Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
01.12.2022 |

Miten kauan sinulla meni, kunnes totuit eläkkeellä oloon? Mistä olet löytänyt uutta sisältöä elämääsi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta mennyt sopeutua. Lemmikit on elämän sisältönä. Ja miesystävä.

Vierailija
2/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikatöitä, vaikka eläkkeeni on aika hyvä. Tarvitsen vähän rytmiä elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mennyt pian kolme vuotta pysyvällä eläkkeellä enkä vieläkään ole tottunut. Mitä lemmikkejä sinulla on kommentoija 1? Harrastatko jotain kodin ulkopuolella?

Vierailija
4/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle sekunnin. Päätös oli suuri helpotus 6v taistelun jälkeen.

Nyt ei tarvitse kituuttaa puolikkaalla eläkkeellä vaan voi elää normaalisti ja maksaa oma osuutensa kodin kuluista

Tekemistä on enemmän kuin aikaa

Vierailija
5/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeuduin välittömästi.

Vierailija
6/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, sillä ehdin olla työttömänä vuoden verran ennen työkyvyttömyyseläkkeelle jäämistä.

Vierailija
7/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on. Nivelvaivat estävät monet asiat.

Vierailija
8/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne eläkkeelle pääsee?

Itse olen kituuttanut osa-aikaisena mutta nyt sitten jouduin työttömäksi. Suosittelevat kuntouttavaa.

Minulla on krooninen vaiva ja nykyään olen todella väsynyt.

Pitääkö hakea sairaslomaa? Olen ollut 2 kk sairaslomalla keväällä.

Vierailija
9/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa, sillä ehdin olla työttömänä vuoden verran ennen työkyvyttömyyseläkkeelle jäämistä.

Miten pääsit eläkkeelle?

Vierailija
10/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti totuin. Olin ensin vuoden sairauslomalla, sitten vuoden kuntoutustuella ja nyt elokuusta asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Nyt ehdin tekemään niitä asioita, joita en töissä käydessä ehtinyt tai jaksanut. Kaikkea en pysty tekemään, mitä haluaisin, mutta aika paljon kuitenkin. Onneksi jalat toimii, niin pystyn ulkoilemaankin.

Vierailija
11/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän hu.lluilla ole halvat huvit.

Muut sinne eivät pääse. 

No joo, valtion ja kunnan hommista tietenkin pääsee.

Vierailija
12/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit eläkkeelle?

Tekemällä hakemuksen ja liittämällä siihen lääkärinlausunnon. En nyt ihan ymmärrä, mitä ajat takaa. Olin jo osatyökyvyttömyyseläkkeellä, joten en tarvinnut sitä vuoden sairauslomaa ennen eläkettä.

Vierailija
13/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat jakelee vinkkejä miten pääset ikuiselle lomalle. Niin suomalaista.

Vierailija
14/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat jakelee vinkkejä miten pääset ikuiselle lomalle. Niin suomalaista.

Missä kommentissa on kerrottu vinkkejä?

Vierailija
15/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukasairaat paranee mystisesti kun eläkepäätös putoaa postilaatikkoon, kyllä sitten on virtaa juosta vaikka maratoneja ja tehdä kaikkea mukavaa veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
16/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit eläkkeelle?

Sellaisella diagnoosilla, joka on konkreettisesti todistettavissa kokein. Ei minusta tullut enää töissäkävijää kun tulee koko ajan kasvainta toisensa jälkeen. Nytkin kärsin leikkauksesta johtuvasta hermovauriosta ja kun se on kasvoissa niin en edes pysty mitenkään peittämään sitä. Minkä sille voi, että on saanut tällaisen geeniperimän? Pahimmassa paikassa olevaa kasvainta vain seurataan siksi, koska sen leikkaaminen olisi todella vaikeaa hoitoineen.

Vierailija
17/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit eläkkeelle?

Sellaisella diagnoosilla, joka on konkreettisesti todistettavissa kokein. Ei minusta tullut enää töissäkävijää kun tulee koko ajan kasvainta toisensa jälkeen. Nytkin kärsin leikkauksesta johtuvasta hermovauriosta ja kun se on kasvoissa niin en edes pysty mitenkään peittämään sitä. Minkä sille voi, että on saanut tällaisen geeniperimän? Pahimmassa paikassa olevaa kasvainta vain seurataan siksi, koska sen leikkaaminen olisi todella vaikeaa hoitoineen.

Hyvä kumminkin että pääsit eläkkeelle eivätkä pompota sua eri kuntoutuksissa yms.

Toivottavasti vointisi kohenee

Vierailija
18/33 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukasairaat paranee mystisesti kun eläkepäätös putoaa postilaatikkoon, kyllä sitten on virtaa juosta vaikka maratoneja ja tehdä kaikkea mukavaa veronmaksajien piikkiin.

Monesti sairaus ei näy ulospäin. Monesti stressi taloudesta ja työkyvystä pahentaa sairautta. Ja on helpotus kun pääsee eläkkeelle.

Kukaan ei halua olla sairas.

Vierailija
19/33 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti.

Töissä käyntiin en tottunut koskaan.

Vierailija
20/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin jo ennen eläkkeelle jääntiä.

Työssäkäynti on aina ollut myrkkyä itse työntekeminen ei niinkään,  nyt elämä alkaa näyttämään siltä kuin sen kuuluukin näyttää.