Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
"Tasoteoriaa ei voi oikein syyttää sellaisesta mitä se ei ole, mutta niin usein kuitenkin tapahtuu."
Johtuu yleensä siitä että tasoteoria heitetään kehiin melkein keskusteluun kuin keskusteluun, myös silloin kun kysytään että miksi juuri minä en saa kumppania. Koska tasoteoria käsittelee isoja joukkoja ja niiden todennäköisyyksiä, se harvoin vastaa kovin hyvin ihan tietyn yksilön ongelmiin. Silti sitä tuodaan hyvin usein vastauksesksi juuri niihin.
Joskus tasoteoria voi auttaa ymmärtämään sitä miksi juuri minä en saa kumppania. Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita. Se on sitten eri asia auttaako selityksen löytäminen mitään, mutta jos itse olisin tuossa tilanteessa, ottaisin kyllä pohdintaan, enkä vain väittäisi vastaan, koska sillä tavallahan mikään ei muutu, että tekee samat asiat yhä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
"Once again, tasoteoria ei kerro siitä miksi joku ei pariudu."
Ja silti se tungettiin taas kerran ketjuun jonka aihe on juuri se miksi joku ei pariudu.
Hyppäsin tähän ketjuun kesken kaiken, en ole lukenut alkupäätä, mutta joidenkin kohdalla selitys voi löytyä tasoteoriasta, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tasoteoria olisi teoria siitä miksi joku ei pariudu. Ymmärrätkö eron?
". Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita."
Se voi olla se mutta voi olla myös joku ihan muu. Kuten että nainen jostain alitajuisesta syystä ihastuu aina sellaisiin miehiin jotka eivät yleensäkään halua sitoutua. Tai jotain muuta.
Ja jos se on jotain muuta niin silloin kehotus "laske tasoa" ei kyllä auta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista saattaa kiinnostaa miehiä, vaikka heitä voitaisiin pitää yleisesti ottaen ei-kauniina.
Jotkut miehet vain kiinnostuvat sellaisista naisista, joiden huomiosta heidän ei tarvitse kilpailla muiden miesten kanssa.
Nimiteltäköön tätä kuinka halpamaisesti tahansa, mutta osa miehistä on ujoja, huonoitsetuntoisia ja sosiaalisesti kömpelöitä; mutta heillä on kuitenkin sen verran järkeä, että he osaavat lähteä tavoittelemaan sellaisia naisia, jotka eivät juuri saa miesten huomiota, tai siis ainakin sellaisia, joiden he uskovat saavan vain vähän tai ei lainkaan muiden miesten huomiota. Enkä oikein pidä siitä, että joko näitä naisia tai yhtä lailla heitä tavoittelevia miehiä halvennettaisiin tai pilkattaisiin. Like barn leker bäst.
Tasoteorian mukaan tuollaisen miehen taso ei ole korkea, joten ei tuossa tasoteorian mukaisesti mitään sen ihmeempää eri
Mutta minusta yhdessä asiassa tasoteoria on pielessä: se koskee vain parisuhteen etsimistä, joka on useimmalle ihmiselle varsin ohimenevä hetki.
"Maan hiljaiset" ovat edelleen pitkissä ja sitoutuneissa parisuhteissa, joissa kumppanin ulkonäkö tai "taso" ei ole enää mikään kysymyksenalainen asia: taso on tuossa vaiheessa se, että molemmat kohtelevat toisiaan hyvin, molemmat työskentelevät parisuhteensa eteen, ja ovat sitoutuneet toisiinsa. Kun suhteen muodostumisvaiheen ohi on päästy, ei parisuhteessa enää mietitä juurikaan ulkoisia asioita, etenkään sellaisia, mille se toinen osapuoli ei voi mitään.
Hyvälaatuinen ja pitkä parisuhde on kaikkein eniten työvoitto - ja työ alkaa parisuhteen alkamisen jälkeen, ei ennen sitä.
Esimerkiksi ani harva nainen on helposti valmis lähtemään parisuhteesta, jos kumppani rakastaa, pitää parisuhteestaan huolta, on kunnioittava ja hyväkäytöksinen, pitää huolta myös itsestään ja asioistaan, ja yksinkertaisesti tekee töitä ollakseen hyvä kumppani ja hyvä ihminen. Tällaisessa parisuhteessa keskivertonainen on yleensä valmis sietämään erilaisia ongelmia ja haittatekijöitä enemmän kuin keskivertomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielestäni tämä kertoo kaiken oleellisen siitä, onko "kaikilla oma maku". Ei tietenkään ole: kauniit on kauniita ja heitä lähestytään, ja rumat on rumia ja heitä ei lähestytä. Muun välittäminen on pelkkää "coping", niin kuin nuoret sanoo. "
Maussahan on kyse siitä että niissä kauniissakin on eroja. Joku kaunis on sinusta vielä kauniimpi kuin ne muut koska siinä kaunissa on juuri niitä piirteitä joista erityisesti pidät. Jonkun muun mielestä taas se sinun kauneimpasi on kyllä ihan kuanis mutta joku toinen kaunis on hänen silmissään kauniimpi. Kyllä jokaiselle miehellä on juuri se oma suosikki niistä kaikista kauniista naisista.
Ja ihan samoin taviksissa. Joku tavis on vain tavis sinulle mutta joku tavis tuntuukin kauniimmalta tavikselta koska hänellä on sinua mielyttäviä piirteitä.
Olen eri, mutta nythän sinä olet ymmärtänyt mitä tasoteoriassa t
Näin varmasti mennään, mikäli valinta tehdään pelkän kuvan mukaan, kuten Tinderissä tehdään. Elävässä elämässä on kuitenkin kyse paljon muustakin kuin ulkonäöstä. Vetovoima, käytös, älykkyys ,lähestyttävyys ,ystävällisyys jne. Yleensä kun ihmiset viettää paljon aikaa yhdessä esim opiskelun, harrastuksen tai työn parissa se ulkonäön merkitys laskee kun tunnetaan toisemme paremmin. Ja tällöin muodostuu päällisin puolin hyvinkin epätodennäköisiä pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä se lähes aina kuitenkin on niin, että se oma puoliso on se todellinen taso. "
Se vain ei ole minusta kovinkaan kiinnostavaa koska tuo on käytännössä kehäpäätelmä. Se mikä on kiinnostavaa on se miksi kukin valitsi juuri sen ihmisen niiden kaikkien muiden saman tasoisten joukosta. Sehän ei ole pelkkää sattumaa vaan jotkut ihan tietyt seikat saivat sinut huomaamaan juuri sen tietyn ihmisen kaikkien muiden sijaan.
Itse näin mieheni ensikerran fuksivuonna yliopiston täydessä aulassa, jossa ihmisiä kulki luennoille ja syömään. Mieheni istuskeli aulan penkillä ja katseli ihmisvirtaa ystävällisesti hymyillen. Katseet osui hetkeksi ja se hymy sai perhoset lentelemään vatsanpohjassa. Tiesin heti, että tämä tai ei kukaan. Muutaman viikon päästä haettiin yhteistä asuntoa .
Hyvä että sait poimittua tuon miehen ennen muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti se tungettiin taas kerran ketjuun jonka aihe on juuri se miksi joku ei pariudu.
Hyppäsin tähän ketjuun kesken kaiken, en ole lukenut alkupäätä, mutta joidenkin kohdalla selitys voi löytyä tasoteoriasta, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tasoteoria olisi teoria siitä miksi joku ei pariudu. Ymmärrätkö eron?
Tietenkin ymmärrän eron. Toivottavasti sinä myös ymmärrät että ainoa syy siihen että tasoteoria ärsyttää monia ihmisiä ei ole se että he eivät sitä sinällään hyväksyisi vaan se että se tungetaan nykyään jokaiseen vastaavaan keskusteluun nimenomaan teoriana. Yhtä hyvin voisi vain sanoa että "yrität ihmisiä jotka eivät pidä sinua riittävän hyvännäköisenä".
Olet ollut liian nirso, ja olet yhä. Haluat itseäsi 3 pykälää tasokkaamman miehen mitä itse olet.
Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan.
Kumma kun miehille ollaan kuorossa huutamassa miten hänen täytyy laskea tasoa jos ei löydy kumppania, mutta naiselle se vain on eria asia? Jepjep. Ei toimi toiseen suuntaan ilmeisesti :D
Eli summa surranum; Yrität liian tasokkaita miehiä. Yritä jatkossa omantasoisiasi miehiä.
Yksi fakta, uskallanko edes sanoa, on se, että Suomessa on paljon enemmän fiksuja, itsestään huolta pitäviä, aktiivisia, eloisia naisia kuin vastaavanikäisiä, samantasoisia miehiä. Ero vain suurenee, kun ikää tulee lisää. Naisia on aikuisopistot täynnä, kehittävät itseään, käyvät jumpissa ja tanssitunneilla, pukeutuvat kivasti, ovat sosiaalisia ja osallistuvia. Miehet kerääntyvät urheilukatsomoihin, pubeihin, aktiivisimmat käyvät salilla ja liian monet viihtyvät parhaiten verkkareissaan vain kotisohvalla. Tämä sukupuolten epäsuhta näkyy todella monissa paikoissa. Kävin juuri keväällä aikuisille tarkoitetussa diskossa, hehkeitä naisia sali täynnä, joitakin rohkeita miehiä oli kyllä myös, mutta suhdeluku oli hyvin merkittävä naisten harmiksi. Missä täällä voi enää nuoruusiän jälkeen tavata mahdollisia kumppaniehdokkaita, kun deittisovellukset eivät tuota nekään mitään tulosta?
"Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan."
Joka tarkoittaa että yhtä naista kohden on 1.05 miestä. Eli ei se ero ihan kauhean dramaattinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tasoteoriaa ei voi oikein syyttää sellaisesta mitä se ei ole, mutta niin usein kuitenkin tapahtuu."
Johtuu yleensä siitä että tasoteoria heitetään kehiin melkein keskusteluun kuin keskusteluun, myös silloin kun kysytään että miksi juuri minä en saa kumppania. Koska tasoteoria käsittelee isoja joukkoja ja niiden todennäköisyyksiä, se harvoin vastaa kovin hyvin ihan tietyn yksilön ongelmiin. Silti sitä tuodaan hyvin usein vastauksesksi juuri niihin.
Joskus tasoteoria voi auttaa ymmärtämään sitä miksi juuri minä en saa kumppania. Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita. Se on sitten eri asia auttaako selityksen löytäminen mitään, mutta jos itse olisin tuossa tilanteessa, ottaisin kyllä pohdintaan, enkä vain väittäisi vastaan, koska sillä tavallahan m
Voin vakuuttaa sinulle, että jokainen, jolla on pieniäkin vaikeuksia kumppanin löytämisessä, hakee ensimmäisten syiden joukossa syytä ulkonäöstä. Tosin omastaan, tuon "miehet ovat liian komeita" toinen puolihan on "minä en ole tarpeeksi hyvännäköinen". En todellakaan usko, että sen hokeminen auttaa mitään, vaikka kaikille hieroisi naamaan, että "kiinnostut liian hyvännäköisistä, kiinnostut liian hyvännäköisistä". Ihmiset miettivät tätä ihan ensimmäiseksi pakkien jälkeen muutenkin. Tasoteoria ei tuo tähän mitään lisää.
Voisi muuten suomalaisessa keskustelussa olla parempi käyttää jotain muuta sanaa tuon "sitouttaa" tilalle. Tuosta paistaa liikaa läpi se, että ajatukset on omaksuttu Amerikasta. Suomalainen pariutuminen ei ole sitä, että "yritetään sitouttaa joku", vaan kyllä Suomessa lähdetään romantiikka edellä ja toivotaan kumppanuutta. Amerikkalainen yhteiskunta on erilainen, ja siellä tuon sanan käyttö lienee ihan paikallaan, mutta ei se oikein Suomen olosuhteisiin sovi.
Vierailija kirjoitti:
" Ja kuten jo aiemmassa vaiheessa kirjoitin, niin älä sotke tasoteoriaa sen selittämiseen kuka ei saa suhdetta, koska siitä tasoteoria ei kerro."
Tasoteoriaa kuitenkin käytetään usein virheellisesti sen selittämiseen että miksi joku saa suhteen ja kuka ei. Ajatellaan automaattisesti että jos on suosittu (=korkea taso) niin silloin kyllä saa suhteen mutta jos ei ole suosittu (=matala taso) niin silloin suhteen saaminen on aina vaikeaa. Oikeasti suhteen saamisen helppouteen vaikuttaa kaikken eniten se miten laaja se oma maku on ja miten helposti ihastuu ihmisiin. Ihminen jolla ei ole kovin tiukkoja preferenssejä toisen ulkonäön piirteille ja jonka on henkisesti helppo heittäytyä suhteeseen saa kyllä suhteen riippumatta tasostaan. Jos taas ihminen on kovin kranttu ja henkisesti varautunut, korkeakaan taso ei takaa suhteen löytymistä.
Juuri näin. Ja ne suositut ja paljon kokeneet eivät todellakaan ole aina niitä parhaimman näköisiä. Eivätkä edes fiksuimpia ja menestyvimpiä ja tämä pätee molempiin sukupuoliin.
Ihmiset pariutuvat kaltaistensa kanssa, siksi on minusta hölmöä käskeä ketään laskemaan tasoa koska ei sellaiset suhteet toimi käytännössä, missä eletään aivan eri maailmoissa.
Jos mennään äärilaidan porukoihin, on olemassa sanonta: "rikkailla on rahansa ja köyhillä on toisensa." Eli näistä molemmat löytää jonkun joka tarvitsee heitä varmaan helpommin, kuin tylsät tavikset joilla on periaatteessa kaikki kunnossa, mutta olisi kiva rakastua. Kun sen pitäisi sitten olla se toinen yhtä tylsä tavis, joka ei oikeastaan tarvitse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tasoteoria voi auttaa ymmärtämään sitä miksi juuri minä en saa kumppania. Esimerkiksi tilanteessa, jossa nainen ei saa sitoutetuksi ketään miestä voi selityksenä todella olla se, että valitut miehet ovat hänelle liian komeita. Se on sitten eri asia auttaako selityksen löytäminen mitään, mutta jos itse olisin tuossa tilanteessa, ottaisin kyllä pohdintaan, enkä vain väittäisi vastaan, koska sillä tavallahan m
Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että esim. tapailu tai seurustelu päättyy sen vuoksi, että nainen ei olekaan tarpeeksi hyvännäköinen? Juu, voihan sekin joskus syynä olla, mutta kyllä se mahdollisten syiden skaala on todella laaja alkaen kiintymyssuhdemalleista. Ja jos oikeasti jonkun naisen ulkonäössä olisi lähtökohtaisesti jotain ongelmaa, niin kyllä silloin hänen olisi vaikea saada niitä vähemmän hyvännäköisiäkin. Joten ei sekään mitään auttaisi, että alkaisi yrittää jotain mahdollisimman epäkiinnostavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut liian nirso, ja olet yhä. Haluat itseäsi 3 pykälää tasokkaamman miehen mitä itse olet.
Suomessa on 50 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-40. Jos ei miestä löydy, niin kannattaa katsoa peiliin ja omaa vaatimuslistaan.
Suomessa ainakin 20 % miehistä on syrjäytyneitä, eivätkä he ole mukana pariutumiskuvioissa. Heitä on naisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun miehille ollaan kuorossa huutamassa miten hänen täytyy laskea tasoa jos ei löydy kumppania, mutta naiselle se vain on eria asia? Jepjep. Ei toimi toiseen suuntaan ilmeisesti :D
Eli summa surranum; Yrität liian tasokkaita miehiä. Yritä jatkossa omantasoisiasi miehiä.
Olen eri, mutta mistä tietää, ketkä ovat omantasoisia? Itselläni ei ole vaikeuksia löytää seuraa, mutta en todellakaan tiedä omaa tasoani enkä osaisi arvioida minusta kiinnostuneiden tai omasta mielestäni kiinnostavien miesten tasoja. Pakkaa sotkee vielä se, että tasoteoria ei huomioi lainkaan jotain itselleni olennaisia asioita, jotka ainakin omalla kohdallani vaikuttavat siihen, kenestä itse kiinnostun. Mutta niin, mistä voi tietää oman tasonsa? Mistä voi tietää, ketkä miehet ovat samantasoisia kuin itse olen?
Vastaukseksi ei kelpaa se, että pitäisi arvioida sen perusteella, millaiset miehet ovat minusta olleet kiinnostuneita. Koska en todellakaan osaa sanoa, ketkä ovat sitten samantasoisia vaikka eksäni kanssa - en todellakaan osaa tehdä tällaista vertailua.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä, että miehissä kaikenmaailman kehitysvammaiset, persoonallisuushäiriöiset, elämäntapatyöttömät, juopot jne sanovat olevansa ihan tavallisia miehiä?
Tuntuu siltä, että suurin osa ihmisistä mieltää tason ulkonäön kautta. Itse ainakin ihastun ihmisissä älyyn, huumorintajuun ja arvoihin.
Jos etsitään loppu elämän kumppania, paljon tärkeämpää kuin ulkonäkö on yhteinen elämänkatsomus ja kiinnostuksenkohteet. Ihana esim. nauraa yhdessä sellaisen ihmisen kanssa joka pienessäkin asiassa näkee samanlaisen ilon ja hauskuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ainakin 20 % miehistä on syrjäytyneitä, eivätkä he ole mukana pariutumiskuvioissa. Heitä on naisia enemmän.
"Keksin luvun päästäni" ?
Ja myös; syrjäytyneitä naisiako ei ole?