Miksi Jumala loi ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuutta välttyä helvetiltä?
Kalvinistit opettaa, että Jumala on määrännyt ennalta jokaisen ihmisen joko taivaaseen tai helvettiin eikä kukaan voi millään lailla vaikuttaa omaan tai kenenkään muunkaan iankaikkisuuskohtaloon.
Luterilaiset opettaa, että omaan ja/tai muiden iankaikkisuuskohtaloon voi ehkä vaikuttaa esim. tekemällä lähetystyötä, kastamalla lapsia, nauttimalla ehtoollista ja lukemalla Raamattua. Yksikään ihminen voi kuitenkaan tehdä uskonratkaisua tai tulla muutenkaan uskoon omasta ansiostaan, vaan Jumala on viime kädessä se joka lahjoittaa uskon ja ylläpitää uskoa. Jostain syystä Jumala ei kuitenkaan lahjoita tätä uskoa kaikille ja huolehdi siitä, että kaikki pääsisivät taivaaseen.
Moni muu protestanttinen suuntaus opettaa, että vaikka ihminen voi itse tehdä uskonratkaisun, kaikki ne jotka eivät eläessään kuule evankeliumia joutuu helvettiin.
Miksi Jumala on luonut sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lainkaan mahdollisuutta välttyä helvetiltä? Miksei hän ole huolehtinut siitä, että kaikki ihmiset pelastuu tai kaikilla on ainakin mahdollisuus pelastua?
Kommentit (1177)
"Jeesus sanoi, että kaikki teistä ei kuolema maista ennen kuin Hän saapuu. Kenties osa aposteleista on hengissä tänäkin päivänä.Markuksen evankeliumi: oikea lainaus on:
9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa.
9:2 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään;
9:3 ja hänen vaatteensa tulivat hohtaviksi, niin ylen valkoisiksi, ettei kukaan vaatteenvalkaisija maan päällä taida semmoiseksi valkaista.
9:4 Ja heille ilmestyivät Elias ynnä Mooses, ja nämä puhuivat Jeesuksen kanssa.
Opetuslapset näkivät Jumalan valtakunnan .
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus sanoi, että kaikki teistä ei kuolema maista ennen kuin Hän saapuu. Kenties osa aposteleista on hengissä tänäkin päivänä.Markuksen evankeliumi: oikea lainaus on:
9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa.
9:2 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään;
9:3 ja hänen vaatteensa tulivat hohtaviksi, niin ylen valkoisiksi, ettei kukaan vaatteenvalkaisija maan päällä taida semmoiseksi valkaista.
9:4 Ja heille ilmestyivät Elias ynnä Mooses, ja nämä puhuivat Jeesuksen kanssa.Opetuslapset näkivät Jumalan valtakunnan .
Toinen missä kyseiset opetuslapset näkivät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa oli Pyhän Hengen vuodatus/ tuleminen ,siitä voit lukea apostolien teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus valehteli opetuslapsille, kum he kysyivät maailmanlopusta? Jeesushan hyvin suoraan ja selvin sanoin kertoi, etteivät he kuole, ennen kuin maailmanloppu tulee. Siinä ei jäänyt mitään tulkinnanvaraa. Kaikkeen muuhunkin sanomaansa voi siksi suhtautua varauksella.
Jeesus puhui kylläkin Jerusalemin hävittämisestä, mikä tapahtui tasan sukupolven kuluttua.
Jeesus puhui vertauskuvallisesti Jerusalemin hävittämisestä, eli vanhan liiton purkautumisesta ja uuden liiton "uuden Jerusalemin" syntymisestä.
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ilm. 21:2
Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. Gal. 4:26
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." Luuk. 22:20
Nimi "Jerusalem" esiintyy 806 kertaa Raamatussa, 660 kertaa Vanhassa testamentissa ja 146 kertaa Uudessa testamentissa.
Jerusalem Vanhassa Testamentissa. Salem. Salem tai Saalem on heprean kielen rauhaa tarkoittavan sanan Šalom (Shalom) variantti, jota Vanhassa testamentissa käytetään Jerusalemin runollisena nimenä.
Jerusalem on vertauskuva uudesta Rauhan liitosta.
Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. Sak. 12:2
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu. Joh. 14:26,29
Pyhä Hengen vuodatus Helluntaina Kristuksen nimessä oli Jeesuksen "toinen" tuleminen.
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." Joh. 3:5
"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät." Matt. 9:17
"Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni." Ilm. 3:12
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
"Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra" Ap. t. 10:36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiskunta keksi jumalia ja uskontoja? Voin vastata: Joukkojenhallintaan ja verojen keräämiseen. Lopettakaa jo noihin primitiivisiin tarustoihin uskominen, ja tervetuloa todellisuuteen!
Meinaat että vainottu alkuseurakunta hallitsi yhtään mitään? Huoh... Koulutuksesta ei ole varaa leikata enää ainoatakaan senttiä!
Päinvastoin, uskonnon"opetuksesta" tulee luopua kouluissa. Seurakunnat hoitakoon lasten aivopesun omalla kustannuksellaan. Yhteiskunnan ei pidä tukea mielikuvitusjuttujen kertomista totena. Varsinkin kun se johtaa lasten erotteluun vanhempien vakaumusten mukaan.
Historian opetus aivopesua? Ookkei...
Anna kun arvaan: puoluekanta persut.
Olinko oikeassa?
Et ollut missään oikeassa. Uskonnonopetuksesta oli kyse, ei historian.
Raamatussa on teksti, ihminen on tomu ja tuhka, toisessa kohtaa lähes jumal olento. Täytyy uskoa, tarkoittaa myös on uskottava omaankin arvoonsa. Että Jeesuksen avulla hyvät puolet näkyviin. Jos koko ajan tunne omasta törkykasa-ominaisuudesta, miten silloin kelpaa taivaaseen?
Luulevaisten keskinäisen kinastelun lomaan voitaisi palata aiheeseen. Miksi jumala loi ihmisiä, jotka joutuvat helvettiin ilman mitään mahdollisuuksia muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Luulevaisten keskinäisen kinastelun lomaan voitaisi palata aiheeseen. Miksi jumala loi ihmisiä, jotka joutuvat helvettiin ilman mitään mahdollisuuksia muuhun?
Ja koska yksikään tässä ketjussa ei ole ollut väitteen kanssa samaa mieltä, eikä väitteelle myöskään löydy tukea Raamatusta, voimme jatkaa aiheen sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten todettu "helvetti" on vertauskuva vanhasta liitosta. Kaikki, jotka ovat uuden liiton ulkopuolella ovat "helvetissä" eli Jumalan vihan alla.
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh. 3:36
Ilmestyskirjan seitsemän enkeliä ja seitsemän vihan maljaa kuvaavat sitä, mitä tapahtuu niille, jotka jäävät uuden liiton ulkopuolelle.
Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy. Ilm. 15:1
Ja yksi niistä neljästä olennosta antoi niille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa, täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja iankaikkisesti. Ilm. 15:7
Jumalan viha ei ole rangaistus vaan lähinnä syy seuraussuhde, ihmisen toiminnalle. Jumalan viha on lähinnä seuraus luonnon tasapainon järkkymiselle.
Ilmestyskirjassa on kuvattu Jumalan lähettäminä vitsauksina erilaisia luonnon katastrofeja, jotka ovat seurausta ihmisen virheellisestä toiminnasta.
Kysymys on siten luonnon vastareaktiosta ihmisen toiminnalle.
Kuten luomiskertomuksessa todetaan, on Jumala määritellyt ihmiselle tehtävän.
Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet". 1. Moos. 1:28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska yksikään tässä ketjussa ei ole ollut väitteen kanssa samaa mieltä, eikä väitteelle myöskään löydy tukea Raamatusta, voimme jatkaa aiheen sivusta.
Luulevaiselta tulee vain mielipiteitä ja raamatunlauseita, mutta ei perusteluja. Olet siis sitä mieltä, että kristinuskon jumalasta kuulemattomat pääsevät taivaaseen?
"Miksi Jumala on luonut sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lainkaan mahdollisuutta välttyä helvetiltä? Miksei hän ole huolehtinut siitä, että kaikki ihmiset pelastuu tai kaikilla on ainakin mahdollisuus pelastua?"
Aadamin isä oli Jumala. Hänellä oli mahdollisuus välttyä kadotukselta langettuaan, tulevaan luvattuun uhriin uskomisen tähden.
Kaikki enkelitkään eivät vapaasta tahdostaan halunneet olla hyvän puolella. Samoin on kaikilla ihmisillä valintamahdollisuus.
Jokainen ihminen voi kääntyä luojansa puoleen ,jonka teot hän näkee luonnossa ja Jumalan kutsussa.
Jumala sanoo viimeisen oikeudenmukaisen sanan sellaisenkin ihmisen kohdalla ,joka ei ole koskaan kuullut sovituksesta.
Sinä olet kuullut ja voit alkaa Jumalan työtoveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tätä hihhulipaskaa saa poistettua täältä millään?! Primitiivi-ihmiset horisee lahkolaisroskaansa. Vetäkää hihhulit v*ttu päähänne.
Suomen kansasta on rekisterissä 65% kristittyjä ,tavalla tai toisella.
Heitä on kaikissa yhteiskuntarakenteissa enemmistönä .Sun mielipiteet on marginaalia.
Kuka jumala missä. Ei kaikilla ihmisillä ole samaa jumalaa tai usko sellaisiin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi Jumala on luonut sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lainkaan mahdollisuutta välttyä helvetiltä? Miksei hän ole huolehtinut siitä, että kaikki ihmiset pelastuu tai kaikilla on ainakin mahdollisuus pelastua?"
Aadamin isä oli Jumala. Hänellä oli mahdollisuus välttyä kadotukselta langettuaan, tulevaan luvattuun uhriin uskomisen tähden.
Kaikki enkelitkään eivät vapaasta tahdostaan halunneet olla hyvän puolella. Samoin on kaikilla ihmisillä valintamahdollisuus.
Jokainen ihminen voi kääntyä luojansa puoleen ,jonka teot hän näkee luonnossa ja Jumalan kutsussa.
Jumala sanoo viimeisen oikeudenmukaisen sanan sellaisenkin ihmisen kohdalla ,joka ei ole koskaan kuullut sovituksesta.
Sinä olet kuullut ja voit alkaa Jumalan työtoveriksi.
Niin, olen kuullut, en usko, joudun helvettiin.
Jos en olisi kuullut tuomittaisiin minut tekojeni mukaan ja Taivaan Portit voisivat minullekin aueta.
Että kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jumala missä. Ei kaikilla ihmisillä ole samaa jumalaa tai usko sellaisiin ollenkaan.
Tiedätkö että Suomi on kristinuskon maa. Kristinuskon funktio on koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on Suomeen tuotu kuten Islam tällä hetkellä.
Suomi on Ukon maa. Oikea suomalainen uskonto löytyy aivan muualta kuin raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Ukon maa. Oikea suomalainen uskonto löytyy aivan muualta kuin raamatusta.
Suomessa tiedetään olevan paljon Israelin maailmaan levittäytyneitä heimoja. Niistä 12:sta sukukunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tiedetään olevan paljon Israelin maailmaan levittäytyneitä heimoja. Niistä 12:sta sukukunnasta.#
#Suomessa tiedetään olevan Efraimin ja Isaskarin heimoon kuuluvia sukuja.
Vierailija kirjoitti:
Jumala isolla J:llä tarkoittaa kristinuskon Jumalaa.
Historian opetus aivopesua? Ookkei...
Anna kun arvaan: puoluekanta persut.
Olinko oikeassa?