Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Leikimme mieheni kanssa olevamme Indiana Joneseja. Etsimme metallia pelloilta ja metsistä ihan huumassa ja kuraisina, säässä kuin säässä. Mahtavia ja mielikuvitusta kutkuttavia löytöjä tulee joka kerta. Välillä kyllä nauramme itsellemme kun kotona putsaamme löytyneitä kikkareita (aarteita).
Metsälenkeillä mielikuvittelen maaston käyttöä esim. 1000 vuotta sitten. Missä on ollut vettä ja mitkä mäet ovat olleet saaria ja mitä siellä on mahdollisesti tehty. Olen joku aivan muu kuin nykyaikaisissa teknisissä asusteissa kulkeva lenkkeilijä.
Toisinaan etsimme autiotaloja ja käymme niissä fiilistelemässä ja mielikuvittelemassa. Tokikin vain jo auki olevissa ja periaatteella "jätä vain jalanjäljet, ota vain valokuvia". Elämämme suola ja työn vastapaino on leikkisyys ja seikkailu.
Jos ei saa leikittyä lapsuudessa niin leikkii aikuisena. Esim. liikenteessä. dlb
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa leikittyä lapsuudessa niin leikkii aikuisena. Esim. liikenteessä. dlb
Ei! Vaan leikkivät lapset pysyy leikkisinä aikuisenakin🙃
Leikin unissani. Usein näen niin vauhdikkaita unia, että naurattaa. Samat maisemat, asunnot toistuu usein. Viime yönä olin myymässä lapsuudenkotiani ystäväpariskunnalle. Sama vanha savusauna toistui unessa taas, myös vesiliukumäki ja uusi upea huvila. Muuten oli tuttu maisema. Kierrätin pariskuntaa pitkin tienoita ja rakennuksia. Yks kaks hokasin unessa, että veljenihän omistaa paikan, miten minä sitä nyt myyn... (veli oikeastikin omistaa sen). Veli tuli paikalle ja sovussa jatkettiin kaupan tekoa😉.
Tässäkin unessa selitin omistavani kaksion isossa kaupungissa ja talon maalla. Nää samat asunnot toistuu usein. Minulla on siis oikeasti koti maalla ja kaupungissa, unissani omistan aina nämä kaksi lisäasuntoa ja manailen, kun en ehdi kaikissa asua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me lekitään puukko hippasta ABCn invaparkkiksella ja joskus "mutkallakin" muistellaan esi isien tekemät vääryydet.
Allan ja Mertsi
Samoin täällä yöllisellä Narikkatorilla ja Itiksessä
T, Abdullah
Myös Hiukkavaarassa leikkii sekä isot että pienet pojat.
Kas kun ei Hinthaarassa.....
HUIKKAVAARA.
Vielä 30 vuotiaana tykkäsin asetella legoja ja playmobileja. En varsinaisesti leikkinyt mitään tarinaa vaan rakentelin ne ikäänkuin näyttelyksi. Tein jo lapsena samaa. Nyt päälle neljäkymppisenä en enää jaksa kiinnostua. Legoja voisin silti rakentaa jos teena olisi kiinnostava mut ei ole tullut ostettua koska kalliita. Videopelit on rehellisesti puhuen myös tavallaan leikkimistä tai niin ne koen. Pelejä tulee pelattua siis edelleen.
Oi ei, miten luulinkin olevani harvinaisuus. N63, sydän käy rippikoulua, mieli on välillä alle kouluiän... kysyin joskus lapsena äidiltäni, että mistä huomaa olevansa aikuinen... äiti ei oikein ymmärtänyt kysymystäni. Ehkä aikuisuus on oikeasti sitä, että tekee työtä, lapsia, hoitaa kotia, on 'hyödyllinen' kaiken aikaa...
En ikinä halua olla aikuinen... hiiteen villakoirat, siivoan silloin kun tahdon. Jos prinsessaleikit on kesken, pölyt pysykööt... tahdon joululahjoja, vaikka suklaata tai sukkaparin, jännitys on tärkeintä, ei lahjan arvo. Juhlaa arjessa. Useimmiten puoliso ymmärtää, joskus näen epäuskon ilmeessään...
Siksipä tahdon olla itsekseni toisinaan, hassutella, leikkiä, haaveilla, seikkailla... yhdessä on taas kiva olla 'aikuinen'
Tämän ketjun innoittamana aion alkaa leikkiä enemmän! Kotiäitinä ollessani keksin vanhemman lapsen viihdykkeeksi kaikkia leikkejä, kuten "ollaan siivoojia"-leikki, päivälliskutsut tai hieno ravintola (samalla toki sai lapsen kätevästi mukaan siivoamaan ja käyttäytymään hyvin ruokapöydässä). Ne on kyllä sittemmin jäänyt, mutta täytyy alkaa taas keksiä vastaavaa! Mieskin on lähdössä reissuun, joten joudetaan hyvin leikkiä illat lasten kanssa jotain.
Leikin väreillä ja paperileikkeillä. Teen mielikuvituskuvia, joissa on eri muotoja ja värejä. Jossain on hahmoja, vaikka jäniksiä. Nämä elävät omaa elämäänsä.
Leikin mielikuvitusleikkejä. Jos olen reissussa, leikin olevani jokin muu. Käsikirjoitan mielessäni esim viikonlopun miesystäväni kanssa.
Usein leikit ovat myös seksuaalisia fantasioita. Leikin että olen tietyssä roolissa mieheeni nähden. Joskus kerron hänelle tästä, joskus en. Mökkiviikonlopussa voi olla myös mielessäni tarina, satu tai fantasia. Joskus mulla on fantasiaan liittyviä vaatteita, prinsessamekkoja tai rooliasuja.
Mies ymmärtää mun höpsöttelyjä ja sekin on meidän suhteessa osa dynamiikkaa.. mä olen leikkivä keijukainen tai haltija, mielikuvitusmaailmassa. Ja mies taas järkevä jalat maassa oleva aikuinen ja huolenpitäjä.
Olen 55-vuotias ja leikin/rakentelen Legoilla
Vierailija kirjoitti:
leikitään aina vistvukkinkii
Ei kauhean mielikuvituksellista. Ja kerroit jo tästä hassunhauskasta ja oivaltavasta leikistäsi. Itse toivoisin, että edes seksissä olisi mielikuvitusta, sulle se ei vissiin oo tärkeää.
Kiva lukea muiden leikeistä, nuo siivousleikit on aika yleisiä, ja 'hienosti' syöminen. Siitä tulikin mieleen: söin peukaloa aika vanhaksi. Mua neuvottiin nukkumaan näin, hienot naiset nukkuu: kädet suoraksi peiton päälle...
Ainakin peukun syönti on jäänyt
Leikin aikuistenb leikkejä naapurin Ahmedin kanssa
M23
Mitäs leikkejä tällä palstalla ap terkoittaa?
Justiin lopetin barbileikin ja laitoin nuket laatikkoon. Illalla vedän pari kierrosta kerrostalomme ympäri keppihevosella. N67
Meillä leikitään lähinnä seksuaalissävytteisiä roolileikkejä. Lempileikissämme mieheni on rikas kartanoherra (hän pukeutuu pukuun tai frakkiin) ja minä olen sisäkkö (minulla on pitkä, nilkkapituinen musta mekko, mustat korkkarit 10 cm:n piikkikoroilla, valkoinen esiliina ja valkoinen hilkka. Tehtäväni on tehdä erilaisia kotitöitä ja palvella miestäni. Minun on oltava myös kohtelias, teititeltävä miestäni, kustuttava häntä herraksi ja niiattava aina, kun puhuttelen häntä. Jos teen virheitä tai toimin muutoin väärin, mies antaa aina jonkun rangaistuksen, kuten piiskaa, laittaa nurkkaan seisomaan, kirjoittamaan jotain tiettyä lausetta paperille, laittaa silmäsiteen tai suukapulan tms.
Myös siskoni leikkii vastaavia miehensä kanssa ja pari kertaa vuodessa leikimme myös nelistään suvun vanhalla maatilalla, joka on meidän kesämökkinä. Siellä me kaksi olemme sisäkköasuissa ja palvelemme miehiämme. Se on tosi kiihottavaa.
Kyllä joka viikko tulee useampana päivänä leikittyä hiekkalaatikolla.
Monesti naapurin rouva tulee mukaan, en ole sitä uskaltanut treffeille pyytääkään.
Harrastan miniatyyrien keräilyä ja askartelua. En varsinaisesti leiki niillä tavaroilla, ne ovat koristeita, joita katsellaan. Siinä voi sisustaa pieniä huoneita, se on halvempaa kuin oikeiden asuntojen sisustaminen. Se on luovuuden toteuttamista minikoossa.
Miniatyyriharrastajia on Suomessa ehkä muutama tuhat ja harrastajille on olemassa myös järjestö. Nukkekotimessuja järjestetään joillakin paikkakunnilla vähintään vuosittain.