Onko totta, että naisen on tehtävä itse aloite, jos haluaa miehen?
Oon odotellut jo monta vuotta, että joku kiinnostuisi minusta, mutta hiljaista on ollut.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
On, mutta sitten saa kyllä tosiaan vaan miehen eikä aidosti kiinnostunutta miestä joka oikeasti haluaa olla parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Sellaisia kivireki-tyyppisiä ja välttäähän se tämäkin paremman puutteessa -miehiä jotka hyvin nopsaan alkaa rutkuttamaan siitä, että nainen on ihan vääränlainen ja pitäisi olla enemmän sitä ja vähemmän tätä.
Se kun on tietenkin aloitteellisen naisen vika, että on oma itsensä eikä kyseisen miehen unelmatyttöystävä eli se kaikkien kuolaama superkuumis johon miehellä ei ikinä ole saumaa mutta jonka aloitteesta mies haaveilee..
Ei ihan näinkään. Itselleni on parikin kertaa käynyt niin, että kiinnostus on ollut selvästi molemminpuolista, mutta olen sitten itse tehnyt sen ratkaisevan aloitteen. Miehet ovat sanoneet pitäneensä mua saavuttamattomana.
Naisena saa miehen kuin miehen kiinnostumaan helpon seksin perään, jos on ruma nainen. Kauniita naisia miehet eivät kehtaa menettää, elleivät ole pleijereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kahdesta pitkästä suhteesta ja kummassakin minä olin aloitteellinen ja jos olisi jäänyt miesten varaan, mitään ei olisi tapahtunut. Kolmannen yrityksen tein n.vuosi sitten ja vedin vesiperän. Mies oli suorastaan inhottava. Se kaivelee vieläkin.
Tämä tosiaan kalvaa mieltä joka päivä. Itsetuntoni sai myös sellaisen kolauksen, että taidan jättää jatkossa aloitukset muille. Mies olisi voinut lähteä edes elokuviin tai jotakin, mutta tuli totaalinen tyrmäys, ilman edes keltaista valoa.....
Yhdet pakit ja luovutatte? Onpa herkkä tuo naisen itsetunto, ja pakko myös sanoa, että ette kestäisi miehenä olemista päivääkään.
Tulkaa uudestaan kertomaan kokemuksistanne sitten kun niitä tylyjä pakkeja on kertynyt toista sataa.
Toistasataa? Minkä ikäinen oikein olet? Vai yritätkö kaikkea mikä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kuulu tehdä aloitetta, jos haaveena on kunnon parisuhde. Nainen voi toki "olla saatavilla" ja "antaa merkin", mutta miehen on uskallettava tehdä se varsinainen aloite, jolla osoittaa että pitää naista riittävän vetovoimaisena ja haluttavana parisuhdemielessä.
Nimittäin, jos nainen tekee aloitteen, riskinä on että mies myöntyy (kukapa mies ei, jos on seksiä tarjolla), mutta ei sitten lopulta kuitenkaan ole riittävän kiinnostunut edetäkseen varsinaiseen vakavaan seurustelusuhteeseen, koska haaveilee paremmasta ja siitä että voisi itse valita ja iskeä kumppaninsa.
Sori, näin se vaan menee. Kokemusta on.
Höpö höpö. Itselläni on kokemusta ihan vastakkaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Vanha mummo tässä ihmettelee. Ajat ovat näköjään muuttuneet. Ennen ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi tehnyt aloitteen. Kylä se oli miehen hommia. Mutta eihän mikään ole kuin ennen. Ainoastaan se, kun lumeen kusee niin tulee reikä.
Naiset vaativat tasa-arvoa, ei ollut moisia riesana niinä aikoina kun haaveilit parisuhteesta.
Et oo tehnyt alotteita: olet yksin.
Jos siis haluat muuttaa tilannettasi niin tee jotain toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Vanha mummo tässä ihmettelee. Ajat ovat näköjään muuttuneet. Ennen ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi tehnyt aloitteen. Kylä se oli miehen hommia. Mutta eihän mikään ole kuin ennen. Ainoastaan se, kun lumeen kusee niin tulee reikä.
Naiset vaativat tasa-arvoa, ei ollut moisia riesana niinä aikoina kun haaveilit parisuhteesta.
Näin se menee. Ei voi vaatia vimmatusti tasa-arvoa ja sitten kuitenkin haluta ne hyvät epätasa-arvoiset asiat itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies lähestyy naista jos on kiinnostunut
Voi olla, ettei halua enää kaikkien meetoitten ja ahdistelusyytösten vuoksi.
Sitten voi vain sanoa, että nainen väisti luodin. Kukaan ei halua niin törppöä miestä, joka ei tajua lähestymisen ja häirinnän eroa.
minkälainen miehen aloitteen pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kahdesta pitkästä suhteesta ja kummassakin minä olin aloitteellinen ja jos olisi jäänyt miesten varaan, mitään ei olisi tapahtunut. Kolmannen yrityksen tein n.vuosi sitten ja vedin vesiperän. Mies oli suorastaan inhottava. Se kaivelee vieläkin.
Tämä tosiaan kalvaa mieltä joka päivä. Itsetuntoni sai myös sellaisen kolauksen, että taidan jättää jatkossa aloitukset muille. Mies olisi voinut lähteä edes elokuviin tai jotakin, mutta tuli totaalinen tyrmäys, ilman edes keltaista valoa.....
Yhdet pakit ja luovutatte? Onpa herkkä tuo naisen itsetunto, ja pakko myös sanoa, että ette kestäisi miehenä olemista päivääkään.
Tulkaa uudestaan kertomaan kokemuksistanne sitten kun niitä tylyjä pakkeja on ker
Olen 45-vuotias. Reiluun sataan pakkeihin riittää alle viidet pakit vuodessa 25 vuoden ajalta.
Aloite, tekipä sen mies tai nainen, on hieno asia jos aloitteen tekijä miellyttää aloitteen saajaa jotenkin. Aloite voi olla erittäin tökerö, seksistinen, sovinistinen, aloitteen tekijä voi olla kaatokännissä, ihan mikä tahansa käy kunhan aloitteen tekijä jollakin tapaa miellyttää aloitteen saajaa.
Esim. kaatokännissä oleva mies tokaisee naiselle "onpa hyvä perse, lähdetäänkö panemaan?" Jos nainen on laittanut miehen merkille jo aiemmin ja kiinnostavaksi todennut, niin naisen aivot simultaanitulkkaa miehen sanat kuulostamaan että "olet kaunis! Haluaisin tutustua sinuun paremmin!". Sen sijaan naisen esikarsinnan läpäisemätön lyhyt finninaama kun kysyy selvinpäin että "haluaisitkos lähteä vaikka syömään minun kanssa?" on törkeää seksuaalista ahdistelua ja naisen itsemäärämisoikeuden loukkaus.
Jos isotissinen, peruskaunis nainen huomauttaa baaritiskillä viereiselle miehelle että "voisin ottaa paukun jos joku tarjoais" niin miehen aivot simultaanitulkkaa viestin muotoon "haluaisin tutustua sinuun paremmin, vaikutat fiksulta ja mukavalta mieheltä". Lihavan, finninaama naisen kysymys tiskillä "onks tässä bapaata?" saa osakseen kommentin "mun kaveri on jus tulossa siihen".
Vierailija kirjoitti:
minkälainen miehen aloitteen pitäisi olla?
Tartu tissiin ja sano tööt tööt. Varma keino hurmata.
Vierailija kirjoitti:
Paskapasin incel-kerho koolla taas.
Mitäs ajattelit tehdä ettet ole inceli enää vuoden päästä? Se on sinusta itsestäsi kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Paskapasin incel-kerho koolla taas.
kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies lähestyy naista jos on kiinnostunut
Voi olla, ettei halua enää kaikkien meetoitten ja ahdistelusyytösten vuoksi.Sitten voi vain sanoa, että nainen väisti luodin. Kukaan ei halua niin törppöä miestä, joka ei tajua lähestymisen ja häirinnän eroa.
Kaikki miehet ymmärtävät eron. Ongelma on siinä mitä nainen väittää sen olevan.
Naiset käyttävät tuota jo miehen halutessa eroa, loukattu nainen kostaa vaikka valehtelemalla ja syyttämällä miestä (seksuaalisesta) väkivallasta. Eräskin nainen meni niin pitkälle että kolme ensimmäistä syytöstä kun ei mennyt läpi (mies ei todistettavasti ollut edes kaupungissa) niin nainen syytti miestä naapurin lapsen hyväksikäytöstä. Siinä onkin vähän enemmän todisteltavaa.
Ja mitä nainen saa rangaistukseksi vääristä ilmiannoista? Aivan, ei yhtään mitään.
Kannattaa naisena tehdä aloite tutustumiseen ja ystävyyteen. Mies sitten vie asian pidemmälle, jos on kiinnostunut muustakin kuin ystävyydestä. Näin on kaikki omat miessuhteeni alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset jäävät yksin, jotka eivät osaa lukea merkkejä toisen kiinnostuksesta ja vastavuoroisuudesta. He joko odottavat hiljaa, että joku muu tekisi jotain tai sitten he tekevät aloitteita osaamatta tulkita toisen kiinnostusta oikein.
Näitä on sekä miehissä että naisissa.
Itse olen aina tehnyt aloitteen ja saanut kerran pakit, mutta periaatteessa saanut ne miehet, jotka olen halunnutkin. Mutta en lähesty ketään, josta en näe, että hän on kiinnostunut myös minusta.
Kysymyksesi on siis väärin asetettu.
Käytännössä olet se joka sanoo ensimmäisen lauseen, mut ei se ole mikään "iskeminen". Tulkitset vain muita ja otat sen mikä olisi muutenkin ollut kohta tulossa. Rusinat pullan päältä ja koet tekeväsi asioita suhteen eteen. Oletko koskaan aidosti ITSE kiinnostunut toisesta miettimättä onko hän edes huomannut sinua siinä mielessä? En mä skannaa ihmisiä noin, että onko kiinnostusta vai ei. On voinut tulla aloite ja sitten olen itsekin pikkuhiljaa kiinnostunut (tai ollut kiinnostumatta). Ei siinä ole mitään väärää, että kiinnostuu ja alkaa sitten tuoda itseään esille. Ei toinen ole välttämättä edes huomannut sua, mutta ei se sitä tarkoita, että ei voisi kiinnostua, kun huomaa. Se ei ole mun juttu, mut hyvä että toisten on.
Ja vastaus alkuperäiseen. Ei tarvitse. Mä en tee aloitteita ja koskaan ei ole tarvinnut yksin olla. Toki kuten jo mainitsin, niin kannattaa tehdä jos siltä tuntuu. Ei pakeissakaan mitään pahaa ole. Se on vaan sen toisen fiilis ja hyvä, että sanoo. Keskity omiin tunteisiin, jokainen on niistä vain vastuussa. Rasittavia suorastaan nuo olettajat, "luen niin hyvin muita".
On myös sellainen vaihtoehto, että kumpikaan ei tee aloitetta. Vaan että luontevasti yksi asia johtaa toiseen, jutellaan, tutustutaan, flirttaillaan, ollaan lähekkäin, suudellaan. Kaikki tapahtuu luontevasti ilman mitään erillisiä aloitteita ja kyselyitä. Näin me päädyimme yhteen aviomieheni kanssa 10 vuotta sitten, ja se sama vetovoima, kemia ja luontevuus vuorovaikutuksessa jatkuu yhä edelleen.
Syy miksi naisen ei kannata tehdä suoraa aloitetta on se, että jos mies on epätoivoinen, voi hän alkaa suhteeseen naisen kanssa, joka ei ole yhtään hänen tyyppiään. Kiva hoikkana naisena kuulla poikaystävältään, että hän tykkääkin kurvikkaasta. Tästä kokemuksesta viisastuneena olen antanut miesten tehdä aloitteet ja kappas - minua on lähestyneet miehet, jotka tykkäävät hoikista ja siroista naisista, jollainen itse olen.
Yli 30v oli ikää hänellä. Mutta juuri sitä sukupolvea, joka on kasvanut some-Suomessa. Eli ei ehkä se oikeassa maailmassa ihmisiin tutustuminen ole se vahvin puoli.