Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu kummitädille ilman avecia

Vierailija
03.06.2024 |

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?

Kommentit (451)

Vierailija
321/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Juhlapari järjestää omannäköisensä juhlan. Jos he eivät tunne miestäsi ja juhlapaikka on rajallinen, niin ymmärrän kyllä heitä.

Toki ymmärrän myös sinun pettymyksesi, mutta tuskinpa olet ainoa "sinkkuna" kutsuttu. Jos tilaa on vähän, niin muitakin on karsittu sitten.

Vierailija
322/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä näiltä "miksei kummitädin miestä ole aiemmin esitelty"-rutisijoilta, että mitä ihmettä tuolla esittelyllä tarkoitetaan? Onko teillä suhteissa joku hetki, kun päätätte pitää puolison esittelytilaisuusen sukulaisille, kavereille ja tutuille? Vai mistä on kyse?

Mielestäni on ihan luonnollista etteivät kaikki tunne kaikkien puolisoita eikä heitä mitenkään erikseen esitellä. Yleensä nämä esittelyt tapahtuvat luonnollisesti juurikin esim. juhlissa. Ja nyt aapeen miestä ei kutsuttu juhliin jossa hän olisi voinut esittäytyä.

No jos on oltu vuosia naimisissa ja morsiamen äiti on hyvä ystävä niin luulisi tulleen tilaisuuksia, joissa olisi "esitelty" se mieskin. Esittelyhän ei tarkoita mitään sen kummempaa kuin "Moi tässä on Matti, mun miesystävä" ja sit

Tietenkin olen tavannut. Miehelläni ei ole syytä häntä tavata, hän ei ole lapsen kummi.

Ja kyllä oletan että jos saan kutsun häihin niin myös mieheni kutsutaan. Kummilapsellani on onneksi hyvät käytöstavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampikin ystävä joiden miehiä en tunne lainkaan. En pidä sitä mitenkään erikoisena, siksi ihmettelen tuota kuohuntaa. Minulla on myös kummilapsi jota mieheni ei ole tavannut koskaan ja tuskin tulee tapaamaankaan. Olen ollut tytön kummi 15 vuotta ja mieheni kanssa yhdessä 10.

Mutta nyt ei ole kyseessä mikä tahansa ystävä, vaan ystävä, joka on lapsen kummi. Kyllä lähtökohtaisesti kummit ovat sen verran läheisiä, että ovat mukana lapsen elämässä ja sitä kautta myös heidän puolisonsa tulevat tutuksi lapselle. Ja aika turha vinkua, ettei kummilapsi kutsu miestä häihinsä, kun kummitäti itse ei ole kutsunut edes tätä kummilasta omiinsa. 

Vierailija
324/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen tavannut. Miehelläni ei ole syytä häntä tavata, hän ei ole lapsen kummi.

Ja kyllä oletan että jos saan kutsun häihin niin myös mieheni kutsutaan. Kummilapsellani on onneksi hyvät käytöstavat.

Toisin kuin kummitädillään. Hyviin käytöstapoihin kun ei kuulu olettaa, että joku haluaa häihinsä tuntemattoman ihmisen, jota sinä et ole viitsinyt hänelle esitellä, vaikka olette sen ihmisen kanssa samaa perhettä. Miksi kummilapsen pitäisi haluta tavata sinun miehesi, kun ei se mieskään ole halunnut tavata tätä lasta? 

Vierailija
325/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä näiltä "miksei kummitädin miestä ole aiemmin esitelty"-rutisijoilta, että mitä ihmettä tuolla esittelyllä tarkoitetaan? Onko teillä suhteissa joku hetki, kun päätätte pitää puolison esittelytilaisuusen sukulaisille, kavereille ja tutuille? Vai mistä on kyse?

Mielestäni on ihan luonnollista etteivät kaikki tunne kaikkien puolisoita eikä heitä mitenkään erikseen esitellä. Yleensä nämä esittelyt tapahtuvat luonnollisesti juurikin esim. juhlissa. Ja nyt aapeen miestä ei kutsuttu juhliin jossa hän olisi voinut esittäytyä.

No jos on oltu vuosia naimisissa ja morsiamen äiti on hyvä ystävä niin luulisi tulleen tilaisuuksia, joissa olisi "esitelty" se mieskin. Esittelyhän ei tarkoita mitään sen kummempaa

Millä perusteella oletat, että miehesi kutsutaan? Ventovieras ihminen kyseessä hääparin näkökulmasta. Miksi hänen pitäisi saada paikka heidän tärkeänä päivänään ja vielä kalliit tarjoilut siihen päälle? Hänen, joka ei ole 10 vuodessa nähnyt edes sen vertaa vaivaa, että olisi esittäytynyt tälle kummilapselle. 

Vierailija
326/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän yhden mielestä siis hyviin käytöstapoihin kuuluu vaatia kummilasta kutsumaan häihinsä tuntematon mies, joka ei ole koskaan halunnut tutustua kyseiseen lapseen. Ja sitten vielä ulvotaan, että hääpari on itsekäs, kun kutsuu vain itselleen tuttuja ihmisiä. Aikamoista, jos ihan tosissaan joku tuolla tavoin ajattelee. 

Vierailija
327/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiushan  on alunperin tarkoittanut sitä, että henkilö, ystävä tai sukulainen, on niin läheinen lapsen vanhemmille, että heidät on valittu lapsensijaisvanhemmiksi jos vanhemmille sattuu jotakin.  Aikansa elänyt tapa ja lastensuojelu hoitaa homman tarvitessa. Kummeilta odotetaan lahjoja ja elämyksiä ja rahaa tietenkin.

Vierailija
328/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampikin ystävä joiden miehiä en tunne lainkaan. En pidä sitä mitenkään erikoisena, siksi ihmettelen tuota kuohuntaa. Minulla on myös kummilapsi jota mieheni ei ole tavannut koskaan ja tuskin tulee tapaamaankaan. Olen ollut tytön kummi 15 vuotta ja mieheni kanssa yhdessä 10.

Mutta nyt ei ole kyseessä mikä tahansa ystävä, vaan ystävä, joka on lapsen kummi. Kyllä lähtökohtaisesti kummit ovat sen verran läheisiä, että ovat mukana lapsen elämässä ja sitä kautta myös heidän puolisonsa tulevat tutuksi lapselle. Ja aika turha vinkua, ettei kummilapsi kutsu miestä häihinsä, kun kummitäti itse ei ole kutsunut edes tätä kummilasta omiinsa. 

Mistä tuo keksittiin ettei ap ole kutsunut kummilastaan häihinsä?

Vierailija
329/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se lapsi ei ole koskaan tavannut ap:n aviomiestä niin eikö siitä voi loogisesti päätellä, että lapsi ole ollut häissäkään? 

Vierailija
330/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän yhden mielestä siis hyviin käytöstapoihin kuuluu vaatia kummilasta kutsumaan häihinsä tuntematon mies, joka ei ole koskaan halunnut tutustua kyseiseen lapseen. Ja sitten vielä ulvotaan, että hääpari on itsekäs, kun kutsuu vain itselleen tuttuja ihmisiä. Aikamoista, jos ihan tosissaan joku tuolla tavoin ajattelee. 

Kukaan ei vaadi ketään kutsumaan ketään mihinkään. On moukkamaista lähettää kutsu pariskunnasta vain toiselle, mutta niin saa halutessaan tehdä.

Vierailija
331/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin kummitädillään. Hyviin käytöstapoihin kun ei kuulu olettaa, että joku haluaa häihinsä tuntemattoman ihmisen, jota sinä et ole viitsinyt hänelle esitellä, vaikka olette sen ihmisen kanssa samaa perhettä. Miksi kummilapsen pitäisi haluta tavata sinun miehesi, kun ei se mieskään ole halunnut tavata tätä lasta? 

En oleta että hän haluaa mieheni häihinsä. Oletan että hän haluaa minun viihtyvän häissään.

Vierailija
332/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vaadi ketään kutsumaan ketään mihinkään. On moukkamaista lähettää kutsu pariskunnasta vain toiselle, mutta niin saa halutessaan tehdä.

Onhan se vaatimista, jos haukku moukaksi ellei kutsu. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että joku tuntematon mies ei ole haluttu häävieras. Varsinkaan, kun tämä mies ei ole 10 vuoden aikana osoittanut mitään halua tutustua kummilapseen, kuten tuo kirjoittaja kertoi. 

Vierailija
333/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se lapsi ei ole koskaan

Ei ole tuollaistakaan missään sanottu.

Vierailija
334/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta että hän haluaa mieheni häihinsä. Oletan että hän haluaa minun viihtyvän häissään.

Koeta nyt hyvä ihminen päättää! :D Äskenhän juuri sanoit, että oletat myös miehesi saavan kutsun. Silloinhan sinä oletat, että kummilapsi haluaa miehesi häihinsä. Kun ei ihmiset kutsu sellaisia, joita eivät halua paikalle. Oletko jotenkin vajaa kun et noin yksinkertaista asiaa tajua? 

Vierailija
335/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vaatimista, jos haukku moukaksi ellei kutsu. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että joku tuntematon mies ei ole haluttu häävieras. Varsinkaan, kun tämä mies ei ole 10 vuoden aikana osoittanut mitään halua tutustua kummilapseen, kuten tuo kirjoittaja kertoi. 

Miksi ihmeessä miehen pitäisi tutustua puolisonsa kummilapseen?

Vierailija
336/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vaatimista, jos haukku moukaksi ellei kutsu. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että joku tuntematon mies ei ole haluttu häävieras. Varsinkaan, kun tämä mies ei ole 10 vuoden aikana osoittanut mitään halua tutustua kummilapseen, kuten tuo kirj

Miksi ihmeessä kummilapsen täytyisi kutsua häihinsä mies, joka ei halua häneen tutustua? Niinpä. 

Vierailija
337/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt hyvä ihminen päättää! :D Äskenhän juuri sanoit, että oletat myös miehesi saavan kutsun.

Voi hyvä luoja mikä muusinuija. Luovutan.

Pariskunnat kutsutaan pariskuntina (avec) jotta he viihtyvät juhlissa. Se on seuralaisen (avec) idea. Avec = seuralainen.

Googlaa avec.

Vierailija
338/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummiushan  on alunperin tarkoittanut sitä, että henkilö, ystävä tai sukulainen, on niin läheinen lapsen vanhemmille, että heidät on valittu lapsensijaisvanhemmiksi jos vanhemmille sattuu jotakin.  Aikansa elänyt tapa ja lastensuojelu hoitaa homman tarvitessa. Kummeilta odotetaan lahjoja ja elämyksiä ja rahaa tietenkin.

Älä yleistä omia odotuksiasi kaikkiin. Itse kummina haluan olla kummilapsilleni läheinen, turvallinen aikuinen, joka viettää heidän kanssaan säännöllisesti aikaa. Olisin kieltäytynyt kummiudesta, jos haluaisin olla vain raha-automaatti. Vanhin kummilapseni on nyt 23v enkä ole ikinä antanut hänelle lahjaksi rahaa. Enkä  tule antamaan. 

Vierailija
339/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä miehessä on ettei saa tulla juhliin? Jotainhan siinä on taustalla että vedotaan tilanpuutteeseen ja kutsutaan vain se salonkikelpoinen osapuoli 

Vierailija
340/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt hyvä ihminen päättää! :D Äskenhän juu

Googlaapa itse. Opit joku päivä, että avec ei ole mitenkään pakollinen osa kutsua. Eikä sitä edes käytetä, jos kyseessä on aviopari. Aviopari kutsutaan siten, että ensin kirjoitetaan läheisemmän osapuolen nimi ja hänen jälkeensä puolison nimi. Jos kutsu on muotoa "Riita Röttönen avec", silloin Riitta on naimaton ja hän voi ottaa seuralaisekseen kenet haluaa. Poislukien esim. Linnanjuhlat, joihin avecille on tarkat määritelmät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme