Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta
Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.
Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.
Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.
Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.
Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle.
Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.
Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.
Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa?
Kommentit (305)
Tuo nimen esiintyminen puheissa on ihan loogista, jos nyt työasioissa ovat enemmän tekemisissä. Eikö hän muka koskaan puhu miespuolisista työkavereistaan mitään? Outoa, kun töissä kuitenkin vietetään aika paljon...
Minusta tässä on esimerkki pariskunnasta jonka kannattaisi avata suhde tai käydä terapiassa. Kai heillä jokin syy yhdessä oloon vaikka nyt menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä on esimerkki pariskunnasta jonka kannattaisi avata suhde tai käydä terapiassa. Kai heillä jokin syy yhdessä oloon vaikka nyt menee huonosti.
Ei suhteen avaaminen ratkaise mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisee se esim. erilaisten seksuaalisten preferenssien toteuttamisen. Söisitkö itse pelkkää lempiruokaasi lopun ikääsi vai haluaisitko vaihtelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisee se esim. erilaisten seksuaalisten preferenssien toteuttamisen. Söisitkö itse pelkkää lempiruokaasi lopun ikääsi vai haluaisitko vaihtelua?
Avoimet suhteet ovat manipuloivien narsistisia tai epävakaita piirteitä ilmentävien juttuja. Varsinkin pitkän monogamisen perinteisen parisuhteen avaamisessa.
Ap taitaa projisoida omia epävarmuuksia tähän sporttiseen kollegaan.
Jos et luota häneen, sano se hänelle suoraan. Jos luottamus on käynyt niin vähiin, että et koe voivasi jatkaa suhdetta, kerro sekin hänelle.
Jos suhteenne ei toimi, on epäluottamusta ja mustasukkaisuutta (sinä vaikutat aloitusviestin perusteella mustasukkaiselta), kannattaa ero ottaa puheeksi ihan reilusti. Ja se erokortti täytyy sitten pitää pöydällä siihen asti, kunnes on erottu, tai saatu molemminpuolinen luottamus palautettua ja suhde toimimaan.
Sporttinen kollega... Siis sekö muka olisi se juttu, jonka takia mies pettää? Huhhuh... On minullakin työkavereina sporttisia miehiä (minun mieheni ei ole), mutta eipä ole tullut kyllä mieleen pettää miestäni heidän kanssaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys, tietenkin lempiruokaa lopun ikääni. Niinhän sitä on vähän niinkuin luvattukin, kunnes kuolema koittaa.
Avioliitossa on kyse NIIN paljon enemmästä kuin "seksuaalisten preferenssien toteuttamisesta". Se on kumppanuutta, kaveruutta, peili, epäitsekkyyttä, kärsivällisyyttä, kasvun ja kehityksen paikka, rakastamisen opettelua ja osoittamista teoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?
No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.- Ap
Oletko sinä se sama ihminen näiden kaikkien vuosien jälkeen?
En varmasti, en fyysisesti enkä psykologisesti. Nuorempana en osannut vetää rajojani ja sen kun lopulta opin kantapään kautta, olen alkanut vetää niitä kai turhankin hanakasti kotona. En jaksa aina olla hyvällä tuulella kun lapset tappelee ja töissä on vaativaa. Miehen selviytymistaktiikka on sulautua tapettiin, ja minä joudun lasten huomion keskipisteeksi ja erotuomariksi.
En pidä itses
Minkä hiton takia ihmiset menee parisuhteeseen, kun se itsetunto on noin paska? Toinen rakastaa sinut ehjäksi?
Miehen selviytymistaktiikka on sulautua tapettiin.
Ja huomion hakeminen muualta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kelmusilmät vastailette ilmiselvään provoon? Kirjoitustyyli on lapsellisen helposti tunnistettavissa? Toki osa vastauksista on myös aloittajan itse itselleen kirjoittamia.
Pakko olla provo, kun kukaan ei koskaan elävässä elämässä ole mustasukkainen, puhumattakaan, että joku oikeasti pettäisi. Sellaista ei vaan tapahdu!
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.
Mies on jo varmaan pettänyt. Sillä toisaalta ei ole mitään väliä jääkö mies enää kiinni. Et luota mieheen ja mies ei ole luottamuksesi arvoinen. Kannattaako tuommoiseeseen suhteeseen nyt jäädä kerran tiedät itsekin että mitään suhdetta ei ole, ainoastaan kulissi. Elämä on liian lyhyt hengata tommosessa liitossa missä miehellä ei ole munaa tunnustaa tekosiaan ja ottaa kunnialla ero.
Voi olla että pettää tai sitten ei. Selviää kyllä sulle jos näin on.
Mun ex oli läheinen työkaverinsa kanssa mikä aiheutti meille ongelmia. Siitä ei eroa vielä tullut, mutta sitten tuli uusi työkaveri johon rakastui, jätti mut, meni naimisiin tämän työkaveinsa kanssa ja perustivat perheen. Meidän lapsista tuli vuoroviikko-asujat. Yhdessä oltiin 15v.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa lähinnä keski-iän kriisiltä. Joo ehkä mies on ihastunut, mutta voi se olla yksipuoleista ihan hyvin.
Ootko ap miettinyt että mies ei halua seksiä koska on erektio-ongelmaa? Siitä ei moni mies halua puhua yhtään.
Hyvä pointti tämäkin ja samalla sanoisin, että kissa kannattaa nostaa pöydälle tässäkin asiassa. Jos toinen tuntuu olevan täysin haluton seksiin, se syö satavarmasti parisuhdetta ja saa toisen osapuolen uskomaan vaikka mitä. Puhumaan haluttoman voi pistää puhumaan tekemällä selväksi, että näin ei voi enää jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kelmusilmät vastailette ilmiselvään provoon? Kirjoitustyyli on lapsellisen helposti tunnistettavissa? Toki osa vastauksista on myös aloittajan itse itselleen kirjoittamia.
Pakko olla provo, kun kukaan ei koskaan elävässä elämässä ole mustasukkainen, puhumattakaan, että joku oikeasti pettäisi. Sellaista ei vaan tapahdu!
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.
Sua ottaa pannuun vaan.
Kohta hän tulee kaapista ulos ja tunnustaa. Hän on HOMO!
Vierailija kirjoitti:
Kohta hän tulee kaapista ulos ja tunnustaa. Hän on HOMO!
Kaappih*mo? Käyttääkö provosoivia vaatteita/asusteita vihjatakseen suuntautumisestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Jollain on kösittämätön tarve käydä väittämässä provoksi joka ikistä aloitusta. Jos aihe on kiinnostava ja poikii hyvää keskustelua, niin mitä väliä, vaikka sattuisikin provo olemaan - antaa keskustelun jatkua!
Ymmärrän ap:n miestä. Minäkään en jaksaisi toimia näin nelikymppisenä toisen sparraajana, kannatella heikkoa itsetuntoa ja tsempata ihan normaaleihin elämän asioihin jatkuvasti. Aina sanotaan ettei puolison tule olla terapeutti, ei myöskään personal trainer. En usko että mies pettää, vaan hän haluaa pitää itsestään ja urastaan parempaa huolta (kuin ap?) Eikö kollega ole tullut puheisiin samaa tahtia kun miehelle on siirtynyt projektista vastuuta?
Samaa mieltä. Kun kissa nostetaan pöydälle, samalla pyydetään viestihistoria todisteeksi. Jos kieltäytyy, muuttopuuhiin vaan.