Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääkutsu kummitädille ilman avecia

Vierailija
03.06.2024 |

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?

Kommentit (451)

Vierailija
261/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kummilapsi ja vanha ystäväsi eivät ole kumpikaan nähneet tätä aviomiestäsi, niin sehän tarkoittaa sitä, että et ole omiin häihisi kutsunut kumpaakaan! Jätät kummilapsesi kutsumatta omin häihisi ja nyt olet katkera, kun kun kummilapsi kutsuu sinut häihinsä, mutta kutsu ei olekaan avec!?

Mitä v@ttua? Joku kohtuus! Mikä ihme sinua, ap, vaivaa?!

Eihän kummitäti voi olla naimisissa, koska hänellä on avopuoliso.   Lue viestit ennen sauhuamista!

Vierailija
262/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tyypillinen vastaus kun ei enää muuta voinut.

Suahan siinä googlaamaan neuvottiin, kun ei muuten ole tullut opituksi ihan tavallisia käytöstapoja.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt googlaamalla Hääkutsun ABC:sta pykälää, jonka mukaan kummitädin aviomies on pakko kutsua. Voisiko iso-äiti laittaa suoran linkin tähän ABC-oppaan kohtaan, jotta sivistymätön minäminä-moukka oppisi helpommin ylhäisön tavoille? 

Vierailija
264/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kummilapsi ja vanha ystäväsi eivät ole kumpikaan nähneet tätä aviomiestäsi, niin sehän tarkoittaa sitä, että et ole omiin häihisi kutsunut kumpaakaan! Jätät kummilapsesi kutsumatta omin häihisi ja nyt olet katkera, kun kun kummilapsi kutsuu sinut häihinsä, mutta kutsu ei olekaan avec!?

Eihän kummitäti voi olla naimisissa, koska hänellä on avopuoliso.   Lue viestit ennen sauhuamista!

Luepa itse. Tässä suora sittaatti aloitustekstistä (boldaus minulta):

Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni.

Vierailija
265/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suahan siinä googlaamaan neuvottiin, kun ei muuten ole tullut opituksi ihan tavallisia käytöstapoja.  

Ei mun google ainakaan antanut hakutuloksissa tietoa, että kummitädin mies on pakollinen kutsuttava. Ei, vaikka kirjoitin sinun ohjeesi mukaan googleen Hääkutsu ABC

Vierailija
266/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei niitä tapoja ja hyvää käytöstä ole kotona opetettu, niin netistä löytyy ohjeita. Koulussa kai yllin tunneilla ainakin yrittävät parhaansa, mutta eihän se kaikille jää mieleen.

Vierailija
267/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Miksi se kummitäti sitten kirjoitti aloitustekstiin näin:

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa

Vierailija
268/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole enää vuosiin käynyt häissä. Tämän päätöksen tein, kun kuulin eräänkin parin valittavan, että pitää uhrata vieraisiin 50-75 euroa ruokiin ja saa takaisin vain jonkun satasen.

Joten minua ei tarvitse ruokkia. Jään ihan mielelläni pois

Yhden pariskunnan sanojen johdosta jätät menemättä muiden häihin. Sangen typerää

Ei se ole vain yksi pariskunta.

Täälläkin mainittiin jo tarjoilujen hinta ja monessa kirjoituksessa valitetaan juuri sitä, mitä kaikki maksaa ja miksi pitää rajata vieraita.

Minut saa vapaasti rajata kaikista häistä ja siis varsinkin häistä.  Viimeisimmät häät joissa olin, oli sitä luokkaa, että terve.

Nuorison riehumista ja bilettämistä.  Muiden häävieraiden täydel

Sinä et minun asenteistani tiedä pätkän vertaa.  Kas kun bilehäihin ei yksikään yli neljäkymppinen halua tosissaan ja erityisen typerää on kutsua sinne vanhempia, isovanhempia, kummeja, tätejä ja setiä ja pikkulapsia ja pääasia on sitten kaljan ja siiderin ja shottien sun muiden kittaaminen ja älytön rääkyminen.

Se on yleinen asenne, että sinne ei aikuinen ihminen halua.

Muista asenteista et tiedä mitään.

Vierailija
269/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niitä tapoja ja hyvää käytöstä ole kotona opetettu, niin netistä löytyy ohjeita. Koulussa kai yllin tunneilla ainakin yrittävät parhaansa, mutta eihän se kaikille jää mieleen.

Ei meille koulussa yllin eli ympäristö- ja luonnontiedon tunneilla mitään hääkutsuista opetettu. Miksi olisi? 

Vierailija
270/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun google ainakaan antanut hakutuloksissa tietoa, että kummitädin mies on pakollinen kutsuttava. Ei, vaikka kirjoitin sinun ohjeesi mukaan googleen Hääkutsu ABC

Minä en sitä ohjetta antanut.  Olen eri ja osaan käytöstavat ilman googleakin.  Mutta tämä eräs sua yritti neuvoa.  Kyllä varmaan googlesta kun löytyy, kun osaa etsiä.

Vierailija
271/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sitä ohjetta antanut.  Olen eri ja osaan käytöstavat ilman googleakin.  Mutta tämä eräs sua yritti neuvoa.  Kyllä varmaan googlesta kun löytyy, kun osaa etsiä.

Kun olet niin taitava niin laitapa meille typeryksille tänne suora linkki hääoppaaseen, jossa kerrottaan, että kummitädin ventovieras aviomies on pakollinen kutsuttava. Jos linkkiä ei tule, toteamme, että mitään tuollaista sääntöä ei ole olemassa ja sinä vänkäät omasta päästäsi keksimilläsi "tiedoilla". Anna sulle tasan klo 18 asti aikaa laittaa linkki. 

Vierailija
272/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoren parin pitäisi maksaa 75+e illallisesta jollekin random äijälle?

"Random äijä" se ei ole, koska on kummitädin aviopuoliso. Mitäpä jos kummitäti kutsuisi omiin juhliinsa vain kummilapsensa, mutta ei hänen aviopuolisoaan?

Hei haloo!

Jos rahasta on kiinni, niin sitten rajataan jollakin muulla tapaa kutsuvieraita, mutta ei koskaan kenenkään aviopuolisoa jätetä kutsumatta.

Vierailija
273/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sattuipa hauskasti, haukkuminen penikaksi, kun olen jo iso-äiti ja kahteen kertaan omia häitä viettänyt, moniin häihin osalllistunut ja järjestänytkin muutamia. Etiketin mukaan on suotavaa kutsua avio-ja avopuolisot ja sinkuille avec. Googleta vaikkapa Hääkutsut ABC, niin opit ehkä jotain. Kirjoitit *Homma menee tasan mä ja mun mieheni* kuvaa hyvin minäminä ajatusmaailmaanne, kun kummitädin aviomies ei sitten olekaan yhtään mitään. Ilmoittaisin esteen juhliinne osallistumiselle, lahjarahaa en lähettäisi pyynnöstänne huolimatta. Hienoja häitä teille mä ja mun mies tyypeille kuitenki"

Joo, yritä Ap muistaa, että vaikkei kaikki täällä olekaan köyhiä yksinhuoltajäitejä, joukossamme vaikuttaa olevan paljon ihmisiä, joika ovat kasvaneet oloissa, joissa tutustuttaminen meille normaaleihin käytöstapoihin on laiminlyöty. Näin niitä minäminä-aikuisia on saatu aikaan. Oneksi läheskään kaikki nuoret aikuiseteivät ole sellaisia. Mukavaa jatkoa. :-)

Vierailija
274/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoren parin pitäisi maksaa 75+e illallisesta jollekin random äijälle?

"Random äijä" se ei ole, koska on kummitädin aviopuoliso. Mitäpä jos kummitäti kutsuisi omiin juhliinsa vain kummilapsensa, mutta ei hänen aviopuolisoaan?

Hei haloo!

Jos rahasta on kiinni, niin sitten rajataan jollakin muulla tapaa kutsuvieraita, mutta ei koskaan kenenkään aviopuolisoa jätetä kutsumatta.

No eipä se kutsunut edes sitä kummilasta, joten turha parkua. Hei haloo! 

Vierailija
275/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä veljen vaimoa ole pakko kutsua tai appivanhempia, jos ei vain huvita. Ihan oikeasti nyt! Se, että jätetään jonkun puoliso kutsumatta, on kyllä  jo kiusaamista.

Vierailija
276/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa nyt olla täysin erilainen käsitys hyvästä ja huonosta käytöksestä. Hyvää jatkoa  Sinulle t Mummeli

Vierailija
277/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä veljen vaimoa ole pakko kutsua tai appivanhempia, jos ei vain huvita. Ihan oikeasti nyt! Se, että jätetään jonkun puoliso kutsumatta, on kyllä  jo kiusaamista.

No itse asiassa yhtään ketään ei ole pakko kutsua. Sitä kutsutaan aikuisuudeksi, että saa ihan itse päättää, keitä kutsuu omiin juhliinsa, jotka maksaa omalla rahallaan. Jos tuo on sinun määritelmäsi kiusaamiselle, onnittelen sinua äärimmäisen helposta elämästä. Ja toivotan voimia aikuisuuteen, kun elämä iskee aika paljon isompiakin asioita eteen. Vielä alakouluikäisenä voi tuntua, että poikkiksen kutsumatta jättäminen on maailman loppu. 

Vierailija
278/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taitaa nyt olla täysin erilainen käsitys hyvästä ja huonosta käytöksestä. Hyvää jatkoa  Sinulle t Mummeli

Niin on. Ja hyvä niin. Olisihan se hullua, jos kaikkien pitäisi pomppia jonkun google-mummon tahdon mukaan. 

Vierailija
279/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hauskayritys, mutta kompastuit nyt vähän omaan nokkeluuteesi. Milläs meinasit kutsua appivanhemmat eli aviopuolison vanhemmat ennen häitä? Ja kenen appivanhemmat  ovat kyseessä?

Vierailija
280/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ehkä haluavat kutsua kavereitaan ja silloin valitettavasti tätien kutsut ovat pelkistettyjä.

Tuskin olet häiden ainut "sinkku", joten nurja mieli pois ja käväiset iloisesti juhlimassa.