Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Mä leikin piilottamista. En muista itsekään minne olen piilottanut ja jouduin penkomaan kaikki paikat.
Kun on vesilätäköitä tekee mieli tehdä ojia niiden välille niinkuin pienenäkin. Vaivihkaa katson huomaako kukaan ja sitten vedän kengän kannalla uran ja riemuitsen kun vesi virtaa sitä myöten ja kaupunki pelastui tulvalta. T: n 54v
Tässä ihana video yli sadan vuoden takaa🥰Aikuiset ihmiset leikkii lumisotaa ja sivullisetkin osallistuu
Leikin työmatkalla että olen ulkomailla, ja otan kuvia hienolta näyttävistä paikoista.(Kuljen kävellen/bussilla) Autoillessa poikkean reitiltä ja katson mitä löytyy. Yritän "arvailla" missä maassa voisi olla sellainen paikka. Joskus olen leikkinyt venäläistä turistia, en kylläkään kotikaupungissa. Ihmisiin on hauska tutustua jonkun roolin kautta. Leikin myös salapoliisia ja tarkkailen ihmisiä kaupungilla, mietin mitä joku olisi voinut tehdä. Käyttäydyn kuin agentti.
Vierailija kirjoitti:
Leikin työmatkalla että olen ulkomailla, ja otan kuvia hienolta näyttävistä paikoista.(Kuljen kävellen/bussilla) Autoillessa poikkean reitiltä ja katson mitä löytyy. Yritän "arvailla" missä maassa voisi olla sellainen paikka. Joskus olen leikkinyt venäläistä turistia, en kylläkään kotikaupungissa. Ihmisiin on hauska tutustua jonkun roolin kautta. Leikin myös salapoliisia ja tarkkailen ihmisiä kaupungilla, mietin mitä joku olisi voinut tehdä. Käyttäydyn kuin agentti.
Niin ja olen nainen 50 v
Mistä edes aloittaisin? Mun mielikuvitus on niin vilkas, että en malttaisi joskus edes nukkua.
Mä pidän värittämisestä ja raaputuskirjoista. Mulla on kineettistä hiekkaa ja joskus rakennan pieniä hiekkalinnoja keittiön pöydälle. Vaihtoehtoisesti teen hiekasta kasvoja ja keskustelen niiden kanssa. Muokkaan niiden ilmeitä kuvastamaan keskustelun laatua.
Pidän hevimusiikista ja fanitan useita bändejä. Usein öisin laitan jonkin dramaattisen instrumentaalin kappaleen soimaan kuulokkeista ja kävelen sen rymissä "lavalle". Kuvittelen että jonkin bändin laulaja on sairastunut ja jostain syystä muu bändi on pyytänyt minua tuuraamaan. Siispä tanssin villisti, hevaan ja lipsyncaan biisien tahdissa usein jopa pari tuntia. Saatan jopa pitää välispiikkejä biisien välillä. Shown jälkeen on käytävä suihkussa, se käy treenistä.
Tykkään roolileikeistä. Leikin mieluusti haastattelijaa ja haastateltavaa. Esitän usein olevani esim. tutkija, fyysikko, ympäristöaktivisti, kuuluisa maalari tai mitä tahansa muuta ja haastattelen itseäni tässä hahmossa. Pyrin vastaamaan mahdollisimman "aidosti" ja teknisesti riippuen roolista. Teen tätä ihan ääneen kotona, päivittäin.
Ajaessani moottoripyörää kuvittelen olevani stunt-ajaja. Ajan maltillisesti enkä koskaan tee mitään typerää, mutta on hauskaa leikkiä. Teen myös moottoripyörän ääniä kypäräni sisällä. Vruum vruum. Kriiks. :D
Joskus rakennan kirjoista "portaita" ja laitan sellaisen retron vieterilelun pomppimaan niitä alas. Se on niin lumoavaa että saatan tehdä sitä pitkänkin aikaa.
Puhun ja opiskelen kieliä ja meillä on pehmolelujeni kanssa usein opintopiirejä. Tenttaan heiltä sanoja ja näin ne jäävät minullakin mieleen. Pehmoleluillani on luonnollisesti tarina ja historia ja ne ovat kotoisin eri maista. Siispä opiskelen esim. saksaa saksalaisen oravan ja ranskaa ranskalaisen leijonan kanssa.
Joku oli täällä jo maininnutkin prinsessapäivän. Minäkin harrastan niitä. Pukeudun normaalisti hyvin tummanpuhuvasti enkä käytä meikkejä. Pukeudun kuitenkin naisellisesti. Prinsessapäivänä kaivan esiin vaaleanpunaisen tyllihameeni ja meikkaan itseni kuin nukeksi. Asun melko pienessä taajamassa ja minusta on hirveän hauskaa kun ihmiset katsovat minua aina pitkään prinsessapäivinä.
Minä en tiedä miltä tylsyys tuntuu. Keksin aina jotakin tekemistä ja harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita on niin paljon, ettei aika riitä.
N27
Leikki on kivaa:
lumiukot teen, muutaman kerran talvessa
hippaa leikin pihalla, pikkulasten kanssa
Ryhmä Hau - pehmolelut olen ostanut ja niillä leikin viikottain
pehmolelun otan viereeni nukkumaan päikkäreitä
lasten laulut tauluun ja piirileikissä mukana
Yms lasten leikkejä.ihan normaalia 69 vee n
Mies huijaa:
- Mies huijaa asumistuessa. Maksattaa omia aikaisempia velkojaan (Kela perii) näin ollen ruokakunnan kaksi muuta aikuista maksaa elintasosta 2/3, mies niukinnaukin sen edes 1/3, joskus jättää maksamatta
- Miehen auton parkkisakot, auton vakuutusmaksut, auton vuosittaiset tarkastusmaksut (Traficom perii), auto keskellä päivää viety alta pois käytöstä, rekisterikilvet pois
- Miehen keikkatyöt (myös ns harmaata taloutta) ja hänen verovilpit (veroja peritään)
- Mies ei maksa joka kuukausi osuuttaan vuokrasta, sitä 1/3 osaa
Vierailija kirjoitti:
Mistä edes aloittaisin? Mun mielikuvitus on niin vilkas, että en malttaisi joskus edes nukkua.
Mä pidän värittämisestä ja raaputuskirjoista. Mulla on kineettistä hiekkaa ja joskus rakennan pieniä hiekkalinnoja keittiön pöydälle. Vaihtoehtoisesti teen hiekasta kasvoja ja keskustelen niiden kanssa. Muokkaan niiden ilmeitä kuvastamaan keskustelun laatua.
Pidän hevimusiikista ja fanitan useita bändejä. Usein öisin laitan jonkin dramaattisen instrumentaalin kappaleen soimaan kuulokkeista ja kävelen sen rymissä "lavalle". Kuvittelen että jonkin bändin laulaja on sairastunut ja jostain syystä muu bändi on pyytänyt minua tuuraamaan. Siispä tanssin villisti, hevaan ja lipsyncaan biisien tahdissa usein jopa pari tuntia. Saatan jopa pitää välispiikkejä biisien välillä. Shown jälkeen on käytävä suihkussa, se käy treenistä.
Tykkään roolileikeistä. Leikin mieluusti haastattelijaa ja haastateltavaa. Esitän usein olevani esim. t
Olet ihana! Erityisen hykerryttävä on tuo pehmolelujen opintopiiri, taidan varastaa tuon leikki-idean itselleni.
Olen töissäkäyvä 46v. nainen, jolla on puoliso ja kaksi lasta. Leikin silti salaa itsekseni.
Selaan kotiin tulleet kuvastot läpi ja valitsen mielessäni joka sivulta yhden asian itselleni. Olen tehnyt näin lapsesta asti, enkä näe mitään syytä lopettaa tätä leikkiä. Mielessäni minulla on erilaisia, eri tyylisiä koteja, joihin voin sijoittaa esineet.
Minulla on myös yksi tietty mielikuvitusleikki, jota olen leikkinyt lapsesta asti. Siinä minulla on erilainen ulkonäkö ja perhe ja elämäntilanne kuin oikeasti, ja asun upeassa vanhassa kartanossa. Siihen kuuluu valtavasti huoneita, hevostallit ym. Olen leikkinyt tätä mielikuvitusleikkiä jo ainakin 33 vuotta, joten se maailma on minulle hyvin todellinen.
Aina kun matkustan junalla tai bussilla, katson keskittyneesti ulos ikkunasta ja aistin koko ajan eri paikkojen ja maisemien tunnelmia, mietin millaista siellä olisi asua jne. Muistan aloittaneeni tämänkin jo pienenä.
Minusta on myös hauskaa yksin kotona ollessani järjestellä hajuvesikokoelmaani (pulloja on tolkuton määrä), sekin on eräänlaista leikkiä, johon tykkään uppoutua.
Kukaan ei tiedä näistä leikeistä, ei edes puolisoni, lapseni tai paras ystäväni. En näe mitään syytä kertoa, koska kukaan ei kuitenkaan ymmärtäisi, enkä jaksaisi selitellä.
Olen sisimmässäni yhä se sama tyttö, joka olin pienenäkin.
-Juu, lätäköiden jää pitää rikkoa
-teen palapelejä
-varmasti menen kiikkumaan jos näen vapaan keinun
-teen lumilyhtyjä tai vaikka lumi muumiveistoksen
-kun lumet sulaa teen puroja
-rannalla teen hiekkalinnoja
-kissojen kanssa leikin päivittäin
Vaikka mitä. En tiedä onko ne leikkimistä. Normi toimintaa minulle. Ei saa olla liian tosikko tekemään itseään ilahduttavia asioita. Ajatelkoot muut mitä lystää.
T. N57
Vielä lisäys edelliseen, että ratsastaessani yksin maastossa hevosella, leikin usein että on vaikka 1400-luku ja minä kuljetan jotain tärkeää sanomaa paikasta A paikkaan B. Ja maailmassa ei siis ole muita kulkuvälineitä kuin hevonen tai vene. Joskus leikin mielessäni villiä länttä, niin ikään ratsastaessa. 😅 Olen aina tykännyt leikkiä yksin mielikuvitusleikkejä. Oikeastaan aika outoa, että tämä on niin tabu aihe!
T. numero 292
Juutun aina tekemään lasten kanssa Legoilla tai junaradoilla, tänäänkin oli tarkoitus vaan auttaa leikki aluilleen mutta niin vaan huomasin kohta rakentavani hienoa kerrosjunarataa duplopalikoista ja Brion junaradalla. Tiskit ja kauppareissu sai odottaa. On myös tosi vaikea pitää näppinsä erossa kun lapset saa lahjaksi uusia legoja. Ja joo, meillä on ihan järjetön määrä legoja, duploja ja junaratoja, kun olen ostellut omasta mielestäni kivoja leluja "lapsille" 😁
Nyt kun lapset on jo tehty niin leikitään vistvukkinkii... ihanaa
Voi miten ihania leikkejä, ja kaikenikäisiä leikkijöitä.
Edellä kirjoittamieni leikkien lisäksi leikin sanoilla: kirjoittelen runoja, oikeastikin, mutta joskus riimittelen höpsöjä tyyliin:
marraskuussa maailma mustuu
ootan Joulua tulevaa
kun kaikki kynttilät loistaa
tuoden mieleen valoa
Tms
Mato leikkii leijonaa, multaa puree hampaillaan
N63
Lakkaamatta luonnossa luen lahonneita lehtiä, lillukkaa, lepänrunkoa
Tutkin toukkia, juon jäkälästä pikarin
Sammalmatto, samettia
Leikittiin FWBn kanssa että olin joogaguru. Sitten leikittiin myös että hän oli Airbnb vuokraaja ja minä olin hävytön vieras :-)
Minä leikin naisen kanssa sellaista leikkiä jossa halkaistaan partaa.
Minä haluaisin leikkiä hienoa rouvaa herrasmiehen kanssa. Hienot vaatteet, korkkarit ja pilleripurkki päähän... vai onko se pillerirasia... olen terve... ja sitten menoksi. Mistä herrasmies? Leikki saisi muuttua todeksi... olisi kiva lopultakin olla se oikea rouva eikä joku naimaton neiti-ihminen eli vanhapiika... Siispä mistä fiksu mies jonka kotirouvaksi sopisin - en vaimoksi-aviovaimoksi-jalkavaimoksi yms. Ei kuitenkaan mikään elatuskysymys.
- Mulle tulee nyt koko ajan lisää mieleen näitä. En tajunnutkaan kuinka paljon leikin. Välillä kuvittelen että olen keskiajalta tai kivikaudelta aikakoneella tullut nykyhetkeen. Ihmettelen kaikkea, laitteita ja ihmisten pukeutumista.
- Google Mapsissa etsin jonkun random asuintalon ja kuvittelen että asun siellä. Etsin lähimmän kaupan ja "kävelen" niihin. Samalla kuvittelen että minulla on vieras jolle esittelen paikkoja. Välillä etsin lähimmän koulun ja silloin kuvittelen että olen lapsi koulumatkalla. Teen samaa välillä myös avoimen maailman videopeleissä että annan hetkeksi kaikkien tehtävien olla, käyn vain leikisti kävelyllä, kaupassa, naapurikylässä yms.
- Kun maassa on jäätyneitä vesilätäköitä ne on pakko käydä tallomassa rikki