Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisissa väleissä olette serkkujenne kanssa?

Vierailija
24.05.2024 |

Itsellä muutama serkku ja vain yhden kanssa nähdään kerta vuoteen. Muut jääneet etäisiksi

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat käytökseltään vieläkin metsäkansaa. Sosiaalinen kanssakäyminen on useimmille täyttä tuskaa. 

Eli emme ole lainkaan metsäkansaa. Metsässä luonnonarmoilla on pakko olla sosiaalista kanssakäymistä. Nykyisin ei, joten olemme vieraantuneet luonnonkansojen yhteisöllisyydestä ja elämme yksin neukkukuutioissamme. 

Vierailija
22/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkut ahdistaa. Periaatteessa tykkäisin käydä sukujuhlissa, mutta ärsyttävien serkkujen takia jään usein pois. Aina saa pelätä milloin kuulustelu alkaa: työt, tulot, avioliitto, lapset? Mun serkut suurin osa noin viisikymppisiä, minä tällainen suvun iltatähti. Olisi mukava jutella ihmisten kanssa ihan tavallisista ajankohtaisista asioista, mutta serkut haluaa jostain syystä perata henkilökohtaista elämääni. "On niin mukava vaihtaa kuulumisia". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein minkäänlaisissa. Isän puolen serkut eivät ole koskaan pitäneet minkäänlaista yhteyttä. Äidin puolen olen nähnyt  silloin tällöin mutta heistä kuuluu yleensä vain silloin kun tarvitsevat apua erikoisalassa jonka asiantuntija olen. Vanhemmiten olen alkanut kyrpiintyä tähän että muistun mieleen vain kun tarvitaan ilmaista palvelua.

Vierailija
24/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat käytökseltään vieläkin metsäkansaa. Sosiaalinen kanssakäyminen on useimmille täyttä tuskaa. 

Ei mulle varsinaisesti. Niiden kanssa kyllä, joiden kanssa ei ole ikinä oikein synkannut ja kaikki juttelu yms on hirveän vaivaannuttavaa ja kiusallista vaikka kaikkesi yrität. Ei sellaisessa tilanteessa viitsi pitkään olla.

Vierailija
25/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 serkkua enkä ole oikein kenenkään kanssa sen enempää tekemisissä, muutaman kanssa vaihdetaan joulukortit. Siinä se. Sukujuhlissa (nykyään enää hautajaisissa..) nähdään, eipä oikein muuta.

Vierailija
26/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan oppinut tuntemaan sosiaalisten tilanteiden pelon takia neljää serkkuani. Tuskinpa olisivat edes halunneet olla tekemisissä. Muutenkin suvussa ollut pelkkää riitelyä rahasta ja tietyt suosikit, joihin en lukeutunut, yllätys yllätys. Jotain narsismia jne. 

Vierailija
27/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkut ahdistaa. Periaatteessa tykkäisin käydä sukujuhlissa, mutta ärsyttävien serkkujen takia jään usein pois. Aina saa pelätä milloin kuulustelu alkaa: työt, tulot, avioliitto, lapset? Mun serkut suurin osa noin viisikymppisiä, minä tällainen suvun iltatähti. Olisi mukava jutella ihmisten kanssa ihan tavallisista ajankohtaisista asioista, mutta serkut haluaa jostain syystä perata henkilökohtaista elämääni. "On niin mukava vaihtaa kuulumisia". 

Meillä on kanssa näin teennäiset juttelut kun itse voisin puhua tuntikausia mielenkiintoisemmista asioista, kuin siitä, koska tulee perheen lisäystä, mitä teimmekään työksemme ym. Hhhah ja oi että kun kaikilla on mukamas niin hauskaa niissä juhlissa vaikka kaikki ei tule toimeenkaan keskenään :D

Vierailija
28/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 16-vuotiaana lestadiolaisliikkeestä ja sen seurauksena yhteydenpito 90% sukulaisista katkesi (mukaan lukien äitini ja osa sisaruksistani). Serkkuja minulla on varmaan toista sataa, mutta heistä vain yksi on minun kanssani tekemisissä. Jutellaan puhelimessa noin kerran kuukaudessa ja nähdään kerran pari vuodessa. Kutsuisin häntä ystäväkseni.  

Vierailija
29/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla missään tekemisissä eikä olla missään vaiheessa oltukaan ja se on harmi, koska olen perhekeskeinen ja sukurakas ihminen joka etenkin lapsettomana ikisinkkuna kaipaisi ympärilleen paljon tuttuja ihmisiä.

Edellinen sukupolvi ei pitänyt yhteyttä toisiinsa sitä pakollista joulukorttia enempää joten en mä edes tunne serkkujani saati että tietäisin/muistaisin heidän nimiään ja varsinkaan uusia, avioliiton myötä tulleita sukunimiä. Enkä tietenkään tiedä sitäkään onko heistä kaikki yhä elossa.

Vierailija
30/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään väleissä ,  emme ole suuttuneet eikä riidoissa. Sen harvan kerran kun nähdään niin vähän jutellaan. 

Vierailija
31/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes serkkujeni nimiä saati että missä asuvat.

Vierailija
32/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Miksi edes pitäisi kiinnostaa. Kyllähän jotkut mainostaa jossain somessa "ollaan ihanii serkuksii". Yks lysti saaatana. 

Vierailija
33/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä, vähintään sata kilometria jokaiseen. Yksi serkkuni noin 80:sta laittaa synttäriviestin joka vuosi, siinä se on. Meillä on peräkkäiset syntymäpäivät niin varmaan sen takia muistaa.

Vierailija
34/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut liki kymmeneen vuoteen. Taitaa muutama niistä olla facebook-kaveri, ehkä jotain kuvia tykkäillään joskus puolin ja toisin, ei tosin mitään mitättömämpiä.

Jos tulisi joku sukujuhla tms tilaisuus, toki kohteliaasti kyseltäis kuulumiset.

7 serkkua (lasken siis vain ekaserkut eli vanhempieni sisarusten lapset). Lapsena oltiin osan kanssa hyvinkin läheisiä. Nuorena aikuisenakin vielä nähtiin, kun saatiin yhtäaikaa vauvoja ja pidettiin vauvatreffejä (ensimmäisten lasten aikaan). Sit se vaan jäi. Suurin osa serkuista ei oo ees nähnyt meidän nuorinta lasta. Mitään riitoja tai suuria eroja elämän arvoissa ei ole, se vaan jäi.

Vierailija
35/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet tiedän, siinä se. 

Vierailija
36/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 serkkua

Vierailija
37/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen kuinka toisilla on läheiset välit jopa useisiinkin serkkuihinsa tai siis miten se edes on mahdollista. Vai oikeastiko näiden äidit/isät on olleet niin tiiviisti tekemisissä omien sisarustensa kanssa, että siinä on lapsetkin tutustuneet toisiinsa.

Mulla on kummankin vanhemman yksi sisarus puolisoineen kummeina enkä mä ole ollut näidenkään lasten kanssa ikinä missään tekemisissä ja kummitkin oli kummeja lähinnä vain paperilla. Viimeksi oltiin viimeisen isovanhemman hautajaisissa ja siellä tajusin, että jaa nämähän on kaikki jo naimisissa ja suurimmalla osalla on lapsiakin. Toisen puolen serkkuja en ole nähnyt kuin viimeksi alta 10-vuotiaana ja nekin kerrat voi laskea yhden käden sormilla.

Vierailija
38/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos serkun kanssa ei ole muuta yhteistä kuin toisen vanhemman sisarussuhde, niin miksi tämän kanssa tarvitsisi olla sen kummemmin yhteydessä? Eihän nyt vaikka koulusta tai harrastuksesta elämään mukaan jää kuin ne keidän kanssa löytyy "syvempi yhteys". 

Vierailija
39/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäiset välit, ei nähdä eikä keskustella, facessa silti kavereina.

Vierailija
40/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjukkaa panen  joka kesä sukumökillä ;-)

Jäi tavaksi ihan lapsuudesta asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä