Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaatko laittaa ylioppilaslakin päähän vappuna?

Vierailija
29.04.2024 |

????

Kommentit (293)

Vierailija
121/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ette vielä kirjaile yo-arvosanojanne siihen lakkiin. Tosin se voisi herättää huvittuneisuutta, kun yo-lakissa lukisi AA. 

Vierailija
122/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi hävetä sitäkin, että on ylioppilas, ettei vaan kukaan luule, että joku luulee olevansa jotain. Todellakin laitan ylioppilaslakin päähäni vappuna.

Aivan. Lakkia kuuluukin tuulettaa vappuna. 👍 Jos ei muuten, niin ärsyttääkseen valittajia joiden mielestä hatun pitää olla pimeässä komerossa lopun ikänsä.

Tämä! En tiennytkään, että yo-lakit kaivertavat näin paljon joidenkin mieltä 😁. Lakki päähän vappuna!

Enemmän tuntuu kaivertavan se, jos joku ei lakkia käytä. Hirveä huuto ja selittely miten perinne sitä ja pitää olla ylpeä jne. jne. 

Ongelma ei ole se, että kertoo, ettei käytä lakkia vappuna. Se on ihan ok ja jokaise

Kyllä mielipiteensä saa kertoa. Ei pidä olla keskustelupalstalla, jos ei kestä toisten mielipiteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kuudetta sivua jo meuhkaatte, miten lakkia pitää käyttää koska perinne jadajada.

Ymmärrät ihan aavistuksen väärin. Porukka meuhkaa sen puolesta, että lakkia on ok käyttää, eikä se ole säälittävää tai leuhkaa.

Vierailija
124/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoille se rimaa hipoen saatu lakki on elämän suurin saavutus vielä keski-iässäkin. Siksi pitää todistaa kaikelle kansalle, että "minä sentään olen YLIOPPILAS" :D

Se on silti enemmän kuin ei-ylioppilas.

Sori, mutta toisen asteen tutkinto on toisen asteen tutkinto riippumatta siitä, onko se tutkinto yo vai ei-yo. 

Saa olla, mutta ei se tee silti kaikista ylioppilaita.

Vierailija
125/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää käyttää sitä lakkia ja hävettää olla ilmankin. Kumman siis valitsen, häpeän lisäksi?

Vierailija
126/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät ihan aavistuksen väärin. Porukka meuhkaa sen puolesta, että lakkia on ok käyttää, eikä se ole säälittävää tai leuhkaa.

Ei kai kukaan ole sanonut, ettei ole ok käyttää? Mutta sinun pitää vain ymmärtää, että siitä käyttämisestä voi olla erilaisia mielipiteitä. Ja jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä ilman, että rupeat riehumaan. 

Vierailija
127/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää käyttää sitä lakkia ja hävettää olla ilmankin. Kumman siis valitsen, häpeän lisäksi?

Valitse terapia, jos asia on noin traumaattinen.

Vierailija
128/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoille se rimaa hipoen saatu lakki on elämän suurin saavutus vielä keski-iässäkin. Siksi pitää todistaa kaikelle kansalle, että "minä sentään olen YLIOPPILAS" :D

Sori, mutta toisen asteen tutkinto on toisen asteen tutkinto riippumatta siitä, onko se tutkinto yo vai ei-yo. 

Ai ei vai 😱😱 Minä kun olen aina luullut, että jokainen maailman ihminen on ylioppilas 🤣🤣

Vierailija
129/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvotan eniten tupsulakkia. Teekkarit on valmistuttuaan tärkeitä ihmiskunnalle, kun kehittävät korkeaa teknologiaa ja kaiken se minkä parissa elämme.

Minä arvostan eniten pelkkää tupsua. Naiset (tupsukoineen) ovat vielä tärkeämpiä ihmiskunnalle, kun synnyttävät uutta elämää.

Vierailija
130/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarilakin klo 24.

Vierailija
131/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan ole sellaista väittänytkään. Sinulle vain kerrottiin, että ylioppilas ei ole yhtään sen enempää kuin vaikka sähkömies. Molemmat ovat toisen asteen tutkintoja. Sähkömies vain on samalla myös ammatti, toisin kuin ylioppillas. 

Vierailija
132/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän perinteen mukaan ylioppilashattua päivittäin ja nostan sitä kohteliaasti neideille ja rouville päiväkävelylläni.

t. ylioppilas ja herrasmies

Vierailija
133/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja maisteri on enemmän kuin ylioppilas? Miksi ei siis käytetä maisterin seppeleitä vappuna? Vai eikö sulla kapsiteetti riittänyt kuin ylioppilaaksi asti? :D

Perinteenä on vappuna pitää ylioppilaslakkia. Siitä voi päätellä ainoastaan sen, että henkilö on suorittanut _vähintään_ ylioppilastutkinnon. Voi olla paljon muutakin.

Vierailija
134/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole sanonut, ettei ole ok käyttää? Mutta sinun pitää vain ymmärtää, että siitä käyttämisestä voi olla erilaisia mielipiteitä. Ja jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä ilman, että rupeat riehumaan. 

Luitko tätä ketjua alusta alkaen? Vaikka kuinka paljon viestejä siitä kuinka lakin käyttäminen on säälittävää, keulimista jne. Ja toistuvaa vänkäämistä siitä.

Vierailija
135/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ette vielä kirjaile yo-arvosanojanne siihen lakkiin. Tosin se voisi herättää huvittuneisuutta, kun yo-lakissa lukisi AA. 

Terveisin nim. Kyllä vtttuttaa kun jäi koulut kesken.

Vierailija
136/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja maisteri on enemmän kuin ylioppilas? Miksi ei siis käytetä maisterin seppeleitä vappuna? Vai eikö sulla kapsiteetti riittänyt kuin ylioppilaaksi asti? :D

Perinteenä on vappuna pitää ylioppilaslakkia. Siitä voi päätellä ainoastaan sen, että henkilö on suorittanut _vähintään_ ylioppilastutkinnon. Voi olla paljon muutakin.

Oikeasti perinteenä on ollut käyttää ylioppilaslakkia kesähattuna. Tällä tavalla osoitettiin rahvaalle, kuka on ylioppilas. Ihmisiä jopa puhuteltiin "ylioppilas Hänninen" tai "maisteri Virtanen". Tämä vappuna lakki päässä hilluminen on varsin tuore "perinne". Akattemisten oli pakko omia työväen juhla itselleen puhdasta kateuttaan. 

Vierailija
137/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, kun nämä ns.akateemiset, vanhat seniorit,  viettävät vappua, kellastuneissa ikivanhoissa  lakeissaan. Trenssit päällään, luullen olevansa älymystöä. Eivät ymmärrä nykyelämästä mitään. Heidän nuoruuďessaan ylioppilaslakki oli jotain suurta.

Vierailija
138/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeät vaan ihan helvetisti kaikkea ja mietit, että mitä naapurikin nyt ajattelee.

Vierailija
139/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Välissä oli vuosia etten käyttänyt,  mutta sitten uuden miehen myötä aloimme käyttää kun käymme vappuna katsomassa vappuun kuuluvia tapahtumia.  Lakki painetaan päähän huomen illalla klo 18. Ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

Vierailija
140/293 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko tätä ketjua alusta alkaen? Vaikka kuinka paljon viestejä siitä kuinka lakin käyttäminen on säälittävää, keulimista jne. Ja toistuvaa vänkäämistä siitä.

Luin kyllä. Koeta nyt hyvä lapsi ymmärtää, että mielipiteen kertominen ei tarkoita sitä, etteikö lakkia olisi ok käyttää. Sen kus käytät vaan ihan vapaasti. Mutta siitä saa myös ajatella, että se on säälittävää. Koeta kestää se. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan