Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tulossa, mitä ottaa huomioon?

Vierailija
14.04.2024 |

Mitä pitäisi ottaa huomioon ennakkoon. Useampi lapsi, osa teinejä, osa pienempiä. Itsellä valotyö ja tavoitteena ostaa asunto omiin nimiin, jäädään lähelle lasten isää, ja tulevat näkemään säännöllisesti. Tappelemaan ei haluta ruveta, mutta entä esimerkiksi nykyinen asuntolaina, joka on puoliksi? Ihan uusi tilanne nyt itselle, ja yritetty on vuosikausia niin, että lapsetkin alkaneet kärsiä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vakityö, tarkoitin. 

Ap.

Vierailija
2/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valotyö? Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on valopää

Vierailija
4/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusi mies jo katsottuna?

Vierailija
5/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy itsenäisenä. Uusi laastari nounou

Vierailija
6/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuuden oikeudenmukainen jako.

Vierailija
7/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pankista saatko lainaa asunnon toisen puolikkaan ostoon. Kilpailuta laina samalla useammassa pankissa. Jos lainasumma on iso ja sinulla on ennestään paljon lainaa, saatat tarvita lisävakuuksia.

Vierailija
8/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asuntolainaa vielä paljon maksamatta? Jos sinulla on tarkoitus ostaa asunto omiin nimiisi, niin ehkä näppärämmin käy ottamalla asuntolainat myös omiin nimiisi ja sitten se erotus, mikä jää miehelle on plussaa tai miinusta, riippuen lainan jäljelläolevasta määrästä.

Vierailija
9/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli mikä trolli.

Tämä sama aloitus ollut täällä monen montaa kertaa, vain hiukan eri variaatioina.

Nyt lapsia sepustuksessa on neljä kappaletta.  Ja aina asuntolaina puoliksi.

Vierailija
10/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uutta katsottuna, enkä ole ajatellut katsoakaan. Parempi näin. Lasten elämänlaatu ykkösasiana, enkä haikaile minnekään yöelämään tai Tinderiin ollenkaan.

Jos yhteishuoltajuus, onko taloudellisesti jotenkin paljon rankempaa, tms., näitä asioita eniten pohdin. Tähänkin asti ollut molemmilla omat rahat, joten sikäli ei mikään muutu. Aina kun olen lasten kanssa, meillä on vapaa ja mukava ilmapiiri. Jos isä on paikalla, on jotenkin kuristava tunnelma. Nyt vuosien jälkeen olen tosi väsynyt tähän, ja tosiaan lapsissa jo näkyy, että heitäkin tilanne ahdistaa. 

Miten menee kuviot, jos tosiaan yhteinen talo? Oliko hankalaa ja vaikeaa saada talouskuviot selviksi?

Vierailija
11/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai miehen pidä sitä asuntolainaa jäädä maksamaan, jos sinä lunastat talon itsellesi. Laina siirretään sinulle ja maksat myös kompensaatiota jo maksetusta lainan määrästä miehelle.

Vierailija
12/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli mikä trolli.

Tämä sama aloitus ollut täällä monen montaa kertaa, vain hiukan eri variaatioina.

Joo, tän on pakko olla trolli. Eihän kukaan eroa avioliitosta, ei ainakaan, jos on asuntolainaa. 

Vierailija
13/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli mikä trolli.

Jäätkö pois tästä ketjusta nyt. Missään ei mainittu lasten määrää, eikä asia sinuun muutenkaan liity mitenkään.

Vierailija
14/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uutta katsottuna, enkä ole ajatellut katsoakaan. Parempi näin. Lasten elämänlaatu ykkösasiana, enkä haikaile minnekään yöelämään tai Tinderiin ollenkaan.

Jos yhteishuoltajuus, onko taloudellisesti jotenkin paljon rankempaa, tms., näitä asioita eniten pohdin. Tähänkin asti ollut molemmilla omat rahat, joten sikäli ei mikään muutu. Aina kun olen lasten kanssa, meillä on vapaa ja mukava ilmapiiri. Jos isä on paikalla, on jotenkin kuristava tunnelma. Nyt vuosien jälkeen olen tosi väsynyt tähän, ja tosiaan lapsissa jo näkyy, että heitäkin tilanne ahdistaa. 

Miten menee kuviot, jos tosiaan yhteinen talo? Oliko hankalaa ja vaikeaa saada talouskuviot selviksi?

Jos hoidatte lapset jatkossa puoliksi, niin pidä huolta ettet ala elatusapuja vaatimaan, koska kulut ovat toisellakin samat. Lapsilisistä ja yh-korotuksesta maksatte lasten vaatteet ja harrastukset, loput kulut maksatte itse omilla viikoillanne.

Vierailija
15/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennemminkin, että ex jäisi nykyiseen taloon ja itse hankkisin omiin nimiin jonkun sopivan asunnon, mihin mahdutaan. Eli ensin pitäisi nykyisestä talosta sanoutua itse jotenkin irti ja sitten hankkia uusi asunto.

Kiitos tähän astisista kommenteista. Näistä asioista on jotenkin pää itsellä jumissa, eikä haluaisi tehdä mitään hätiköidysti. Eikä ole oikein ketään, kenelle näistä lähipiirissä puhuakaan. Ihmisiä on lähellä paljon, mutta jotenkin tosi vaikeaa kenellekään alkaa puhua, että suunnittelee eroa. Paljon vain omassa mielessä näitä käynyt läpi.

Vierailija
16/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on valopää

Yläpeukutin. Niin vähän oonkin.

Ap.

Vierailija
17/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko toinen lunastaa asunnon kokonaan itselleen maksamalla kauppahinnan tai sitten myydään asunto ja kumpikin ottaa osuutensa kauppahinnasta.

Vierailija
18/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tällaisia kyselet mammapalstalta? Eiköhän joku alan toimisto tai pankki tai lakimies olisi se osoite mistä saat oikeaa tietoa?

Vierailija
19/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoidatte lapset jatkossa puoliksi, niin pidä huolta ettet ala elatusapuja vaatimaan, koska kulut ovat toisellakin samat. Lapsilisistä ja yh-korotuksesta maksatte las

Myös vuoroviikkoasumisessa voidaan tarvittaessa määrätä elatusapu, jos toinen vanhemmista maksaa isomman osan lapsen kustannuksista (kuten usein käy) tai jos toisella vanhemmista on parempi elatuskyky kuin toisella.

https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/ohje-vuoroasuvan-lapsen-elatusavun…

Vierailija
20/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ennemminkin, että ex jäisi nykyiseen taloon ja itse hankkisin omiin nimiin jonkun sopivan asunnon, mihin mahdutaan. Eli ensin pitäisi nykyisestä talosta sanoutua itse jotenkin irti ja sitten hankkia uusi asunto.

Kiitos tähän astisista kommenteista. Näistä asioista on jotenkin pää itsellä jumissa, eikä haluaisi tehdä mitään hätiköidysti. Eikä ole oikein ketään, kenelle näistä lähipiirissä puhuakaan. Ihmisiä on lähellä paljon, mutta jotenkin tosi vaikeaa kenellekään alkaa puhua, että suunnittelee eroa. Paljon vain omassa mielessä näitä käynyt läpi.

No tuo kuulostaa ikävältä. Sinä ajattelet, että toinen lunastaa talon. Ehkä sen tulisi tapahtua tämän toisen omasta halusta eikä siksi, että sinä niin ajattelet. Meillä ex-vaimo vaati aikanaan ostamaan talon lapsilla kiristämällä ja eron tullessa vaati myös minua lunastamaan talon lapsilla kiristämällä, kun emme saaneet myytyä. Minulle jäi massiivinen velka talosta jonka hän aikanaan vaati ja hän pääsi kuin koira veräjästä. Minä olen tässä edelleen ansassa ja maksan velkaa loppuelämäni, kun hän liihottaa vapaana Kelan tuilla eläen.

Oma valinta, sanovat palstailijat ja osin onkin, mutta minkäs sille mahtaa, jos rakastuu ja luottaa väärään naiseen.