenä hyvin allekirjoittaa. Kun itse olin teini, katselin vain niitä luokan kauneimpia tyttöjä vaikka ei se oma ulkonäkö kylle heihin mitenkään riittänyt. Nyt kun vähän vanhempana ja kypsempänä katselen luokkakuvia niin ei voi kuin ihmetellä että miksi en yrittänyt niitä muita. Nyt näyttävän omiin silmiin oikein näteiltä tavallisilta tytöiltä ja niihin minulla olisi kyllä ollut ihan mahdollisuuskin. Mutta kun oli nuori ja tyhmä niin ei sille voi mitään.
"Ja tällöin muodostuu päällisin puolin hyvinkin epätodennäköisiä pareja."
Missähän nämä parit mahtavat oikein piileskellä, kun heitä ei missään näe?
Ihmetyttää tämä ilmeisesti yhden henkilön ylläpitämä keskustelu tässä ketjussa, missä hän koko ajan koettaa väittää, että ulkoisesti aivan eri paria olevat parit ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
Kerro nyt missä olet tällaisia pareja nähnyt vai onko oma parisuhteesi sellainen, jolloin koet tarvetta normalisoida sitä?
Totta kai kaikkiin asioihin on poikkeuksia, mutta pääsääntöisesti parit ovat samankaltaisia suosioltaan ja ulkonäöltään.
"Olen eri, mutta tyytymisessä on varsin usein kyse siitä, että parisuhteessa ollessa ihmisen itsetunto paranee ja hän alkaakin katsella miehiä tai naisia, jotka joko vastaavat hänen oikeaa tasoaan"
No eipä tuossa ole kyllä ollut alunperinkään kyse silloin mistään rakkaudesta vaan siitä että on otettu joku joka on vain saatu. Ei oikea rakkaus lopu siihen että itsetunto paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Once again, tasoteoria ei kerro siitä miksi joku ei pariudu."
Ja silti se tungettiin taas kerran ketjuun jonka aihe on juuri se miksi joku ei pariudu.
Hyppäsin tähän ketjuun kesken kaiken, en ole lukenut alkupäätä, mutta joidenkin kohdalla selitys voi löytyä tasoteoriasta, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tasoteoria olisi teoria siitä miksi joku ei pariudu. Ymmärrätkö eron?
Tietenkin ymmärrän eron. Toivottavasti sinä myös ymmärrät että ainoa syy siihen että tasoteoria ärsyttää monia ihmisiä ei ole se että he eivät sitä sinällään hyväksyisi vaan se että se tungetaan nykyään jokaiseen vastaavaan keskusteluun nimenomaan teoriana. Yhtä hyvin voisi vain sanoa että "yrität ihmisiä jotka eivät pidä sinua riittävän hyvännäköisenä".
Niinhän monet sanovatkin ja se on loukkaavaa. Tasoteoria antaa asiallisemman selityksen miksi näin on: koska markkinat toimivat tietyllä tavalla. Se ei ole kenenkään syy, vika tai kohtalo, sillä markkinoilla voi oppia myös luovimaan kuten suosituimmat ihmiset tekevätkin.
Itse esimerkiksi olin valtavan suosittu tyttö ihan tosi nuoresta asti ja sain valtavasti aloitteita, mutta se ei suinkaan riitä. Pitää oppia tuntemaan oma makunsa ja tapa lähestyä, antaa vastakaikua ja toisaalta myös antamaan pakit niin että sinua edelleen pidetään mukavana ihmisenä. Tasoteoriassa huomioidaan myös sosiaalisuus merkittävällä tavalla. Ihminen, joka ei ole sosiaalisesti taitava jää maksimissaan tavikseksi, vaikka olisi kaunis tai komea. Myös naisella on tässä mielessä statusta, sillä suosittu tyttö ei koskaan voi olla ilkeä. Hän on kaukorakkauksien kohde jota idealisoidaan paljon.
"harva tietää oikeasti tasonsa, sillä sitä ei voi itse kukaan määritellä, sen määrittävät markkinat)"
Eikä se taso edes ole tietty kuin vain juuri sinä hetkenä. Viikon, vuoden tai kymmenen päästä se on taas jotain muuta.
Esim. oma rakas vaimoni oli nuorena kun tapasimme ihan tavallinen perusnätti nuori nainen joka ei kuitenkaan saanut mitenkään erityistä huomiota miehiltä. Minuun toki teki vaikutuksen monellakin tavalla mutta olimme varmasti sellainen oikein tavispari jonka moni ajatteli olevan samaa tasoa. Nyt 30 vuotta myöhemmin vaimoni on edelleen sporttinen, hoikka ja pitkähiuksinen, työelämässä erittäin menestynyt ja hyvätuloinen ja meillä on pitkästä liitosta huolimatta vielä aktiivinen seksielämä. Uskoisin että vaimoni markkina-arvo olisi jotain ihan muuta kuin nuorena jos hän sitä jostain syystä menisi nyt "markkinoille" mittauttamaan. Mutta minun onnekseni ei mene.
"Se on äärimmäisen harvinaista, että mies ei haluaisi sitoutua. "
Ei ole kun puhutaan yhtään nuoremmista miehistä. Aika moni heistä haluaa viettää vapaata poikamieselämää jossa omia menoja ei parisuhteen vaatimuksen rajoita. Toki tämä halu laskee ajan myötä ja parisuhteen hyvät puolet alkavat näkyä mutta silloinkin osa välttelee varsinkin virallista sitoutumista kuten avioliittoon menemistä.