Opetetaanko tyttöjä nykyään niiaamaan?
Kommentit (30)
Aikuinen nainen ei niiaa. Etikettivirhe! Meillä ei ole kuninkaallisia, joille pitäisi osoittaa alamaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Todella oudolta näytti eilen, kun muutama aikuinen nainen niiasi linnassa presidenttiparille. Ei näin, varsinkaan tasavallassa.
Aikuisuutta lähestyville nuorille naisille tulisikin opettaa, ettei enää niiata.
Mua ei opetettu niiaamaan 70-80-luvuilla. Eikä kavereitakaan.
Opetetaan, mutta harvoin on näitä tilanteita missä tätä taitoa tarvitaan, todistuksen jako koulussa nyt on ainakin yksi missä lapset tätä taitoa harjoittelee.
90-luvulla opetettiin että lapset niiaa. Aikuinen niiaa vain Englannin kuningattarelle!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen tulee niiata aina nähdessään miehen, varsinkin oman miehensä ja osoittaa sillä tavalla näille kunnioitusta.
🖕
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla opetettiin että lapset niiaa. Aikuinen niiaa vain Englannin kuningattarelle!
Suomalainen ei niiaa edes Englannin kuningattarelle.
Muutama vuosi sitten eräs nainen niiasi minulle kun hän kiitti minua jossain tilanteessa. Aika erikoiselta se minusta näytti, ehkä siksi kun yleensä en ole tottunut tuollaiseen. Olen itse mies.
Vierailija kirjoitti:
Todella oudolta näytti eilen, kun muutama aikuinen nainen niiasi linnassa presidenttiparille. Ei näin, varsinkaan tasavallassa.
20 vuotta niin naiset on säkkeihin puettuna linnanjuhlissa, surulliset silmät tihrustaa postiluukusta. Kiitos vihervasemmisto 👍
Kättelyssä niiaaminen tulee varmaan jotenkin vahingossa ja luonnostaan kun on jännittävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen tulee niiata aina nähdessään miehen, varsinkin oman miehensä ja osoittaa sillä tavalla näille kunnioitusta.
#TooPoorForYlilauta
Ei semmosta enää opeteta
vaan naaaimista
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen nainen ei niiaa. Etikettivirhe! Meillä ei ole kuninkaallisia, joille pitäisi osoittaa alamaisuutta.
Viimeinen asia mitä kuninkaallisille tulee osoittaa, on alamaisuus. Etiketit voi vaikka survoa kuninkaalliseen hanuriin.
Mitä otsikon kysymykseen tulee, eilistä lähetystä katsellessa kysyin 10v tyttäreltä, että ei teille varmaan koulussa ole tuollaista opetettu ja ei kuulemma ole. Hyvä niin, ei kuulu tähän päivään.
Kyllä meidän koulussa 1980-luvulla vielä pojat kumarsivat ja tytöt niiasivat. Ja kyllä meille myös opetettiin, että se niiaaminen loppuu isompana. Ei kukaan ylioppilaslakkia hakiessa enää niiannut.
Kuuluuko muunsukupuolisen niiata ja entä kun on vaihtanut sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
En niiaisi kuninkaallisillekaan, en koe olevani heidän alamaisensa tai alempana kuin he. Olen samanarvoinen.
Toivottavasti jäänyt jo menneisyyteen. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.