Meinaatko laittaa ylioppilaslakin päähän vappuna?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Oranssi Hankkija
Mulla Kemppiläinen
Tottakai! Näytän hyvältä yo-lakissa. Se sopii minulle.
Tottakai! Siihen ei ole wokettajilla mitään sanomista!
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä yhtään sitä, että ylioppilaslakin päähän laittaminen vappuna olisi jotain ylpeilyä ja koulutuksen esittelyä. Eihän ylioppilas edes ole korkeastikoulutettu. Se on vain jo useamman vuosikymmenen perinne, että niin ylioppilaslakin saaneet laittavat lakin päähänsä vappuna. Sitä ei tietenkään tarvitse laittaa, mutta jos haluaa osallistua yhteiseen tapaan juhlia vappua, tuota kevään juhlaa. Jokainen voi itse päättää, miten vappua juhlistaa tai on juhlistamatta. Mielestäni on kiva tehdä edes jotain arjesta poikkeavaa, sillä onhan elämä suurimmaksi osaksi vain arkea.
Juuri näin, minusta on kivaa kun tehdään vähän juhlaa asioista ja on jotain erilaista arjen seassa. Tykkään myös perinteistä ja yo-lakki kuuluu vappuuni.
Kyllä! Lakki päähän ja Ullikselle. Nähdään siellä! Hapannaamat saavat jäädä kotiin naama vääränä murjottamaan.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska olen ihan kansakoulupohjalta ponnistellut.
Minä ponnistelin myös kansakoulupohjalta iltalukiossa ja työn ohessa. Hyvin arvosanoin ylioppilaaksi. Aikaa on reilut 40v. Joten työtä tuli tehtyä opintojen eteenkin ja sitä suuremmalla syyllä vappuna lakki päähän. Enkä häpeä.
No niin. Lakkia on tuuletettu tänään noin kolme tuntia ulkosalla ja huomenna jatketaan.
Tietysti lakki päähän. Keväällä tulee 40 vuotta lakkiaisista ja vain muutama vappu on ollut kun lakki ei ole ollut käytössä. Mukava traditio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti ken haluaa, ei satuta ketään.
No miksi sitten vauhkoat siitä, että historia unohtuu, jos ei kekkaloi vappuna lakki päässä?
Kannatan kekrin viettämistä ketkä sitä haluaa, arvostettaava perinnettä. Ja neitsyenä avioon, niin perinnettä sekin ja nykypäivän lorttoilun aikana voisi tehdä monelle ihan hyvää.
Eli kannatan kyllä kaikille, joille itselleen sopii.
Ja siitä lakista, niin ei tietenkään kaikkien sitäkään tarvitse käyttää, mutta hyvä, ettei kaikki ihmiset unohda perinteitä.
Säälittävä tuo loppukaneetti. Vieläkään et hoksannut, että se lakki päässä kulkeminen ei ole kaikille mikään perinne. Eli mitään ei unohdu, jos jättää lakin kotiin. Vappuperinteitä on muitakin kuin se,
Perinteet muuttuvat, se kuuluu asiaan. Vai pidätkö itse ylioppilaslakkia koko yliopiston lomakauden (kesän) kuten ennen oli tapana? Vai ehkäpä sinäkin pidät lakkia vain vappuna, joka on jo muuttunut perinne.
En laita päähän, heitin roskiin tarpeettomana.
Nolona tunnustan, että lakkini likaantui peruuttamattomasti yhtenä opiskelijavappuna enkä todellakaan kehdannut enää sen jälkeen käyttää sitä. Lopulta heitin sen pois. Olen aina silloin tällöin suunnitellut hankkivani uuden, mutta koska sillä on niin kovin vähän käyttöä, niin aikomuksen tasolle on jäänyt.