Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
261/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviselle ihmiselle voi olla myös vaikeaa sanoa ihastuneensa. Ihastuksia tulee ja menee, eikä kukaan ihminen voi sille mitään. 

Vierailija
262/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... Lopeta päsmäröinti. Negatiivinen ihminen kohtaa negatiivisia asioita ja positiivinen positiivisia. 

OT mutta minne voi valittaa, jos on ollut koko elämänsä positiivinen ja iloinen ihminen, mutta elämä on silti potkinut päähän molemmilla jaloillaan?

Minne voin valittaa, että känkkäränkkä-naama nurinpäin sukulainen taas on kuin Hannu Hanhi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiiviselle ihmiselle voi olla myös vaikeaa sanoa ihastuneensa. Ihastuksia tulee ja menee, eikä kukaan ihminen voi sille mitään. 

Ihastumiselle ei voi mitään, mutta mitä tekee sille, siihen voi vaikuttaa, ja vain ja ainoastaan itse.

Vierailija
264/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... Lopeta päsmäröinti. Negatiivinen ihminen kohtaa negatiivisia asioita ja positiivinen positiivisia. 

OT mutta minne voi valittaa, jos on ollut koko elämänsä positiivinen ja iloinen ihminen, mutta elämä on silti potkinut päähän molemmilla jaloillaan?

Minne voin valittaa, että känkkäränkkä-naama nurinpäin sukulainen taas on kuin Hannu Hanhi?

Tämä! 😄

Vierailija
265/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menis vannomaan että pettää, mutta kokonaisuutena ajatellen liitto on ihan surkea. Ensinnäkään en ymmärrä, että miksi mies ei ole lähtenyt vaimonsa kanssa harrastamaan liikuntaa? Häpeääkö hän pyöristynyttä vaimoaan? Sitten tuo seksi, sehän on todella tärkeä asia parisuhteessa, siinä mielessä että se erottaa suhteen muista (ystävyys)suhteista. Ja tuo haluaa seksiä vaan humalassa niin itse jos alentuisin moiseen niin alkaisin varmaan vaan inhoamaan itseäni . En tiedä sitten missä kohti on alkanut mennä pieleen, kun ap kertoi että oli ajatellut että pikkulapsiaikana voi sysätä parisuhdejutut ja romantiikan taka-alalle. Ei koskaan. Ketjussa ei lue että montako lasta ap:llä on, mutta jos ajatellaan että kolmekin, niin se pikkulapsiaika voi kestää vaikka kuinka kauan. 

Sitten kuulosti kummalta että mies samantien sanoi että hänellä on ollut ihastuksia, jotka tulevat ja menevät! Voi olla että mies ei ole tehnyt heidän kanssa mi

Fiksu mies. Ihastukset tosiaan tulevat ja menevät. Ihastuksia tulee enemmän jos kotona ei ole asiat hyvin. Erityisherkkänä kaipaan positiivista ilmapiiriä.

Vierailija
266/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää asian pointtia. Vaikuttaa että lasisi on puoliksi tyhjä.

Vierailija
267/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä säilytettävää tuollaisessa paskassa parisuhteessa on?

Vierailija
268/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta nyt sopivan hetken päivittää. Alla on aika väsynyt päivä, ei tullut kunnolla nukuttua ja lastenkin kanssa oli kotiin tullessa vaikeaa.

Eilinen johti pitkään riitaan jossa nousi esiin sekä tämä asia, että paljon muuta.

Mies on kuin onkin vähän ihastunut kollegaan, mutta mitään ei ole hänen mukaansa tapahtunut eikä tapahdu - kuulema tämä ei eroa mitenkään aiemmista ihastuksista, jotka ovat tulleet ja menneet meidän suhteemme aikana. Suuttui että tivasin asiasta ja riita oli monituntinen maraton. Sain kuulla mm. olevani vainoharhainen ja että mies on harkinnut eroa. Lähdin ulos ovet paukkuen siinä kohtaa, kun mies huusi ettei hän jaksa kannatella minua enää ja käski mennä terapiaan.

Vaelsin ja itkin muutaman tunnin, kunnes alkoi paleltaa. Aamulla kuulin kun mies hoiti lasten aamutoimet ja sanoi, ettei minua saa herättää koska olen kipeä. Sain häneltä viestin iltapäivästä, jossa kirjoitti sovi

Uusi jatkokertomus: nyt on vuorossa "gaslighting"-osio, jossa mammat kyynelsilmin ryntää vakuuttamaan, että kyseessä on miehen taholta kaasuvalotus, julma manipulointimenetelmä missä mies yrittää saada sinut epäilemään omia havaintojasi ja mielenterveyttäsi ja sekoittaa pääsi entisestään. Seuraava osio on psykosomaattinen sairaus, mitä seuraa kun sisimmässään jollain tasolla tietää elävänsä toisen kutomassa valheidenverkossa. Olenko oikeassa?

Vaistot ovat yleensä aina oikeassa. Miehelläsi on toinen nainen. Voi olla että heillä ei ole mitään intiimiä koska nainen arvostaa itseään eikä suostu varatun miehen rakastajattareksi ja mies ei uskalla "vielä" erota. 

Jos tämä on todellinen tilanne, niin et ole hullu etkä vainoharhainen ja miehesi on raukkamainen yrittäessään saada sinut epäilemään omaa mielenterveyttäsi ja julma yrittäessään manipuloida ja sekoittaa pääsi ja pistää sinut elämään "uncanny valley" missä et enää voisi luottaa omiin hsvaintoihisi ja vaistoihisi. Eri asia on, jos oikeasti alat epäillä tyyliin: "meitä salakuunnellaan". Silloin voi toinen sanoa, että olet hullu ja terapiaan mars!

Kysy mieheltäsi että etkö sinä ole ansainnut kuulla totuutta? Kysy häneltä, miltä hänestä itsestä tuntuisi jos sinä salaisit häneltä asioita ja kietoisit hänet valetotuuksien verkkoon? Sano hänelle että valheet sairastuttavat. Ne sairastuttavat sen toisen, joka jollain tasolla tietää, että hänelle valehdellaan mutta on helposti manipuloitavissa koska haluaisi niin uskoa valheet. Totuus tekee vapaaksi. Se on lääkkeenä karvas mutta parantava. 

Ette ole ainoa pari joka on käynyt tätä läpi. Rakkaus on hormonikoktail joka sekoittaa pään. Ihminen tekee rakkaushöyryissä asioita jota muuten ei tekisi. Vaikka hän on tilapäisesti rakastunut siihen toiseen niin se ei merkitse etteikö hän kuitenkin rakasta ja arvosta suhdettanne ja perhettänne. 

Vierailija
269/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa oleva ihminen ei aktiivisesti ala edistämään niitä mitenkään edes samalla työpaikalla, ei viesteillä, ei yhteisillä lounailla tai kahvitteluilla. Eikä niistä ole tarvetta kertoa kumppanille koska tietää että ne on vaan tunteita jotka tulee ja menee.

Vierailija
270/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta nyt sopivan hetken päivittää. Alla on aika väsynyt päivä, ei tullut kunnolla nukuttua ja lastenkin kanssa oli kotiin tullessa vaikeaa.

Eilinen johti pitkään riitaan jossa nousi esiin sekä tämä asia, että paljon muuta.

Mies on kuin onkin vähän ihastunut kollegaan, mutta mitään ei ole hänen mukaansa tapahtunut eikä tapahdu - kuulema tämä ei eroa mitenkään aiemmista ihastuksista, jotka ovat tulleet ja menneet meidän suhteemme aikana. Suuttui että tivasin asiasta ja riita oli monituntinen maraton. Sain kuulla mm. olevani vainoharhainen ja että mies on harkinnut eroa. Lähdin ulos ovet paukkuen siinä kohtaa, kun mies huusi ettei hän jaksa kannatella minua enää ja käski mennä terapiaan.

Vaelsin ja itkin muutaman tunnin, kunnes alkoi paleltaa. Aamulla kuulin kun mies hoiti lasten aamutoimet ja sanoi, ettei minua saa herättää koska olen kipeä. Sain hä

Kaasuvalottava salasuhdetta ylläpitävä mies joka syyttää kumppaniaan sairaalloisen mustasukkaiseksi ja vainoharhaisesti on itse mieleltään täysin häiriintynyt. 

Vierailija
271/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt. 

Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla. 

Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa.

Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme.

- Ap

Noille kaikille asioille voit tehdä myös itse jotakin. Miksi olet negatiivinen? Miksi suhde on ajautunut tuohon pisteeseen? Vaikka onkin lapset niin on myös se parisuhde siinä vierellä. Pikkulapsiaika on muutenkin raskasta aikaa. Jos vielä se tärkein suhde eli parisuhde sakkaa siinä rinnalla, niin on vielä raskaampaa.

Tottakai lasten tulo vaikuttaa ja vie aikaa parisuhteelta, mutta siksi pitää myös koittaa järjestää sitä yhteistä aikaa ja pitää huolta suhteesta siinä rinnalla. Ei kukaan jaksa pidemmän päälle muuten siinä yhtälössä. Se on rankka fakta. Ja jos toinen on pääsääntöisesti negatiivinen, kotona vallitsee koko ajan ankea ilmapiiri. Kyllä jokainen ymmärtää, mitä se tekee kelle tahansa meistä. 

Varmasti on vielä mahdollisuus tehdä suhteelle jotakin, jos oikeasti alkaa aktiivisesti tekemään. On kuitenkin ne yhteiset lapset, yhteinen talous jne. Mutta se vaatii muutosta myös omassa toiminnassa: halua muuttaa omia tapojaan, halua tulla toista vastaan, halua puhua ja KUULLA toista osapuolta, halua aktivoitua oman ja yhteisen elämän suhteen, tunnistaa negatiivisuuttaan ja omaa vaikutusta kodin/parisuhteen ilmapiiriin-ja muuttaa aktiivisesti omia toimintatapojaan. Koska koko ajan ei voi olla asiat huonosti, aina ei voi väsyttää, aina ei se toinen tee väärin, aina ei voi olla huono päivä jne.

On oikeastaan turha arvostella sitä toista naista ominaisuuksiltaan. Että olisi tylsä tms., vaikka ei tietenkään ole oikein, että mies mahdollisesti on jo pettänyt tai suunnittelee sellaista toisen kanssa. Pitkään huonossa, kireässä, negatiivisessa suhteessa, jossa yhteys on kadonnut aikoja sitten eläneenä voin tuoda ikävän faktan esille: melko moni saattaa päätyä pettämään. Koska pitkästä suhteesta ero, lapset, yhteinen talo yms. pitää vielä heikosti kiinni yhteisessä elämässä, josta puuttuu kaikki muut hyvän suhteen elementit. Jos jostakin saa ymmärrystä, toisella on ehkä samanlaisia kokemuksia, löytyy yhteisiä intressejä esim. liikkumisen/harrastusten suhteen (joita ei myöskään kotona ole), keskustelu sujuu molemminpuolin jne. pitkällä jatkumolla madaltaa pikku hiljaa kynnystä siihen toiseen suuntaan.

Onhan se surullista, eikä toivottavaa, mutta on siinä rehellisesti sanottuna myös inhimillisiä piirteitä. Ei kenenkään tarvi ei sen enempää miehen kuin naisenkaan jaksaa loputoomasti huonosti toimivassa tunne-elämältään kuolleessa parisuhteessa. Fiksuinta olisi tietenkin erota ensin, mutta sitten palataankin lähtöruutuun. Sama syy kuin sinulla-ero pelottaa sittenkin.

Vierailija
272/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla. 

Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa.

Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme

Pettäjät selittelevät aina kääntäen syyttävän sormen itsestään poispäin. Monesti ovat ylimiellyttäviä tossuja jotka ovat parisuhteessa ainoastaan paikkailemassa lapsuuden vaillejäämisiään. Äitihahmoa, eivät aikuista ihmistä, ovat hakemassa. Salasuhteen alettua muuttuvat sadistisiksi joskus. 

Vierailija
273/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap sen jo itsekin sisimmässäsi tiedät, että mies pettää sinua. Ja suhde on tuon työpaikan naisen kanssa. Nainen tietää nämä yleensä aina vaistomaisesti, sitä kutsutaan heuristiikaksi. 

Todennäköisesti mies ei tätä tunnusta kuin korkeintaan siinä vaiheessa kun on muuttamassa ulos kämpästä. 

Olen nähnyt tämän kuvion ympärilläni niin monta kertaa. Ja jokainen mies kykenee tuohon, ihan jokainen. Ei ole väliä millainen unelmaliitto tai sielunkumppani, talovelka tai lasten määrä olisi vaakakupissa. Kun miehellä naksahtaa tuo eläimellinen puoli päälle, sitä ei pysäytä mikään. Vanha nainen jyrätään ja vaiennetaan, mikään ei ole pyhää kun miehellä on soidinmenot käynnissä.

Vierailija
274/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa oleva ihminen ei aktiivisesti ala edistämään niitä mitenkään edes samalla työpaikalla, ei viesteillä, ei yhteisillä lounailla tai kahvitteluilla. Eikä niistä ole tarvetta kertoa kumppanille koska tietää että ne on vaan tunteita jotka tulee ja menee.

Olen hiukan eri mieltä, sanoisin, että hyvä puoliso ei petä. Ex mieheni petti minut, vaikka emme edes koskaan riidelleet. Meillä oli hellyyttä joka päivä ja seksiä viikoittain. Huomioin häntä aina, en kiukutellut enkä pihtaillut, kaikki oli meillä hyvin. Hän joka aamu ja ilta sanoi minua rakkaaseen, ihanaksi ja kauniiksi naisekseen ja silti selän takana sääti työpaikalla 15 vuotta nuoremman naisen kanssa. Mitään kitkan merkkejä ei ollut, hän vain halusi jännitystä. Tietysti kumppanista tulee arkea joskus eikä arki aina pärjää haavekuvalle, jota kaukaisempi ihastus on. Kun ex jäi kiinni, vannoi, ettei ole vaihtamassa naista. Loppuun saakka sanoi rakastavansa, halusi kanssani myös jatkaa, mutta sanoi, että hänen on koettava tämä huuma ja katsottava mitä tuon toisen naisen kanssa tapahtuu. Halusi pitää molemmat naiset. Minä lähdin enkä palannut. Saa nyt huumailla kenen kanssa huvittaa. Jotkut miehet nyt vain ovat sellaisia, että he kyllästyvät, oli sitten kuinka hyvä kumppani tahansa. Turha sitä on aina naista syyttää. 

Vierailija
275/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ap sen jo itsekin sisimmässäsi tiedät, että mies pettää sinua. Ja suhde on tuon työpaikan naisen kanssa. Nainen tietää nämä yleensä aina vaistomaisesti, sitä kutsutaan heuristiikaksi. 

Todennäköisesti mies ei tätä tunnusta kuin korkeintaan siinä vaiheessa kun on muuttamassa ulos kämpästä. 

Olen nähnyt tämän kuvion ympärilläni niin monta kertaa. Ja jokainen mies kykenee tuohon, ihan jokainen. Ei ole väliä millainen unelmaliitto tai sielunkumppani, talovelka tai lasten määrä olisi vaakakupissa. Kun miehellä naksahtaa tuo eläimellinen puoli päälle, sitä ei pysäytä mikään. Vanha nainen jyrätään ja vaiennetaan, mikään ei ole pyhää kun miehellä on soidinmenot käynnissä.

Tämä on totta. Kirjoittelin tuossa ylempänä ex miehestäni, joka halusi pitää minut ja riiata nuorempaa työkaveriaan samalla. Mies meni mielestäni sekaisin. Kaikki yhteiset suunnitelmat haihtuivat tuon ihastuksen myötä. Vielä kuukautta aiemmin olimme ostamassa yhteistä kesämökkiä. Onneksi emme ehtineet sitä ostaa ja olen nyt hänestä myös taloudellisesti vapaa. 

Vierailija
276/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

No jos se on riittävän kauan katsellut tuota mainitsemaasi ominaisuutta ja sen kertomisesta huolimatta mitään muutosta ei ole tullut, niin täältä saaduin opein ei tarvi taas ja uudestaan samaa asiaa jankuttaa, vaan on katsellut ja nyt löytänyt itselleen mieluisamman. "ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen."

Vierailija
277/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä nämä kakkosnaiset ei halua hyväksyä. Heistä kyse on elämää suuremmasta rakkaudesta. No edestään löytävät, kun mies seuraavan kerran saa päähänsä hullaantumisen myötä vaihtaa naista. Jos siis pystyy vielä vaihtamaan, siitähän se on kiinni jääkö mies vai lähteekö. 

Vierailija
278/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hiukan eri mieltä, sanoisin, että hyvä puoliso ei petä. Ex mieheni petti minut, vaikka emme edes koskaan riidelleet. Meillä oli hellyyttä joka päivä ja seksiä viikoittain. Huomioin häntä aina, en kiukutellut enkä pihtaillut, kaikki oli meillä hyvin. Hän joka aamu ja ilta sanoi minua rakkaaseen, ihanaksi ja kauniiksi naisekseen ja silti selän takana sääti työpaikalla 15 vuotta nuoremman naisen kanssa. Mitään kitkan merkkejä ei ollut, hän vain halusi jännitystä. Tietysti kumppanista tulee arkea joskus eikä arki aina pärjää haavekuvalle, jota kaukaisempi ihastus on. Kun ex jäi kiinni, vannoi, ettei ole vaihtamassa naista. Loppuun saakka sanoi rakastavansa, halusi kanssani myös jatkaa, mutta sanoi, että hänen on koettava tämä huuma ja katsottava mitä tuon toisen naisen kanssa tapahtuu. Halusi pitää molemmat naiset. Minä lähdin enkä palannut. Saa nyt huumailla kenen kanssa huvittaa. Jotkut miehet nyt vain ovat sellaisia, että he kyllästyvät, oli sitten kuinka hyvä kumppani tahansa. Turha sitä on aina naista syyttää. 

järkkyy

Vierailija
279/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme

Fakta silti on, että pitää omakin osuus nähdä kokonaisuudessa, vaikka pettäminen ei oikein olekaan. Selkärankaa olisi hyvä olla sen verran, että ymmärtää erota ennen kuin alkaa säätämään muuta. Mutta yhtälailla täällä keskustellaan siitä, miten miehille tulee usein "täysin puskista", kun nainen "yhtäkkiä" lähtee, vaikka "kaikki on ollut ihan hyvin". Näihin naiset tulevat komppaamaan toisiaan kyselemättä. Toimii se toisinkin päin.

Kyllä osin epäinhimillistenkin toimien takaa löytyy ns. inhimillisiä piirteitä, vaikka asia ei olisikaan ihan kaikilla mittapuilla oikein. Mutta elämä on harvoin ihan mustavalkoista, väliin mahtuu muitakin sävyjä. Mitä pidemmälle elämää elää, sitä paremmin sen ymmärtää. Tämä ei ole puolustuspuhe pettäjille, vaan "otteita" elävästä elämästä.

Vierailija
280/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää tollaiset naiset 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi