Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen mun velkojen kanssa?

Vierailija
16.01.2023 |

Oli ongelmia nuorempana ja haluaisin saada raha asiat edes jollekin tolalle.

On siis isompaa ja suurempaa velkaa sinne tänne. Yksi iso laina on 10 000e, ja pienempiä on 500-1500€ väliltä. Palkka ei oo mikään kovin hääppöinen, velkojen vuoksi loppukuusta eläm jo kädestä suuhun.

Olen miettinyt, että yhdistänkö kaikki lainat ja maksan ne kuudessa vuodessa pois, vai yritämkö maksella pienempiä lainoja esim 500e kk pois mahdollisimman nopeaa. Sitten kyllä menen todella tiukille.

Kyllä, oli ongelmia aiemmin jonka vuoksi olen typerästi ottanut lainaa, tiedän sen itsekin enkä tarvi siitä kivitystä vaan neuvoja tilanteeseen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no mehän täällä sua ostaan tässä neuvoa, kun ei tiedetä sun velkojen pääomia ja korkoja ja maksuaikatauluja, tuloja ja sun muuta kulurakennetta. Että oisko vaikka joku pankin asiakasneuvoja jonniin verran parempi antamaan ehdotuksia? Tai velkaneuvoja tai joku, ketä voisi ihan käydä läpi sen sun kokoanistilanteen ja sitten ehdottaa jotain mallia? Takaisimaksu nyt on jokatapauksessa ainoa vaihtoehto, miten ja milloin on ainoa mietittävä asia.

Vierailija
2/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ihan hirveästi sitä velkaa ole. Kokeile yhdistää lainat jos saat halvemman koron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene velkaneuvojalle ja ota mukaan tiedot kaikista veloistasi. Katsotte yhdessä mitä kannattaa tehdä ja mitä maksaa ensin pois, teette vaikka maksusuunnitelman.

Tsemppiä!

Vierailija
4/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut lainaa. Olen vain säästänyt. 30 vuotta olen säästänyt vaikka työtönkin olen ollut vuosia. 15 vuotiaana aloin säästämään. 

Vierailija
6/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluaisin itsekin säästää, mut velkojen maksu vie niin ison siivun. Harmittaa älyttömästi. Ap

Vierailija
7/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korkeampi korko, sitä nopeammin maksa pois. Eli aloita lyhentäminen korkeakorkoisimmista. Jos saat yhdistelylainan nykyistä matalammalla korolla, ota sellainen. Ja mitä nopeammin maksat, sitä pikemmin pääset aloittamaan sen säästämisen.

Vierailija
8/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämistä se velkojen maksukin on. Aloita siitä ja sitten kerää talteen kun se on tehty.

Ei tuo nyt niin paljon ole etteikö siitä selviäisi. Itselläkin meni yhdessä vaiheessa heikosti ja kurkusta alas meni kaikki taloon säästetyt varat...

Vierailija
9/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota enää mitään velkaa ilman pankin tai velkaneuvonnan apua. yhdistelylaina voi olla järkevä mutta ala on täynnä korppikotkia, pankki ja velkaneuvonta antavat mielenrauhan.

Vierailija
10/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennä velkoja lumipallo-systeemillä.

T. Samassa veneessä

Vierailija
11/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat pitää maksaa tavalla tai toisella. Onko sinulla omaisuutta jota myydä josta saisit rahaa velkojen lyhennyksiin. Maksat ensin pienimmän velat pois ja sitten isompaa.

Vierailija
12/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lainoja et noin vain yhdistele millään omalla ilmoituksella vaan jonkin pankin pitää suostua yhdistelylainaan. Oletko jo siis saanut sen jostain? Jos olet, niin mitäpä sitä enää miettimään.

Vierailija
13/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nautin aina tämän kaltaisista kun nuorempana oli aivan pakko päästä shoppaileen ja myöhemmin itketään ja vingutaan kun raha asiat perseellään eikä rahat riitä elämiseen.

Vierailija
14/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukavaa kun on takuueläkkeellä ja eläkkeensaajan asumistuella. Mitään ei saa ulosmitata. Saan kuukaudessa käteen

Vierailija
15/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kulutuslainojenkin korot nousseet nopeasti viime kuukausina, esim handelsbanken prime nousi 0,55%->2%. Kannattaa maksaa pois jos mahdollista, tänään maksoin 2500e pois mitä oli moottoripyörän kulutusluotosta jäljellä.

Vierailija
16/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko velkoja on yhteensä?

Minkälaiset ehdot?

Vierailija
17/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin velat järjestyksessä niin, että muita lyhentäisin minimin ja isokorkoisinta mahdollisimman paljon joka kk. Sitten kun se on maksettu, niin siirtäisin ne rahat sen seuraavaksi isokorkoisimman maksamiseen. Jos et saa mitään yhdistelylainaa, se olisi kaikista järkevintä, jos sellaisen kohtuullisella korolla saa.

Vierailija
18/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että nautin aina tämän kaltaisista kun nuorempana oli aivan pakko päästä shoppaileen ja myöhemmin itketään ja vingutaan kun raha asiat perseellään eikä rahat riitä elämiseen.

Vanhingoniloksikin kutsuttu katkeran ihmisen luonteenpiirre. Kannattaa hakea keskusteluapua tms.

Vierailija
19/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko velkoja on yhteensä?

Minkälaiset ehdot?

Noh yksi iso laina on 10 000e.

Autolaina6000e (tämä laina yhteinen puolison kans)

Luottokortti 1000e

Pienlaina 1500e

Pienlaina 500e

Osamaksulla 1000e

Osan olen joutunut ottamaan sen takia, että rahat on loppunut ja pitänyt maksaa laskuja. Iso virhe tiedän. Yritän koko ajan lyhentää nuita pienempiä lainoja, mutta välillä käy niin että joutuu loppukuusta esim luottokorttiin turvautumaan.

Vierailija
20/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

En ole koskaan ottanut lainaa. Olen vain säästänyt. 30 vuotta olen säästänyt vaikka työtönkin olen ollut vuosia. 15 vuotiaana aloin säästämään. 

Elämäntapa tuokin. Itse kyllä olen käyttänytkin vähäisiä säästöjäni enkä pakkomielteisesti vaan säästänyt.

Talonkin ostin lainarahalla jonka jo olen maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän