Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko laskit viime kuun rahankäyttösi

Vierailija
01.06.2024 |

Minä laskin. Kaikki yli budjetoidun, nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni. Jopa ruoka meni reilusti yli, aloitan laihdutuskuurin sekä rahaan, että isäntäväkeen. Vain autokulujen ylitys oli kohtuullinen kolmekymppiä. Kasöörin olo on surkea, näin kuun vaihteessa...

Miten sinä/te onnistuitte?

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalalla puhuimme tuosta toukokuun ja heinakuun ruokalaskujen erosta. Kukaan ei myöntänyt huomanneensa eroa ruuassa. Eli siinä suhteessa onnistunut ryhtiliike.

Vierailija
142/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään laske. Palkan tullessa siirrän jäljellä olevat rahat säästötilille vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin mobiilipankista viime kuun katsauksen ja olin käyttänyt 4100€.

Vierailija
144/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin ja kusessa olen. Meni palkka, lomarahat ja säästöt ja piti ottaa kymppitonni lainaakin. Työssäkäyvän elämä on joskus tosi kallista, kun joutuu omaan piikkiin hankkimaan ja huoltamaan esim kulkupelin, jolla käydä työssä. Jos olisin työtön, voisin myydä peltilehmän kokonaan pois. Nyt on pariksi viikoksi 400e, jolla pitäisi maksaa ruoat ja auton polttoaineet. Pyykkikone pitää jännittävää ääntä.

Vierailija
145/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan sitä meni kun oli loma ja reissu. Silloin ei ihan joka minuutti mieti pihistelyä.

Nyt palataan ruotuun.

Vierailija
146/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä laskenut. Tässä pitää vielä pari päivää nalkuttaa miehelle, että etsii toukokuun kauppakuitit minulle. Melkein joka kuukausi niitä edellisen kuun kuitteja löytyy jälkeenpäin, se ärsyttää.

En minäkään vielä laskenut. En säilyttele kuitteja, vaan kirjoitan samana päivänä sille varatulle paperiarkille summat/summan ja avainsanan. Myös laskuista ja muista. Aikaa menee n 5-15 sekuntia. Paperi on helposti saatavissa päällimmäisenä laatikossa. Kuun vaihduttua lasken ne, je merkitsen muistiin eri menoalueiden alle. Aikaa menee 5-10 minuuttia. Ei tarvitse "välineurheilla", eikä availla sovelluksia, 

Olen 73v eläkeläinen ja nykyisin on todella helppoa nähdä kuukauden tiedot mobiilipankista eriteltyinä. Tarvittaessa skarpattava ostoksien suhteen. Kauppaostoksien kuitit tulevat suoraan mobiiliin josta ne ovat tarvittaessa tarkistettavissa ilman mitään paperikuitteja.

Vierailija
147/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut eikä tapanani ole laskea.  Olen siitä onnellisessa asemassa että saan hyvin tyydyttävää eläkettä, kahdestakin maasta. Saan Suomesta Kevalta koska olen työskennellyt  Suomessa erään kunnan palveluksessa ennen Norjaan muuttoani ja saan siis eläkettä sieltä että täältä Norjasta.  Täältä saatu on tietysti isompi.

Elän ja asun yksin joten menoni ei niin päätä huimaa. En juo enkä kapakoi, en polta enkä shoppaile turhaa.  Intohimoni on kirjat joita kyllä tulee ostettua itselle.  Viimeisin isompi menoerä oli  Sony Playstation jonka hinta oli joku  6648 NOK joka on noin 559 euroa.  Poikani sen osti pojanpojalle synttärilahjaksi, minä kun en niistä ymmärrä ja sitä oli toivottu kovasti.

En tuhlaile turhaan, mutta en myöskään ole kitupiikki. 

Olen eläkkeellä oleva sairaanhoitaja Norjassa

Vierailija
148/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkisovelluksen mukaan nettotuloistani jäi 24 % säästöön. Toisaalta kesäkuussa jäi 46 % säästöön, kun silloin tuli lomarahat. 

Minulla ei ole tiukkaa budjettia, mutta olisi kiva jos pakollisiin, kuukausittaisiin kuluihin ei menisi enempää kuin joku 1300-1400 euroa kuukaudessa.

Vierailija
149/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op:n mukaan 400€ plussalla. Mutta totuus on se, että olen käyttänyt Visaa viime kuukausina ja Visan saan lyhennettyä nollille syyskuussa. Visasaldo 1800. En ole ylpeä Visavelasta mutta kuitenkin reilusti alle nettotulojen tuo Visa.

Vierailija
150/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse laskea rahoja. T: keskituloinen just sen 3500e/kk tienaava.

Ei kysymys ole siitä riittääkö, mutta minusta rahankäytön seuranta on peruskansalaistaito. Tiedän nelikymppisen, brutto on kolminkertainen sinuun verrattuna ja voi luoja , mten tarkka on jokapäiväisessä elämässään, ostaa kyllä kaikkea kallista ja lomailee, mutta tietää varmasti maitolitran hinnan.

Ap

En minäkään (N56) ole koskaan seurannut mihin rahani menee, tiedän ettei mihinkään turhaan ainakaan. Melkeinpä muistankin, että mitä olen viime kuussa ostanut kun en ole mikään shoppailija. Minäkin tiedän, että missä kaupassa käyttämäni maito on edullisin ja haen sieltä useamman litran kun ohi kuljen. Säästän arjen kuluissa, mutta kuten tuttusikin, niin matkaa varatessani otan sen reissun, joka miellyttää. Mielestäni tuo on paljon järkevämpää kuin tutkia, että paljonko rahaa kului viime kuussa. Kannattaa mieluummin keskittyä siihen, että mihin meinaa ensi kuun rahat käyttää.

Vierailija
151/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä laskemaan. Saan niin vähän rahaa, että kaikki menee mitä tulee. Viimeisen viikon ennen seuraavaa tilipäivää elän ihan kituuttaen. Nyt en joutunut kituuttamaan kuin pari päivää ennen kuin sain taas rahaa, mutta edelleen - kaikki meni. 

Vierailija
152/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin ja kusessa olen. Meni palkka, lomarahat ja säästöt ja piti ottaa kymppitonni lainaakin. Työssäkäyvän elämä on joskus tosi kallista, kun joutuu omaan piikkiin hankkimaan ja huoltamaan esim kulkupelin, jolla käydä työssä. Jos olisin työtön, voisin myydä peltilehmän kokonaan pois. Nyt on pariksi viikoksi 400e, jolla pitäisi maksaa ruoat ja auton polttoaineet. Pyykkikone pitää jännittävää ääntä.

Jos olisit työtön kuten minä, et voisi edes sitä pyykkikonetta uusia. Minun pyykkärini on ollut rikki kolme kuukautta. Vielä en ole saanut kerättyä tarpeeksi rahaa sen uusimiseen. 

Vierailija
153/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että rahat kannattaisi laskea mieluummin etu- kuin jälkikäteen. Budjetoisi siis ja yrittäisi pysyä budjetissa. Enpä vain ole itsekään saanut koskaan aikaiseksi.

Vierailija
154/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki laskee puolestani. 

Seuraan lähinnä kuukauden nettovaikutusta pankkitilillä. Tieto päivittyy edellisen kuukauden osalta seuraavan kuun ensimmäisenä päivänä. 

Heinäkuussa näytti jäävän noin 1000 euroa säästöön, vaikka käytiin Tallinnasta hakemassa 600 eurolla juomista (täältä Lapista kun lähtee, niin pitää ostaa juomat pitkäksi ajaksi).

En muutenkaan seuraa rahaliikennettä kovin tarkasti, tiedän suurin piirtein mihin rahani menevät. 

Vierailija
155/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa kaikki meni mikä tulikin, onneksi tässä kuussa tulee veronpalautusta.

Vierailija
156/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat tulivat eilen, joten kuittasin heinäkuun reissuilla kertyneet luottokorttiostokset noin 2000€. Normaali kuukausibudjetti jäi vielä käyttöön. Veronpalautuskin tulee maanantaina. Ei huolta siis.

Vierailija
157/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuukausina menee enemmän rahaa bensaan, matkoihin ja ulkona syömiseen enemmän kuin tavallisesti. Ei kuitenkaan niin paljon että siitä tarvitsisi huolestua. En tee budjetteja.

Vierailija
158/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske  sitä itse, vaan katson suoraan tiliotteestani. Maksan näet kaikki ostokseni kortilla ja silloin pankki hoitaa kirjanpidon puolestani. S-kauppa laatii aina minulle valmiin listan, jossa näkyy tarkkaan, mitä olen heiltä keskitetysti kuukaudessa ja vuodessa ostanut!

Vierailija
159/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki ja kauppa näyttää laskevan puolestani valmiiksi.

Sama täällä. S ryhmä laskee tarkkaan mitä olen ostanut, jopa mitä ruokaa. Laskee vuoden kuukausimenot. Minimit ja maksimit. Tietää että eniten menee rahaa kasviksiin, toiseksi eniten maitotuotteisiin ym.

Op laskee mihin rahat kuluu ja piirtää näistä käppyrät.

Kyllä tuo Excel pelleily alkaa olla jo mennyttä maailmaa.

Näetkö sinä noista myös puolisosi tekemien ostosten summat?

Puolison ostosten summat näkee kun hänellä rinnaiskortti (sekä Plussa että S-kortti). Itse seuraan vaan bonuksia korttien osalta.

Meillä omat rahat ja molemmilla oma budjetointi. Okt-talon kiinteät kulut ja laskut sekä kaikki vakuutukset  on laskettu vuositasolla ja kumpikin laittaa tietyn summan tilille, josta laskut menee. 

Vierailija
160/169 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi mennyttä pitää laskea, laske mielummin alkavan kuun kulut ja elä niin että kuluu vähemmän kuin laskit

Budjettiinhan on laskettu tulevat kulut - kun viime kuussa meni ruokaan 240 yli, budjettia on joko nostettava, tai ylimääräiset ostokset jätettävä kauppaan. Ja jos ajattelee 240, ei se nyt maata kaada, mutta vuodessa se on jo 2880, annanko sen ruokakauppiaalle vai haluaisinko tehdä sillä muuta. Tuo ajatus konkretisoi kaupassa ostopäätöksiä.

Itse oon aika laiska kantamaan kangaskasia kauppaan, mutta vilkaisin ohimennen  paljon oli mennyt muovipusseihin kaupassa vuoden aika rahaa :  120  euroa ! Sen jälkeen olen käyttänyt kangaskassia joka kerta.

Pitääpä itsekin tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä