Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Leikin tekeväni töitä ja työnantajani leikkii maksavansa palkkaa...
Vaimo leikkii mykkäkoulua aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leikin, että käyn töissä piikana. Tänään asiakas, eli ylhäinen herra kyykytti ja veetuili minulle kun leikki olevansa yläpuolellani. Minä niiasin kiltisti ja sanoin kyllä herra ja jatkoin puurtamista.
Tämä on ihan paras. Taidankin ottaa omiin leikkeihini mukaan. Minä yleensä leikin olevani asiantuntija ja osaava ja ahkera työntekijä. Rooli auttaa, kun ei huvita tai tuntuu, ettei osaa.
Kuulostaa etäisesti tutulta. Tuli joskus autoa ajaessani mieleen, että tässä maankuulu huoltoteknikko ajaa kohti lentokenttää: Seuraavaksi on vuorossa tehtävä Saksassa...
Vierailija kirjoitti:
Mä leikin, että käyn töissä piikana. Tänään asiakas, eli ylhäinen herra kyykytti ja veetuili minulle kun leikki olevansa yläpuolellani. Minä niiasin kiltisti ja sanoin kyllä herra ja jatkoin puurtamista.
Tule mulle vaimoksi!
Leikin eläväni oikeusvaltiossa.
Leikin olevani tyhmempi kuin olen.
Leikin yksin rosvoa ja poliisia. Olen leikissä Jari Aarnio.
Vaimon kanssa leikitään esineen piilotusta. Viime viikolla vaimo piilotti 500 euron setelin, enkä ole vieläkään löytänyt.
Leikin puolison kanssa psykologia. Hän käy oikeasti terapiassa ja saa sieltä tehtäviä, joista keskustellaan kotona kahdella eri tuoleilla ja leikitään terapiaa. Vaihdetaan välillä tuoleja ja vuoroja kumpi vetää psylkologina terapiaa. On ollut oikeasti hyödyllinen leikki.
Leikin työmatkalla, että olen jotenkin tärkeä😅kun ajan kivalla autolla moottoritietä aurinkolasit päässä töihin. Työni on oikeasti kevyttä, eikä vaadi juuri mitään osaamista. Leikin töissä virallista ja tärkeää, kun minulla on opiskelija (esitän itselleni tärkeää).
Leikittiin puolison kanssa viimekesänä poliiseja kun ajettiin satoja kilometrejä ja matkalle osui rattijuoppo. Soitettiin siitä hätänumeroon ja ajettiin rattijuopon perässä pitkän matkaa yhteys oikeisiin poliiseihin. Leikittiin loppumatka ef bii aita😁.
Usein kun näen lotto mainoksen, eläydyn kuvittelemaan, mitä teen ja elän kun olen voittanut. Se on ihana vapauden tunne. Leikissä kuvittelen, miten salaan asian muilta, miten nautin olostani ja miten salaan tai valehtelemalla teen läheisten elämästä helpompaa.
Olen hitman ja kohde on,tiedätte kyllä.,tämä leikki tulee joku päivä todeksi..................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikin että minulla on kämppäkaverina lohikäärme. t. melkein 30v
Kiitos! Apua! Hyvät naurut!
Ai joo, ajattelin vain, että onpa erikoinen leikki, mutta mikäs siinä, ihan hauska. Mutta edellisen kommentin jälkeen tuli mieleen, että onko se lohikäärme joku perheenjäsen? :D Samaa ajatustahan vois soveltaa itsekin ärisevään ukkoon. Se vois olla Kerberos tai Minotauros tai joku vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan paras. Taidankin ottaa omiin leikkeihini mukaan. Minä yleensä leikin olevani asiantuntija ja osaava ja ahkera työntekijä. Rooli auttaa, kun ei huvita tai tuntuu, ettei osaa.
Kuulostaa etäisesti tutulta. Tuli joskus autoa ajaessani mieleen, että tässä maankuulu huoltoteknikko ajaa kohti lentokenttää: Seuraavaksi on vuorossa tehtävä Saksassa...
Vähän tähän tapaan?
Tää on muuten hyvin tehty! Huomatkaa:
- ohjainlaitteiden tarkistus
- kontakt! ( virrat kytketty, valmis heittokäynnistykseen )
- pieni kaarto molempiin suuntiin, jotta näkee suoraan keulan eteen. Kannus on vielä maassa ja keula siten korkealla.
- kaasun säätö ( vasemmalla etutassulla )
- kuoppainen kiitorata ja maastaveto. Samalla potkurin kierron kompensointi ( oikea takatassu kohdassa 0.30 )
- pää pyörii joka suuntaan; varo yllätystä, etenkin perinteistä Auringosta tulevaa!
- ilmatorjunta rintamalinjoja ylittäessä
- Ressu näyttäis käyttävän kehäasennuksessa olevaa tähystäjäkonekivääriä, vaikka ohjaa konetta - ei näin! Tassujen asennosta päätellen kyseessä Vickers, joka on liian painava kehäasennukseen ( korjatkaa, jos parempaa tietoa )
- osuma lohkoon, öljy roiskuu ulos, moottori leikkaa kiinni, kone palaa!
- viimeinen tervehdys aseveikoille. Laskuvarjoja ei ollut, joten koneen syttyessä oli valittava toinen kahdesta vaihtoehdosta: Joko yritettävä pakkolaskua palaen koneeseen tai hypättävä palavasta koneesta ilman laskuvarjoa.
ja niin edelleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N63:
Siskontytön ollessa pieni leikimme televisiosarjaa ruoanlaitossa. Selostimme, mitä aineita lisäilemme ruokiin, kattauksen värit tyyliin: Huomaattehan, miten merensininen kattaus jatkaa väriään lautasliinoissa, ja sama värimaailma jatkuu olohuoneen verhoissa... oli huisin hauskaa. Toisten lasten kanssa tehtiin porukalla pitsaa. Kiipeiltiin puissa, keinuttiin, palapelit, sanaleikit, kinkkaus, palikat, avaimen piilotus...
Yksin siivotessani kaadan siideriä hienoon lasiin, palkitsen itseni siemauksella ohimennessäni. Joskus myös selitän 'yleisölleni', mitä touhuan. Joskus sovittelen vaatteita, juhlaviakin, ihan arkena.
Mulla on lapsuusajan vauvanukke hyllyssä, virkkasin sille jouluvaatteet, jotka puen ylle jouluisin.
Vastaus: kyllä. Kyllä leikin. Kuihtuisin ilman leikkiä<
KIitos minunkin puolestani
N63
Tämä on varmasti just se yksi ero, mikä aiheuttaa pahoinvointia Suomessa, että täällä leikki on varattu vain pienille lapsille ja aikuisilla (oikeastaan jo yläkoululaisilla) pitää olla niin saata nan vakavaa ja aikuismaista ja tylsää. Jos joku poikkeaa kaavasta, niin muut palauttaa äkkiä ruotuun. Korkeintaan aaveelle uskalletaan kirjoittaa. Ajatelkaapa vaikka jotain niitä 100-vuotiaita Italian mummoja ja pappoja, jotka edelleen ovat lapsekkaita ja leikkisiä. Ja kaikkien mielestä se on hienoa!
Nyt mekin lopetetaan tämä mököttäninen ja aletaan muista piittaamatta lisätä iloa ja leikkiä tähän synkeään maahan, eikö niin? Ne jotka ei vielä leiki ollenkaan, lupaa aloittaa kotona pienillä kokeiluilla ja lupaa suhtautua hymyillen, kun näkee jonkun aikuisen leikkisänä. Ne jotka jo salassa leikkii, lupaa kokeilla leikkisyyttä julkisesti. Ne jotka on jo julkisesti omia itsejään, jatkaa samaan malliin ja taputtaa itseään selkään. Tehdään oikein kampanja.
Miten aiot leikkiä tänään?
Mulla on näitä jonkin verran. Äsken tein ruokaa ja leikin kokkiohjelmaa. Tällä kertaa mulla oli Masterchef menossa, niin Henkka ei oikein tykännyt mun keitoksista(en käyttänyt muttia, vaan pirkkaa), Helena puhu jotain, mutten saanut selvää, Aihisesta kun en välitä yhtään, niin tiputin vähän kastiketta sen puntille. ;)
Toisinaan "siivoilen" rakentamaani nukkekotia. Teen myös paljon sinne remppaa ja huonekaluja. Sitten siirtelen ja siivoan, muiden silmiin, mutta oikeasti mä leikin.
Mulla on myös prinsessapäiviä. Mä laittaudun nätiksi, meikit, kynnet, kaikki ja lähden keskustaan pyörimään kohteliaana. Syön vähän paremmassa paikassa ja keskustelen sivistyneesti. Kerran prinsessapäivä sattu työpäiväksi. (sen kutsuun herätään, ei suunnitella etukäteen) vähän myöhästyin, kun meni meikatessa ja hiuksia laittaessa. Kyllä ne vähän ihmetteli, että mitäs nyt. Yksi nuoriassari haistoi tilanteen ja lähti leikkiin mukaan. Se oli hauskaa. Sain hovinarrin lounaalle.
Huippumallia on aina pakko leikkiä, kun tulee pitkä käytävä eteen. Töissä siis jatkuvasti. Jos on hiljasta, niin saatan ottaa uuden startin.
Mä olen siis yli viidenkymmenen jo. Harrastan käsitöitä ja puutarhan pitoa. Lapset vasta lähtivät omilleen. Mieskin tuolla jossain on. Edelleen teen tonttuovia jouluksi ja keijusieniä kevätkesäisin. Naapuruston lapsetkin tykkäävät seurata, että mitä tuolla pihalla toisinaan tapahtuu. Mä olen se naapuruston hupsahtanut noita-akka. ;)
Kiitos aloittaja! Aloin heti miettiä mitä haluaisin itse leikkiä. Tuo sinun leikkisi vaikutti kivalta. Haluaisin elämääni jotain vastaavanlaista, kepeyttä ja iloisuutta, ja ihan itsekseni koska viihdyn yksin.
Ehkä aloitan laittamalla itselleni huomenna englantilaisen aamiaisen ja kuvittelen nauttivani sen pienessä sievässä gottagessa. (You tubessa on pariskunta Kirsten & Joerg jotka ovat hurahtaneet kunnolla brittiläisiin maaseutuasumuksiin ja sisustukseen. He todella leikkivät ja vaikuttavat onnellisilta!)
Minä ja kaverini Jaakko olemme jo 20 vuotta leikkineet olevamme miespari vaikka olemme molemmat ihan heteromiehiä. Olemme siis leikisti parisuhteessa keskenämme ja harrastamme seksiä keskenämme. Siis sillä lailla ihan leikisti, ei homolla tavalla. Olemme siis 20 vuotta olleet leikisti parisuhteessa, siitä 15 vuotta asuneet yhdessä ja 8 vuotta olleet naimisissa. Leikkiä tämä on tai siis jonkinlainen peli. Kumpi luovuttaa ensimmäisenä häviää. Tosin minä olen viime aikoina alkanut epäillä, että Jaska eli Jaakko Ilmari 38v ei oikeasti leiki. T: Henri Samuli 40v.
Miksi kysymykseesi pitäisi kaikkien vastata heti, parikymmentä minuttia maltoit odottaa??