Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Leikin yksin rosvoa ja poliisia. Olen leikissä Jari Aarnio.
Okei. Tää oli kieltämättä hauska 😄
Tykkään hirveästi leikkiä Barbeilla lapsenlapsien kanssa. Onneksi sitä ei pidetä outona.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pehmoleluja, joilla on kaikilla nimi ja oma tarina. Pehmo-oravia on koko suku. Joskus ne pelaavat keskenään Uno-korteilla tai jotain noppapeliä. Itse pelaan mukana jos huvittaa. Aina kun talo jää tyhjäksi, niin niillä on hirmuiset kekkerit ja joskus niille on tullut kiire siivota ennen kuin tulen takaisin.
Harrastan myös virtuaalikävelyä tai pyöräilyä Keski-maassa, kun nämä lähipyörätiet ovat niin tyhmiä asfaltteineen. Kivampi kävellä muissa maisemissa. Viime kävelylenkillä oli susien hyökkäys, joka toi jännitystä elämään ja lähestyn siis Morian portteja.
Mullakin on pehmoleluja, joilla on nimet, ja luonnollisesti omat persoonansa. Kaksi niistä nukkuu mun ja puolisoni välissä.
Kerään kiiltokuvia ja paperinukkeja. Lastenkirjoja myös. Valmistan leluja pienille lapsille. Tallessa on myös omia leluja 70-luvulta. Kokoan palapelejä lähes päivittäin. Ikää liki 60 vuotta.
Siivotessa, etenkin lattiaa kuuratessa kuvittelen olevani Tuhkimo, joka joutuu tekemään ikävät kotityöt. Joskus myös kuvittelen olevani vankilassa, jossa tehtäväni on siivota, laittaa ruokaa ja muuta ikävää.
Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.
Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni.
Teen asetelmia joissa leikkisä tunnelma tai muuta hupaisaa. Ostan matkoilta taaperoille tarkoitettuja pieniä ja pehmeitä outoja juttuja ja ne sijoittuvat usein pienoismaailmoihin.
Melkein kaikki eläimet leikkiiaikuisenakin paitsi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoan dubloja
LUIN DILDOJA MUT EKS NE OO SAMA JUTTU, SAMA LEIKKI?
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.
Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni.
Sinulta puuttuu luovuus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on bmw ja leikin että se on formula. Puikkelehdin kaistalta toiselle, teen muita ärsyttäviä ohituksia enkä tietenkään käytä vilkkuja, koska eihän vormuloissa ole sellaisia. Yleensä teen myös sellaisia vönn-vönn-ääniä, kun ajan. Joskus kyllä vaimo vähän antaa palautetta siitä.
Olen harkinnut, että liimaisin autoon tarroja, jotka sitten olisi niin kuin sponsoreiden tarroja. Sitten muutkin tietäisi että kyseessä on vormula.
Kiihdytän myös aina liikennevaloista mahdollisimman lujaa, koska haaveilen, että samoissa valoissa on joku formula-tallin kykyjenetsijä, joka sitten huomaa minut ja palkkaa ajamaan oikeaa formulaa.
Tajuutko ollenkaan idiootti että leikit oikeiden ihmisten hengillä. Yleiset tiet ei oo mikään formularata.
Jengi laittaa tänne postauksia missä kehuu leikkivänsä lastensa kanssa, ja pitää itseään niin hassunhauskana että!
Tottakai kaikki lasten kanssa leikkii. Mutta nyt olikin kyse siitä että leikkii ihan itsekseen, ajatuksissaan, tai aikuisten kesken.
Tanssin pelin edessä ja leikin olevani drag queen. Oikeasti olen keski-ikäistyvä bio-nainen.
Jos en saa unta, kuvittelen mielessäni eeppistä scifitarinaa, jonka juonen ja hahmot olen keksinyt itse.
Minulla on hyvä mielikuvitus ja päässäni keksin kaikenlaista. Monesti kuvittelen olevani ulkomailla ja puhuvani jollekin tyypille. Tämä vähän kuin harjoituksena.Olen mukamas esim etsimässä jotain paikkaa tai menossa johonkin konsertiin yms. Tässä vähän aikaa sitten höpisin englanniksi ääneen itsekseni ja tulikin joku kävelijä vastaan. Oli vähän nolokin tilanne. Samoin minua kiinnostaa jotkut "second life" tyyliset pelit tms, vaikka en ole niitä kokeillutkaan itse. Olisi silti mukavaa luoda itselleni jokin toinen elämä näissä merkeissä. Olisin varmaan itse mies sellaisessa sovelluksessa ja tavallaan loisin sen hahmon sitten sen mukaan. Olisi myös mukavaa nähdä millaisia hahmoja muut ovat luoneet. Muuten tykkään edelleen tietynlaisista nukeista. En toisaalta ole ostanut niitä, mutta ihailen niitä. Olen yksinäinen ihminen joten käyn paljon kaikkea keskustelua päässäni ja elän jossain haaveissa monesti. Musiikkimaussani olen jämähtänyt täysin sinne nuoruuteeni. Olen melko nuori vieläkin, mutta en ehkä koskaan aikuistu tässä asiassa.
Keräilen enkelikiiltokuvia ja ihailen välillä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja tai asiakas tietäisi minun lopettaneen leikkimisen lapsen tasolla lapsen kanssa, saisin alkaa etsiä uutta ammattia. Kouluttaudun edelleen, harrastan, matkustan, leikin myös sukulaisten lapsien kanssa.
-varhaiskasvatuksen opettaja
Minä lainaan kirjastosta lasten kirjoja ja luen niitä itse. Katselen kuvia. Joskus joku kirja saattaa itkettää, ovat niin hellyttäviä.
Ihana ketju. Minulla myös huolella rakennettu ja remontoitu nukkekoti, aika vasta vaihdoin tapetit.
Keväällä on ihana tehdä lätäköistä puroja ojiin, käytän tähän runsaasti aikaa ja minulla on tarkoitukseen sopiva pieni lasten rautakärkinen lapio.