Äiti ei mene kirveelläkään lääkäriin, vaikka on sairas! Että vi tut taa...
Äitini on lähes 80 eikä ole n. 7-8 vuoteen käynyt lääkärissä, vaikka syytä totisesti olisi: hänellä on mm. pahoja vatsakipuja ollut jo yli 10 vuotta ("syöpä siellä varmasti on"), paha kohdunlaskeuma, joka näkyy selvästi alapäästä ja vuotaa välillä verta, haittaa myös istumista...Lisäksi suonikohjut vaivaa, pahoja polvikipuja ym.
Mutta lääkäriin ei mene, ei mistään syystä! Muuttuu koko ajan kiukkuisemmaksi ja kiukkuisemmaksi ja valittaa vaivoistaan, mutta ei mene tutkittavaksi vaikka on varmaan miljoona kertaa yritetty saada lääkäriin, niin hyvällä kuin pahallakin.
Onko muilla omaisia jotka eivät suostu lääkärin pakeille vaikka tekisivät suunnilleen kuolemaa?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Anna olla, mitä sinä itseäsi asialla kiusaat. Kun ei mene niin ei mene. Kun valittaa taas, sanot että et voi auttaa. Helppoa!
Johonkinhan sen ihmisen on kuoltava ja jos haluaa kituuttaa niin anna kituuttaa.
Samalla hän kontrolloi ja manipuloi sinua, joudut jatkuvasti olemaan huolissasi hänestään ja sekös häntä miellyttää!
Tämä. Sadisti nauttii kun toiset ovat huolissaan, oikein pelottelee ääneen hokemalla mikä syöpä hänellä milloinkin on, kohta se pumppu varmasti pettää (hokee tätä samaa vuositolkulla) ja pitää pelon vallassa omia lapsiaan ja muita läheisiään. Miksi nämä ihmiset eivät ole hiljaa vaan kuormittavat lapsiansa ja muita läheisiänsä jatkuvalla pelottelulla ja valituksella, onko heillä mahdollisesti joku narsistinen pers häiriö?
Saa olla menemättä lääkäriin, saa kitua jos haluaa ja saa kuolla ennenaikaisesti. Mutta älkää jumalauta rasittako läheisiänne jatkuvilla sairastelujutuillanne, se on oikeasti todella raskasta meille läheisille, lapsille etenkin.
T. Pers häiriöisen äidin tytär
Vierailija kirjoitti:
Lääkärissäkäynti maksaa melkein 200 e ja siihen labrakokeet päälle. Julkisella puolella äitisi ei edes näkisi lääkäriä, sairaanhoitaja kuuntelisi yhden oireen, konsultoisi lääkäriä ja äitisi saisi Burana-, uni- tai masennuslääkereseptin vähän sen mukaan, mitä meni kertomaan.
Höpö höpö taas. Äitini 75 on käynyt julkisella hoitajalla, lääkärillä ja labrassa ja lääkäri myös soittaa tuloksista ja muutoksista lääkitykseen. Nyt menee vielä erikoislääkärille. Ja kaikki tämä muutamassa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti alkoholisoitunut kaverini on mennyt ihan sekaisin ja oksentaa verta. Lääkäriin ei mene, on päättänyt vain odotella kuolemaansa.
Voikohan pyytää ystävällistä lääkäriä soittamaan, jos siitä pääsisi alkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärissäkäynti maksaa melkein 200 e ja siihen labrakokeet päälle. Julkisella puolella äitisi ei edes näkisi lääkäriä, sairaanhoitaja kuuntelisi yhden oireen, konsultoisi lääkäriä ja äitisi saisi Burana-, uni- tai masennuslääkereseptin vähän sen mukaan, mitä meni kertomaan.
Höpö höpö taas. Äitini 75 on käynyt julkisella hoitajalla, lääkärillä ja labrassa ja lääkäri myös soittaa tuloksista ja muutoksista lääkitykseen. Nyt menee vielä erikoislääkärille. Ja kaikki tämä muutamassa kuukaudessa.
Näin. Oma äitini pääsi julkiselle puolelle poistattamaan luomen kasvoistaan, lääkäri sanoi, että ei se kyllä näytä yhtään pahanlaatuiselta, mutta eihän näistä ikinä tiedä,, joten laitetaan se patologille. Kävi ilmi, että olikin sitten pahanlaatuinen, heti tulosten tultua äidilleni soitettiin ja kerrotiin syövästä, oli jo varattu kiireellinen aika sairalaan ja leikkaukseen, siihe päälle kaikki muut tutkimukset. Ikää äidilläni 80.... syöpä ei olisi edes ollut nopeasti leviävää sorttia ja äidilläni muitakin sairauksia, joten ehkä ei edes olisi kuollut ihosyöpään, mutta silti hoidettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on aikuinen ihminen, tyranniko olet kun painostat, jätä hänet rauhaan
Ai tyranni olen minä, kun en halua katsella sivusta kun äiti tekee hidasta itsemurhaa valittaen jatkuvasti siitä sun tästä vaivasta, ei osaa kärsiä hiljaa vaan todellakin valittaa! Olen käskenyt olla hiljaa, vähän aikaa sen muistaa mutta ei tarpeeksia kauaa. Että te valittavat vanhukset osaatte itse olla niitä vit tu maisia tyranneja
ap
Mun äiti, 80 v on samanlainen. Ei lääkäriin. Itkee ja valittaa, ja todellakin KUORMITTAA SILLÄ MINUA. Apua ei huoli. Itse aion olla kiollut ennenkuin tuo vaihe on käsillä
Huoli ilmoituksen voi tehdä, kutsutaan lääkäriin, teimme äidistämme kun alkoi sekoilla asioissa, vaikka hän säännöllisesti kävi lääkärillä ja hoitajalla, sairaalassakin tarvittaessa. Kaatui vuosi sitten , sairaalassa diagnosoitiin dementia, sai kotipalvelun, tilasimme ruokapalvelun. Viime maanantaina joutui sairaalaan, saas nähdä palaako kotiin enää. 90v.
Joko ap:n äiti on käynyt lääkärissä?
Aloituksesta on jo tovi vierähtänyt, lieneekö mamma enää hengissäkään?
Vierailija kirjoitti:
On oma valinta kärsiä ja olla kivuissa. Hän on sen valinnut.
Olisi sitten hiljaa. Mulla sekä isä että äiti ovat tällaisia. Menee oikeasti hermot. Kaikki on huonosti, mutta niitä asioita ei saisi parantaa.
Tutulta kuulostaa. Eikä kyseessä todellakaan ole arkuus eikä rahapulakaan. En osaa selittää mistä johtuu.
Tuttuja on nuo lauseet "kai se syöpä on", "haluan kuolla kotiin", jne.
Muuten virkeä, aktiivinen vanhus, mutta sitten kun joku vaiva iskee, niin näillä mennään. Muutenkin kyllä marttyyriuteen taipuvainen. Kun kutsuu luokseen, mutta ei juuri silloin sovi, niin "ei sitä tiedä milloin on viimeinen kutsu häneltä".
Huoh.
Koska äitisi osaa ihan itsekin ostaa ja ottaa Buranaa.
T. Hyvinvointialue
Siis kuinka masentunutta ja itsetuhoista porukkaa tällä palstalla oikein on kun tämäkin kommentti sai aika paljon peukutuksia? Vanhukset tosiaan voivat huonosti tässä maassa