Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumala loi ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuutta välttyä helvetiltä?

Vierailija
19.04.2024 |

Kalvinistit opettaa, että Jumala on määrännyt ennalta jokaisen ihmisen joko taivaaseen tai helvettiin eikä kukaan voi millään lailla vaikuttaa omaan tai kenenkään muunkaan iankaikkisuuskohtaloon.

Luterilaiset opettaa, että omaan ja/tai muiden iankaikkisuuskohtaloon voi ehkä vaikuttaa esim. tekemällä lähetystyötä, kastamalla lapsia, nauttimalla ehtoollista ja lukemalla Raamattua. Yksikään ihminen voi kuitenkaan tehdä uskonratkaisua tai tulla muutenkaan uskoon omasta ansiostaan, vaan Jumala on viime kädessä se joka lahjoittaa uskon ja ylläpitää uskoa. Jostain syystä Jumala ei kuitenkaan lahjoita tätä uskoa kaikille ja huolehdi siitä, että kaikki pääsisivät taivaaseen.

Moni muu protestanttinen suuntaus opettaa, että vaikka ihminen voi itse tehdä uskonratkaisun, kaikki ne jotka eivät eläessään kuule evankeliumia joutuu helvettiin.

Miksi Jumala on luonut sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lainkaan mahdollisuutta välttyä helvetiltä? Miksei hän ole huolehtinut siitä, että kaikki ihmiset pelastuu tai kaikilla on ainakin mahdollisuus pelastua?

Kommentit (1177)

Vierailija
961/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulevaisten keskinäisen kinastelun lomaan voitaisi palata aiheeseen. Miksi jumala loi ihmisiä, jotka joutuvat helvettiin ilman mitään mahdollisuuksia muuhun?

Kuten todettu "helvetti" on vertauskuva vanhasta liitosta. Kaikki, jotka ovat uuden liiton ulkopuolella ovat "helvetissä" eli Jumalan vihan alla.

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh. 3:36

Ilmestyskirjan seitsemän enkeliä ja seitsemän vihan maljaa kuvaavat sitä, mitä tapahtuu niille, jotka jäävät uuden liiton ulkopuolelle.

Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy. Ilm. 15:1

Ja yksi niistä neljästä olennosta antoi niille seitsemälle enkel

Hyvin vastattu kysymykseen.

Vierailija
962/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulevaisten keskinäisen kinastelun lomaan voitaisi palata aiheeseen. Miksi jumala loi ihmisiä, jotka joutuvat helvettiin ilman mitään mahdollisuuksia muuhun?

Ja koska yksikään tässä ketjussa ei ole ollut väitteen kanssa samaa mieltä, eikä väitteelle myöskään löydy tukea Raamatusta, voimme jatkaa aiheen sivusta.

Sentinelin asukkaat pääsevät siis taivaaseen, hyvä juttu. Toisin on niillä jotka ovat kuulleet jeesuksesta, mutta eivät usko kuulopuheita. Käristyvät tulijärvessä sitten. Ehdotonta rakkautta taivaanisukilta.

Typerä provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa tahto. koskettaa myös esim. raiskaavia miehiä, jotka kykenevät synnyttämään jumalattomia lapsia

vapaa tahto on suurin osoitus rakkaudesta. vapaus ylipäätään. jumala ei kosta, mutta on turha odottaa paratiisin hedelmiä jos ei kylvä paratiisin siemeniä

Vierailija
964/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska yksikään tässä ketjussa ei ole ollut väitteen kanssa samaa mieltä, eikä väitteelle myöskään löydy tukea Raamatusta, voimme jatkaa aiheen sivusta.

Sentinelin asukkaat pääsevät siis taivaaseen, hyvä juttu. Toisin on niillä jotka ovat kuulleet jeesuksesta, mutta eivät usko kuulopuheita. Käristyvät tulijärvessä sitten. Ehdotonta rakkautta taivaanisukilta.

Typerä provo.

Ei, vaan johdonmukainen päätelmä. Vai oletko eri mieltä siitä sentineliläisten taivaaseen pääsystä?<

Sinun mielestäsi on siis johdonmukainen päätelmä, että jos Sentinelin asukkailla on mahdollisuus päästä taivaaseen, kaikki heistä myös pääsee sinne.

Mahtavaa logiikkaa.

Vierailija
965/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä provo.

Kertoisitko siis miten se menee sentineliläisten kohdalla?

Vierailija
966/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei myöskään opeta missään kohdassa, että kaiken opin tulisi perustua Raamattuun. Onko sola scripturakin siis harhaoppi?

Raamattu on Jumalan Sana. Jumala on puhunut. Sola Scriptura on Raamatullista!

Jumalan Sana ei ole Raamattu vaan Jeesus Kristus. Ja mitä Kristus teki maan päällä? Hän ei kirjoittanut Raamattua vaan perusti Kirkon, jota Pyhä Henki johtaa tuntemaan totuuden:

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

"Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita." (Matt. 16:18)

"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden." (Joh. 16:13)

Vierailija
967/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä provo.

Vain Jumala tietää tällaiset asiat. Luota Jumalaan.

Vierailija
968/1177 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, ettei kukaan joudu vahingossa helvettiin. Pelastusmahdollisuus on jokaisella. (Eri asia tietysti ellei sitä halua.)

Vierailija
969/1177 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä provo.

Jumala antaa myös sentineliläisille mahdollisuuden pelastua. Vain Jumala tietää, kuinka moni sentineliläisistä lopulta pelastuu. Minä en sitä tiedä enkä myöskään näe mitään syytä sille, miksi jäisin miettimään asiaa sen tarkemmin.

Vierailija
970/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä provo.

Jumala antaa myös sentineliläisille mahdollisuuden pelastua. Vain Jumala tietää, kuinka moni sentineliläisistä lopulta pelastuu. Minä en sitä tiedä enkä myöskään näe mitään syytä sille, miksi jäisin miettimään asiaa sen tarkemmin.

Miksi tästä asiasta on niin sekavat ohjeet? Olisi luullut jumalan sanelevan tarkat speksit aiheesta, joka koskee ihmisten pelastumista. Ei luulisi olevan kaikkivoivalle vaikeaa.

Vierailija
971/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä asiasta on niin sekavat ohjeet? Olisi luullut jumalan sanelevan tarkat speksit aiheesta, joka koskee ihmisten pelastumista. Ei luulisi olevan kaikkivoivalle vaikeaa.

Miksi tästä pitäisi olla selkeät, yksiselitteiset ohjeet, jotka ei jätä mitään tulkinnanvaraa? Hyödyttäisikö se minua tai sentineliläisiä, jos minä tietäisin mitä sentineliläisten täytyy tehdä voidakseen pelastua?

Vierailija
972/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi olla selkeät, yksiselitteiset ohjeet, jotka ei jätä mitään tulkinnanvaraa? Hyödyttäisikö se minua tai sentineliläisiä, jos minä tietäisin mitä sentineliläisten täytyy tehdä voidakseen pelastua?

Kyllä se hyödyttäisi molempia. Sinulla olisi selkeät ohjeet noudattaa lähetyskäskyä ja sentineliläiset pelastuisivat. Eikö se ole jumalan tahto?

Vierailija
973/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hyödyttäisi molempia. Sinulla olisi selkeät ohjeet noudattaa lähetyskäskyä ja sentineliläiset pelastuisivat. Eikö se ole jumalan tahto?

Lähetystyö ei ole kaikkien kutsumus. Ja et kai kuvittele, että sentineliläisten pelastuminen olisi kiinni siitä mitä minä teen? Vastahan sanoin, että Jumala antaa kyllä sentineliläisille mahdollisuuden pelastua.

Vierailija
974/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vapaa tahto. koskettaa myös esim. raiskaavia miehiä, jotka kykenevät synnyttämään jumalattomia lapsia

vapaa tahto on suurin osoitus rakkaudesta. vapaus ylipäätään. jumala ei kosta, mutta on turha odottaa paratiisin hedelmiä jos ei kylvä paratiisin siemeniä

Vapaata tahtoa ei ole.

Vierailija
975/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille opetetaan, että uskomalla pääsee taivaaseen. Hiukan ihmetytti se, että rikolliselle, joka oli koko elämänsä tehnyt väärin, Jeesus lupasi ristillä taivaspaikan. Tuolla periaatteella kuka tahansa massamurhaaja voisi elämänsä päättyessä katumalla ja uskomalla päästä taivaaseen hurskaasti eläneiden joukkoon. Sellaisessa seurassako pitäisi viettää ikuisuus? Entä jossain sademetsän viidakoissa viattomana elelevä, joka ei ole koskaan kristinuskosta kuullutkaan? Hänkö muka joutuisi automaattisesti ilman uskoa helvettiin. Kyllä logiikka tökkii. 

Logiikka ei töki, koska taivaspaikkaa ei pidetä minkäänlaisena palkintona, jonka ihminen voi ansaita hyvillä teoilla tai olemalla pohjimmiltaan hyvä. Ainakin luterilaiset opettaa, että jokainen ihminen (myös "hyvät" ihmiset) on synneillään ansainnut helvetin tuomion. Pelastusta pidetään Jumalan lahjana, jonka voi saada m

Niin ja tämän perusteella voimme myös päätellä että ns. ulkokultaisia eli näennäisesti oikein hyviä ihmisiä päätyy helvettiin aika paljon. Ihmisillä jotka eivät usko Jumalaan eivätkä ole pelastuneet Jeesuksen kautta eivätkä siis ole uskoon tulleita ei ole toivoa. Tässä on se ainoa pelastuksen tie.  Täytyy ymmärtää tuo Jeesuksen teko eli meidän kaikkien puolesta kuolema ristillä että meillä kaikilla se on se sama mahdollisuus iankaikkiseen elämään. Se ei vaadi meiltä hyviä tekoja mutta uskoontulleena niitä hyviä tekoja haluaa tehdä kun ymmärtää miten väärällä tiellä itse oli ennen pelastusta. Sen haluaa muillekin ja toki Jumalan rakkaus alkaa muuttamaan ihmistä ulkokultaisuudesta pois aitoon hyvyyteen ja rakkauteen. Joka sekin toki vie oman aikansa se kasvaminen rakkauteen.

Vierailija
976/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetystyö ei ole kaikkien kutsumus. Ja et kai kuvittele, että sentineliläisten pelastuminen olisi kiinni siitä mitä minä teen? Vastahan sanoin, että Jumala antaa kyllä sentineliläisille ma

Lähetyskäsky on käsky. Hopihopi!

Vierailija
977/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko vihervassuja??

En vaan lähinnä sinun kaltaisiasi.

Vierailija
978/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetystyö ei ole kaikkien kutsumus. Ja et kai kuvittele, että sentineliläisten pelastuminen olisi kiinni siitä mitä minä teen? Vastahan sanoin, että Jumala antaa kyllä sentineliläisille ma

Juu, jumala hoitaa. Kuten aina hoitanut. Maailma on tosi kiva mesta kun on niin hyvin hoidettu.

Vierailija
979/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka jumala missä. Ei kaikilla ihmisillä ole samaa jumalaa tai usko sellaisiin ollenkaan.

Jumala isolla J:llä tarkoittaa kristinuskon Jumalaa.

Kyl se tarkoittaa muidenkin uskontojen jumalia. Se on yleisnimi, koska jumalan nimeä ei tule lausua. Näitä on jokunen samasta zarathustralaisuudesta syntyneitä sisaruskontoja, joissa on sama systeemi: juutalaisuus, kristinusko, islam. 

Vierailija
980/1177 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuliopit on täynnä epäloogisuuksia, koska ne on ihmisten (pappojen) vallanhimossaan kehittämiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän