Oletko joutunut poliisiautoon tai ambulanssiin? Minkälaisessa tilanteessa? Olitko tilanteesta samaa mieltä kuin poliisi tai ambulanssi?
Oletko joutunut poliisiautoon tai ambulanssiin? Minkälaisessa tilanteessa? Olitko tilanteesta samaa mieltä kuin poliisi tai ambulanssi?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna tulee 50v täyteen eikä ole tarvinnut vielä poliisiautossa tai ambulansissa käydä kertaakaan.
Amatööri/amatöörska. Korjaa tilanne.
Ambulanssin kanssa oltiin samaa mieltä ettei sähköautoilla ole mitään virkaa.
Lisäksi piipitti ettei saa kunnolla happea. Ambulanssi sanoi että ihmiset itse voisi laittaa takapuolesta letkun suuhunsa.
Alle 2v piti viedä akuutin tilanteen takia sairaalaan. Olin mukana lapsen tukena, Joo olin sitä mieltä että lanssi tarvitaan, minähän sen tilasin.
Lapsena noin 11 v. olin poliisiautossa. Erään mökkinaapurin irrallaan ollut koira puri minua jalkaan. Vanhemmat soittivat poliisit ja sain istua poliisiauton takapenkillä kun ajoimme koiran omistajan mökille selvittämään asiaa.
Olen ollut ambulanssissa töissä, ja koska mieheni on poliisi, niin on siellä poliisiautossakin tullut käytyä.
Poliisiauton kyydissä olen ollut kerran, kauan sitten. Oltiin miehen kanssa tulossa koiranäyttelystä kotiin, kun autoon tuli sellainen vika, ettei matkaa voinut sillä jatkaa. Ystävälliset poliisit toivat minut ja koiran kotiin, mies jäi järjestämään auton pois saamista.
Olen ollut ambulanssissa kerran tänä vuonna. Kaaduin liukkaalla ja luita meni poikki niin että jouduin leikkaukseen. Paranemiseen menee monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ambulanssin kyydissä kaaduttuani pyörällä. Ambulanssi oli erimieltä, mutta en välittänyt, vaan menin väkisin. Yritti saatana vielä lyödä tuulilasinpyyhkijällä!
En voi lakata nauramasta. Kiitos tästä!
4 kertaa ainakin. Olen ihan kiltti ihminen, kaikkea sattunut syystä tai toisesta.
Tapahtui 80-luvun lopulla Turussa. Käveltiin poikakaverin kanssa punaisia päin. Poliisiauto pysähtyi viereen ja kaksi konstaapelia tulivat repimään kuin terrierit sukkaa meitä kyytiin. Ei ollut mitään hajua, mitä tapahtuu. Sanoin vain, että älä revi, tulen vapaaehtoisesti.
Kohta lähti maija ajamaan eerikinkatua pitkin. Kysyin, että: Anteeksi vain, mutta mihin meitä ollaan viemässä..
Poliisi: Putkaan..
Mä: Saanko kysyä miksi?
Poliisi: Kävelitte punaisia päin..
Mä: Ei kai se voi niin iso rikos olla, kirjoita joku sakko tai jotain..
Poliisi: Olette myös humalassa..
Mä: No en kyllä ole, kun oltiin vasta baariin menossa..
Toinen (fiksumpi) poliisi, joka ajoi autoa, katsoi mua siitä kuljettajan peilistä ja sanoi sille toiselle, että no ei se kyllä ole..
Siitä tämä dorka poliisi riemastui. "Sitten helvettiin täältä autosta.." Kesken matkan siis pysäyttivät ja viskasivat meidät ulos. Suuttui oikein kun ei oltu humalassa. :D Ja vaikka oltais oltukin niin mitä sitten, kun omin jaloin kuitenkin käveltiin, eikä mitään häiriötä aiheutettu kenellekään. Tien ylityksessäkään ei näkynyt autoja mailla halmeilla. Sellaistakin tämä dorka poliisi yritti väittää: "Taisitte potkia autojakin.."
Mä: Mitä ihmeen autoja? Eihän siinä ollut auton autoa mailla halmeilla..
En, mutta olin pihalla, kun naapurin koira tuotiin kotiin poliisiautolla.
Jouduin ambulanssiin kun kaaduin kännissä jäätiköllä naamalleni ja nenä murtui.
Toisella kertaa pyörryin yökerhossa tuntemattomasta syystä. Virkosin vasta ambulanssissa ja siskoni olivat ihan hysteerisen kauhun vallassa.
Poliisiautossa olen ollut pari kertaa kun riehunut kännissä. Putkaan on viety kans.
Ainakin ambulanssi-reissut on ollut ihan aiheellisia. Maijakyydeistä en ole ihan samaa mieltä, ainakaan putkareissusta, mutta kaipa ensisijaisesti siinäkin suojeltiin minua itseltäni. Ja ihan hyvä niin, ei käynyt mitään pahempaa kuin pääsin rauhoittumaan.
Nää oli joskus nuorempana, nyt olen jo huomattavasti rauhallisempi aikuinen :D ei enää jaksa riehua eikä riekkua enkä ole satuttanutkaan itseäni, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ambulanssi ei ole vielä kertonut koskaan mitä mieltä se on asioista.
Minäkin haluaisin nähdä puhuvan ambulanssin.
Voiko siinä valita kielen millä kommunikoida?
Paina 1, jos haluat palvelua suomeksi,
tryck 2, om du vill ha tjänst på svenska,
press 3, if you want....
No tää on sitä tulevaisuuden sotea. Onhan jo robottibusseja ja itsekseen ajavia metroja, eiköhän jossain säästövimmassa keksitä että ensihoitajien palkkaaminen on kallista ja robotti hoitaa homman halvemmalla.
Lannsi hoitaa hommat, kysyy
onko sinulla sydänkohtaus paina nro 1+, jos ei 1-
onko sinulla aivoinfrakti paina nro 2+, jos ei 1-
onko pahoinvointia paina nro 3+, jos ei 3-
loputon määrä kysymyksiä
lopulta kysyy oletko edelleen hengissä, oletko oletko oletko
jossei kuulu pihaustakaan robottilanssi ajaa suoraan hautuumaan parkkiin
Eskarissa poliisisedät kävi esittelemässä poliisiautoa ja saatiin käydä istumassa siinä. En tiedä mitä mieltä auto oli siitä, mutta meillä oli hauskaa.
Ambulanssissa kävin vain saattamassa lapsen kyytiin (sairauskohtauksen jälkeen), lähdin itse omalla autolla perään. Itse sen ambulanssin soitin.
Poliisiauton kyydissä olen ollut useampia kertoja, en varmaan äkkiä edes muista kaikkia. Teen töitä poliisien kanssa, meillä on yhteisiä keikkoja, joihin kuljetaan plliisiautolla, joskus maijalla, joskus tav. poliisiauto, joskus poliisin siviiliauto. Eli ihan vapaaehtoisesti ja yhteisymmärryksessä.
Ei ole montaa päivää kuin luin tätä ketjua ja nyt jouduin siviiliauton takapenkille ylinopeussakon kirjoitusta varten. Ohitustilanteessa lipsahti ja ihan ansaittu sakko vaikka harmittaakin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa päivää kuin luin tätä ketjua ja nyt jouduin siviiliauton takapenkille ylinopeussakon kirjoitusta varten. Ohitustilanteessa lipsahti ja ihan ansaittu sakko vaikka harmittaakin tosi paljon.
Tuliko isokin sakko?
Kahdesti olen ollut epilepsian takia ambulanssissa. Ensimmäinen kohtaus oli rajuin kokemus kun en yhtään tiennyt mistä oli kysymys. Havahduin huoneeni lattialta ja ympärillä oli pelastuslaitoksen henkilökuntaa. Porukat oli soittanut ambulanssin kun olin romahtanut koneen ääreltä lattialle kouristelemaan. Olin tuolloin käymässä vanhempieni luona.
Hämmentävintä oli kun en tiennyt yhtään mistä on kysymys. Lähimuistikin katosi hetkellisesti. Tiesin kuitenkin missä olen ja kuka olen. Yritin aluksi hieman vastustella ambulanssiin lähtöä sillä koin ettei hätää suurempaa hätää ole. Pelastushenkilöstö kuitenkin sai minut ylipuhuttua ja kävelin omin jaloin ambulanssiin. Siellä kävin makuulle paareille ja ajettiin keskussairaalaan noin tunnin matka. Sain nestemäistä diapamia. Oli makiaa ja mansikkaista. Sairaalaan saavuttaessa minut työnnettiin paareilla suoraan tapaturmahuoneeseen. Järki ja ymmärrys selvenivät yhä paremmiksi. Kuvasivat pään kun ei tiedetty olenko saanut epilepsiakohtauksen vai onko peräti aivoverenvuoto. Vuodosta ei onneksi ollut merkkiä. Sain myöhemmin diagnoosin epilepsiasta. Toisen kerran jouduin ambulanssiin pari vuotta tuon jälkeen. Ei ollut aivan yhtä traumaattinen reissu mutta eihän tuo mukavaa koskaan ole.
Jep, kärähdin ratista. Noloin tilanne ikinä istua maijan takakontissa.