Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu kummitädille ilman avecia

Vierailija
03.06.2024 |

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?

Kommentit (451)

Vierailija
361/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut sen olevan pakollinen osa kutsua. Se on osa hyväkäytöksisen ihmisen lähettämää kutsua.

Eli olet itsekäs mlkku, joka ei pärjää juhlissa ilman puolisoa, vaan tarvitsee edunvalvojan mukaan. Asia selvä. Toivottavasti olet kuitenkin vain trolli etkä oikeasti mene pilaamaan kenenkään hääjuhlia uhriutumalla siitä, miten SINUN viihtyvyytesi unohdetiin kun SINUN ksipäämiestäsi ei kutsuttu mukaan. 

En minä mitään juhlia pilaa, en vain osallistu. Itsekkäiden mul kkujen juhlat eivät ole aikani arvoisia.

Hyvä, ettet pilaa. Siinä menisi väistämättäkin juhlat pilalle, jos sinä menisit paikalle kiukuttelemaan kuin pikkuvauva. 

Ei ole tosiaan tarvetta, mieheni on aina ollut kutsuttu. Ja uskallan väittää että on jatkossakin. Nämä tällaiset "tuon puolisoa ei kutsuta mukaan"-ongelmat ovat normaaleille ihmisille ihan teoreettisia.

Vierailija
362/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut sen olevan pakollinen osa kutsua. Se on osa hyväkäytöksisen ihmisen lähettämää kutsua.

Eli olet itsekäs mlkku, joka ei pärjää juhlissa ilman puolisoa, vaan tarvitsee edunvalvojan mukaan. Asia selvä. Toivottavasti olet kuitenkin vain trolli etkä oikeasti mene pilaamaan kenenkään hääjuhlia uhriutumalla siitä, miten SINUN viihtyvyytesi unohdetiin kun SINUN ksipäämiestäsi ei kutsuttu mukaan. 

En minä mitään juhlia pilaa, en vain osallistu. Itsekkäiden mul kkujen juhlat eivät ole aikani arvoisia.

Hyvä, ettet pilaa. Siinä menisi väistämättäkin juhlat pilalle, jos sinä menisit paikalle kiukuttelemaan kuin pikkuvauva. 

Ei ole tosiaan tarv

Sun hourailuissasi ei ole mitään normaalia. Sori siitä, pikkuinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosiaan tarv

Jos se sun mielikuvitusmiehesi on aina kutsuttu mukaan, miksi sä sitten uliset täällä, että moukka ei kutsunut puolisoa? 

Vierailija
364/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ja on huonoa käytöstä olla kutsumatta pariskunnan toista osapuolta toisen seuralaiseksi.

Millä perusteella? Kerropa perustelut väittellesi äläkä vain jankuta tuota samaa lausetta tunnista toiseen. Mikä velvollisuus kummilapsella on kutsua sinun miehesi, vaikka mies ei ole halunnut tutustua kummilapseesi? Vai ajatteletko, että häät=tilaisuus, jossa sinä ja sinun viihtymisesi on päivän tärkein asia? 

Tunnista toiseen? :D Mitä kummaa nyt taas?

Ja kyllä, juhlat ovat tilaisuus jossa vieraiden viihtyminen on yhtä tärkeää kuin isäntäväenkin. Parit kutsutaan yhdessä niin nykyään kuin ennenkin, poislukien junttien rahankeruubailut. En osaa paremmin perustella. Kutsu sinä kekkereihisi ketä lystäät.

Vierailija
365/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perus käytöstavat menevät sinulla noin tunteisiin?

1. Peruskäytöstavat on yhdyssana

2. Peruskäytöstapoihin kuuluu kunnioittaa juhlan järjestäjän toiveita eikä riehua siitä, jos omaa puoliso ei kutsuta

3. Peruskäytöstapoihin kuuluu juhlissa jutella muille vieraille kohteliaasti. Siihen ei tarvita puolisoa. 

Peruskäytöstapa ei ole sana.

Vierailija
366/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Peruskäytöstapoihin kuuluu kunnioittaa juhlan järjestäjän toiveita eikä riehua siitä, jos omaa puoliso ei kutsuta

3. Peruskäytöstapoihin kuuluu juhlissa jutella muille vieraille kohteliaasti. Siihen ei tarvita puolisoa. 

Smalltalk juhlissa: ikävää ettei miehesi päässyt tulemaan, kerro terveisiä! Varmasti kerron, häntä ei tänne edes kutsuttu . Vaatiiko mahdillisesti peruskäytöstavat vielä valehtelunkin? Pena ei päässyt paikalle hän on Harkovaa valloittamassa

Vierailija
367/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Sulla on omituinen käsitys keskustelupalstan toiminnasta.

Vierailija
368/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ja on huonoa käytöstä olla kutsumatta pariskunnan toista osapuolta toisen seuralaiseksi.

Millä perusteella? Kerropa perustelut väittellesi äläkä vain jankuta tuota samaa lausetta tunnista toiseen. Mikä velvollisuus kummilapsella on kutsua sinun miehesi, vaikka mies ei ole halunnut tutustua kummilapseesi? Vai ajatteletko, että häät=tilaisuus, jossa sinä ja sinun viihtymisesi on päivän tärkein asia? 

Ja kyllä, juhlat ovat tilaisuus jossa vieraiden viihtyminen on yhtä tärkeää kuin isäntäväenkin. Parit kutsutaan yhdessä niin nykyään kuin ennenkin, poislukien junttien rahankeruubailut. En osaa paremmin perustella. Kutsu sinä kekkereihisi ketä lystäät.

No aika monta tuntia sitten tämä aloitus on tehty. Ja kyllä sen tunnistaa, että sama kirjoittaja toistelee tuota "huonoa käytöstä olla kutsumatta" ja välillä "moukka ei kutsu" mantraa. Se, ettet osaa edes perustella, miksi jonkun pitäisi kutsua häihinsä tuntematon ihminen sinun takiasi, kertoo kaiken olennaisen. Todistaa, että olet trolli, joka ei koskaan mihinkään juhliin edes teoeriass pääse. Ja jolla on puoliso vain mielikuvitusmaailmassa. 

Vierailija
369/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskäytöstapa ei ole sana.

Kyl vaan on. Sori siitä. On peruskäytöstapoja (ei lyödä ketään, pyydetään anteeksi, sanotaan kiitos jne.), jotka jokaisen oletetaan osaavan jo lapsena. Sitten on monimutkaisempia ja tilannesidonnaisia käytöstapoja, joita ei suoriltaan voi olettaa kaikkien osaavan. 

Vierailija
370/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, että jäisinkö juhlista kokonaan pois. Oli kyllä kuin märkä rätti naamalle tuo, että kutsu tuli vain minun nimelläni. Ja kun kysyin, että onko kutsu molemmille, niin sanottiin, että kutsu on vain sinulle. 

Kutsun mukana tuli tilinumero lahjaa varten ja kielto tuoda tavaralahjaa. 

Laittaisin 2€ lahjan tilille ja jättäisin itse menemättä. Perustelisin sillä, että jää muille enempi tilaa sinne ahtaaseen juhlapaikkaan. 

Vierailija
371/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perustellut kaksi kertaa. Sinä et lue vastauksia vaan sekoilet jotain omaasi. Olin töissä seitsemään asti ja sitten siivosin, kovin kauaa en ole täällä keskustellut. Hyvää jatkoa ja hauskoja häitä tulevaisuudessa.

Vierailija
372/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smalltalk juhlissa: ikävää ettei miehesi päässyt tulemaan, kerro terveisiä! Varmasti kerron, häntä ei tänne edes kutsuttu . Vaatiiko mahdillisesti peruskäytöstavat vielä valehtelunkin? Pena ei päässyt paikalle hän on Harkovaa valloittamassa

Okei. Eli sinä olet se moukka, josta tässä ketjussa puhutaan. No selvisipä tuokin sitten. 

Vierailija
373/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, että jäisinkö juhlista kokonaan pois. Oli kyllä kuin märkä rätti naamalle tuo, että kutsu tuli vain minun nimelläni. Ja kun kysyin, että onko kutsu molemmille, niin sanottiin, että kutsu on vain sinulle. 

Laittaisin 2€ lahjan tilille ja jättäisin itse menemättä. Perustelisin sillä, että jää muille enempi tilaa sinne ahtaaseen juhlapaikkaan. 

Ja kaikki olisivat iloisia, kun sinä et olisi pilaamassa tunnelmaa. Vähän säälien sitten hääpari keskenään puhuisi, miten raukkapieni luuli olevansa kovinkin fiksu "kostaessaan" kutsumatta jättämisen lapsellisella lahjasummalla. 

Vierailija
374/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova, kun koko tilin tyhjentäisit. Eihän sulla pikkuisella tuon enenmpää edes ole rahaa :D

Vierailija
375/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perustellut kaksi kertaa. Sinä et lue vastauksia vaan sekoilet jotain omaasi. Olin töissä seitsemään asti ja sitten siivosin, kovin kauaa en ole täällä keskustellut. Hyvää jatkoa ja hauskoja häitä tulevaisuudessa.

Kelle sä höppänä oikein puhut? Itsellesi viissiin, kun et lainaa kenenkään tekstiä :D

Vierailija
376/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Etikettivirhe ja loukkaavaa. Kutsua pitää olla molempien nimi tai XXX perheineen. Kortin lähettäisin. Ehkä tilille maksimissaan 50€, ehkä en laittaisi mitään. Kummin velvollisuudet on jo päättyneet. Töppöjä!

Vierailija
377/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi. Eipä kannata tuon ihmisen kanssa edes yrittää. Haukkuu mummot, toisaalla nimittelee joitakin pennuiksi ja pikkuisiksi, elleivät ole samaa mieltä, että hänen oikeutensa kävelee hyvien tapojen yli. 

Vierailija
378/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun kummilapseni käy töissä, joten hän ei tarvitse rahaa kummilta. Testamentti taasen ei ole lahja. "

No ei kai sitä rahaa koskaan liikaa ole ja sen takia avustan opiskelijan elämää. 

Vierailija
379/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sä höppänä oikein puhut? Itsellesi viissiin, kun et lainaa kenenkään tekstiä :D

Ei lainaukset aina toimi, mutta arvasin että tiedät minun vastaavan sinulle. Olet kuin itsensä henkihieveriin räksyttävä terrieri, joka hokee samoja fraaseja kun tietää olevansa väärässä.

Vierailija
380/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei häihin ole järkeä haaskata paljon rahaa, jos ei ole rikas.

jos ap:n kummilapsi ei ole miljonääri, niin on ihan ymmärrettävää, että pitää pienet häät. ap voi pitää puolisonsa kanssa jotkut omat pikku juhlat joku toinen päivä ja lähteä kahdestaan viettämään laatuaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän