Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä mies minulta löytyy :D puhun avoimesti. Ja minkäs minä sille voin et mun alapää haluaa hyvännäköisen miehen? "
No niin, we have a winner!
Hyvännäköisen miehen saa suhteeseen, mutta siinä joutuu alapää tekemään töitä oikein urakalla :D
Siis vakavasti: jos mies on hyvännäköinen ja viehättävä useiden naisten mielestä, hän yleensä myös tietää sen. Ja sellaista miestä ei pidetä parisuhteessa millään "kerran viikossa saunan jälkeen" -seksielämällä.
Vakavasti: usein tällainen komea ja urheilullinen mies on kaikkea muuta kuin "player". Ovat uskollisia ja pysyvät parisuhteessa, koska parin etsintä voi tuntua hyvinkin vaikealta ja työläältä. Usein se on nimenomaan se näiden ulkonäköön ihastunut nainen joka lopulta ottaa eron koska kyllästyvät tasaiseen mieheen ja haluavat sutina
Hyvännäköiset miehet pettävät helpoimmin. Valinnanvaraa riittää ja miehille kelpaa seksiin lähes kuka tahansa.
"Sinusta se tuntuu oudolta, että ulkonäkö on niin isossa roolissa ihmisen tason määrittelyssä. Minulle sen sijaan on täysin luonnollista ja ymmärrettävää, että näin on. "
Minusta on kuitenkin outoa että ulkonäöstä puhutaan yhtenä isona kokonaisuutena joka olisi kaikkien mielestä sama kun minusta se ei todellakaan mene niin. Kaikilla on oma maku siinä mitä piirteitä pitää erityisen viehättävinä. Joku tykkää ruskeista silmistä, toinen pitkästä tukasta, kolmas sporttisesta vartalosta ja neljäs jostain muusta piirteestä.
Ei jokainen kaunis ihminen ole jokaisen mielestä yhtä kaunis vaan jokaisella on niistäkin ne suosikkinsa näiden henkilökohtaisten mieltymysten perusteella.
Ja erityisen tärkeitä nämä ovat kun kumppani on ns. tavis. Silloin erityisesti siltä kumppanilta haetaan juuri niitä itselle tärkeitä piirteitä ja ne sitten saavat hänet näyttämään omissa silmissä kauniilta ja haluttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luulen että valtaosilla miehistä tämä menee ihan samalla tavalla. "
Luulen kyllä että ei mene. Ei tule mieleen yhtään tuntemaani miestä jonka ensisjainen kritteeri naiselle olisi nimenomaan ihan tietty ikähaarukka.
Et taida edes tuntea yhtään miestä.
Miksi en tuntisi? Ja suurin osa heistä on yhdessä hyvin lähelle oman ikäistensä kumppanien kanssa oli se suhde sitten solmittu minkä ikäisenä tahansa. No yksi poikkeus tuttavissa on ja siinä sitten se nainen on 6 vuotta miestä vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä mies minulta löytyy :D puhun avoimesti. Ja minkäs minä sille voin et mun alapää haluaa hyvännäköisen miehen? "
No niin, we have a winner!
Hyvännäköisen miehen saa suhteeseen, mutta siinä joutuu alapää tekemään töitä oikein urakalla :D
Siis vakavasti: jos mies on hyvännäköinen ja viehättävä useiden naisten mielestä, hän yleensä myös tietää sen. Ja sellaista miestä ei pidetä parisuhteessa millään "kerran viikossa saunan jälkeen" -seksielämällä.
Vakavasti: usein tällainen komea ja urheilullinen mies on kaikkea muuta kuin "player". Ovat uskollisia ja pysyvät parisuhteessa, koska parin etsintä voi tuntua hyvinkin vaikealta ja työläältä. Usein se on nimenomaan se näiden ulkonäköön ihastunut nainen joka lopulta ottaa eron koska kyllästyvät tasaiseen mieheen ja haluavat sutina
Komean miehen vaimona allekirjoitan, että hän on aina ollut todella rauhallinen ja uskollinen tyyppi. Itse olen ollut suhteessamme eläväisempi, hän on jostain syystä aina pelännyt, että lakkaan häntä rakastamasta ihan viime vuosiin asti. Ehkä olen nyt tarpeeksi rupsahtanut, ettei enää sitä pelkää (vitsivitsi).
Palstankin juttujen perusteella nimenomaan komeat miehet ovat luonteeltaan parhaita. Näin myös ystäväpiirissä. Jääkö sitten torjutuksi tulemisesta niin suuret traumat, että naisia kohtaan on olemassa kätkettyä katkeruutta, joka sitten purkautuu naisiin?
Ikävä kyllä kaikki jutut mitä täällä rumina itseään pitävät miehet kertovat, saavat vakuuttuneiksi, ettei heitä ainakaan kannata suosia. Voivat olla tyytyjiä, pettäjiä ja huonosti kohtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölmöä odotella jotain miesten lähestymisiä arkielämässä.
Ladatkaa kännykkään tinder/bumble/hinge/fb dating/okcupid/badoo niin pääsette treffeille tutustumaan.
En ole AP, mutta järjestään näissä oikeasti kiinnostavia tai hyvännäköisiä miehiä ei kiinnosta profiilini tai kuvani yhtään. Tykkäyksiä kyllä tulee paljon, mutta sellaisilta miehiltä joihin en koe mitään vetoa tai joille en koskaan juttelisi romanttisessa mielessä oikeassa elämässä.
Nii sä vaan swaippailet niitä siel joku tuhat päivässä ja et hetkeäkään ajattele ees et ne on kaikki yksinäisiä ihmisiä. Sä niiden joukossa. Lähtökohtaisesti sä tsiigaat sitä kuin jotain mainos lehtistä. Otat sielt ne, jotka objektiivisesti miellyttää, mut et tajuu, et ne objektit ei oo sil tasolla mitä sä voit itelles haalia. Koska tuol kadvottomassa (eipä ollut) mainoslehtisessä sä oot just yks niistä jotka swaipataan pois silmistä ihan tolleen noin vaan. Niiku sä oisit just joku susiruma tuote jossain kirppiksellä mist bongataan ne parhaat.
Kelaa et, toi on ihan sun omaa ironiaas. Kelaa et se on sul ihan oikein, kun joku lähtee sua tuol markkinoimaan. Sä oot pelkkä kaluste. Siks en oo tuol. En oo mikään tollanen ihme tuote jota lähetään kuukausia putkeen vaan ignooraamaan, saati että tekisin samaa muille ja ryhtyisin johonkin narsistisiin "taso-ajatteluihin", mut voi edelleen bongaa tuolt jostain ja oon ihan hyvän näkönen. Mut sanotaan vaik näin, et yhelkää tollasel toopel, kenel on tollanen some maailman sekoittama ajatusmalli, ni ei kyl sit oo mahkui.
Mut sen ku tuut koittaa, kyl mä sul niiku ainaki kahvin tarjoon ihan omaan piikkiin.
"Et taida edes tuntea yhtään miestä."
Nyt oli jo harvinaisen huono argumentti. Onko Suomessa yhtään ihmistä joka ei tuntisi yhtään miestä?
Vierailija kirjoitti:
"Sinusta se tuntuu oudolta, että ulkonäkö on niin isossa roolissa ihmisen tason määrittelyssä. Minulle sen sijaan on täysin luonnollista ja ymmärrettävää, että näin on. "
Minusta on kuitenkin outoa että ulkonäöstä puhutaan yhtenä isona kokonaisuutena joka olisi kaikkien mielestä sama kun minusta se ei todellakaan mene niin. Kaikilla on oma maku siinä mitä piirteitä pitää erityisen viehättävinä. Joku tykkää ruskeista silmistä, toinen pitkästä tukasta, kolmas sporttisesta vartalosta ja neljäs jostain muusta piirteestä.
Ei jokainen kaunis ihminen ole jokaisen mielestä yhtä kaunis vaan jokaisella on niistäkin ne suosikkinsa näiden henkilökohtaisten mieltymysten perusteella.
Ja erityisen tärkeitä nämä ovat kun kumppani on ns. tavis. Silloin erityisesti siltä kumppanilta haetaan juuri niitä itselle tärkeitä piirteitä ja ne sitten saavat hänet näyttämään omissa silmissä kauniilta ja haluttavalta.
Tasoteoriassa ei ole kyse kenenkään yksittäisen henkilön mausta, vaan siitä kenellä on eniten suosiota ja valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla. Ei tosiaankaan yht äkkiä ilmesty jostakin ellei näe vaivaa löytääkseen. Tai silloin tarjonta on kuvaamasi kaltaista.
Laskekaa tasoa, ette te ole yhtään niin ainutlaatuisia kuin luulette. Siksi ette löydä ketään. Se on ihan puhtaasti teidän oma ongelma.
Laskekaa tasoa? Eli jos itse olet raitis tai käytät kohtuudella ja olet tavallinen, ja nyt tasosi on juopot ja häiriintyneet, niin mihin se taso pitäisi laskea? Narkkeihin ja rikollisiin ?
Niin kova miehen kaipuu ei sentään meillä naisilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon viestejä, joissa naiset kertovat kuinka kukaan ei lähesty heitä, mutta vieressä heidän kauniimpia ystäviään tullaan kyllä jututtamaan ja iskemään jatkuvasti.
Mielestäni tämä kertoo kaiken oleellisen siitä, onko "kaikilla oma maku". Ei tietenkään ole: kauniit on kauniita ja heitä lähestytään, ja rumat on rumia ja heitä ei lähestytä. Muun välittäminen on pelkkää "coping", niin kuin nuoret sanoo.
Erikoinen keskusteluketju, jossa ulkonäkö saa suhteettoman suuren siivun ihmisten mielikuvissa pariutumisen suhteen. Mun mielestä kyse on ennen kaikkea fiiliksestä; joku on niin ihana, että tulee henkisesti lähelle jo lyhyen keskustelun aikana. Niin ihana, että herää tunne ettei halua elää ilman sitä toista ihmistä.
Olen eronnut, parin lapsen yhteishuolto olemassa, kaunis ja lempeä nainen. Mun nykyinen mieheni ei ole mikään adonis, mutta hänellä on maailman lempeimmät ja kauneimmat silmät, joihin edelleenkin uppoudun häneen katsoessani. Keskustelumme ovat hauskoja, moniaiheisia, joskus kepeitä ja joskus syvääluotaavia ja tunnelma välillämme on aina ollut luottavainen ja rento. Suoraan sanottuna minulla on turvallinen ja hyvä olla hänen lähellään.
Treffailin ennen häntä avioeron jälkeen nettisovellusten kautta ja vastaan tuli kuraa komeissa paketeissa. Miehiä, jotka kuvittelevat että naisen voi ostaa, tai nainen olisi esine, tai että komeuden varjolla he voisivat samaan aikaan treffailla muitakin joka taas ei käynyt missään nimessä minulle. Luovutin deittiäpeissä ja palasin normaaliin elämään ja kohtasin nykyisen puolisoni avoimin mielin.
Ei se, että nainen on kaunis tarkoita sitä että hän skannaisi miehiä ulkonäköpreferenssi edellä. Ja uskon että sama pätee miehiinkin. Parisuhteen syntyminen on luonne- ja arvomaailma-asia, joiden pohjalta rakentuu hyvä olo.
"Tasoteoriassa ei ole kyse kenenkään yksittäisen henkilön mausta, vaan siitä kenellä on eniten suosiota ja valinnanvaraa. "
Ja siksi se on pelkkä teoria jolla on hyvin vähän annettavaa yksilön omaan pariutumiseen. Jos puhutaan käytännöstä niin tärkeintä on juuri että löydät sen kumppanin jolle sinun piirteesi ovat juuri ne joista hän viehättyy. Ei siis se kuinka moni muu voisi potentiaalisesti pitää sinua ihan kauniina vaikka et olisikaan ihan täysin heidän makunsa mukainen.
Tuo tasoteorian kuvaama "suosio" kun kertoo vain sen kuinka monen mielestä olet riittävän kaunis että hän voisi kuvitella lähestyvänsä, ei siitä että läheskään jokainen näistä olisi sinulle lopulta mitenkään erityisen sopiva.
"Hyvännäköiset miehet pettävät helpoimmin. Valinnanvaraa riittää ja miehille kelpaa seksiin lähes kuka tahansa."
Puheidesi perusteella et edes tunne yhtään hyvännäköistä miestä tai pidät hyvännäköisenä sellaista, jota naiset eivät pidä hyvännäköisenä. Minä taas tunnen paljon, enkä ole milloinkaan seurustellut muiden kuin hyvännäköisten miesten kanssa enkä koskaan tullut petetyksi enkä huonosti kohdelluksi. Lisäksi hyvännäköiset miehet ovat useimmiten myös älykkäitä, menestyneitä ja hyviä, perhekeskeisiä isiä.
Ei teidän kampanjanne hyvännäköisiä miehiä vastaan onnistu, koska naiset tietävät totuuden. Tarve käyttäytyä kusipäisesti hyvännäköiseltä mieheltä puuttuu, koska hänellä ei ole mitään naisia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
ei kannata kuunnella boomerien pariutumisneuvoja koska näiden nuoruudessa ei edes ollut nettiä saatika tindereitä ym. eikä erilaiset koronat, älylaitteet ja hektinen työelämä ollut mökkihöperöittänyt kokonaisia sukupolvia.
jos nuo laitettaisiin tavallisen näköisen parikymppisen kehoon nykypäivänä niin iso osa heistäkin olisi vastentahtoisesti sinkkuja. ja moni miehistä neitsyitä
entisaikoina todellakin vaan perusjustiinatkin menivät töllöttelemään lavatansseihin ja odottamaan että joku mies vaan hakee tanssiin ja sitten kosii parin kuukauden päästä. ei heillä ole mitään ymmärrystä siitä miten erilainen maailma on nykyään.
Tämä kirjoitus edustaa sitä, mitä rakastan tällä palstalla ja miksi käyn täällä; asian ytimeen osuminen ja sen hauskasti sanoittaminen! Ihan näen sielunisilmin nuo perusjustiinat lavatansseissa!
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen keskusteluketju, jossa ulkonäkö saa suhteettoman suuren siivun ihmisten mielikuvissa pariutumisen suhteen. Mun mielestä kyse on ennen kaikkea fiiliksestä; joku on niin ihana, että tulee henkisesti lähelle jo lyhyen keskustelun aikana. Niin ihana, että herää tunne ettei halua elää ilman sitä toista ihmistä.
Olen eronnut, parin lapsen yhteishuolto olemassa, kaunis ja lempeä nainen. Mun nykyinen mieheni ei ole mikään adonis, mutta hänellä on maailman lempeimmät ja kauneimmat silmät, joihin edelleenkin uppoudun häneen katsoessani. Keskustelumme ovat hauskoja, moniaiheisia, joskus kepeitä ja joskus syvääluotaavia ja tunnelma välillämme on aina ollut luottavainen ja rento. Suoraan sanottuna minulla on turvallinen ja hyvä olla hänen lähellään.
Treffailin ennen häntä avioeron jälkeen nettisovellusten kautta ja vastaan tuli kuraa komeissa paketeissa. Miehiä, jotka kuvittelevat että naisen voi
Tästä viestistä oikein huokuu se, miten täysin erilaisessa todellisuudessa kaunis nainen elää, verrattuna rumaan.
"Mielestäni tämä kertoo kaiken oleellisen siitä, onko "kaikilla oma maku". Ei tietenkään ole: kauniit on kauniita ja heitä lähestytään, ja rumat on rumia ja heitä ei lähestytä. Muun välittäminen on pelkkää "coping", niin kuin nuoret sanoo. "
Maussahan on kyse siitä että niissä kauniissakin on eroja. Joku kaunis on sinusta vielä kauniimpi kuin ne muut koska siinä kaunissa on juuri niitä piirteitä joista erityisesti pidät. Jonkun muun mielestä taas se sinun kauneimpasi on kyllä ihan kuanis mutta joku toinen kaunis on hänen silmissään kauniimpi. Kyllä jokaiselle miehellä on juuri se oma suosikki niistä kaikista kauniista naisista.
Ja ihan samoin taviksissa. Joku tavis on vain tavis sinulle mutta joku tavis tuntuukin kauniimmalta tavikselta koska hänellä on sinua mielyttäviä piirteitä.
"Erikoinen keskusteluketju, jossa ulkonäkö saa suhteettoman suuren siivun ihmisten mielikuvissa pariutumisen suhteen. Mun mielestä kyse on ennen kaikkea fiiliksestä; joku on niin ihana, että tulee henkisesti lähelle jo lyhyen keskustelun aikana. Niin ihana, että herää tunne ettei halua elää ilman sitä toista ihmistä."
Näin kirjoittaa ihminen jolla on omaa oikeaa kokemusta hyvistä tasapianoisista parisuhteista jotka perustuvat rakkaudelle. Suurin osa täällä kirjoittaa ilman sen suurempaa oikeaa kokemusta aidoista ihmissuhteista ja siksi ne näkemyksetkin ovat hieman erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvännäköiset miehet pettävät helpoimmin. Valinnanvaraa riittää ja miehille kelpaa seksiin lähes kuka tahansa."
Puheidesi perusteella et edes tunne yhtään hyvännäköistä miestä tai pidät hyvännäköisenä sellaista, jota naiset eivät pidä hyvännäköisenä. Minä taas tunnen paljon, enkä ole milloinkaan seurustellut muiden kuin hyvännäköisten miesten kanssa enkä koskaan tullut petetyksi enkä huonosti kohdelluksi. Lisäksi hyvännäköiset miehet ovat useimmiten myös älykkäitä, menestyneitä ja hyviä, perhekeskeisiä isiä.
Ei teidän kampanjanne hyvännäköisiä miehiä vastaan onnistu, koska naiset tietävät totuuden. Tarve käyttäytyä kusipäisesti hyvännäköiseltä mieheltä puuttuu, koska hänellä ei ole mitään naisia vastaan.
Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia hyvännäköistä miehistä. He ovat usein kaikkein mukavimpia. Harmi vain että minun ulkonäölläni ei komeisiin miehiin ole mitään mahdollisuuksia...
" Minä taas tunnen paljon, enkä ole milloinkaan seurustellut muiden kuin hyvännäköisten miesten kanssa enkä koskaan tullut petetyksi enkä huonosti kohdelluksi."
Se on hienoa. Mutta ei kumoa sitä että tutkimusten mukaan kyllä ne parhaan näköiset miehet ovat keskimäärin useammin uskottomia kuin vähemmän hyvän näköiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
"Tasoteoriassa ei ole kyse kenenkään yksittäisen henkilön mausta, vaan siitä kenellä on eniten suosiota ja valinnanvaraa. "
Ja siksi se on pelkkä teoria jolla on hyvin vähän annettavaa yksilön omaan pariutumiseen. Jos puhutaan käytännöstä niin tärkeintä on juuri että löydät sen kumppanin jolle sinun piirteesi ovat juuri ne joista hän viehättyy. Ei siis se kuinka moni muu voisi potentiaalisesti pitää sinua ihan kauniina vaikka et olisikaan ihan täysin heidän makunsa mukainen.
Tuo tasoteorian kuvaama "suosio" kun kertoo vain sen kuinka monen mielestä olet riittävän kaunis että hän voisi kuvitella lähestyvänsä, ei siitä että läheskään jokainen näistä olisi sinulle lopulta mitenkään erityisen sopiva.
Totta, mutta silti se kertoo hyvin paljon siitä ketä on mahdollista lähestyä tuloksekkaasti ja siksi se kertoo enemmän kuin yksilöllinen maku. Pariutuminen ei todellakaan ole sattumanvaraista. Suurin osa naisista ei silti ymmärrä ja hyväksy sen perusteita, koska on tottunut arvioimaan vaistonvaraisesti ketä kannattaa lähestyä ja ketä ei. Naistenkin joukossa silti saatetaan jopa pöyristyä, kun alhaisempaa tasoa oleva mies kehtaa lähestyä kaunista ja suosittua naista. Esimerkiksi työkaverini suorastaan raivostui, kun sain rakkauskirjeen eräästä mieheltä töissä ja uskouduin hänelle asiasta. "Kuinka se kehtaa, miten helvetissä se voi kuvitella, että sinä olisit siitä kiinnostunut." Oikeasssa elämässä naiset ymmärtävät tasot varsin hyvin. Ja jostain syystä itsekin käsitin heti lukiessani asiasta mitä tässä tarkoitetaan.
Älä levitä väärää tietoa. Eläkeikä on lähes 70 vuotta nykyään, joten ei olla eläkkeellä, kun lapsi muuttaa yli 20-vuotiaana pois kotoa. Hyvin jaksaa vaikka 45-vuotiaana valvoa, sen ikäinen on nykyään vielä nuorekas.