Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta
Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.
Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.
Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.
Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.
Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle.
Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.
Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.
Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa?
Kommentit (305)
Päästä se menemään, mene itsekin. Jotain muuta on teille molemmille vielä luvassa. Kaikkea hyvää. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina vähän surullisia tarinoita. Sitten kun mies on pettänyt ja kaiken erodraaman jälkeen kokenut lyhyen ja epäonnistuneen suhteen ja aloittanut vertaisryhmässä tms, saattaa mies todeta ex-vaimolleen että olisi pitänyt osata puhua silloin kun oltiin vielä yhdessä.
Tämä. Tuhatprosenttisesti. Mies ei osaa käsitellä tunteitaan tai puhua niistä, joten kipittää uuden naisen luokse luullen sen ratkaisevan kaikki ongelmat. Niin ei kuitenkaan käy. Lopputuloksena on vaan pettämistä, ero ja pahaa mieltä kaikille.
Niin. Jotkut mieleltään täysin sairaat miehet tekevät tuota toistuvasti läpi elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu, onko akuutti polyamoria pettämistä? Ehkä miehesi rakastaa nyt kahta naista.
Kyllä se kuule on, jos ei ole yhdessä sovittu, että eletään polyamorisessa suhteessa.
Missä vaiheessa on sovittu monoamorisesta suhteesta?
Se on lähtökohta. Aivan samoin kuin perhemuodoissa ydinperhe on lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kaverille vara-avain ja kaveri pölähtää yhtäkkiä paikalle. Tai palkkaa mökille joku vahtimaan kersoja ja pölähdä itse paikalle.
Tuo paikalle pölähtäminen on kyllä sairasta, jos mitään ei tapahdu.
Mun mies joskus teki sitä. Aina tuli reissusta kotiin etuajassa kuin oli sanonut ja yhtäkkiä kiireellä sisään ja selvästi katseli ympäri asuntoa, näkyykö vierasta miestä tai merkkejä siitä.
Tosi kiva, kun itse on kuvitellut saavansa olla yksin ja vetänyt viiniä, herkkuja ja katsoo hömppäleffoja yöpaidassa ja toinen pölähtää kyttäämään.
Sanoin sitten, että nyt riittää se pölähtely, en jaksa turhaa kyttäämistä ja kerron sitten jos tarvitsen uuden miehen.
Onneksi ymmärsi. En olisi jaksanut katsella kauempaa muuten.
Mun exä harrasti tota kun ei vielä asuttu yhdessä. Oli kylläkin saanut extra avaimen oltiin oltu jo vuosi yhdessä. Tämä oli myös ennen kännyköitä.
Laitoin nuoruuden epävarmuuden piikkiin.
Erosimme 33 vuoden jälkeen kun mieheni jäi kiinni pettämisestä.
Jouduimme kuitenkin asumaan eropäätöksen jälkeen vielä yhdessä puolisen vuotta.
Teen vuorotyötä.
Olin nukkumassa meidän sillä hetkellä vieläkin yhteisessä makuuhuoneessa niin pölmähti siihen pariikin otteeseen, jäi aina muka joku työkalu tms kotiin.
Mitä ei ollut varmaan tapahtunut 10 vuoteen.
Myös vannotti ettei tullut kyttäämään minua. En kysynyt mutta heitti jokakerta ton kommentin.
Näistä pölmähtelyistä nyt jälkiviisaana mietin että exälläni ei ollut minuun luottoa koska itse alotti pettämisen jo joskus meidän nuoruudessa.
Parempi olla tietämättä.
Luottamus tietenki meni.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen tarina. Hyvin kerrottu ja pari selkeää koukkua asetettu joihin tarttua.
Mielestäni ohjasit liikaa vastauksia laittamalla liian selkeitä pettämiseen viittaavia merkkejä.
2/5
Usko nyt sinäkin, että nämä pisteytykset ei kiinnosta pätkääkään, sen enempää, kuin mitkään "trollausten käräytykset"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen tarina. Hyvin kerrottu ja pari selkeää koukkua asetettu joihin tarttua.
Mielestäni ohjasit liikaa vastauksia laittamalla liian selkeitä pettämiseen viittaavia merkkejä.
2/5
Usko nyt sinäkin, että nämä pisteytykset ei kiinnosta pätkääkään, sen enempää, kuin mitkään "trollausten käräytykset"
Mikä sulla on hätänä?
Täytyy sanoa, että olen kateellinen näille, joiden mukaan aloituksen on pakko olla provoilua.
Tai siis, miten helpolla on päässyt elämässä, jos on vaikea uskoa aloituksen tilannetta todelliseksi.
Jos kertoisin kaikki tapahtumat omasta elämästä, niin varmaan sitten täyttyisi provohuuteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina vähän surullisia tarinoita. Sitten kun mies on pettänyt ja kaiken erodraaman jälkeen kokenut lyhyen ja epäonnistuneen suhteen ja aloittanut vertaisryhmässä tms, saattaa mies todeta ex-vaimolleen että olisi pitänyt osata puhua silloin kun oltiin vielä yhdessä.
Tämä. Tuhatprosenttisesti. Mies ei osaa käsitellä tunteitaan tai puhua niistä, joten kipittää uuden naisen luokse luullen sen ratkaisevan kaikki ongelmat. Niin ei kuitenkaan käy. Lopputuloksena on vaan pettämistä, ero ja pahaa mieltä kaikille.
Niin. Jotkut mieleltään täysin sairaat miehet tekevät tuota toistuvasti läpi elämänsä.
Narskun tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alanuolittajalla meni taas ihon alle. Se peiliin katsomine ja ikuisessa uhripositiossa oleilu ei nyt auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.
Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.
Ei vaan Ongelma on se, että mies ei osaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä niin kuin on oikein. Eli päättää ensin avioliittonsa ja sitä hakea muiden seuraa. Mies on nyhverö.
Tyypillinen mies. Oma ex petti työkaverinsa kanssa heti kun suhteeseemme tuli vaikeuksia. Minulle hyvin rakas sukulainen kuoli tapaturmaisesti jonka jälkeen en luonnollisestikaan ollut oma iloinen itseni mistä mies tietystikään ei pitänyt vaan hommasi kuukauden sisään tämän työkaverikuvion. Mies kiisti asian mutta näin että räpelsi puh
Tällaisille "miehille" nainen on olemassa vain heitä ja heidän viihtyvyyttään varten. Naisella ei saa olla huonoja hetkiä, tuen tarvetta - tai no, oikeastaan mitään tarpeita - vaan pitää aina olla iloinen ja helppo. Ovat tavallaan jääneet lapsen asteelle, koska ei äitikään voi lapseltaan odottaa tukea ja kuuntelevaa olkapäätä omiin aikuisten ongelmiinsa, vaan vanhemman tehtävä on pysyä turvallisena ja tuttuna vanhempana lapselleen kaikissa tilanteissa.
En menis vannomaan että pettää, mutta kokonaisuutena ajatellen liitto on ihan surkea. Ensinnäkään en ymmärrä, että miksi mies ei ole lähtenyt vaimonsa kanssa harrastamaan liikuntaa? Häpeääkö hän pyöristynyttä vaimoaan? Sitten tuo seksi, sehän on todella tärkeä asia parisuhteessa, siinä mielessä että se erottaa suhteen muista (ystävyys)suhteista. Ja tuo haluaa seksiä vaan humalassa niin itse jos alentuisin moiseen niin alkaisin varmaan vaan inhoamaan itseäni . En tiedä sitten missä kohti on alkanut mennä pieleen, kun ap kertoi että oli ajatellut että pikkulapsiaikana voi sysätä parisuhdejutut ja romantiikan taka-alalle. Ei koskaan. Ketjussa ei lue että montako lasta ap:llä on, mutta jos ajatellaan että kolmekin, niin se pikkulapsiaika voi kestää vaikka kuinka kauan.
Sitten kuulosti kummalta että mies samantien sanoi että hänellä on ollut ihastuksia, jotka tulevat ja menevät! Voi olla että mies ei ole tehnyt heidän kanssa mitään ja uskollisuus on hänelle esim ihan moraalinen valinta. Mutta mies tunnusti tässä kohtaa haluavansa muita naisia. Haluaa siis muita naisia, mutta ei halua laittaa liittoaan kuntoon. Surkeus.
Vierailija kirjoitti:
Sain vasta nyt sopivan hetken päivittää. Alla on aika väsynyt päivä, ei tullut kunnolla nukuttua ja lastenkin kanssa oli kotiin tullessa vaikeaa.
Eilinen johti pitkään riitaan jossa nousi esiin sekä tämä asia, että paljon muuta.
Mies on kuin onkin vähän ihastunut kollegaan, mutta mitään ei ole hänen mukaansa tapahtunut eikä tapahdu - kuulema tämä ei eroa mitenkään aiemmista ihastuksista, jotka ovat tulleet ja menneet meidän suhteemme aikana. Suuttui että tivasin asiasta ja riita oli monituntinen maraton. Sain kuulla mm. olevani vainoharhainen ja että mies on harkinnut eroa. Lähdin ulos ovet paukkuen siinä kohtaa, kun mies huusi ettei hän jaksa kannatella minua enää ja käski mennä terapiaan.
Vaelsin ja itkin muutaman tunnin, kunnes alkoi paleltaa. Aamulla kuulin kun mies hoiti lasten aamutoimet ja sanoi, ettei minua saa herättää koska olen kipeä. Sain häneltä viestin iltapäivästä, jossa kirjoitti sovi
Minulla samanlainen kokemus exän kanssa, kun oli selkeästi ihastunut kaveriinsa. Kun lähdin selvittämään asiaa, sain kuulla olevani myös hullu, kun epäilen häntä. Että eihän hän nyt naispuolista kaveriaan voi, ei hän ole ihastunut, ei ole tapahtunut yhtään mitään!
6kk jälkeen tuosta vaihtoi minut lennosta tuohon kaveriinsa. Oli kuin olikin sutinaa, vaikka kiisti kovasti. Onhan se mukavampaa, kun ei tarvitse vastata omista teoistaan.Erossa sanoi, että on miettinyt jo tuon 6kk ajan eroa, muttei pihahtanut asiasta sanaakaan ja esitti, että kaikki on normaalisti.
Lisäksi hyökkäys on paras puolustus ja toisen kaasuvalottaminen, että SINÄ se tässä draamaa kehität, SINÄ se tässä omiasi kuvittelet, minä ihan viattomana olen nyt joutunut SINUN harhojesi hampaisiin.
Ei ihme jos mies etääntyy, koska sinä OLET negatiivinen. Minuakaan ei kiinnosta seksi jos aina on jokin huonosti. Kaiken lisäksi sinä sanelet miehen tunteetkin. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme jos mies etääntyy, koska sinä OLET negatiivinen. Minuakaan ei kiinnosta seksi jos aina on jokin huonosti. Kaiken lisäksi sinä sanelet miehen tunteetkin. Yök!
Pettäjän kaasuvalotusta
Mitä helv... Lopeta päsmäröinti. Negatiivinen ihminen kohtaa negatiivisia asioita ja positiivinen positiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjän kaasuvalotusta
En ole koskaan pettänyt ja takana on toistakymmentä vuotta perusvireeltään hyvää avioliittoa. Kuka kaasuvalottaa, sinä?
Aloittaja kirjoitti, että mies tulee kotiin käytyään ensin äitinsä luona. ÄITINSÄ?? Ettei vaan jonkun muun luona?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv... Lopeta päsmäröinti. Negatiivinen ihminen kohtaa negatiivisia asioita ja positiivinen positiivisia.
Ja läpeensä epärehellinen jää loppu viimen reunalle sosiaaliseen paitsioon. Friikiksi
Miksi tuollaista suhdetta pitää ylipäätään enää edes yrittää tekohengittää? Pitkä avioliitto on ihana asia jos molemmilla on siinä hyvä olla ja vaikeatkin ajat sumplitaan jotenkin yhdessä.
Mutta jos tilanne on ap:n aloituksen kaltainen, molemmille voisi olla hyvää tekevää lopettaa vaan liitto, surra se ero pois ja jatkaa omaa elämää. Kaikkea ihanaa tulee vielä sitten aikanaan.