Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"

Vierailija
11.06.2024 |

Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.

Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.

Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.

Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.

Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".

Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.

Kommentit (811)

Vierailija
581/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teineinä ja nuorina. Myöhemmässä elämässä aika harva nainen kiinnostuu koviksista, varsinkin jos on aikaisemmin sellaisen kanssa suhteessa ollut.

Eli vanhana sitten tyydytään siihen kilttiin nyhverötylsimykseen kun ei enää kestetä elämää villien jännämiesten kanssa.

Miksi olisi tyytymistä tajuta millaisen miehen kanssa se elämä oikeasti on hyvää ja mukavaa? Ihmiset tekevät virheitä nuorina ja naiveina, myös miehet. Ei sen teinipojankaan päiväunissa seikkaile se ehtoisa perheenemäntä joka sitten joskus halutaan ne omat lapset kasvattamaan vaan joku kuumaakin kuumempi salimisu josta on äitiys kaukana.

Onneksi iso osa niin miehistä kuin naisistakin aikuistuu aikanaan ja sitten se tavallinen kumppani alkaa kelvata oikein hyvin ilman mitään tyytymisiäkin.

Vierailija
582/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

479505

Voit olla ihan ok näköinen, mutta niin kuvissa kuin luonnossakin näytät siltä ettet viihdy nahoissasi tai vaikutat muuten torjuvalta. Varautunut asenne näkyy. Kyllä ihmiset huomaa tällaiset seikat  vaistomaisesti niin kuvista kuin IR.

Itse en ole aikoihin tarvinnut miehiä iskeä, mutta kyllä silti näen välittömästi paikalle tullessani, ketkä olisivat minusta potentiaalisesti kiinnostuneet.

Juuh... tätäkin selitystä uskottelin itselleni jossain vaiheessa. 

Vaan kyllä niitä nätimpiä kavereita tultiin jututtamaan, vaikka olisi kuinka pahan tuulisen näköisenä puhelinta selaillut. Tultiin lähelle istumaan ja jututtamaan, että mikä vetää mielen noin matalaksi, anna kun kerron hauskan jutun niin piristyt jne.

Samalla kun minut ohitettiin vaikka kuinka yritin olla iloinen, rento

Et kuitenkaan ollut niin iloinen ja rento, että olisit itse mennyt juttelemaan kellekään?

Olen itse asiassa yrittänyt, yhtä tuttavaakin pyysin kahville jne.

Vastauksina tullut kiertelevät "ei kiitos".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstauli silti väittää että tavisnaiset "hukkuvat huomioon". Tajuamatta että huomio joltain alkoholisoituneilta Pena 50v tyypeiltä jotka tykittävät tykkäyksillä ja läähätyskommenteilla on kärpäsen paskan arvoista. Sen näköisiltä, oloisilta ja ikäisiltä miehiltä joilta oikeasti haluaisi parisuhdetta tai seksiä huomion määrä on tasan nolla.

Olen mielestäni ihan tuiki tavallisen näköinen kolmekyppinen nainen ja kukaan, siis kukaan mies ei ole tehnyt minulle aloitetta. Ellei lasketa jotain feissaria joka yritti vielä lehtisen tuputtamisen jälkeen kysyä puhelinnumeroani 'muuten vain' (enkä voi tietää yrittikö silti vain myydä jotain).

Tämä on kyllä kiinnostava keskustelu... uskon että täysin näkymättömiä "wall flower" naisia on olemassa, mutta samalla olen oikeassa elämässä nähnyt paljon t

"Tuossahan on kyse siitä, että naisena ollenkaan käsitä millaisista naisista miehet pitävät. Naapurintytön tyyliset raikkaat ja kivat naiset ovat niitä kaikkein suosituimpia yleensä."

Olen siis mies, en nainen by the way! Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. Niitä yleensä kiusataan tai annetaan kokonaan olla. Jopa yliopistolla olen nähnyt samankaltaista meininkiä. Kyllä, nörttimiesten keskuudessa ne naapurintyttömaiset ovat suosittuja, sen voin myöntää.

Niin ja unohdin mainita että tämä mainitsemani tapaus on aina valikoinut niitä aivan vääräntyyppisiä kovismiehiä seurakseen, ei niitä hissukka nörttimiehiä. Hän harrasti esimerkiksi kolmen kimppaa jo 16 vuotiaana kahden jätkän kanssa kielireissulla ranskassa. Kaverinsa oli kuulemma ihan shokissa kun kertoi mitä oli tehnyt.

Vierailija
584/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ennenkään ole ketään tultu kotoa kosimaan vaan itse on pitänyt hinautua paikkoihin missä ihmiset ovat tekemisissä toistensa kanssa. Opiskeluaika on etsikkoaikaa parinhankinnan kannalta. Missään ei ole sen jälkeen tarjolla yhtä helposti ja yhtä  paljon suunnilleen samanikäisiä samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä .jos tämän mahdollisuuden missaa niin itse pitää olla myöhemmin todella aktiivinen.

Riippuu täysin opiskeluista. Ei kaikki ryömi jossain yliopistobileissä joka viikonloppu - omassa opiskeluryhmässäni oli vain naisia eikä edes heihin syntynyt minkäänlaista ystävyyssuhdetta. Käytiin vain luennoilla ja tenteissä omaan tahtiin. Bileitä sinänsä toki muiden järjestäminä joskus oli mutta kukapa niihin kutsumatta tunkee? Yhtäkään kaveria tai tuttua en siis viiden vuoden aikana saanut. Saati sitten

En tarkoittanut avoimia opiskelubileitä, sellaisia ei meidän opinnoissa ollut. Tarkoitan enemmän kotibileidwn tyyppisiä joihin todella kutsuttiin tai ei kutsuttu. Minua ei kutsuttu.

Olen kuitenkin aivan tyytyväinen opiskeluaikoihini, en ole jäänyt kaipaamaan yhteyksiä sieltä enkä ole jäänyt mistään paitsi. Parisuhde ei ole koskaan ollut ykkösprioriteettini. Muutin myös ulkomaille heti opintojen jälkeen joten sinne ne Suomen kaverit olisivat kuitenkin jääneet.

Vierailija
585/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on pojille kerrottu, että tytöt tykkää kilteistä pojista ja sellaset on suosittuja. Paskan marjat. Kyllä ne tytöt kiinnostu niistä koviksista.

Teineinä ja nuorina. Myöhemmässä elämässä aika harva nainen kiinnostuu koviksista, varsinkin jos on aikaisemmin sellaisen kanssa suhteessa ollut.

Ja aika moni tyttö itsekin esittää kovista teininä ja nuorena. Tai voi olla ihan oikeastikin kova, kun mieli on vielä kehittymätön ja kapinoiva. Ja ei niillä kovaluonteisilla tytöilläkään ollut vaikeuksia saada seuraa. Kyllä se oli enemmän naapurintyttöjen ongelma.

Vierailija
586/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan."

Joka tarkoittaa että yhtä naista kohden on 1.05 miestä. Eli ei se ero ihan kauhean dramaattinen ole.

Itse asiassa se on noin yhtä naista kohden 1.08 miestä.

Ja sitten jos ajatellaan että vaikka 3/4 molemmista sukupuolista ovat parisuhteessa, niin vapaan olevien miesten määrä onkin jo 1.32 miestä vs 1 naista

Kannattaa huomata, ettei kaikki ihmiset tavoittele parisuhdetta.

Syrjäytyneissä on enemmän miehiä kuin naisia. Naisissakin syrjäytyneet ovat paremmassa asemassa koska voivat hommautua miehen elätettäväksi.

https://thl.fi/aiheet/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/hyvinvointi…

https://www.ulapland.fi/Saitit/Pohjoinenvalo/fi/Syrjaytymisen-sukupuoli…

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/98589-syrjaytyneiden-nuo…

https://www.eva.fi/wp-content/uploads/2012/02/Syrjaytyminen.pdf

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/743802/Nuorten_Naisten_Sy…

https://www.vihreat.fi/ajankohtaista/poikien-ja-nuorten-miesten-syrjayt…

https://www.ts.fi/uutiset/3786846

Vierailija
587/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan."

Joka tarkoittaa että yhtä naista kohden on 1.05 miestä. Eli ei se ero ihan kauhean dramaattinen ole.

Eihän tässä määrästä olekaan kyse, vaan laadusta. Jos taso ei millään kriteerillä kohtaa, ei parisuhteelle ole perusteita. Enkä todellakaan usko, että naiset hakisivat vain komeita miehiä, kunhan arvot, käytöstavat ja elämänhallinta- ja tyyli edes jotenkin kohtaisivat. Näissä asioissa Suomessa on sukupuolissa isoja eroja, ollaanko me naiset jo liian vahvoja monilla tasoilla verrattuna suureen osaan miehiä.  Useimmat kaipaavat tasavertaista elämänkumppania. b

Vierailija
588/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. "

Näin on yleensä silloin kun miehet ovat nuoria ja kokemattomia ja menevät kaikkeen seksi edellä. Silloin ei vielä tajuta tai välitetä että se näyttävä seksikäs ulkonäkö ei ole sama asia kuin hyvä parisuhde. 

Kun tulee ikää ja elämänkokemusta niin aletaan tajuta mitkä asiat vaikuttavat oikeasti siihen parisuhteeseen enemmän ja sitten alkavat ne tavallisemmatkin tapaukset kelvata paljon paremmin.

Ja sama pätee myös naisiin.

Vierailija
589/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi voi. lapsethan tehdään siinä pari- kolmekymppisenä, että jaksaa niitä hoitaa. toki voi onnistua vanhempanakin. kaverini sai lapsen vielä 43 vuotiaana, mutta eipä enää jaksaminen riitä kaitsemaan. kovasti olisi apua vailla lähes jokapäivä. aika karua, että äiti jää eläkkeelle, kun lapsi muuttaa omilleen. minä en jaksaisi moista.

Pitikö ne tehdä? Kumma, kun en itse masennukseltani jaksanut etsiä vielä jotakin tuurijuoppoa kylkeen kiinni.

Jos joskus kohtaan jonkun miellyttävän, niin toki voin hänen kanssaan myös sen perheen perustaa. Se ei kuitenkaan ole mikään menetys numero uno, mikäli näin ei kävisi. 

Vierailija
590/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut liian nirso, ja olet yhä. Haluat itseäsi 3 pykälää tasokkaamman miehen mitä itse olet.

Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan.

Suomessa ainakin 20 % miehistä on syrjäytyneitä, eivätkä he ole mukana pariutumiskuvioissa. Heitä on naisia enemmän.

"Keksin luvun päästäni" ?

Ja myös; syrjäytyneitä naisiako ei ole?

Myös osallisuus ja syrjäytyminen ovat sukupuolistuneita ilmiöitä

Hyvinvointi ja terveys ovat osatekijöinä ihmisten osallisuuden ja toisaalta syrjäytymisen kokemuksissa. 

Osallisuus voidaan määritellä kolmen osatekijän kautta:

riittävä toimeentulo ja hyvinvointi

toiminnallinen osallisuus

yhteisöihin kuuluminen ja jäsenyys.

Osallisuuden kokemuksissa voi olla sukupuolen mukaisia eroja. Esimerkiksi köyhät miehet eivät katso niin pitkälle tulevaisuuteen kuin köyhät naiset. Lisäksi köyhät miehet kokevat naisiin verrattuna syvempää arvottomuutta ja enemmän yksinäisyyttä.

Miesten kohdalla omanarvontunto on voimakkaasti sidottu työhön ja rahaan. Naisilla sen sijaan vaikuttaa olevan enemmän keinoja rakentaa omanarvontunnetta taloudellisesta tilanteestaan riippumatta. Naisilla arvokkuutta tuottavat ansiotyön ohella esimerkiksi äitiys ja vapaaehtoistyö.

Tilastokeskuksen elinolotilaston mukaan naisten köyhyys- ja syrjäytymisriski oli yleisempi kuin miehillä 1824-vuotiaiden ja yli 64-vuotiaiden keskuudessa, miesten riski puolestaan yleisempi kuin naisilla muissa ikäryhmissä.

Syrjäytymisen taustatekijöitä voivat olla esimerkiksi 

koulutuksen puute

työttömyys

sairastuminen

toimeentulon puute

asunnottomuus

mielenterveyden ongelmat

päihteiden käyttö

väkivaltaisuus ja rikollisuus. 

Monet syrjäytymisen taustatekijöistä ovat yleisempiä miehillä kuin naisilla. Esimerkiksi

asunnottomista noin kolme neljäsosaa oli miehiä vuonna 2019

vangeista valtaosa (93 %) oli miehiä vuonna 2018.

EVAn vuonna 2012 julkaiseman analyysin mukaan syrjäytyneitä nuoria on 1529-vuotiaiden ikäluokasta noin viisi prosenttia, joista kaksi kolmasosaa on miehiä. 

Vierailija
591/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uorilla miehillä menee työelämässä heikommin kuin samanikäisillä naisilla tai edellisillä miessukupolvilla samassa iässä.

Suomen Pankin mukaan nuoret miehet ovat vuoden 2008 taantuman jälkeen päässeet työelämään huonommin kuin nuoret naiset. Lisäksi 1980-luvulla syntyneiden miesten työllisyys on heikompaa kuin aiemmin syntyneiden ikäluokkien samassa iässä.

Nuorissa miehissä on aiempaa enemmän niitä, jotka ovat kokonaan pudonneet työmarkkinoiden ulkopuolelle eli ovat syrjäytymisvaarassa tai syrjäytyvät, sanoo Suomen Pankin vanhempi ekonomisti Petri Mäki-Fränti.

Tutkija Ilari Ilmakunnas Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta sanoo, että syy eroon naisten ja miesten välillä löytyy koulutuksesta.

Peruskoulun jälkeinen tutkinto puuttuu suuremmalta osalta miehiä kuin naisia.

Ilmakunnaksen käsityksen mukaan tämä on yhteydessä koulupudokkuuteen, joka on yleisempää miehillä.

Kun puhutaan nuorten aikuisten miesten syrjäytymisestä tai koulutuksen ja työelämän ulkopuolelle jäämisestä, kannattaa katsoa vuosiin ennen täysi-ikäisyyttä.

Sen lisäksi, että koulutus jää naisia useammin miehillä puuttumaan, työpaikkojen väheneminen esimerkiksi teollisuudessa on kohdistunut erityisesti miehiin, Ilmakunnas lisää.

Kun työmarkkinoilta on samaan aikaan kadonnut työpaikkoja, joissa on ollut kysyntää myös matalasti koulutetuille työntekijöille, se heijastuu sukupuolieroina.

Ilmakunnaksen mukaan matalan koulutuksen työpaikkojen väheneminen on trendi ja näkyy Suomen lisäksi muissa maissa.

Työvoima on ollut toistaiseksi vuosi vuodelta keskimäärin koulutetumpaa.

Niiden, jotka eivät hanki koulutusta, mahdollisuudet ovat aiempaa heikommat.

Tilastot kertovat nuorten miesten tilanteesta vain keskimäärin. Ryhmää ei pidä ajatella yhtenäisenä vaan päinvastoin.

Tutkimuksissa on osoitettu, että nuorilla, jotka ovat kerran päässeet työelämään ja menee kohtuullisen hyvin, tilanne on keskimäärin parempi kuin aikaisemmilla sukupolvilla, mutta siellä on myös entistä isompi joukko, joka on vaarassa syrjäytyä, Mäki-Fränti sanoo.

Ilmakunnas pitää ammatilliseen koulutukseen kohdistuneiden säästöjen laajuutta huolestuttavana. Hänen mukaansa tämä kehitys pitää pysäyttää, jos syrjäytymisongelma halutaan ratkaista.

Lisäksi palveluiden pitää olla moninaisempia ja ne pitäisi räätälöidä henkilökohtaisemmin, sillä nuorilla on hyvin moninaisia lähtökohtia.

OECD:n selvityksen mukaan yli viidennes suomalaisista 2024-vuotiaista miehistä on työttömänä eikä osallistu koulutukseen. Nuorten osuus on noussut vuodesta 2011 lähtien.

Elinkeinoelämän valtuuskunta (Eva) arvioi alkuvuonna, että Suomessa on liki 79000 parhaassa työiässä olevaa miestä, jotka ovat pudonneet työelämästä ilmeisesti pysyvästi. Analyysin mukaan työelämästä pudonneiden miesten osuus on viime vuosikymmeninä kasvanut noin 7,4 prosenttiin työikäisten miesten määrästä.

Lokakuussa julkaistussa sisäministeriön sisäisen turvallisuuden strategiassa todettiin, että syrjäytyminen on keskeisin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle.

Vierailija
592/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää sporttibaareihin peli-iltoina, mutta lähestykää vain erätauoilla tai pelin päätyttyä.

Ei toimi. Asun Keski-Euroopassa ja käyn katsomassa kaikki suuret urheilutapahtumat pubeissa, usein myös olen liikkeellä yksin. Seuraa on löytynyt tasan nolla kertaa. Jutteluseuraa pelin ajaksi toki, mutta ei mitään sen kummempaa.

Oletko mies vai nainen?

Nainen.

Jos olet pubissa istunut vierekkäin juttelemassa eri miesten kanssa futismatsin keston ajan, eikä kertaakaan ole minkäänlaista kipinää tai kiinnostusta herännyt miehen suunnalta, niin pelkäänpä pahoin että ulkonäössäsi on todennäköisesti jotain todella, todella pahasti pielessä. 

Jos pi

Tätähän täällä aina jauhetaan, joten osasin odottaa tällaista vastausta. Tässä ajattelutavassa on kolmekin asiaa pahasti pielessä, ensinnäkin se että ulkonäössäni ei ole mitään vikaa. Olen hoikka, tyylini on naisellinen, parhaat puoleni ovat isot silmät ja pitkät tuuheat hiukset. Olen ihan kaikilla mittareilla mitattuna perusnätti, kivan näköinen nainen. Ja tiedän sen muustakin kuin muokatuista selfieistä (joita en harrasta ollenkaan).

Mutta toisekseen vieläkin tärkeämpi pointti on että olen mitä olen ja olen tyytyväinen itseeni. En siis ala muuttamaan itseäni tai tyyliäni sen takia että joku tykästyisi. Jos en tällaisena kelpaa, niin olen kelpaamatta. En tarvitse baari-iskijää pönkittämään itsetuntoani.

Kolmanneksi - tunnen muitakin ihan hyvännäköisiä naisia joita ei lähestytä baarissa. Tai ehkä muuallakaan. Tämä on juurikin se palstan harha - että kaikkia naisia lähestytään aina ja kaikkialla. Ja jos joku sanoo ettei näin ole, aletaan huutaa että no sitten olet todella ruma! Kuitenkin myös vähemmän perinteisesti kauniita lähestytään ja he löytävät parisuhteita - ja perinteisesti kauniita on yksin eikä kukaan käy iskemässä. En ymmärrä mikä hinku palstalla on kieltää tämä tosiasia, vaikka sellainen ihminen nimenomaan rehellisesti kertoisi elämästään. Nope. Olet ruma ja valehtelija!

Siksi nämä keskustelut lopulta taitavat olla hedelmättömiä. Samaa kehää vain kierretään.

Vierailija
593/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tasoteoriaa ei voi oikein syyttää sellaisesta mitä se ei ole, mutta niin usein kuitenkin tapahtuu."

Johtuu yleensä siitä että tasoteoria heitetään kehiin melkein keskusteluun kuin keskusteluun, myös silloin kun kysytään että miksi juuri minä en saa kumppania. Koska tasoteoria käsittelee isoja joukkoja ja niiden todennäköisyyksiä, se harvoin vastaa kovin hyvin ihan tietyn yksilön ongelmiin. Silti sitä tuodaan hyvin usein vastauksesksi juuri niihin.

Joskus tasoteoria voi auttaa ymmärtämään sitä miksi juuri minä en saa kumppania. Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita. Se on sitten eri asia auttaako selityksen löytäminen mitään, mutta jos itse olisin tuossa tilanteessa, ottaisin kyllä pohdintaan, enkä vain väittäisi vastaan, koska sillä tavallahan m

Joo kyllä nuita asioita kannattaa vähän miettiä, jos tilanne on se että aika kuluu, haluaisi kumppanin ja menininki tuollaista kuin tämän ketjun ensimmäisen sivun kolmikymppisillä (jotka kirjoittivat, että joutuvat tarpomaan deittimaailmassa "paskassa" jotta saavat joskus harvoin jonkun heidän mielestään hyvännäköisen, fiksun ja keskustelutaitoisen edes juttelemaan kanssaan tai matchin vai mitä se olikaan - en nyt tarkemmin muista, mutta suunnilleen noin)

Kun ei tuo mikään normi ole, että kaikilla naisilla olisi tuollaista. Esim. minulle on ihan normi ne hyvännäköiset, fiksut, keskustelutaitoiset etc miehet, about kaikki minua lähestyvät miehet on sellasia. Juttu on vain siinä, että kenen kanssa klikkaa kunnolla ja synkkaa tarpeeksi, mutta se miesaines jota ympärilläni on, täyttää nuo tietyt peruskriteerit kyllä.

En nyt sano, että just tasoteoriaa pitäisi alkaa kenenkään miettimään, mutta jos naisella (tai miehellä) on tuollaista kuin joillain ensimmäisen sivun kirjoittajilla, niin kyllä siinä kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä MILLAINEN MINÄ ITSE OLEN ja voinko edes vetää puoleeni sellaista mitä yritän saada? Tai voisiko sen eteen tehdä jotain muutosta, että se olisi mahdollista? Kun jossain se vika on, jos mimmit valittaa täällä etteivät saa miehiä ja kukaan hyvännäköinen/fiksu/keskustelutaitoinen ei heitä noteeraa, ja ainoa mihin voi vaikuttaa on oma itse. 

Nyt täällä puhutaan siihen tyyliin kuin miehet olisivat vaan tollasia tai niistä olisi vaan tullut tollasia, vaikka totuus on, että toiset naiset saa halutessaan helposti hyviä miehiä ja ne hyvännäköiset/fiksut etc miehet noteeraavat heidät kyllä. Nyt kun kesä alkoi, niin sen taas selvästi huomasi että miehet eri tavoin aktivoituu ja tulee ulkonakin juttelemaan, tästä sanoi useampi kaveri ja myös itse sen huomasin. Deittiappien lisäksi sekin on ihan nykyaikaa, että nuoret ja nuorehkot miehet juttelee naisille ihan selvinpäin ulkonakin. 

Vierailija
594/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa."

Niinpä. Enemmän on kyse vastapuolen arvoista ja mieltymyksistä. Jos olet miesten mieleen, valitset yhden parhaimman ehdokkaan. Jos et ole miesten mieleen, vaihtoehdot ovat vähissä. Omatkin arvosi pitäisi tietenkin saada toteuttaa suhteessa. Muuten et menesty.

-Mies1976

Vierailija
595/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähestyi parikymppisenä komea ma mu. Haksahdin ja menin naimisiin. Kolme vuotta myöhemmin rimpuilin avioliitosta irti (onneksi en ole yksi näistä kunniam:n uhreista ja mieskin päätyi ison meren tuolle puolen).

15 vuotta kärvistelin yksinäisyyttä, toivoin kenen tahansa lähestyvän, mutta ei. En kaivannut komeaa, olihan se jo kerran vienyt väärälle tielle, vaan tuiki tavallinen suomalainen duunari olisi kelvannut. Kun ei sitten kukaan tehnyt aloitetta, tein itse.

Tuossa tuo suomalainen kilttis nyt on pyörinyt nurkissa 15 vuotta. Enpä tiedä, onko siitä muuta iloa kuin siemen yhteen lapseen ja puolet asuntolainasta. Edes seksiä ei ole, kaiket illat se tuijottaa youtubea kuulokkeet korvilla tai rassaa mopoa.

Öisin on kyllä mukavaa, kun joku tuhisee vieressä. Hiljaiset yöt olivat minulle kaikkein vaikeimpia sinkkuaikoina. Hän on minua muutaman vuoden vanhempi, joten oletettavasti joudun kuuntelemaan hiljaisuutta öisin vielä monta vuotta joskus tulevaisuudessa. Mummoni eli 30 vuotta papan poismenon jälkeen. Ei tällä meikäläisen naamalla enää uutta miestä saa.

Vierailija
596/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se on noin yhtä naista kohden 1.08 miestä.

Ja sitten jos ajatellaan että vaikka 3/4 molemmista sukupuolista ovat parisuhteessa, niin vapaan olevien miesten määrä onkin jo 1.32 miestä vs 1 naista

Kannattaa huomata, ettei kaikki ihmiset tavoittele parisuhdetta.

Syrjäytyneissä on enemmän miehiä kuin naisia. Naisissakin syrjäytyneet ovat paremmassa asemassa koska voivat hommautua miehen elätettäväksi.

https://thl.fi/aiheet/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/hyvinvointi…

Naiselle on kaikkein vaarallisinta "hommautua miehen elätettäväksi. Sellaiset suhteet eivät yleensä ole terveitä. 

Vierailija
597/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen siis mies, en nainen by the way! Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. Niitä yleensä kiusataan tai annetaan kokonaan olla. Jopa yliopistolla olen nähnyt samankaltaista meininkiä. Kyllä, nörttimiesten keskuudessa ne naapurintyttömaiset ovat suosittuja, sen voin myöntää."

Kuulostaa yläasteelta nämä sinun juttusi.

Vierailija
598/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enemmän on kyse vastapuolen arvoista ja mieltymyksistä. Jos olet miesten mieleen, valitset yhden parhaimman ehdokkaan. Jos et ole miesten mieleen, vaihtoehdot ovat vähissä. "

Tuossa unohtuu että suurin osa on jossain tuossa välille. Eli kiinnostusta on aina joskus mutta ei ylenmäärin. Ja silloin pitää osata tarttua niihin eteen tulleisiin tilaisuuksiin ajoissa ettei mene onnensa ohi.

Vierailija
599/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. "

Näin on yleensä silloin kun miehet ovat nuoria ja kokemattomia ja menevät kaikkeen seksi edellä. Silloin ei vielä tajuta tai välitetä että se näyttävä seksikäs ulkonäkö ei ole sama asia kuin hyvä parisuhde. 

Kun tulee ikää ja elämänkokemusta niin aletaan tajuta mitkä asiat vaikuttavat oikeasti siihen parisuhteeseen enemmän ja sitten alkavat ne tavallisemmatkin tapaukset kelvata paljon paremmin.

Ja sama pätee myös naisiin.

No eiväthän ne kovistytöt olleet  edes hyvännäköisiä ja olivat joidenkin vanhempien kriminaalien kanssa silloin. 

Vierailija
600/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen siis mies, en nainen by the way! Ja en ole samaa mieltä kanssasi, koulussa ja työpaikoilla ne hyvännäköiset "kovis" typyt ovat suosittuja miesten keskuudessa, eivät hiljaiset ja ujot nörttitytöt. Niitä yleensä kiusataan tai annetaan kokonaan olla. Jopa yliopistolla olen nähnyt samankaltaista meininkiä. Kyllä, nörttimiesten keskuudessa ne naapurintyttömaiset ovat suosittuja, sen voin myöntää."

Kuulostaa yläasteelta nämä sinun juttusi.

Yläasteestahan puhuvat nekin joiden mukaan vain jännät pahat pojat kelpaavat naisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi