Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Veikkaan, että ap:n kuvailemat mielikuvitusleikit auttaisivat itseäni tekemään tylsiä rutiiniasioita enemmän ja paremmin. En vaan ole jaksanut vielä kokeilla.
Pelaan lautapelejä, teen palapelejä, leikin mielellään myös hiekkalaatikolla ja pelaan erilaisia pihapelejä. T. N49
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ap:n kuvailemat mielikuvitusleikit auttaisivat itseäni tekemään tylsiä rutiiniasioita enemmän ja paremmin. En vaan ole jaksanut vielä kokeilla.
Jossain luin, että joku laittaa soimaan esim. keskiaikaista musiikkia, kuvittelee olevansa tavernan työntekijä ja saa siten itsensä siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.
Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni.
Eivät ole millään tavalla toisiaan poissulkevia asioita. Päinvastoin tukevat toisiaan. Sitä paitsi lapset eivät ole mitään alempaa luokkaa ihmisinä. Rohkeasti vaan leikkimään, ei se tee sinusta yhtään huonompaa. Surullista miten jotkut aikuiset ovat noin estoisia. Kaikki pelottaa. Toivottavasti et koskaan tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa nyt oikeasti aikuisiksi. Ei kenelläkään täysijärkisellä aikuisella ole mitään syytä tuhlata aikaansa alentumalla lapsen tasolle leikkimällä. Mitä jos työnantajanne tai asiakkanne tietoon tulisi tämä harrastuksenne.
Opiskelkaa vaikka uusia kieliä, suorittaakaa työhön liittyviä pätevyyksiä tai edes harrastakaa kunnon liikuntaa. Ei vain isojen ihmisten taantuma leikki-ikäiseksi mahdu minun päähäni.
"Työhön liittyviä pätevyyksiä" :DDDD
Haluaako joku ihan oikeasti olla joku työnantajien orja ja ajatella työpaikan parasta vapaa-ajatkin? Sitten ehkä ymmärrän jos on itse yrittäjä ja tekee jotain unelmaduuniansa siinä.
Ja kyllä, minä opiskelen mm. kieliä omaksi huvikseni, harrastan liikuntaa ja tuon lisäksi "leikin" myös.
t. 227
Leikkisin kissan kanssa kissaleikkejä mutta nyt ei ole kissaa. Eläintenomistajat ovat onnekkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain luin, että joku laittaa soimaan esim. keskiaikaista musiikkia, kuvittelee olevansa tavernan työntekijä ja saa siten itsensä siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Entschuldigung, Pardon, Förlåt mig... tää sopis mulle. 'Sala'siideri kauniissa lasissa olis tavernan hanasta, pyytäisin anteeksi osaamillani tai keksityillä kielillä aiheuttamaani häiriötä imuroidessani. Asuna esiliina ja huivi... kyselisin maistuiko ruoka, nukuitteko hyvin...
Tää oli hyvä vinkki
N63
Vierailija kirjoitti:
Leikkisin kissan kanssa kissaleikkejä mutta nyt ei ole kissaa. Eläintenomistajat ovat onnekkaita.
Voihan sulla olla mielikuvituskissa🙃🐈
Minulla vieläkin tallella ja koko ajan kotonani esillä kaikki lapsuuteni 40(!) Barbie-nukkea, muutama Ken-nukke, Skipper ja muutama muu, lisäksi paljon Barbien vaihtovaatteita, lemmikkejä, huonekaluja ja muita tarvikkeita. Minulla on koko ajan joku Barbie-leikki menossa, joskus kyllästyn ja silloin siivoan vanhan leikin pois ja aloitan uuden leikin ihan alusta, samana tai seuraavana päivänä. Useana päivänä töiden jälkeen leikin hetken ennen kotitöitä tai kun saan ensin kotityöt alta pois (riippuu mielialasta, inspiraatiosta yms), vapaapäivinä leikin enemmänkin. Tämä toki vaihtelee niin, että joskus leikin joka päivä ja joskus taas menee useampi viikko, joskus jopa kuukausi, kun vain ei ehdi (niisk!) ja sitten kun taas ehtii niin on se kiva tunne!
Tämä ei tietenkään sillä tavalla vaikuta ns. "normaaliin" elämääni, tapaan ystäviä, kummilapsia ja sukulaisia usein, käyn kirjastossa, uimassa, lenkkeilemässä jne. Kolme kertaa viikossa vien naapurin mummon koiran kunnolliselle juoksulenkille (vuorotellen joka toinen päivä naapurin mummon lapsenlapsen kanssa).
Aina jouluisin järjestelen Barbie-perheelle jouluaterian, kerään kaikki pöydän ääreen. Samoin ennen kuin lähden juhlimaan vuoden vaihtumista, Barbie-perhe pukeutuu parhaimpiinsa (heillä nämä bileet kestää vähän pitempään) ja vappuna, juhannuksena... Myös Suomen itsenäisyyspäivän vastaanotolla juhlivat, äänestivät keskuudestaan presidentinkin jne.
Jotain vuosia sitten kummilasteni kanssa askartelin muovailuvahasta, taikataikinasta yms Barbie-kokoisia jouluruokia ja muita vuoden varrella tarjottavia herkkuja: Jouluksi kinkun (kokonaisen ja lisäksi leikattuja siivuja), kalkkunan, hedelmiä, graavilohta, joulupuuroa, piparkakkuja, joulutorttuja yms, nakkeja ja perunasalaattia, tippaleipiä, ja vaikka mitä! Mielikuvitus ja valitettavasti vähän turhankin usein myös aika tässä vaan on rajoina.
Eivät kaikki tiedä, että leikin, mutta läheisimmät, esim. omat vanhempani (isi vähän ihmettelee!), kummilapseni ja heidän vanhempansa, parhaat ystäväni jne. Mieheni toki tiesi myös ja sanoi että tosi fiksua vähän ottaa irtiottoja arjesta - eikä tuo ollut häneltä sarkastinen heitto! Sanoi vielä, että kun pääsen yli hänen kuolemastaan, hän hyväksyy rinnalleni vain sellaisen miehen, jolle Barbie-leikkini on OK. Osallistua ei tarvitse, mutta jos mies ei hyväksy, silloin ei ole oikea henkilö minulle.
No mut nyt pitää mennä LEIKKIMÄÄN! Eilen oli poikien ilta ja rouvat pitivät lapsille juhlat, tänään miehet huolehtivat lapsista ja leipovat pullaa ja pitsaa, kun tytöt pitää vähän hauskaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla vieläkin tallella ja koko ajan kotonani esillä kaikki lapsuuteni 40(!) Barbie-nukkea, muutama Ken-nukke, Skipper ja muutama muu, lisäksi paljon Barbien vaihtovaatteita, lemmikkejä, huonekaluja ja muita tarvikkeita. Minulla on koko ajan joku Barbie-leikki menossa, joskus kyllästyn ja silloin siivoan vanhan leikin pois ja aloitan uuden leikin ihan alusta, samana tai seuraavana päivänä. Useana päivänä töiden jälkeen leikin hetken ennen kotitöitä tai kun saan ensin kotityöt alta pois (riippuu mielialasta, inspiraatiosta yms), vapaapäivinä leikin enemmänkin. Tämä toki vaihtelee niin, että joskus leikin joka päivä ja joskus taas menee useampi viikko, joskus jopa kuukausi, kun vain ei ehdi (niisk!) ja sitten kun taas ehtii niin on se kiva tunne!
Tämä ei tietenkään sillä tavalla vaikuta ns. "normaaliin" elämääni, tapaan ystäviä, kummilapsia ja sukulaisia usein, käyn kirjastossa, uimassa, lenkkeilemässä jne. Kolme kertaa viikossa vien na
Tämä😄, hyvä sinä. Ihana, että miehesi ymmärtää. Mun nukkeleikit on ok, mies tietää ja näkee toki. Noi 'siivousleikit' on vaan silloin, kun olen yksin...
Harmi, kun just eilen siivosin ... ehkä ens viikolla voin jotain siivoilla... Pardon, Förlåt...
Mä leikin legoilla. Olen 62 enkä koskaan ole lopettanut legoilla rakentamista. Rakennan vapaasti, en mallien mukaan, sellainen ajatuksenakin tuntuu vieraalta. Teen ihan peruslegoista. jos rakennan talon tai korttelin, mielessäni mietin, miten siellä asutaan ja ketkä. Peruslegoista voi tehdä melkein mitä tahansa.
Käyn keinumassa puistossa ja muissakin puistolaitteissa riekun.
Me lekitään puukko hippasta ABCn invaparkkiksella ja joskus "mutkallakin" muistellaan esi isien tekemät vääryydet.
Allan ja Mertsi
Vierailija kirjoitti:
Me lekitään puukko hippasta ABCn invaparkkiksella ja joskus "mutkallakin" muistellaan esi isien tekemät vääryydet.
Allan ja Mertsi
Samoin täällä yöllisellä Narikkatorilla ja Itiksessä
T, Abdullah
Mie oon iha mielelläni pikkunen. :-) Mulla on ihan oma persoona lapsena:
Moip! Oon Heini 5v. Mulla on hiukset ain saparoilla tai leteil ja pinkki mekko tai hame ja paita koska pinkki on mun lempiväri. Sukat aina vihreet tai turkoosit koska se on niin kivan räikee ero siihe mun vaaleenpunaseen tai pinkkiin! Mie keräään tarroi, mulla on jo neljä kenkälaatikollist täynnä tarroja ja nyt pitäsi keksii viides kenkälaatikko, koska sain taas synttäreiks tarroi. Mulla on jo monta lukollist päiväkirjaa täys ku piirtelen ja kirjottelen sinne nii paljo ja opin lukemaan ja kirjottaan kun olin 4v. Haluisin jo kouluuun mut kaikki sanoo et oon viel liia pien! Pyh. Mun paras pehmo on sekarotunen koira ja sen nimi on Santra ja sen paras kaveri on yksisarvinen Arko. Arko osaa lentää vaikka ei sillä siipii ole. Tykkään värittämisestäki mut piirtämine on vähä tylsää. Kuuntelen klassist musiikkii ja Mozart oli mun suosikki ja nyt oon huomannu et Bach ja Brahms on säveltäneet hyvää musiikkii kanssa. Joskus käyn satubaletis mut yleensä tanssiskelen vaa kotona tai hyppään naruu tai pyöritän hulahulaa. Mulla on ihan oma ruusukvartsisydän ja pidän sitä aina ensin mun massun päällä vähä aikaa ja sit vähä aikaa viel mun otsalla ennen ku meen nukkumaan että en näkis pahoi unii ku hyvii vaan ja aamulla pyyhkäsen sillä mun otsaa et se vie ne hyvätki unet päivän ajaks ja jaksan olla pirtee ja virkee! Joskus katon Halinalleja englanniks ja mun suosikki on Cheer Bear kun se on nii ilonen ja Funshine on kiva kans! Mun suosikkieläimii on kissat, koirat, hevoset ja norpat ja lehmät. En tykkää lokeista tai rotista, hyi. No ei mulla nyt muuta, heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allan ja Mertsi
T, Abdullah
Myös Hiukkavaarassa leikkii sekä isot että pienet pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allan ja Mertsi
T, Abdullah
Myös Hiukkavaarassa leikkii sekä isot että pienet pojat.
Kas kun ei Hinthaarassa.....
Meil on vanhan koulun pihalla keinu ja hiekkalaatikko. Naapurin lapset käy leikkimässä ja keinumassa. 4kpl 1-8v, meen usein samaan aikaan ulos ja löytäessäni sopivia hiekkaleluja vien sinne. Samat lapset kävi virpomassa. Kivoja ovat.
Hemmettiäkö se työnantajalle kuuluu mitä ihminen ajattelee tai puuhaa vapaa-ajallaan. Varsinkin kun se on jotain näin harmitonta. Asiakkaathan mun tapauksessa olisi vaan iloisia. Itseasiassa yksi työkaveri "leikkii" ihan julkisesti, ollut siis tv:ssäkin harrastuksensa puolesta, ja vain positiivista palautetta siitä on työnantajalta ja asiakkailta tullut. Toki jotkut työkaverit on just tuollaisia ihmettelijöitä, mutta mitäpä se heille kuuluu.