Hääkutsu kummitädille ilman avecia
Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?
Kommentit (451)
Tää on tätä porukkaa, että minut pitää kutsua ja minä tulen. Tässä tapauksessa me.
Mutta tämä porukka ei koskaan kutsu, ei heille, ei minnekään. Koska he menevät valmiiseen pöytään ja juhliin näyttäytymään ja brassailemaan. Heille ei tulla, he eivät kutsu.
Olisi siinä ollut aikaa saunoa ja istua iltaa ja tutustua jos pitää sitä tärkeänä. Harmi vaan kun olisi itse pitänyt edes joskus kutsua.
Kummilapsi, pojot sulle!
Me tapaamme mieheni sisaruksia ja heidän perheitään vain juhlissa (häät, ristiäiset, rippijuhlat, yo-juhlat), emme muutoin kyläile.
Jos kaikkien puolisot/avecit jäisivät joka kerta ilman kutsua, tuntuisi se aika erikoiselta, etten olisi koskaan näiden 31 vuoden aikana tavannut mieheni kolmea veljeä enkä heidän perheitään. Puhumattakaan muista sukulaisista.
Vierailija kirjoitti:
Me tapaamme mieheni sisaruksia ja heidän perheitään vain juhlissa (häät, ristiäiset, rippijuhlat, yo-juhlat), emme muutoin kyläile.
Jos kaikkien puolisot/avecit jäisivät joka kerta ilman kutsua, tuntuisi se aika erikoiselta, etten olisi koskaan näiden 31 vuoden aikana tavannut mieheni kolmea veljeä enkä heidän perheitään. Puhumattakaan muista sukulaisista.
Näin se menee monissa suvuissa. Vain av-palstalla kummitädin olisi pitänyt ymmärtää pitää tilaisuus jossa miehensä esitellään suvulle ja ystäville, ja soitella vähän väliä kummitytölle yhteisiä peli-iltoja ehdotellen. Kun pitää TUTUSTUA.
Olen nyt lukenut koko ketjun. Kylläpä ap on saanut monta ilkeää kommenttia minä-minä-ihmisiltä.
Jokainen kutsuu kenet kutsuu, ihan ok, mutta kutsusta voi myös kieltäytyä ja kortti riittää siinä tapauksessa että kieltäytyy kutsusta. Ja muistakaa jos kieltäydytte niin tehkää se ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Minä sain erään lähiperheen jäsenen häihin kutsun niin että avomiestäni ei kutsuttu. Ollaan oltu avoliitossa 13 vuotta, mutta eri paikkakunnilla kun asutaan ja ikäeroa tuohon naimisiin menevään on, niin avomieheni ei tunne häntä hyvin, ovat vain nähneet pari kertaa (ei olla kovin tiivis perhe, mutta kuitenkin). Kukaan ei siis inhoa avomiestäni, hän on vain jäänyt etäiseksi noille jotka menee naimisiin. Ja siispä jättivät avomieheni kutsumatta. Loukkaannuin, kun kuitenkin lähiperheen häät kyseessä. Sinä sentään olet vain kummitäti.
Avoliitolla tarkoitetaan sellaista parisuhdetta, että kumpikin asuu virallisesti samassa osoitteessa. Kuvauksesi perusteella näyttää siltä, että sinä et ole avoliitossa vaan sinulla on pitkäaikainen miesystävä. Kun as
Onko avioliitto sitten avioliitto jos mies ja vaimo asuu eri osoitteissa ja heillä on eri osoitteet ja siis ovat naimisissa ja vihityt. Tiedän pari tälläistä paria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole itse ensin kutsunut kummilastaan omiin häihinsä, että kummilapsi olisi voinut edes tavata tämän aviomiehen ja nyt Ap ottaa sitten hirveä kilarit siitä, että kummilapsi on kutsunut vain hänet omiin häihinsä! On kyllä Ap:llä pokkaa!
Olisi se saattanut kutsu tulla sinulle avecinakin, jos olisit sen kummilapsesi kutsunut omiin häihisi!
Keskimäärin kummilapsen häihin menevä kummi on siellä jossain 55-60 -vuotias. Miten vielä tuonikäinen vanha nainen tällaisia asioita vatvoo, kuin joku teini-ikäinen?! Varsinkin kun oma syy!
Mistä tämä juttu nyt on revitty ettei ap kutsunut kummilastaan häihinsä?
Sitä minäkin suuresti ihmettelen. On ihan mahdollista, että nyt avioliittoon astuva kummilapsi on ollut kumminsa häissä, tosin vielä hyvin nuorena, ehkä jopa lapsena.
Joku täällä vain keksi omasta päästään tämmöisen tarinan, että eihän se kummikaan kutsunut kummilastaan häihinsä, vaikka sellaisesta ei ole hölkäsen pöläystä täällä mainittu. Sitten tarina jäi elämään, ja lähes joka sivulla siitä joku syyttää tätä kummia.
Ihan samoin kuin tuo käsitys, että joku asuu avoliitossa ja kuitenkin eri paikkakunnilla puolisonsa kanssa.
Kun kirjoituksessa alunperin tarkoitettiin, että asuu yhdessä avokkinsa kanssa eri paikkakunnalla kuin se kummilapsi. Siis kummi puolisoineen vaikkapa Tampereella ja kummilapsi Turussa
Mutta ei, se ei vaan mene kaaliin, ei millään.
Onhan se tökeröä jättää naimisissa olevan parin toinen osapuoli kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Minä sain erään lähiperheen jäsenen häihin kutsun niin että avomiestäni ei kutsuttu. Ollaan oltu avoliitossa 13 vuotta, mutta eri paikkakunnilla kun asutaan ja ikäeroa tuohon naimisiin menevään on, niin avomieheni ei tunne häntä hyvin, ovat vain nähneet pari kertaa (ei olla kovin tiivis perhe, mutta kuitenkin). Kukaan ei siis inhoa avomiestäni, hän on vain jäänyt etäiseksi noille jotka menee naimisiin. Ja siispä jättivät avomieheni kutsumatta. Loukkaannuin, kun kuitenkin lähiperheen häät kyseessä. Sinä sentään olet vain kummitäti.
Avoliitolla tarkoitetaan sellaista parisuhdetta, että kumpikin asuu virallisesti samassa osoitteessa. Kuvauksesi perusteella näyttää siltä, että sinä et ole avoliitossa
Kyllä, avioliitto on avioliitto vaikka puolisot asuisivat eri osoitteissa koska avioliitto on juridinen sopimus. Avoliitto taas tarkoittaa sitä että (vaan) asutaan yhdessä. Jos asutaan erikseen eikä olla aviossa niin se seurustelua vaikka oltaisiinkin sitouduttu siihen yhteen kumppaniin vakavasti.
Ei missään sanottu, ettei kummilapsi olisi tavannut ap:n aviomiestä.
Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman PAREMMIN aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja NÄHNEET ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja HÄNTÄ olen toki nähnyt MUUTENKIN.
Ehdotan että ap laittaa onnittelukortin hääparille ja laittaa häälahjarahat romanttiseen iltaan oman kullan kanssa. Jos hääpari ei kerran häntä sinne halua niin miksi tuppautua ja vielä maksaa siitä. Ap.lle ja miehelleen ainakin tulee mukavampi ilta ja kummityttökin säästää 75 euroa, sehän käy jo lahjasta.