Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Liike-elämän kaupat eivät muodostu täysin suoraviivaisesti kysynnän ja tarjonnan mukaan. "
Eivät mutta huomattavasti suoraviivaisemmin kuin parisuhteet. Jos joku markkinoilla myy jotain niin yleensä hän on silloin avoimesti markkinoilla kaikkien muiden vastaavaa tuotetta ja palvelua tarjoavien kanssa ja tuote ja hinta ratkaisevat sitten kysynnän. Toki siinä on joitain asetelmaa monimutkaistavia tekijöitä mutta aivan murto-osa siitä mitä parisuhdemarkkinoilla jossa edes se mitä vaihtoehtoja eri ihmisille on tarjolla ei ole mitenkään yhtäläinen.
Sä olet ajatusmaailmassasi jossain suuren kaupungin Prismassa.
Nämä oman elämänsä markkina-analyytikot vaativat että 'markkinoiden' tarjonta ja hinta-laatusuhde olisi kuin amazonissa tai Mestarin herkussa, mutta oma vaivautuminen ei riitä kuin perä-Purjolan lähikaupalle. Sitten maristaan, kun perä-Purjolan 'markkinoil
Markkinoilla on tällä hetkellä naisten markkinat. Nainen voi marssia suurelle orilaitumelle valitsemaan itselleen mieluisan oriin. Syy miksei kauppa käy johtuu vääristyneistä hinnoista. Et sä voi pyytää samaa mitä haamumaileja juokseva viikottain nettoava ravuri, jos juokset porukan hännillä tai pahempaa ootat vielä laitumella koulijaa, niin joudut valitettavasti tyytymään siihen mitä saat, etkä ala vinkumaan suuresta vääryydestä kuinka oot yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tasoteoriassa taso kuvastaa kysyntää. Joskus täällä on ollut suuntaa-antavia numeraalisia arvioita ulkoisiin avuihin liittyen, mutta ei tasoteoria sitä tarkoita, että sinä määrittäisit jonkun olevan 5 tai 7. Mutta sellaiseen tätä täällä jatkuvasti vedotaan kun puhutaan tasoteoriasta ja markkina-arvosta."
Jos taso kuvaa jotain niin konkreettista kuin kysyntää niin kai silloin sen luulisi olevan myös muutettavaissa joksikin arvoksi? Mutta eihän taso tasoteoriassa kuvaa edes kysyntää kuin hyvin teoreettisessa mielessä koska mitään kaikille yhteismitallista kysyntää ei oikein edes parisuhdemarkkinoillakaan voi määrittää koska jokainen ihminen on siellä markkinolla hieman eri kysyntä- ja tarjontatilanteessa.
Taloudessa kysyntä taas voidaan yleensä mitata aika tarkasti ja se on melko verrannollinen eri toimijoiden välillä.
Mihin sinä sitä arvoa tarvitset
Olipas hyvä kommentti!
Olen paljolti samaa mieltä. Esim että moni ajattelee että kyllä se oikea ihminen tulee vastaan jos on tullakseen. Siis ilman että itse tekee mitään asian eteen.
Eihän työpaikkojakaan yleensä saa jos ei niitä etsi ja hakeudu niihiin. Ja yritä parantaa mahdollisuuksiaan saada tietty työpaikka.
Samoin moni meistä naisista odottaa että miehet tekevät aina aloitteen, jopa deittisovelluksissa. He eivät aktiivisesti valitse itseään kiinnostavaa miestä koko miestarjonnasta, vaan antavat valintakapulan miehille.
Silloin naisille jää pienempi miesjoukko mistä valita, ei 100% miehistä, vaan esim 50%. Silti naisille ei tulisi mieleenkään mennä esim Ikeaan tai vaatekauppaan, ja antaa jonkun "esivalita" mitä he voivat sieltä ostaa, ja tällä tavalla rajoittaa heitä löytämästä parasta tuotetta.
Silti luulisi olevan tärkeämpää löytää sopiva puoliso kuin sopiva Billy-hylly ;-)
N54
Ap, olet ihan oikeassa, ei ne miehet taivaasta tipahda, ei ainakaan ne jotka voisivay itseä kiinnostaa.
Minulla on useampi samanikäinen naistuttu, joka ei käy missään mistä voisi löytää miehen (tanssit, harrastukset, sinkkumatkat). Eivätkä ole deittisivuillakaan. Silti toivoisivat kovasti löytävänsä sen oikean ja sopivan. Syitä tähän on varmaan monia, mutta ehkä turha vaatimattomuus ja itsensä vähättely on yksi syy.
Itse en esim deittisivuilla tyytynyt vain miehiltä tuleviin yhteydenottoihin, vaan etsin profiileista itseäni kiinnostavia. Sillä tavalla löysin nykyisen miehenikin. Nyt ollaan oltu yhdessä 9 v. Sovimme todella hyvin yhteen ja hän on ehdottomasti paras mahdollinen puoliso minulle, todella hyvä tyyppi!
Huom! Päätin myös ettei minun tarvitse tyytyä mihin vain. Ja etten olisi liian vaatimaton esim ulkonäön suhteen, vaan uskaltaisin etsiä komeaa, ja itseäni nuorempaakin miestä. Näillä sainkin sitten sen mitä halusin, jopa enemmän kuin ehkä uskalsin toivoa. Suosittelen samaa toimintamallia kaikille naisille, ja miehillekkin tietysti.
N49
Kuten jo edelliset ovat tällä sivulla sanoneet niin monen naisen suurin ongelma on passiivisuus.
Jos aidosti haluatte löytää kumppanin niin minimivaivannäkö on ladata bumble/hinge/FB dating/okcupid ja käyttää niitä aktiivisesti joka päivä ja olla myös itse aloitteellinen miehiä kohtaan.
Passiivisuuden jälkeen suurin ongelma on, että kroppaan ei panosteta. Hoikkuus on kaikista tärkein ja samalla helpoin asia johon voit itse vaikuttaa. Vielä parempi jos jaksaa treenata vähän lihaksiakin.
Minä ajattelin pysyä tovin yksin hankalan eron jälkeen pitkästä liitosta.
Se ei vain ollutkaan helppoa. Miehiä olikin jonossa. Sain yhteydenottoja puhelimeen ja fb:n kautta. Missä tahansa kävinkin niin aina oli kiinnostuneita ympärillä.
Olen ollut sinkkuna nyt reilu 2 vuotta ja väsynyt tähän väistelyyn, kärjistetysti. Saan yhteydenottoja jatkuvasti. Mun puhelinnumero on helppo selvittää, näemmä. Toki minulla on ollut hauskaa ja olen tavannut upeita miehiä. En vain ole valmis mihinkään vakavampaan vielä. Mutta nämä miehet lähestyy ihan vakavin aikein. Toki tiedostan että tilanne on tämä nyt, sehän voi olla ihan toisin kun itse olisin valmis sitoutumaan.
Arvostan kyllä että miehet lähestyy pääsääntöisesti fiksulla viestillä. Usein myös livenä kohdattaessa saan treffikutsuja, ei mua ole vongattu yhden illan juttuihin.
Mulle on sanottu että olen hyvää seuraa. Olen hauska, avoin ja iloinen. Ehkä mun pieni pervohtava flirtti on myös joku juttu. Ulkonäköä en osaa arvioida, hyvin komeita miehiä kohtaan joten jos voi verrata niin ehkä olen ihan ok siltäkin osin.
Olen hyvin sosiaalinen kun lähden ulos, en vain hyvin usein jaksa. Eniten kohtaan miehiä siten että ovat selvittäneet mun numeron tutun tai tutuntutun kautta, milloin mitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo edelliset ovat tällä sivulla sanoneet niin monen naisen suurin ongelma on passiivisuus.
Jos aidosti haluatte löytää kumppanin niin minimivaivannäkö on ladata bumble/hinge/FB dating/okcupid ja käyttää niitä aktiivisesti joka päivä ja olla myös itse aloitteellinen miehiä kohtaan.
Passiivisuuden jälkeen suurin ongelma on, että kroppaan ei panosteta. Hoikkuus on kaikista tärkein ja samalla helpoin asia johon voit itse vaikuttaa. Vielä parempi jos jaksaa treenata vähän lihaksiakin.
Naiset eivät järjestään ole niin läheisriippuvaisia mitä miehet. Siksi nainen ei leviä samalla tavoin, jos jää ilman. Mies saattaa mennä kadulle riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan nätti ja hoikka neljäkymppinen, eikä mua kukaan normaali mies ikinä lähesty. Johtuu varmaan siitä, että oon perusilmeeltäni kuulemma aina vittuuntuneen näköinen ja lisäksi oon ujo. Muutama kaveri on sellainen, joka saa aina ihan hirveäsi huomiota miehiltä. Nämä ovat niin flirttejä, että koko olemus muuttuu heti, jos joku mies tulee näköpiiriin. Joku siinä olemuksessa on vaan niin kutsuvaa, vaikka eivät mitenkään suoraan iske silmää. Väitäin, että ihan tavisnainenkin saa kyllä miehiä ympärilleen, jos osaa ton flirttailun taidon. Itsehän en todella osaa, osaan kyllä karkoittamisen.
Ja ei, se kumppani ei todellakaan ilmesty, kun sitä vähiten odottaa. Saa odottaa hamaan tappiin.
Minussa on tämä sama. Olen matkustanut viimeiset 15 vuotta Aasiassa, maahan, jossa ei oteta kontaktia tuntemattomiin. Vähiten ulkomaalaisiin. Omilla yksin tehdyillä matkoilla saan asioida missä tahansa rauhassa. Asiakaspalvelijat ottavat tilauksen vastaan, kuten paikallisiltakin, ja muuten antavat minun olla. Kun lähdin samaan maahan yhdessä siskoni kanssa, koko matkan ajan asiakaspalvelijat ja ihmiset olivat siskoni "kimpussa". Tultiin puhumaan, kysymään tarvitsemmeko apua, kyseltiin että mistä olemme, jäätiin harrastamaan small talkia. Kaikki keskustelun avaukset ja kysymykset suunnattuna siskolleni.
Siskoni kokemusta maasta on, että ihmiset ovat avoimia ja jäävät juttelemaan ja haluavat tietää sinusta lisää.
Minun kokemus maasta on, että ihmiset jättävät sinut rauhaan eivätkä halua olla tekemisissä.
Ikäeroa meillä on 2 vuotta, mutta jokin minun olemuksessani ja naamassani on ilmeisen luontaantyöntävää, vaikka olen itse aina positiivisella ja ystävällisellä mielellä liikenteessä.
Samaa muuten tapahtuu Suomessa. Tuntemattomat jäävät kaduilla ja kylillä puhumaan siskolleni tuon tuosta, hyvä, kun ruokakaupassa saa käytyä ilman tätä. Minua ei kukaa noteeraa, korkeintaan vain silloin, jos ollaan eksytty ja kysytään tietä.
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaita on vähiten vapaana. Yhteyttä ottaa joko 30-vuotiaat, jotka haluavat kanssasi kevyttä kivaa tai 50-vuotiaat, jotka ovat jo vakaasti toisella kierroksella.
Vapaat 40-vuotiaat taas ovat juuri eronneita ja etsivät yleensä nuorempaa. Tämäkin on tavallaan ymmärrettävää, koska eron jälkeen halutaan pitää hetki hauskaa. Ei haluta heti uutta vakavaa suhdetta.
Etsitkö aktiivisesti, siis otat itse yhteyttä kiinnostaviin, vai odotatko että sinuun otetaan yhteyttä?
Mielestäni kannattaa itse olla aktiivinen. Silloin on isompi mahdollisuus löytää kiinostava, ja valikoima on suurempi.
Mikä kriteeri se lyöminen on?