Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioeron hakeminen kun avioehto tehty

Vierailija
18.04.2024 |

Meillä mieheni tulevan ex-mieheni kanssa on täysin poissulkeva avioehto, eli kummallakaan ei ole oikeutta mihinkään toisen omaisuuteen. Miten nyt sitten kun haemme eroa, pitääkö avioerohakemuksessa mainita, että on avioehto ja ositus (tai siis osittamattomuus) tehtäköön sen mukaisesti. Entä kun ero tulee voimaan, mistä dokumentista näkyy, että ositus on tehty avioehdon mukaisesti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää tehdä omaisuuden erottelu

Vierailija
2/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitää tehdä omaisuuden erottelu

Miten se tehdään? Onko jokin lomake?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suositeltavaa käyttää avioeroasioissa asianajajan apua varmistaakseen, että omaisuuden erottelu tapahtuu oikeudenmukaisesti ja lain mukaisesti.

Vierailija
5/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/kuinka-ositus-tehdään-avioerossa-jos-puolisoil…

Edelleenkään ei selviä, millainen asiakirja on kyseessä.

Vierailija
6/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/kuinka-ositus-tehdään-avioerossa-jos-puolisoil…

Edelleenkään ei selviä, millainen asiakirja on kyseessä.

Käänny lakimiehen puoleen jos haluat tehdä varmasti juridisesti oikean ositusasiakirjan.

Vierailija
7/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avioehtonne on täysin poissulkevaa mallia niin asia lähtee siitä että kumpikin pitää oman omaisuutensa. Jos teillä on jotain yhteistä, niin se jaetaan puoliksi. Menettely on vähän samanlainen kuin minkä tahansa muun kahden ihmisen yhteisomistuksen purkautuessa. Teidän kannattaa tehdä vapaamuotoinen jakokirja, jossa mainitsette että teillä on poissulkeva avioehto ja yhteinen omaisuus on jaettu sovitusti ja kumpikin allekirjoittaa paperin.

Vierailija
8/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois kannattanu mennä naimisiin. Nämä asiat vaatii aina rahaa. Lakimiehet voittaa aika

Vierailija
9/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto kannattaisi lakkauttaa kokonaan.

Vierailija
10/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin yhteiskunnan järjestelmään se tieto rekisteröityy ja miten? Siis jos nyt teemme miehen kanssa keskenämme tuollaisen jakokirjan, niin miten aikanaan kun perintöämme jaetaan ja sitä varten haetaan ne kaikki tiedot avioliitoista ja osituksista? Olen siis nähnyt tällaisia asiakirjoja, joissa lukee, että ositus aikanaan suoritettu, niin miten tuo tieto rekisteröityy yhteiskunnan järjestelmiin?

Vierailija
11/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt.

Vierailija
12/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yhteiskunnan järjestelmään se tieto rekisteröityy ja miten? Siis jos nyt teemme miehen kanssa keskenämme tuollaisen jakokirjan, niin miten aikanaan kun perintöämme jaetaan ja sitä varten haetaan ne kaikki tiedot avioliitoista ja osituksista? Olen siis nähnyt tällaisia asiakirjoja, joissa lukee, että ositus aikanaan suoritettu, niin miten tuo tieto rekisteröityy yhteiskunnan järjestelmiin?

Ei se rekisteröidy mihinkään. Asiakirja omaisuuden erottelusta täytyy itse pitää tallessa esim. pankin asiakirjasäilytyksessä, talkelokerossa tai muussa paikassa.

Vierailija
13/13 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se rekisteröidy mihinkään. Asiakirja omaisuuden erottelusta täytyy itse pitää tallessa esim. pankin asiakirjasäilytyksessä, talkelokerossa tai muussa paikassa.

Tällainen asiakirja Kannattaa sitten todellakin olla olemassa varsinkin, jos teillä on yhteisiä lapsia. Paperia tullaan tarvitsemaan siinä vaiheessa kun teistä ensimmäisen kuolinpesää jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän