Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?

Vierailija
18.04.2024 |

Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin. 

En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.

Kommentit (489)

Vierailija
201/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bmw ja leikin että se on formula. Puikkelehdin kaistalta toiselle, teen muita ärsyttäviä ohituksia enkä tietenkään käytä vilkkuja, koska eihän vormuloissa ole sellaisia. Yleensä teen myös sellaisia vönn-vönn-ääniä, kun ajan. Joskus kyllä vaimo vähän antaa palautetta siitä.

Olen harkinnut, että liimaisin autoon tarroja, jotka sitten olisi niin kuin sponsoreiden tarroja. Sitten muutkin tietäisi että kyseessä on vormula.

Kiihdytän myös aina liikennevaloista mahdollisimman lujaa, koska haaveilen, että samoissa valoissa on joku formula-tallin kykyjenetsijä, joka sitten huomaa minut ja palkkaa ajamaan oikeaa formulaa.

Tajuutko ollenkaan idiootti että leikit oikeiden ihmisten hengillä. Yleiset tiet ei oo mikään formularata.

Oletko aina noin tosikko?

Vierailija
202/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tylsäkin huomio tähän väliin, ketjussa kirjoittavat taitavat olla ikätovereitani eli neli,-ja viisikymppisiä, eli meitä, jotka lapsuudessaan ovat lukeneet, leikkineet, ulkoilleet ja välillä vain olleet. Ilman mitään digilaitteita on pitänyt oppia kuvittelemaankin.

Olen päiväkodissa töissä ja viime vuosina havainnut ihan kauhean ilmiön: lapset jotka eivät osaa leikkiä. Leikkimisestä on tämän myötä tullut harjoiteltava taito. 

No virallinen osuus oli siinä. Ehkä hetken leikin tutkijaa ja toimittajaa päikyn tädin sijasta! 

Oma leikkini on kuvitella noitamaisia asioita, ei mitään kammottavia ja kauhuelokuvamaisia juttuja, vaan sellaista lastenkirjojen vain vähän pelottavaa, mutta oikeasti herttaista noitaa. 

Pitkä hame ylläni puuhastelen kotona, kahvipannu tulella totta kai! Luutakin löytyy portaiden juurelta. Kissaa ei valitettavasti ole miehen allergian takia. Päiväkirjaa kirjoitan suur

Minä ainakin olen kolmekymppinen, eikä minun lapsuudessa ollut mitään älylaitteita. Telkkarista tuli lastenohjelmia joskus, mutta siinäpä ne digilaitteet, joten ihan piti itse keksiä tekemistä. Tietokoneet tuli vasta teini-iässä. Jokainen järkevä vanhempi tosin rajoittaa nykyäänkin lapsensa ruutuajan kohtuulliseksi, mutta harmillisen paljon on niitä ei-järkeviä vanhempia... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.

Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni. 

Toivottavasti en koskaan kasva aikuiseksi, jos se on noin ankeaa. Mitä itse teet vauvapalstalla tuhlaamassa aikaasi, eikö aikuisen pitäisi tehdä jotain kehittävää? 

Vierailija
204/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi laittaa tänne postauksia missä kehuu leikkivänsä lastensa kanssa, ja pitää itseään niin hassunhauskana että!

Tottakai kaikki lasten kanssa leikkii. Mutta nyt olikin kyse siitä että leikkii ihan itsekseen, ajatuksissaan, tai aikuisten kesken.

Ei kaikki leiki lasten kanssa. 

Vierailija
205/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkoleikkejä tulee leikittyä makuuhuoneessa vaimon kanssa. Aatamia ja Eevaa esimerkiksi.

Vierailija
206/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaan itseäni kännykällä ja leikin olevani sometähti ja influensseri.

Vierailija
207/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivotessa, etenkin lattiaa kuuratessa kuvittelen olevani Tuhkimo, joka joutuu tekemään ikävät kotityöt. Joskus myös kuvittelen olevani vankilassa, jossa tehtäväni on siivota, laittaa ruokaa ja muuta ikävää.

Mä kuvittelen olevani sellainen vanhanajan kodinhoitaja siivotessani. 😀

Vierailija
208/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma leikkini on kuvitella noitamaisia asioita, ei mitään kammottavia ja kauhuelokuvamaisia juttuja, vaan sellaista lastenkirjojen vain vähän pelottavaa, mutta oikeasti herttaista noitaa.   Pitkä hame ylläni puuhastelen kotona, kahvipannu tulella totta kai! Luutakin löytyy portaiden juurelta. Kissaa ei valitettavasti ole miehen allergian takia. Päiväkirjaa kirjoitan suuren salamyhkäisyyden varjossa. (Oikeasti lukija varmaan kuolisi tylsyyteen.) Noitana tylsätkin kotityöt ovat mukavampia, kun kuvittelee tavallisen tiilitalon puiston vieressä olevan noitamainen, vähän ränsistynyt, huvila metsän siimeksessä. Ja töissä lapset ovat ihania noitaoppilaita, jotka opettelevat tärkeitä noitataitoja.

Tää noitajuttu on ihana!

Mulla oli aiemmin kissa, mitä ulkoilutin valjaissa ja käytiin usein tuossa lähimetsässä pyörimässä. Kuvittelin olevani noita kissansa kanssa etsimässä yrttejä tms. Keräsin samalla mukaani kaikkia roskia "talismaaneja" ja vein ne lopuksi roskiin. :D

Vierailija
209/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hyvän mielen ketju :) en ollut edes ajatellut enää leikkiväni, mutta leikinpä sittenkin. Ruokaa laittaessa saatan kuvitella olevani jossain kokkiohjelmassa, jossa laitetaan ihan perusruokaa - pienillä kämmäilyillä höystettynä. Mitään ei mittailla tarkasti ja kaikki muukin tehdään vähän suurinpiirtein. Monesti kokeilen näissä tosi outojakin makuyhdistelmiä ja mausteita, vaikka arkiruokaa tehdäänkin. Höpöttelen ääneen tätä tehdessä. Ihan syötävää ruokaa siitä lopulta aina valmistuu.

Lisäksi joku ketjussa kommentoinut leikkivänsä koiran kanssa, samaa teen itsekin. En pidä sitä selvänä asiana, että kaikki leikkivät koiriensa kanssa. Me leikitään piilosta usein. Eli koira odottaa "etsi" käskyyn saakka - ja lähtee sitten etsimään. Kyseessä jo vähän vanhempi koira, ja oikeasti tosi hauskaa, kun menee ihan läheltä ohi monia kertoja ja kuinka suunnattoman iloinen koira on aina kun lopulta löytää. Ja jos joku tästä huolestuu, niin koira kyllä näkee vielä ja on muutenkin hyväkuntoinen....

Näin siis täällä, +40v ja muutakin perhettä ja elämää on normityön lisäksi ;)

Vierailija
210/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.

Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni. 

Höpsö, olet väärässä ketjussa, etsi tai avaa omasi

Vierailija
211/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bmw ja leikin että se on formula. Puikkelehdin kaistalta toiselle, teen muita ärsyttäviä ohituksia enkä tietenkään käytä vilkkuja, koska eihän vormuloissa ole sellaisia. Yleensä teen myös sellaisia vönn-vönn-ääniä, kun ajan. Joskus kyllä vaimo vähän antaa palautetta siitä.

Olen harkinnut, että liimaisin autoon tarroja, jotka sitten olisi niin kuin sponsoreiden tarroja. Sitten muutkin tietäisi että kyseessä on vormula.

Kiihdytän myös aina liikennevaloista mahdollisimman lujaa, koska haaveilen, että samoissa valoissa on joku formula-tallin kykyjenetsijä, joka sitten huomaa minut ja palkkaa ajamaan oikeaa formulaa.

Tajuutko ollenkaan idiootti että leikit oikeiden ihmisten hengillä. Yleiset tiet ei oo mikään formularata.

Oletko aina noin tos

Jos se että ei siedä perseilyä liikenteessä, on sun mielestä tosikkomaisuutta, niin OK

Vierailija
212/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi laittaa tänne postauksia missä kehuu leikkivänsä lastensa kanssa, ja pitää itseään niin hassunhauskana että!

Tottakai kaikki lasten kanssa leikkii. Mutta nyt olikin kyse siitä että leikkii ihan itsekseen, ajatuksissaan, tai aikuisten kesken.

Ei kaikki leiki lasten kanssa. 

No ei tietenkään kaikki mutta monet

Vierailija
213/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Tästä tulee niin hyvälle mielelle ja itsekin innostuu rohkeammin ilmaisemaan itseään ja tekemään niitä asioita mistä pitää. Elämä ei saa olla liian vakavaa.

Vierailija
214/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi yllättynyt, miten moni leikkii. Meidän suvussa minä olin se lapseton hupsu, joka lasten mielestä töissä pukeutui asialliseen jakkupukuun ja vapaalla mummolassa vaihtoi farkkuhaalariin ja tennareihin, kiipeili puihin ja riehui lasten kanssa...

Onneksi on säilynyt leikki, vaikka siskojen lapset on jo aikuisia, heillä on onneksi jälkikasvua...

N63

Vierailija
215/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mietin: Näkyykö se leikkisyys päälle päin?

Oltiin sukujuhlissa. Istuin ihan asiallisesti kukkaleningissä kahvipöydässä. Kuvailin, miten naapurin poika oli pihajuhlissa esittänyt 'flossausta' (en tiennyt sanaa), kun onnistui renkaan heitossa. Joku aikuisista tiesi tämän sanan. Hetken päästä ventovieras pikkupoika pyysi minua mukaansa, hän opettaisi minulle, miten flossataan...

N63

Vierailija
216/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Olen yrittäjä, enkä edes halua tosikkoja asiakkaita. 

Opiskelen kolmea vierasta kieltä, puhun enemmän tai vähemmän liki kymmentä. Minulla on jo vino pino erilaisia tutkintoja, todistuksia ja pätevyyksiä. Harrastan myös monenlaista liikuntaa, tai mitä se kunnon liikunta sitten arvon kommentoijan mielestä on, sitä en tiedä. 

Saanko nyt jatkaa leikkimistä?

Vierailija
217/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se tosikkomaisuutta, koska aloitus selvästi vitsaili stereotyyppisen bemukuskin kustannuksella. Mikään kaahari ei tuommoista ymmärtäisi edes kirjoittaa. Jos aloittaja olisikin ollut tosissaan, silloin hän varmaan leikkii formulaa vain ajatuksissaan. 

Vierailija
218/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin koirani kanssa.

Vierailija
219/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin olevani empaattinen ja muut huomioonottava kiltti ja huomaavainen ihminen. Oikeasti olen erittäin kamala ja narsistinen psykopaatti rasisti ja toisia ihmisiä halveksiva ihminen, joka ei välittäisi ollenkaan vaikka kaikki muut ihmiset kuolisivat kunhan minulla olisi itsellä lämmin koti, puhtaita vaatteita, puhdasta juomavettä, ruokaa ja tarvitsemani lääkkeet. Olen itse asiassa lapsesta asti unelmoinut olevani maailman ainoa ihminen, joka eläisi täysin ilman muita ihmisiä maailmassa, jossa minulle kyllä olisi ruokaa, juomaa, vaatteita, kirjoja, koti ja kaikki muu sellainen, mitä tarvitsen. Ihan sama, mitä muille ihmisille kävisi. Vaikka olisivat päätyneet kaikki kuolleina jonnekin meren pohjaan haikalojen ruoaksi. 

Kiitos viestistäsi, Petteri.

Vierailija
220/489 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin koiran kanssa. Pelaan lautapelejä ja teen palapelejä. Rakentelen ja sisustan nukketaloa ja  askartelen muutenkin paljon.