Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko laskit viime kuun rahankäyttösi

Vierailija
01.06.2024 |

Minä laskin. Kaikki yli budjetoidun, nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni. Jopa ruoka meni reilusti yli, aloitan laihdutuskuurin sekä rahaan, että isäntäväkeen. Vain autokulujen ylitys oli kohtuullinen kolmekymppiä. Kasöörin olo on surkea, näin kuun vaihteessa...

Miten sinä/te onnistuitte?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9400€ oli näköjään mennyt heinäkuussa. 😬 Op mobiili näytti. Kaks ulkomaanreissua ja parit isot laskut. 

Vierailija
162/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa säästin muutaman kympin siitä mitä ajattelin menevän. Budjetti oli tiukka kyllä alunperinkin joten olen tyytyväinen. Ei ollut tunnetta, että jään jotain vaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, ja olen ostanut vain ruokaa. Kesäkuussa meni rahaa monenlaisiin lomakodin hankintoihin. 

Vierailija
164/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että rahat kannattaisi laskea mieluummin etu- kuin jälkikäteen. Budjetoisi siis ja yrittäisi pysyä budjetissa. Enpä vain ole itsekään saanut koskaan aikaiseksi.

Itse olen tehnyt tätä vuosikymmeniä. Minulla on kk-budjetti ja kk-budjetissa on eriteltynä Bensa, ruokakauppa, asuminen, lapset, lounaat, työmatkat, huvit ja seuraan tilannetta ja vähennän budjetista käyttämäni rahan. Inflaation nousu näkyy selvästi, samoin se että lapsista on tullut teinejä.

Säästöön on todella vaikea saada nykyään mitään. Aiemmin onnistunut kyllä.

Vierailija
165/169 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa kaikki meni mikä tulikin, onneksi tässä kuussa tulee veronpalautusta.

Kiinteistövero elo- & lokakuu, lisävero syys- & marraskuu, valtio muistaa omiaan. 

Vierailija
166/169 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa kaikki meni mikä tulikin, onneksi tässä kuussa tulee veronpalautusta.

Kiinteistövero elo- & lokakuu, lisävero syys- & marraskuu, valtio muistaa omiaan. 

Kiinteistövero vaihtelee kunnittain ja vaihteluväli on 0-1% välillä, jos omistaa 300 000 kiinteistön ja vero% on 0,5 maksat 1500 veroa. Nämä on niitä asumiskustannuksa, mitkä moni unohtaa.

Vierailija
167/169 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi

Vierailija
168/169 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin ja kusessa olen. Meni palkka, lomarahat ja säästöt ja piti ottaa kymppitonni lainaakin. Työssäkäyvän elämä on joskus tosi kallista, kun joutuu omaan piikkiin hankkimaan ja huoltamaan esim kulkupelin, jolla käydä työssä. Jos olisin työtön, voisin myydä peltilehmän kokonaan pois. Nyt on pariksi viikoksi 400e, jolla pitäisi maksaa ruoat ja auton polttoaineet. Pyykkikone pitää jännittävää ääntä.

Jos olisit työtön kuten minä, et voisi edes sitä pyykkikonetta uusia. Minun pyykkärini on ollut rikki kolme kuukautta. Vielä en ole saanut kerättyä tarpeeksi rahaa sen uusimiseen. 

Minäkin olen työtön mutta säästän rahaa koko ajan. Ove-eläkkeen laitan säästötilille ja myös ansiosidonnaisestani saan säästöön.

Vierailija
169/169 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut kun muutama päivä ennen rahapäivää lainasin 20e. Samat tulot joka kk, menot hiukan erit, tässä kuussa ainakin sähkö  30e vähemmän kun siirtolasku tulee mulle joka toinen kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän