Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta
Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.
Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.
Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.
Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.
Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle.
Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.
Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.
Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa?
Kommentit (305)
Voisitko piilottaa kotiin riistakameran, lähteä muka mökille ja palata myöhään illalla yksin tms? Jäädä kotiin piiloon ja laittaa lapset hoitoon? Sinulla on hyvät mahkut käräyttää mies, jos niin haluat, mutta tietenkin olisi parempi, jos saat miehen selkä seinää vasten ja kunnolla keskustelemaan asiasta. Hän saattaa ymmärtää tilanteen vakavuuden jos ymmärtää, että arvaat mitä hän suunnittelee ja edessä saattaa olla avioeron kaikki ikävät koukerot, kotoa muuttaminen ym.
Teet sen ainoan oikean teon ja kyttäät. Jos sitten käy narahdus, niin sitten päätät jätätkö pettäjän vai tyydytkö
yhteiseloon pettäjän kanssa.
Ei se sen vaikeampaa ole, itse jättäisin kertalaakista.
Mies 55
Vierailija kirjoitti:
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Myös varatut 🤮
T32
Hei neiti Gustavsberg, oletteko epäkunnossa? Pitääkö kutsua putkimies paikalle?
Vaikuttaa siltä ettei mies ymmärrä yhtään että ero tarkoittaa myös osa-aika vanhemmuutta. Tilanteenne on jo paha ilman pettämistäkin ja suosittelisin että puhuisit erosta vakavasti miehelle
Vierailija kirjoitti:
Voisko siltä työpaikan naiselta kysyä, että miten se kokee aloittajan miehen? Tyyliin että "mun mies puhuu susta usein, mut kieltäytyy myöntämästä että on ihastunut. Mietin, että otanko eron vai mitä teen. Koska mies ei suostu puhumaan, kertoisitko sinä, mikä tilanne oikein on".
Jos naisen puolelta ei ole mitään kiinnostusta, se varmasti kertoo sen. Jos taas on kiinnostusta, se ei edes vastaa. Problem solved.
Tämä kannattaa vain siinä tilanteessa, että ap hyväksyy eron joka tapauksessa jos asiasta tiedustelu tulee miehen tietoon.
No nyt heti hommaamaan yksityisetsivä juoksemaan miehen perässä. Saatapahan tietää totuuden ja laittaa eron vireille. Vai haluatko teeskennellä vielä vuosikymmeniä? Kunnon kulissi-avioliitto.
Anna kaverille vara-avain ja kaveri pölähtää yhtäkkiä paikalle. Tai palkkaa mökille joku vahtimaan kersoja ja pölähdä itse paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä ettei mies ymmärrä yhtään että ero tarkoittaa myös osa-aika vanhemmuutta. Tilanteenne on jo paha ilman pettämistäkin ja suosittelisin että puhuisit erosta vakavasti miehelle
Tässä on juuri se tärkein. Ihmiset perseilevät pitkäaikaisen suhteensa puolisoonsa ja lapsensa vanhempaan, eivätkä ymmärrä miten surullinen ja vaikea ero on, kun mukana on lapsia.
Joskus ero on väistämätön ja muutos parempaan, mutta se, että ei arvosteta omaa suhdetta ja puolisoa vaan annetaan suhteek omilla toimilla ajautua suureen kriisiin on järkyttävää typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten tässä kävi?
Päätin ettemme lähde mökille, kerron miehelle kohta kun lapset nukkuu. Aion myös sanoa että hänen ja kollegan suhde aiheuttaa minussa epävarmuutta ja toivon että voisimme puhua asiasta avoimesti. Katsotaan mikä reaktio tulee.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt.
Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla.
Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa.
Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme.
- Ap
Jaaha itse olet tyrinyt parisuhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten tässä kävi?
Päätin ettemme lähde mökille, kerron miehelle kohta kun lapset nukkuu. Aion myös sanoa että hänen ja kollegan suhde aiheuttaa minussa epävarmuutta ja toivon että voisimme puhua asiasta avoimesti. Katsotaan mikä reaktio tulee.- Ap
Hyvä hyvä! Mies saattaa raivostua ja puolustautua hyökkäämällä, mutta kannattaa ottaa tyynesti esiin eron mutkikkuus ja kysyä rauhallisesti onko hän miettinyt onko valmis heittämään menemään teidän perhe-elämän ja rikkomaan lasten perheen. Ymmärtääkö mitä se tarkoittaisi käytännössä.
Hyvä ap. Ja nyt kissa pöydälle. Mies varmaan kieltää kaiken, mutta näet millainen on reaktio siihen, ettet jätäkään hän kotiin hääräämään yksin.
Ihastuminenkin saattaa olla miehesi puolelta vahvempaa, ja vastapuoli on perheellinen nainen. Onko sillä sitten ap:n kannalta merkitystä on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten tässä kävi?
Päätin ettemme lähde mökille, kerron miehelle kohta kun lapset nukkuu. Aion myös sanoa että hänen ja kollegan suhde aiheuttaa minussa epävarmuutta ja toivon että voisimme puhua asiasta avoimesti. Katsotaan mikä reaktio tulee.- Ap
Kerro meille sitten päivityksiä miten menee
Entäpä jos muutat omaa käytöstäsi, teet kaikkesi ettet ole negatiivinen? Se on tärkeää ihan jo itsesi tähden, ja toisekseen, toista ei voi muuttaa mut itseä voi, ainakin yrittää. Joskus se oman käytöksen muutos pelastaa liiton, ketjureaktion vuoksi.
Mutta selvää on, että tarvitsette myös yhteistä terapiaa. Ihastuminen on täysin luonnollista, ja se kertoo usein siitä, että omat tarpeet ei ole tullut kuulluksi siinä vakiosuhteessa. Miehesi ongelma on, ettei osaa/ uskalla kertoa tarpeistaan, ja alitajunta nyt sitten luuli, että toinen nainen osaa täyttää nämä tarpeet ilman että hän puhuu tällekään. Mälsää mutta potentiaalinen uusi suhdekin tulee kaatumaan samoihin ongelmiin muutaman vuoden sisään. Siis harmillista, että perhe rikkoutuu tällaisen takia, joka voisi olla fiksattavissa.
Tsemppiä ja rakkauden uudelleen heräämistä, sitäkin tapahtuu <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenkuin kaivat rautaneitsyen ja peukaloruuvit komerosta, jotta tunnustaa niin mieti, voisitko olla väärässä?
Ehkä miehelle kannattaa sanoa suoraan, mitä olet vailla tai vaikka varata romanttinen viikonloppupaketti...
Olen sanonut suoraan ja olen viimeisen neljän vuoden aikana järjestänyt meille useampia kahdenkeskeisiä vetäytymisiä, pyytäen anoppia tai miehen siskoa lapsenvahdiksi.
Mies ei ole järjestänyt mitään vastaavaa, tosin viime kesänä käytiin yksi ilta ravintolassa (lapset kotona lapsenvahdin kanssa.)Samalla kuitenkin sanoo, että on haastavaa harrastaa seksiä kotona kun lapset ovat paikalla, pelkää kuulema että heräävät. Lapset nukkuvat eri kerroksessa ja ovat hyvin sikeäunisia. Viime vuonna seksiä oli kaksi kertaa, molemmat minun aloitteestani ja mies pienessä sievässä kummallakin kerralla. Mies ei halua puhua seksittömyyd
Paljonko olet pitkä ja painat?
Vierailija kirjoitti:
Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt.
Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla.
No sitten toivotaan, että työkaveri vie mennessään. Näin sun ei itse tarvitse tehdä mitään asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?
No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.- Ap
Jokainen voi ihastua joskus toiseen avioliiton aikana.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Myös varatut 🤮
T32