Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin muuttaa puolison luota pois, jotta puoliso saa yli 1300e kuussa yh-tukea

Vierailija
24.04.2024 |

No niin. Eli viisi lasta ja itse olen nyt työttömänä, puoliso töissä. Puolison tulojen vuoksi emme saa lapsilisän lisäksi mitään muita sosiaalietuuksia (paitsi peruspäiväraha minulle). Jäämme perustoimeentulotuen reunalle, hieman alle. Kun muutan pois ja lapset jää puolisolle, saa puoliso automaattisesti elatustukea Kelasta 196,02e/kk/lapsi ja lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen 73,30e/kk/lapsi, koska peruspäivärahani ei riitä kuin itseni elättämiseen. Tämä tekee viidestä lapsesta yhteensä 1346,60 euroa kuukaudessa enemmän rahaa! Lisäksi kun en itse ole enää taloudessa mukana, niin perheessä on yksi vähemmän elätettäviä. Itse saan sitten omaan asuntooni myös asumistukea. Kokonaisetuudet kasvavat lähes 2000 eurolla. Yhteiskunta maksaa, lapset kärsii.

Voisiko joku nyt vihdoin miettiä sitä (suur)perheiden palkkaverotusta?

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette niin juntteja, että ette tajua ehkäistä, niin olisit sinä edes vastuullinen ja elättäisit itse jälkeläisesi työlläsi, etkä olisi tuollainen tuilla loisiva löysä paska.

Vierailija
122/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette niin juntteja, että ette tajua ehkäistä, niin olisit sinä edes vastuullinen ja elättäisit itse jälkeläisesi työlläsi, etkä olisi tuollainen tuilla loisiva löysä paska.

Eiköhän ne loiseyt löydy sieltä yh-tukia nostavista työttömistä...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyhän asiassa. Erimielisyydet voi ilmaista haukkumattakin

Vierailija
124/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Summa summarum. Ap on jättänyt perheensä ja on työtön, koska ei halua maksaa elatustukia lapsistaan. Nyt hän haukkuu ex-vaimoaan, joka on myös työtön ja saa myös yh-tukia päälle. 

Vierailija
125/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin halunnut ehkäistä lasten syntymistä? Ei lapset voi olla vain sossujen (yh-tuilla) elävien oikeus. Kyllä työssäkäyvillä(kin) pitää olla oikeus ja varaa tehdä lapsia.

Ap

Vierailija
126/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Summa summarum. Ap on jättänyt perheensä ja on työtön, koska ei halua maksaa elatustukia lapsistaan. Nyt hän haukkuu ex-vaimoaan, joka on myös työtön ja saa myös yh-tukia päälle. 

Ex-vaimoni ei ole työtön vaan hyvätuloinen (riistoverotettu).

Vierailija
127/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko voinut mitenkään tehdä vähemmän lapsia?

Kyllä jonkun Suomessa lapset pitää tehdä kun nykynaiset ovat niin saamattoman kädettömiä tässä asiassa.

Vierailija
128/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tukia. Liian paljon henkilöitä jotka käyttää tilaisuutta hyväkseen. Kaikki tukiensaajat perattava ja poistettava tarpeettomat tuet.

Vierailija
129/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin halunnut ehkäistä lasten syntymistä? Ei lapset voi olla vain sossujen (yh-tuilla) elävien oikeus. Kyllä työssäkäyvillä(kin) pitää olla oikeus ja varaa tehdä lapsia.

Ap

Nyt en ymmärrä miten liittyy kommenttiini. 

Vierailija
130/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te lukijat ymmärrä, että AP yrittää tuoda esille tämän(kin) epäkohdan meidän tuki- ja verotusjärjestelmässä. Tässä maassa on taatusti paljon perheitä, jotka käyttävät tuota yh-systeemiä hyväkseen ja nostavat tukia, eikä heidän kannatakaan mennä töihin, eli tukiloukku vielä kaiken päälle. Meidän pitäisi Suomessa purkaa näitä sairaita järjestelmiä ja pienentää kaikkien verotusta, että tämä maa tervehtyisi! Meidän poliitikot ovat vuosikymmenten mittaan luoneet niin monimutkaisen järjestelmän, että koko maa tukahtuu siihen.

Vierailija
131/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt en ymmärrä miten liittyy kommenttiini. 

Pahoittelut, viittasin siihen aiempaan lainaukseen.

Ap

Vierailija
132/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko tullu mieleen että jos yh tuet poistetaan, niin yhden vanhemman perheissä ei ole enään järkeä työskennellä edes 3k bruttotuloilla, kun verojen jälkeen käteen jäävä osa olisi pienempi kuin tt tuella? Ps. Olet säälittävä tukipummi joka jättää perheensä ja jää työttömäksi ja samalla valittaa että yksinhuoltajat olisi tämän maan ongelma 😁 tunnen muutamia yksinhuoltajia ja jokaikinen heistä käy töissä, hoitaa kodin ja lapset yksin ja saa sen 260e tukea palkan päälle. Sä olet se ihminen joka tälle yhteiskunnalle ei tuo mitään hyvää.

Vierailija
133/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te lukijat ymmärrä, että AP yrittää tuoda esille tämän(kin) epäkohdan meidän tuki- ja verotusjärjestelmässä. Tässä maassa on taatusti paljon perheitä, jotka käyttävät tuota yh-systeemiä hyväkseen ja nostavat tukia, eikä heidän kannatakaan mennä töihin, eli tukiloukku vielä kaiken päälle. Meidän pitäisi Suomessa purkaa näitä sairaita järjestelmiä ja pienentää kaikkien verotusta, että tämä maa tervehtyisi! Meidän poliitikot ovat vuosikymmenten mittaan luoneet niin monimutkaisen järjestelmän, että koko maa tukahtuu siihen.

Kannustinloukut pitää tukkia, mutten ole samaa mieltä siitä ettei kannata ottaa töitä vastaan. Jossain kohtaa pitää niellä se ylpeys ja ottaa vastaan se eka työ, jotta voi kerryttää eläkettä ja saada joskus vaikka sen paremman työn. 

Vierailija
134/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin on koijattu kelaa iät ja ajat. Pariskunta näennäisesti eroaa ja molemmat yh-huoltajiksi.

Niinpä. Esimerkiksi somaliperheissä on kaikista eniten yksinhuoltajia (noin 50% perheistä). Kyseessä on tietenkin tulojen maksimointi ja moniavioisuus.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1555985

Vierailija
135/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ap:n lapset miettii ap:sta?

Ehkä näin: Mun iskä halusi ns. auttaa äitiä lähtemällä pois meidän kodista. Mun iskä ei tee mitään muuta kuin roikkuu jossain vauva-palstalla ulisemassa. Mun iskä ei aio mennä töihin enää, kun sitten se joutuisi maksamaan meidät elämisestä. 

Vierailija
136/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan syytä ollut käyttää kondomia. 

Vierailija
137/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no ei multa ainakaan ole ikinä peritty kelan maksamia elareita takas. En tiedä sitten, kun olin töissä ja silti tulot ei riittänyt maksaa elareita itse, niin ne tuli kelasta. Vaikuttaako tämä asiaan?

Tämä siis joskus 13 v. sitten

Vierailija
138/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisitko suostunut tuohon systeemiin jos asia olisikin niin, että SINÄ olisit se työssäkäyvä ja vaimosi työtön?  Eli että vaimosi olisi muuttanut pois yhteisestä kodistanne ja vuokrannut jonkun luukun itselleen ja jättänyt sinut viiden lapsen kanssa elämään elämäänne ja saamaan sen 1300 enemmän euroja talouteesi?  Olisiko se käynyt sinulle yhtä hyvin?

Mitäs jos ottaisit nytkin ne viisi lastasi sieltä itsellesi ja hoitaisit niitä päivät pitkät, koska pääsisitte halvemmalla ja helpommalla, kun ei tarvitsisi viedä lapsia päivähoitoon?  Sinä saisit työttömänä kaikki nuo tuet ja voisit muuttaa isompaan asuntoonkin, kun saisit asumistuet?

Enemmänhän se tässä olisi kannattavampaa.  Olisit sinä se yh kaikkine tukineen.  Kyllä vaimollasi olisi varaa palkastaan maksaa pienet elatusmaksut, nehän voisitte sopia vaikka ihan nimellisiksi.  Vaimollasi olisi enemmän mahdollisuuksia levätä ja rentoutua töitten päälle.  Nyt sinä sälytät työssäkäyvän vaimosi niskaan vielä viisi lasta, joista itse voisit huolehtia aivan hyvin.  Saisit ne lapsilisät ja kaikki, niillä kustantaisit sitten lastesi harrastukset ja vaatteet ja kaiken muun.  MIten olisi?

Vierailija
139/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista v...tu!

Vierailija
140/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kuule elämässä ihan miten haluatte. Vastuussa olette vain lain edessä ja jos joku haluaa näpäyttää lynkkaamalla haistattakaa sille pitkä paska. Toisia rikollisin keinoin näpäyttävät ovat tämän yhteiskunnan pohjasakkaa!!!

Esim. mä olen ollut töissä 20 v. mun elämässä ja jokainen sossutuki sen jälkeen on ansaittu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan