Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin muuttaa puolison luota pois, jotta puoliso saa yli 1300e kuussa yh-tukea

Vierailija
24.04.2024 |

No niin. Eli viisi lasta ja itse olen nyt työttömänä, puoliso töissä. Puolison tulojen vuoksi emme saa lapsilisän lisäksi mitään muita sosiaalietuuksia (paitsi peruspäiväraha minulle). Jäämme perustoimeentulotuen reunalle, hieman alle. Kun muutan pois ja lapset jää puolisolle, saa puoliso automaattisesti elatustukea Kelasta 196,02e/kk/lapsi ja lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen 73,30e/kk/lapsi, koska peruspäivärahani ei riitä kuin itseni elättämiseen. Tämä tekee viidestä lapsesta yhteensä 1346,60 euroa kuukaudessa enemmän rahaa! Lisäksi kun en itse ole enää taloudessa mukana, niin perheessä on yksi vähemmän elätettäviä. Itse saan sitten omaan asuntooni myös asumistukea. Kokonaisetuudet kasvavat lähes 2000 eurolla. Yhteiskunta maksaa, lapset kärsii.

Voisiko joku nyt vihdoin miettiä sitä (suur)perheiden palkkaverotusta?

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatustuki on ihan asiallinen ja toimiva tuki. Ei se niiden lasten vika ole jos heidän toinen vanhempansa on elatuskyvytön. Eikä sen työssä käyvän lähihuoltajankaan. Elatustuki on nimenomaan etähuoltajan tuki, ei sen yksinhuoltajan. Jos etähuoltaja ei kykene työhön tai vaikka nyt sitten saa työtä, yhteiskunta tukee HÄNTÄ hoitamalla hänen osuutensa hänen lastensa elatuksesta. 

Vierailija
142/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toimii vain niin, niin kuin miehet kautta aikojen on tässä maassa toimineet.

Kun ei huvita enää perhe-elämä, niin häivytään.  Rilluttelu on kivempaa.  Eikä tarvi kuunnella lasten räninöitä.  Hoitakoot äiti penskansa.  Sille ne kuuluukin.  Sehän ne on tehnytkin.  

Ja mistäs vaatii penskoilleen elatusmaksuja, kun minä poika en tee mittään töitä!  Ei oo mistä ottaa!  Häh hää.

Enkä tykkää töitä tehäkkään, se on hölmöjen hommaa.  Nousta nyt aamulla ylös ja lähtee johonkin työmaalle... juu ei sovi mun vartalolle.  

Ja mikäs, voinhan minä jonkun muun muijan kanssa vielä tehdä niitä pentuja lisääkin, mukavaa hommaahan se lasten tekeminen on.  Ja sitten lähden taas muualle kun ei enää kiinnosta.  Lapset on äitinsä jatke, ei minun.  Huoleton on hevoseton poika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kuule elämässä ihan miten haluatte. Vastuussa olette vain lain edessä ja jos joku haluaa näpäyttää lynkkaamalla haistattakaa sille pitkä paska. Toisia rikollisin keinoin näpäyttävät ovat tämän yhteiskunnan pohjasakkaa!!!

Esim. mä olen ollut töissä 20 v. mun elämässä ja jokainen sossutuki sen jälkeen on ansaittu. 

No niin, siinäs kuulitte.

Minä olen ollut töissä 40 vuotta mun elämässä ja sen jälkeen joka ikinen eläkerahani on ansaittu!  Niin että lopettakaa se eläkeläisten haukkuminen.  Kun kerran yhteiskunnan varoin saa heittäytyä elämään ihan ansaitusti kahdenkymmenen työvuoden jälkeen, niin eiköhän eläkeläinen sen tukensa ole ansainnut ihan yhtä hyvin.  

Työssäkäyvät ne nämä työttömätkin elättää ja he elättävät vielä heidän jälkeläisensäkin.  Joitakin elätetään jo useammassakin polvessa.  Minunkin verovaroistani.

Vierailija
144/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien takia en asu yhdessä poikaystäväni kanssa virallisesti mutta nukumme jomman kumman luona aina yhdessä. Lisäksi poikaystävä tekee pimeitä töitä.

Vierailija
145/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaa toiseen kaupunkiin töihin saa 400 euroa työasuntovähennystä kuukaudessa + viikonloppumatkat.

Vierailija
146/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaa toiseen kaupunkiin töihin saa 400 euroa työasuntovähennystä kuukaudessa + viikonloppumatkat.

Siis jos on naimisissa tai yhteinen lapsi.

Vierailija
147/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh..eli sen sijaan, että ap hakisi töitä, hän muuttaa pois ja jättää perheensä. Ok.

Huoh Huoh! Ap ei kirjoittanut, ettei hakisi töitä. Asuminen, syöminen, eläminen kaikkinensa maksaa joka päivä, olet töissä tai et! Vaikka hakisit töitä tauotta 24//7, siitä ei palkkaa saa. Yhden ihmisen tuloilla vain todella hyvätuloinen elättää seitsemänhenkisen perheen. Ihmistä ei voi laittaa varastohyllylle odottamaan työpaikan saamista ja parempia aikoja. Ok!

Vierailija
148/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos on naimisissa tai yhteinen lapsi.

Vierailija
149/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin on koijattu kelaa iät ja ajat. Pariskunta näennäisesti eroaa ja molemmat yh-huoltajiksi.

Niinpä. Esimerkiksi somaliperheissä on kaikista eniten yksinhuoltajia (noin 50% perheistä). Kyseessä on tietenkin tulojen maksimointi ja moniavioisuus.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1555985

Mistä ne somalitbuseita vaimoja haalii, kun niistä Suomessa enemmistö on miehiä?

Vierailija
150/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olette niin juntteja, että ette tajua ehkäistä, niin olisit sinä edes vastuullinen ja elättäisit itse jälkeläisesi työlläsi, etkä olisi tuollainen tuilla loisiva löysä paska.

Eiköhän ne loiseyt löydy sieltä yh-tukia nostavista työttömistä...

Ap

Pahempi loinen on se tukia nostava työtön etävanhempi, joka ei edes lapsiaan viitsi hoitaa.

Vierailija
151/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko voinut mitenkään tehdä vähemmän lapsia?

Kyllä jonkun Suomessa lapset pitää tehdä kun nykynaiset ovat niin saamattoman kädettömiä tässä asiassa.

Kyllä se ap:n vaimo on nimenomaan ne lapset sisällään kasvattanut ja synnyttänyt sekä elättänyt ja jatkossa yksin hoitaakin. Ap on vain ruiskinut siementään.

Vierailija
152/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kakarasi tehnyt, miksi veronmaksajien pitäisi elättää heidät?

Itse olen myös yh, 3 lasta. Teen 2 työtä. Haluan antaa mallin, että töitä pitää tehdä, ei elää tukien varassa. 

Vierailija
153/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olette niin juntteja, että ette tajua ehkäistä, niin olisit sinä edes vastuullinen ja elättäisit itse jälkeläisesi työlläsi, etkä olisi tuollainen tuilla loisiva löysä paska.

Eiköhän ne loiseyt löydy sieltä yh-tukia nostavista työttömistä...

Ap

Eipä se sinunkaan suunnitelmasi sen kummempi ole. Voidaan siis todeta että Suomessa tukiverkko on riittävä niille, jotka osaa siinä viidakossa venkoilla. Jos sinulla on tyttäriä, pitäisit varmasti vävystä, joka jättää tyttäresi samaan tilanteeseen yksin selviytymään.

Vierailija
154/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-tukia ovat lapsilisän korotus ja elatusapu/tuki. Esim kahdesta lapsesta ei kovin isoa summaa tule. Kaikki eivät saa elatusapua/tukea, kun toinen vanhempi ei suostu tekemään sopimusta. 

Harvalla on viittä lasta, hyvä esimerkki, niin saadaan isot summat, joita kauhistella. 

Vierailija
155/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä pakko ylipäätään on asua yhdessä,  jos on vakavassa suhteessa. Me ollaan oltu reilu 7v yhdessä ja meillä on yksi lapsi, mutta ollaan molemmat introverttejä joten oman tilan kaipuu on suurta. Joskus halusin muuttaa yhteen, mutta mies jarrutteli ja kun vuodet kului, en enää minäkään halua. Mulla on huonoja kokemuksia kariutuneista avoliitoista ja mies ei ole koskaan asunut kenenkään kanssa yhdessä. 

Välillä ollaan kaikki yhdessä asunnossa, välillä lapsi on toisen kanssa toisessa,  jotta toinen voi levätä tai tehdä rauhassa jotain projektia. Remontin aikana tää järjestely oli kanssa mainio. 

Kerran lapsi sairastui vatsatautiin olleessaan isän kämpillä ja isä sairastui myös. Päätettiin,  että sairastakoot siellä, niin minä saan käydä töissä rauhassa enkä ehkä sairastu. Enkä sairastunut! 

Jos tulisi ero, ei olisi niin iso muutos lapsellekaan. 

Onko ihmisillä joku velvollisuus asua yhdessä suhteen ja lapsen takia? Meidän lapsi ei vaikuta kärsineen tästä lainkaan. Ehkä jopa päin vastoin, kun ei olla koko ajan käymässä toistemme hermoille. 

Tämä siis täysin riippumatta siitä, olemmeko töissä, opiskelemassa, työttömiä... Aivan sama. 

Vierailija
156/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys.

Sovitellusta päivärahasta lähti lapsikorotukset ja 300 suojaosa.

Vierailija
157/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kuule elämässä ihan miten haluatte. Vastuussa olette vain lain edessä ja jos joku haluaa näpäyttää lynkkaamalla haistattakaa sille pitkä paska. Toisia rikollisin keinoin näpäyttävät ovat tämän yhteiskunnan pohjasakkaa!!!

Esim. mä olen ollut töissä 20 v. mun elämässä ja jokainen sossutuki sen jälkeen on ansaittu. 

No niin, siinäs kuulitte.

Minä olen ollut töissä 40 vuotta mun elämässä ja sen jälkeen joka ikinen eläkerahani on ansaittu!  Niin että lopettakaa se eläkeläisten haukkuminen.  Kun kerran yhteiskunnan varoin saa heittäytyä elämään ihan ansaitusti kahdenkymmenen työvuoden jälkeen, niin eiköhän eläkeläinen sen tukensa ole ansainnut ihan yhtä hyvin.  

Työssäkäyvät ne nämä työttömätkin elättää ja he elättävät vielä heidän jälkeläisensäkin.  Joitakin elätetään jo useam

Eläkeläinen on maksanut eläkkeestä vain osan.

Ja työttömät tekevät määräaikaisia töitä, palkattomia työkokeiluita jne.

Vierailija
158/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, ettei kela peri sinulta takaisin maksettuja elatustukia. Kyllä perii, kun menet töihin niin alkaa perintä ulos mittauksen uhalla. Ja tämä homma jatkuu niin kauan, kun henki sinussa pihisee. Toinen juttu on tietysti se, jos onnistut välttelemään töitä loppuelämäksi. 

Isyys kun on tunnustettu 5 kertaa niin joutuu kaikkien näiden kersojen elarit maksamaan tavalla tai toisella. 

Vierailija
159/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh..eli sen sijaan, että ap hakisi töitä, hän muuttaa pois ja jättää perheensä. Ok.

Huoh Huoh! Ap ei kirjoittanut, ettei hakisi töitä. Asuminen, syöminen, eläminen kaikkinensa maksaa joka päivä, olet töissä tai et! Vaikka hakisit töitä tauotta 24//7, siitä ei palkkaa saa. Yhden ihmisen tuloilla vain todella hyvätuloinen elättää seitsemänhenkisen perheen. Ihmistä ei voi laittaa varastohyllylle odottamaan työpaikan saamista ja parempia aikoja. Ok!

Ap kirjoitti puolisonsa maksavan lähes puolet veroa tuloistaan joten tämä on hyvätuloinen. 

Vierailija
160/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, pakko tehdä sama. En ymmärrä tuota lapsikorotusten poistoa, sen avulla vielä selvitty.

Töitä ei saa, haastatteluihinkin pääsee vain joka kymmenentee suunnilleen.

Itse oletin siis että ap:llä joku vastaava tilanne. Kamalaa, että lapsethan tästä eniten kärsivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä