Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"

Vierailija
11.06.2024 |

Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.

Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.

Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.

Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.

Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".

Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.

Kommentit (811)

Vierailija
501/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut liian nirso, ja olet yhä. Haluat itseäsi 3 pykälää tasokkaamman miehen mitä itse olet.

Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan.

Vierailija
502/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielestäni tämä kertoo kaiken oleellisen siitä, onko "kaikilla oma maku". Ei tietenkään ole: kauniit on kauniita ja heitä lähestytään, ja rumat on rumia ja heitä ei lähestytä. Muun välittäminen on pelkkää "coping", niin kuin nuoret sanoo. "

Maussahan on kyse siitä että niissä kauniissakin on eroja. Joku kaunis on sinusta vielä kauniimpi kuin ne muut koska siinä kaunissa on juuri niitä piirteitä joista erityisesti pidät. Jonkun muun mielestä taas se sinun kauneimpasi on kyllä ihan kuanis mutta joku toinen kaunis on hänen silmissään kauniimpi. Kyllä jokaiselle miehellä on juuri se oma suosikki niistä kaikista kauniista naisista.

Ja ihan samoin taviksissa. Joku tavis on vain tavis sinulle mutta joku tavis tuntuukin kauniimmalta tavikselta koska hänellä on sinua mielyttäviä piirteitä.

Miksi täällä sitten kerrotaan että yhtä naista tullaan illan aikana iskemään ja pyytämään tanssimaan lukuisia kertoja, kun taas toista naista ei ikinä. Miten tämä on mahdollista? Onko maailmassa virhe? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielestäni tämä kertoo kaiken oleellisen siitä, onko "kaikilla oma maku". Ei tietenkään ole: kauniit on kauniita ja heitä lähestytään, ja rumat on rumia ja heitä ei lähestytä. Muun välittäminen on pelkkää "coping", niin kuin nuoret sanoo. "

Maussahan on kyse siitä että niissä kauniissakin on eroja. Joku kaunis on sinusta vielä kauniimpi kuin ne muut koska siinä kaunissa on juuri niitä piirteitä joista erityisesti pidät. Jonkun muun mielestä taas se sinun kauneimpasi on kyllä ihan kuanis mutta joku toinen kaunis on hänen silmissään kauniimpi. Kyllä jokaiselle miehellä on juuri se oma suosikki niistä kaikista kauniista naisista.

Ja ihan samoin taviksissa. Joku tavis on vain tavis sinulle mutta joku tavis tuntuukin kauniimmalta tavikselta koska hänellä on sinua mielyttäviä piirteitä.

Olen eri, mutta nythän sinä olet ymmärtänyt mitä tasoteoriassa tarkoitetaan. Taso on se taso miltä kumppanin voi valita eikä siinä väitetä sinun tai jonkun muun mausta mitään. Ruma nainen ei voi valita samoja miehiä kuin kaunis eikä kaunis nainen valitse samoja kuin tavis. Taso kuvastaa sitä komeuden tai kauneuden tasoa, joiden joukosta valitaan yksilöllisten makujan mukaan puoliso.

Vierailija
504/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totta, mutta silti se kertoo hyvin paljon siitä ketä on mahdollista lähestyä tuloksekkaasti "

Tuloksekkaasti on aika laaja käsite. Varmasti se kertoo siitä kenen kanssa voi päästä jonkinlaiseen alkuun niin että saa positiivista vastakaikua mutta lopulta aika harva sitten kuitenkaan menee parisuhteeseen ihan kenen kanssa tahansa joka nyt ylittää sen ensimmäisen riman. Se parisuhde yleensä vaatii että se toinen viehättää ihan erityisesti monella eri tasolla eikä ole vain "riittävän hyvä".

Jos minulle laitetaan 10 naisen kuvaa eteen ja kysytään että kenestä voisit kiinnostua niin luultavasti ainakin viisi olisi minusta ihan ok. Mutta kun sitten tapaisin heidät niin luultavasti viidestä ei vielä sitten löytyisi sitä jonka kanssa oikeasti haluaisin pidemmän suhteen. Ei vain kuitenkaan sitten klikkaa tarpeeksi. Tasoteorian mukaan kaikki viisi ovat kyllä siis suosittuja mutta ei se tarkoita että he saisivat suhteen.

Vierailija
505/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen keskusteluketju, jossa ulkonäkö saa suhteettoman suuren siivun ihmisten mielikuvissa pariutumisen suhteen. Mun mielestä kyse on ennen kaikkea fiiliksestä; joku on niin ihana, että tulee henkisesti lähelle jo lyhyen keskustelun aikana. Niin ihana, että herää tunne ettei halua elää ilman sitä toista ihmistä.

Olen eronnut, parin lapsen yhteishuolto olemassa, kaunis ja lempeä nainen. Mun nykyinen mieheni ei ole mikään adonis, mutta hänellä on maailman lempeimmät ja kauneimmat silmät, joihin edelleenkin uppoudun häneen katsoessani. Keskustelumme ovat hauskoja, moniaiheisia, joskus kepeitä ja joskus syvääluotaavia ja tunnelma välillämme on aina ollut luottavainen ja rento. Suoraan sanottuna minulla on turvallinen ja hyvä olla hänen lähellään.

Treffailin ennen häntä avioeron jälkeen nettisovellusten kautta ja vastaan tuli kuraa komeissa paketeissa. Miehiä, jotka kuvittelevat että naisen voi

Minusta tasoteoria on siinä oikeassa, että naisten kannattaisi ymmärtää, että jos he eivät pysty sitouttamaan komeaa miestä parisuhteeseen, heidän tulisi ymmärtää valita sieltä joukosta, jota sitoutuminen kiinnostaa. Se kuulostaa ikävältä, mutta kun mies on riittävän komea, niin taviksen kanssa hän ei sitoudu. Näin tasoteoria toimii. Kaunis nainen taas ei lähde treffeillekään, ellei mies miellytä. Siinä on naisten ja miesten välinen ero ja siksi naisille ei voi oikein sanoa, että laske tasoa, jos hän ei oma-alotteisesti sitä ole tehnyt kuten tämä kommentoija. Onnekkaita ne naiset, jotka luontevasti löytävät miehensä.

Vierailija
506/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi täällä sitten kerrotaan että yhtä naista tullaan illan aikana iskemään ja pyytämään tanssimaan lukuisia kertoja, kun taas toista naista ei ikinä. Miten tämä on mahdollista? Onko maailmassa virhe? "

Eihän se ole mitenkään sen vastaista mitä minä sanoin. Minä sanoin että niissä joita pidetään kauniina on edelleen eroja niin että joku mies pitää yhtä kainista kauneimpana ja toinen mies jotain toista kauneimpana. "Kaunis" ei ole mikään yksi ainoa totuus vaan siinäkin on eroja siinä kuka pitää mitäkin kauniina.

Jos laitat 10 naisen kuvaa vierekkäin ja pyydät miestä sanomaan mitkä niistä ovat hänestä kauniita niin hän valitsee tietyt jotka ovat luultavasti aika lailla samat kuin muutkin miehet valitsisivat. Mutta kun kysyt kuka niistä kauniista naisista on sinusta se kaikkein kaunein niin eri miehet valitsevatkin jo aika lailla eri naisia.

Vierailija
507/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

479505

Voit olla ihan ok näköinen, mutta niin kuvissa kuin luonnossakin näytät siltä ettet viihdy nahoissasi tai vaikutat muuten torjuvalta. Varautunut asenne näkyy. Kyllä ihmiset huomaa tällaiset seikat  vaistomaisesti niin kuvista kuin IR.

Itse en ole aikoihin tarvinnut miehiä iskeä, mutta kyllä silti näen välittömästi paikalle tullessani, ketkä olisivat minusta potentiaalisesti kiinnostuneet.

Vierailija
508/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta nythän sinä olet ymmärtänyt mitä tasoteoriassa tarkoitetaan. "

Kyllä minä tiedän oikein hyvin mitä tasoteorialla tarkoitetaan. Se mistä nyt puhun on juuri se miksi tasoteoria on aika heikosti sovitettavissa yksittäisen yksilön pariutumisessa käytäntöön koska ihmisillä on myös paljon ihan henkilökohtaisia preferenssejä siitä mitä erityisesti juuri he pitävät viehättävinä. Keskiarvot ovat keskiarvoja mutta yksilö ei pariudu keskiarvojen mukaan vaan ihan niiden omien mieltymysten.

Vierailija
509/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mies minulta löytyy :D puhun avoimesti. Ja minkäs minä sille voin et mun alapää haluaa hyvännäköisen miehen? "

No niin, we have a winner!

Hyvännäköisen miehen saa suhteeseen, mutta siinä joutuu alapää tekemään töitä oikein urakalla :D 

Siis vakavasti: jos mies on hyvännäköinen ja viehättävä useiden naisten mielestä, hän yleensä myös tietää sen. Ja sellaista miestä ei pidetä parisuhteessa millään "kerran viikossa saunan jälkeen" -seksielämällä.

Vakavasti:  usein tällainen komea ja urheilullinen mies on kaikkea muuta kuin "player".  Ovat uskollisia ja pysyvät parisuhteessa, koska parin etsintä voi tuntua hyvinkin vaikealta ja työläältä. Usein se on nimenomaan se näiden ulkonäköön ihastunut nainen joka lopulta ottaa eron koska kyllästyvät tasaiseen mieheen ja haluavat sutina

Ei ollutkaan kysymys pitkäaikaisesta parisuhteesta siinä vaiheessa, kun on jo yhteistä eloa takana - vaan parinmuodostusvaiheesta; tapailusta seurusteluun mentäessä, ja seurustelun vakavoituessa. Totta kai suurin osa miehistä noin ylipäätään on uskollisia pitkässä parisuhteessa, jos parisuhde on hyvä ja tyydyttävä - myös seksuaalisesti.

Vierailija
510/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Totta, mutta silti se kertoo hyvin paljon siitä ketä on mahdollista lähestyä tuloksekkaasti "

Tuloksekkaasti on aika laaja käsite. Varmasti se kertoo siitä kenen kanssa voi päästä jonkinlaiseen alkuun niin että saa positiivista vastakaikua mutta lopulta aika harva sitten kuitenkaan menee parisuhteeseen ihan kenen kanssa tahansa joka nyt ylittää sen ensimmäisen riman. Se parisuhde yleensä vaatii että se toinen viehättää ihan erityisesti monella eri tasolla eikä ole vain "riittävän hyvä".

Jos minulle laitetaan 10 naisen kuvaa eteen ja kysytään että kenestä voisit kiinnostua niin luultavasti ainakin viisi olisi minusta ihan ok. Mutta kun sitten tapaisin heidät niin luultavasti viidestä ei vielä sitten löytyisi sitä jonka kanssa oikeasti haluaisin pidemmän suhteen. Ei vain kuitenkaan sitten klikkaa tarpeeksi. Tasoteorian mukaan kaikki viisi ovat kyllä siis suosittuja mutta ei se tarkoita että he saisivat suhteen.

Tasoteoria kertoo mielestäni olennaisesti miesten ja naisten välisen eron. Eli mies voi helposti olla löysässä suhteessa seksiä saadakseen vaikka nainen ei miellytä tarpeeksi parisuhteeseen asti, mutta nainen harvemmin toimii näin. 

Parinvalinta tasoteorian mukaan kertoo vain sen tason, miltä on  mahdollista pysyvä kumppani saada, loput sitten ratkaisee yksilölliset mieltymykset. Ja kuten jo aiemmassa vaiheessa kirjoitin, niin älä sotke tasoteoriaa sen selittämiseen kuka ei saa suhdetta, koska siitä tasoteoria ei kerro. Siihen on sitten muut selitykset, joista osa kyllä liittyy tasoteoriaan, mutta suurin osa ei. Tätä asiaa jo käsiteltiin. 

Vierailija
511/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle olis niin ideaali just tuollainen. Enkä ole koskaan tavannut...

Vierailija
512/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taso kuvastaa sitä komeuden tai kauneuden tasoa, joiden joukosta valitaan yksilöllisten makujan mukaan puoliso."

Ja siksi se ei pidä yksilön kohdalla enää aina paikkaansa. Jos minulla on erityinen viehtymys johonkin ulkonäköpiirteeseen niin voin valita kumppanin hieman alemmaltakin tasolta jos hänellä on kuitenkin juuri tuo haluamani piirre.

Ihmisellä kun ei käytännössä ole koko ajan tarjolla mitään valtavaa valikoimaa kumppaniehdokkaita joista voisi valita joten käytännössä usein valitaan se omaa silmää riittävästi mielyttävä joka tulee sopivaan aikaan vastaan vaikka hän ei olisi juuri täsmälleen sitä korkeinta tasoa jonka voit yleensä saada.

Vierailija
513/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri, mutta nythän sinä olet ymmärtänyt mitä tasoteoriassa tarkoitetaan. "

Kyllä minä tiedän oikein hyvin mitä tasoteorialla tarkoitetaan. Se mistä nyt puhun on juuri se miksi tasoteoria on aika heikosti sovitettavissa yksittäisen yksilön pariutumisessa käytäntöön koska ihmisillä on myös paljon ihan henkilökohtaisia preferenssejä siitä mitä erityisesti juuri he pitävät viehättävinä. Keskiarvot ovat keskiarvoja mutta yksilö ei pariudu keskiarvojen mukaan vaan ihan niiden omien mieltymysten.

En kyllä yhtään tajua miksi sitten kohdistat kommenttisi tasoteoriaa vastaan, kun tasoteoria ei ole milloinkaan väittänytkään, että sen perusteella voisi määritellä kenen kanssa kukakin menee naimisiin. 

Vierailija
514/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölmöä odotella jotain miesten lähestymisiä arkielämässä.

Ladatkaa kännykkään tinder/bumble/hinge/fb dating/okcupid/badoo niin pääsette treffeille tutustumaan.

Itse en ole sinne takaisin menossa. Itseasiassa ei varmaan moni muukaan mies. Käyttökokemus oli suorastaan kammottava ja olen sentään hyvännäköinen edes.

Mikään deittiappi ei toimi, mikäli ihmiseltä ei löydy edes alkeellisimpia sosiaalisia taitoja.

Vierailija
515/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi täällä sitten kerrotaan että yhtä naista tullaan illan aikana iskemään ja pyytämään tanssimaan lukuisia kertoja, kun taas toista naista ei ikinä. Miten tämä on mahdollista? Onko maailmassa virhe? "

Eihän se ole mitenkään sen vastaista mitä minä sanoin. Minä sanoin että niissä joita pidetään kauniina on edelleen eroja niin että joku mies pitää yhtä kainista kauneimpana ja toinen mies jotain toista kauneimpana. "Kaunis" ei ole mikään yksi ainoa totuus vaan siinäkin on eroja siinä kuka pitää mitäkin kauniina.

Jos laitat 10 naisen kuvaa vierekkäin ja pyydät miestä sanomaan mitkä niistä ovat hänestä kauniita niin hän valitsee tietyt jotka ovat luultavasti aika lailla samat kuin muutkin miehet valitsisivat. Mutta kun kysyt kuka niistä kauniista naisista on sinusta se kaikkein kaunein niin eri miehet valitsevatkin jo aika lailla eri naisia.

OK, ymmärsin väärin aiemmin. Olen samaa mieltä tuosta. Kauniissa ihmisissä on eroja, joku saattaa tykätä enemmän Halle Berrystä ja toinen Julia Robertsista. Toinen tykkää Jon Hammista ja toinen Henry Cavillista. 

Mutta ruma on vaan ruma. Ei sillä ole merkitystä oletko ruma koska olet 400 kg painoinen, vai siksi että naamasi on epämuodostunut. Olet silti vain ruma.

Vierailija
516/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taso kuvastaa sitä komeuden tai kauneuden tasoa, joiden joukosta valitaan yksilöllisten makujan mukaan puoliso."

Ja siksi se ei pidä yksilön kohdalla enää aina paikkaansa. Jos minulla on erityinen viehtymys johonkin ulkonäköpiirteeseen niin voin valita kumppanin hieman alemmaltakin tasolta jos hänellä on kuitenkin juuri tuo haluamani piirre.

Ihmisellä kun ei käytännössä ole koko ajan tarjolla mitään valtavaa valikoimaa kumppaniehdokkaita joista voisi valita joten käytännössä usein valitaan se omaa silmää riittävästi mielyttävä joka tulee sopivaan aikaan vastaan vaikka hän ei olisi juuri täsmälleen sitä korkeinta tasoa jonka voit yleensä saada.

Yhtä naista tullaan iskemään lukuisia kertoja illan aikana, toista ei tulla ikinä iskemään missään. 

Tämä on se todellisuus, missä me elämme.

Vierailija
517/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee vain hieman metsään.

Jos miehiltä kysytään näistä 10 kuvassa olevasta naisesta, kuka on kaikkein kaunein, niin kyllä edelleen suurin osa varmaan valitsee sen yhden tai ne kaksi, jotka ovat objektiivisesti kauniimpia. 

Hajontaa tulee vasta siinä vaiheessa, kun naiset nähdään livenä. Kuvista katsottaessa usein kiinnitetään suhteettomankin paljon huomiota kasvoihin, ja vasta livenä naiset nähdään kokonaan - vartalot, ryhti, kävelytyyli, ääni ym. Etenkin koko vartaloiden näkemisessä tulee naisten välille usein paljon hajontaa. Osa miehistä kiinnostuu laihoista, osa hoikista tai urheilullisista, osa "normaalivartaloisista", joilla on kuitenkin jokin erityispiirre, osa haluaa muodokkaita, osa muhkeita. Jotkut kiinnittävät eniten huomiota kasvoihin, jotkut rintoihin, jotkut takapuoleen, joku on jopa vanhanajan sääristä innostuja. Kerran itsekin ihastuin naiseen, jolla oli jotenkin ihana kaula ja se missä asennossa hän piti päätään (vaikka muuten hän oli ulkoisesti sellainen, että en olisi häneen kiinnittänyt lainkaan huomiota). Samaten kerran olen ihastunut pelkästään naisen ääneen.

Vierailija
518/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Hyvännäköiset miehet ja naiset eivät vakiinnuttuaan yleensä petä. He tietää arvonsa eikä sitä viehättävyyttä tarvitse lähteä testaamaan niinkuin vähemmän viehättävät ja johonkuhun rimaansa laskemalla tyytyneet tekevät.

Vierailija
519/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mies minulta löytyy :D puhun avoimesti. Ja minkäs minä sille voin et mun alapää haluaa hyvännäköisen miehen? "

No niin, we have a winner!

Hyvännäköisen miehen saa suhteeseen, mutta siinä joutuu alapää tekemään töitä oikein urakalla :D 

Siis vakavasti: jos mies on hyvännäköinen ja viehättävä useiden naisten mielestä, hän yleensä myös tietää sen. Ja sellaista miestä ei pidetä parisuhteessa millään "kerran viikossa saunan jälkeen" -seksielämällä.

Vakavasti:  usein tällainen komea ja urheilullinen mies on kaikkea muuta kuin "player".  Ovat uskollisia ja pysyvät parisuhteessa, koska parin etsintä voi tuntua hyvinkin vaikealta ja työläältä. Usein se on nimenomaan se näiden ulkonäköön ihastunut nainen joka lopulta ottaa eron kosk

"Ikävä kyllä kaikki jutut mitä täällä rumina itseään pitävät miehet kertovat, saavat vakuuttuneiksi, ettei heitä ainakaan kannata suosia. Voivat olla tyytyjiä, pettäjiä ja huonosti kohtelijoita."

Outo kommentti. Miksi rumia miehiä yleensäkään kannattaisi suosia? Miksi kukaan suosisi rumaa ihmistä, jos pystyy saamaan taviksen tai hyvännäköisen kumppanin? Mitä ihmeen väliä sillä on, vaikka se ruma olisi uskollinen ja kohtelisi sinua paremmin kuin kukaan? Hän on silti ruma.

Vierailija
520/811 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa näkyy se piirre, minkä vuoksi tasoteoriaa vastustetaan eli aika monilla on hieman ylimitoitettu käsitys omasta tasostaan. 

Kyllä se lähes aina kuitenkin on niin, että se oma puoliso on se todellinen taso. Ja mitä kauemmin yhdessä ollaan, sitä varmemmin se taso ei ainakaan muutu korkeammaksi, koska pariutumismarkkinoilla ikä ei ole mikään meriitti paitsi yhdessä tapauksessa. Siinä tapauksessa, että mies on tavis tai komea ja saa iän mukana lisää statusta. Jos hän on ulkonäöltään vaatimaton, statusta pitää tulla rutkasti lisää iän mukana, jotta hän olisi suositumpi kuin ennen. Toisaalta statusta ei oikein voi olla kovin nuorella, joten miehet saavat hieman etua ikääntymisestä ainakin viisikymppiseksi asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan