Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisissa väleissä olette serkkujenne kanssa?

Vierailija
24.05.2024 |

Itsellä muutama serkku ja vain yhden kanssa nähdään kerta vuoteen. Muut jääneet etäisiksi

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on serkkuja yli 50 enkä ole kenenkään kanssa läheinen. Muutama on Facebook-kaveri mutta ei sielläkään keskustella tms

Vierailija
2/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon serkkuja ja osa sellaisia keistä en oikein pidä ja osa mukavia. Jään pois sukutapaamisista joskus kun ei kiinnosta nähdä veemäisiä sukulaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 50 serkkua, enkä ole monia edes koskaan nähnyt. Parin kanssa olen Facebook-kaveri. Ei tavata koskaan.

Vierailija
4/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä serkumpi.

Vierailija
5/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 14 serkkua ja kahden kanssa viestittelen muutaman kerran vuodessa. Näemme juhlissa tai hautajaisissa, harvemmin niitäkään enää on. Käytännössä en tunne serkkujani. 

Vierailija
6/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta suht saman ikäiset, joiden kanssa vietettiin paljon yhdessä aikaa lapsena, ovat edelleen läheisiä. Äidin puolelta serkut ovat niin paljon nuorempia, ettei ole mitään yhteistä. 

Vierailija
7/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaiset. 

Vierailija
8/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikataan kun tavataan mummolassa tai kadulla ja jutellaan hetki sellaisia "mitäs kuuluu" -fraaseja. Ollaan sen verran kaikki keskenämme erilaisia, ettei mitään erityistä yhdistävää tekijää ole. Toisaalta, jos joskus tarvitsee äkillistä apua tms. niin auttelemme kyllä toisiamme. 

Vierailija
9/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisissa. Suurinta osaa en tunnistaisi, vaikka kävelisivät kadulla vastaan. Muutaman kanssa ollaan sukujuhlissa sen verran nähty, että ulkonäöltä ollaan tuttuja ja voin pari smalltalk-sanaa vaihtaa. 

Vierailija
10/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat käytökseltään vieläkin metsäkansaa. Sosiaalinen kanssakäyminen on useimmille täyttä tuskaa. 

Vierailija
11/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat käytökseltään vieläkin metsäkansaa. Sosiaalinen kanssakäyminen on useimmille täyttä tuskaa. 

Mun serkut asuu yli 500km päässä ja olen tavannut viimeksi mummoni hautajaisissa yli 10 vuotta sitten. Mitä metsäläistä tässä on?

Vierailija
12/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan serkkua ja yhden kanssa moikataan kun tavataan ja joskus lyhyesti vaihdetaan muutama sana. Muut etäisiä eikä olla nähty osan kanssa vuosikausiin enkä tiedä tunnistaisinko edes kaikkia jos tulisivat jossain vastaan. Ei olla koskaan oltu tekemisissä.

Vierailija
13/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elossa on 8 serkkua, yhden kanssa ollen tänä vuonna ollut viestillä yhteydessä,  yhden näin viime syksynä. Sitä edellisestä tapaamisesta on reilu vuosi. Tänä kesänä varmaan näen 2 serkkua, jos suunnitelmat toteutuvat. Olen tarkoituksella epäsosiaalinen, kun aiemmat sukupolvet ovat olleet liian sosiaalisia. Ei kukaan jaksa sellaista. 

Vierailija
14/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on ihan ystäviin verrattavaa (toisen kanssa kuukausi ikäeroa ja lapsena paljon yökyläiltiin toisillamme), muutama joiden kanssa satunnaisesti kysellään kuulumisia, enemmistön kanssa tekemisissä vain sukutapahtumissa.

Vierailija
15/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 10 serkkua. Läheisin serkkuni (ikäiseni) kuoli jokin aika sitten syöpään. Toisen kanssa asutaan samassa maalaiskylässä ja nähdään ja vaihdellaan kuulumisia satunnaisesti, ei siis kyläillä puolin ja toisin ( ollaan eri sukupuolta, mikä varmaan vaikuttaa). Seuraavaksi vanhimman serkun kanssa tavataan lähinnä vain juhlissa, asuu kauempana ja hänellä on pieniä lapsia, joten sekin rajoittaa. Loput serkut ovat reilusti nuorempia, heitä kyllä tapaan juuri juhlissa jne. Mutta en sanoisi että ollaan hirveän läheisiä, ehkä sekin, että asuvat Latviassa, vaikuttaa tähän

Vierailija
16/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäkansat ovat/olivat hyvinkin yhteisöllisiä. Oli pakko olla, jos haluttiin selvitä elossa. Nykyisin ei tarvitse lauman suojaa selvitäkseen, joten ei ole pakko sosialisoida ihmisten kanssa, joihin ei koe mitään yhteyttä. 

Vierailija
17/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tunnistan ulkonäöltä. Kenenkään kanssa en ole missään tekemisissä. Miksi edes pitäisi olla? Osaa en edes tervehdi, kun tulee vaikka vastaan kadulla. Hautajaisissahan noita nykyisin enää näkee. 

Vierailija
18/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain muutama serkku ja kaikki miehiä muut miehä paitsi yksi, joka on tasan 20 vuotta minua vanhempi. . Ikäerot on isoja. Yksi on jo kuollut. Ei olla missään tekemisissä kuin häissä ja hautajaisissa jutellaan. Yhden perheen vanhin on kaveri vanhimman veljeni kanssa ja nuorin kaveri nuorimman veljeni kanssa, näistä yksi on se kuollut. Kukaan ei asu lähelläkään.  Noita veljien kavereita joskus satunnaisesti näen ja sitten on jotain small-talkia, siinäpä se. Yksi on puolijulkkis ja kiireinen siitä syystä mutta joulukorttilinjalla mennään. 

Vierailija
19/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkut ovat sisaruksia keskenään joilla on perheet. Osa katosi jo 25-27 vuotta sitten nuorena ulkomaille ja omiin piireihinsä. Ja Suomessa muuttoja. Yksi suuttui ilmeisesti siitä että kerroin pelimiehen huijanneen minua, uskovaisena varmasti kauhea asia ja lisäksi lähdin yhdestä tilanteesta, jossa hän ja hänen äitinsä huudattivat erästä musiikkia. Yksi serkku ei vastannut fb:ssä aikoinaan takaisin koskaan vaikka kysyi itse mitä kuuluu, kaksi kertaa. Ja yhden muun serkun (ei sisarusparvi) vanhempi kuoli jossain vaiheessa ja minuakin ahdistaa, enkä ole samaa maata tämänkään serkun kanssa. En pysty käymään edes hautajaisissa yleensä. Uskon silti että tämä vanhin serkku olisi paras kontaktoija, joka oli tuossa mainitussa sisarusparvessa. Lisäksi on isän puolelta vanhempi serkku, joka on ihan eri maata eli ei ole mitään yhteistä. Sisarusparvi on uskovaispiireissä ja pitää varmaan muita syntisinä jos on eri uskossa kuin he.

Vierailija
20/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hyvissä. Toisen puolen serkut laskevat minut lähimpään perheeseen. Toinen taas on etäinen mutta en tiedä miksi, liittyy kai vanhempieni ikäpolveen. Minä olen tietääkseni kaikkien kanssa väleissä mutta yhteisen ajan viettäminen on silti aina ollut hankalaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi