Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Vierailija
14.04.2024 |

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin kuukausipalkka, millä olen ollut töissä oli 900€ brutto. 2000€ olisi ollut siihen verrattuna luksusta.

Vierailija
82/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. olet hyödyllinen yhteiskunnan jäsen

2. Työttömyyskorvaus on jonkun muun työllään ansaitsemaa rahaa. Elät siis toisten rahoilla. Tämä oli vielä muutama vuosikymmen sitten aikamoinen häpeä. Nyt lasketaan kannattaako mennä töihin jos voi laittaa jonkun muun elättämään itseään.

3. sairaat ja vajaakuntoiset on asia erikseen, mutta kyllä terveellä ihmisellä pitää olla itsellään sen verran ryhtiä, että aina ensisijainen vaihtoehto on itse tienaaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuolla palkalla saat sitten työttömyyskorvausta. Joka ansiomuotoisenaki. On hallituksen leikkauksen jälkeen samaa tasoa kuin kelan pienin maksettava päiväraha...

Vierailija
84/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko näitä provo aloituksia, jos 20% verojen jälkeen tuki ois jotain 1500, pitäisi olla ex kansanedustaja tai ansiosidonnaisella 4000-5000 brutto palkkaisesta työstä. Käsittääkseni se on 520€ mitä verojen jälkeen saa, ja nämäkin menee vuokraan/ruokaan. Asumistuki auttaa, ja jos toimeentulotuki niin pitää toimittaa tilitiedot, ettei käytä rahoja mukavuuksiin. 

Vierailija
85/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luo merkityksellisyyyttä työssämme?

Miten voisimme luoda entistä enemmän merkityksellisyyden tunnetta työhömme?

Millaisia luovia ratkaisuja ja uusia toimintamalleja voisimme ottaaa käyttöön?

Mitä muuttamalla ja kehittämällä saisimme tekemisestämme entistä mielekkääämpää?

Mitä voimme tehdä työyhteisössämme työn merkityksellisyyyden lisäämiseksi?

Vierailija
86/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä luo merkityksellisyyyttä työssämme?

Miten voisimme luoda entistä enemmän merkityksellisyyden tunnetta työhömme?

Millaisia luovia ratkaisuja ja uusia toimintamalleja voisimme ottaaa käyttöön?

Mitä muuttamalla ja kehittämällä saisimme tekemisestämme entistä mielekkääämpää?

Mitä voimme tehdä työyhteisössämme työn merkityksellisyyyden lisäämiseksi?

Taitaa olla ensimmäinen ongelma et pääsee palkkalistoille. AP:n tapauksessa vaihtoehdot merkityksellidestä työstä voi olla aika vähäiset. Ihan vastavalmistuneillakin on vaikeus löytää työpaikka. 

Vierailija
87/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vielä tekee alle 1,5k /kk asia jota en todellakaan tajua.. minimi palkka 15/€ tunti pitää saada lakiin. 

Vierailija
88/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ensimmäisistä töistä vähemmän kuin 2000€. Mutta sain täytettä cv:hen. Nyt olen työssä jossa kuukausipalkkani on 7000€. En olisi päässyt tähän työhön ilman aiempaa työkokemusta ja osaamista. 

Näinhän se on. Harvemmin kukaan niihin huippuduuneihin pääsee suoraan peruskoulun penkiltä. Ensin opiskellaan ja kerätään työkokemusta. 

Jos tää ap on tosissaan niin hän lienee niitä ihmisiä jotka kuvittelevat juuri hänen aikansa olevan arvokkaampaa kuin meidän muiden joten onhan se nyt täysin oikeus ja kohtuus ettei hänen tarvitse muuta kuin kaivaa kotona nenää ja olla käsi ojossa muiden rahoja ruinaamassa. Toki hän on myös niin jumalattoman fiksu ja näppärä tapaus että tuo 7000 nyt on ihan minimi millä hänen ylhäisyytensä saattaisi vähän jotain kevyttä tehdäkin.

Vierailija
89/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. olet hyödyllinen yhteiskunnan jäsen

2. Työttömyyskorvaus on jonkun muun työllään ansaitsemaa rahaa. Elät siis toisten rahoilla. Tämä oli vielä muutama vuosikymmen sitten aikamoinen häpeä. Nyt lasketaan kannattaako mennä töihin jos voi laittaa jonkun muun elättämään itseään.

3. sairaat ja vajaakuntoiset on asia erikseen, mutta kyllä terveellä ihmisellä pitää olla itsellään sen verran ryhtiä, että aina ensisijainen vaihtoehto on itse tienaaminen

Tämähän tässä eniten persiistä onkin kun täysin työkykyiset laiskurit eivät vaan viitsi tehdä mitään niin siitä kärsii sitten nämäkin jotka eivät pysty tekemään mitään. Nää jopa heittäytyvät itse "sairaiksi" jotta ei vaan tarvitse mennä töihin ja oikeasti sairaitakaan ei enää oteta tosissaan. Eiköhän tämä leikki aikanaan lopu ja kukaan ei saa yhtikäs mitään. 

Vierailija
90/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy niin saat palkan lisäksi kiinnostavaa sisältöä elämääsi, uusia kavereita, työterveyshuollon jonne saa myös aikoja, ePassi-edun ja mahdollisesti muitakin etuja, ehkä mahdollisuuden työpaikkaruokailuun, työpaikan illanviettoja/pikkujouluja/risteilyitä yms

Tietysti jos et välitä mistään yllämainitusta niin sitten ainoa hyöty työssäkäynnistä on se että olet hyvä ihminen ja teet kuten hallitus haluaa :D

Pääset lisäksi tietysti myös aktiiviseksi osaksi yhteiskuntaa ja saat pohjaa sille, että voit nousta parempiinkin asemiin työelämässä, kun et ole enää työtön, mistä on vaikea suoraan nousta niihin ehkä enemmän kiinnostaviin duuneihin. Lisäksi itsetuntonsi nousee, millä on myös merkittävä vaikutus muutenkin elämässäsi, ja jos kiinnostut hakemaan muita töitä tai opiskelemaan jatkossa. 

Vierailija
91/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ensimmäisistä töistä vähemmän kuin 2000€. Mutta sain täytettä cv:hen. Nyt olen työssä jossa kuukausipalkkani on 7000€. En olisi päässyt tähän työhön ilman aiempaa työkokemusta ja osaamista. 

Näinhän se on. Harvemmin kukaan niihin huippuduuneihin pääsee suoraan peruskoulun penkiltä. Ensin opiskellaan ja kerätään työkokemusta. 

Ei ole niin itsestään selvä juttu. Epäsopiva työkokemus voi muodostua jopa kivireeksi, joka tyssäyttää etenemisen.  Ei kukaan jaksa selata CV:tä jossa on pikaruokalan kassaa, hyllyttäjää ja varastomiestä,  jos haettu tehtävä on esim. joku asiantuntijahomma.    Nykyisin nuo rekryt saatetaan hoitaa alkuun ihan pelkän algoritmin voimalla, jolloin tekoäly karsii armotta jo alkuvaiheissa pois ne, joiden VIIMEISIN työkokemus on jotain muuta kuin juuri haettavaan tehtävään toivottu.

Vierailija
92/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin lonkalta heti ainakin 10 syytä.

1) Kokoaikaisesta työstä lähes koskaan ei jää vähemmän rahaa kuin työttömänä. Ja vaikka joku "200 euroa enemmän" töistä tuntuu hölmöläisen hommalta, niin se on oikeasti ISO ero, että jääkö käteen laskujen jälkeen 400 vai 600 euroa.

2) Töistä saa rutiinia elämään. Vaikka onkin klisee, niin kyllä minä ainakin työttömänä olin kuin lapanen. Ihminen tarvitsee rutiineja.

3) Töistä saa monesti kattavan terveydenhoidon, jollaista ei ole julkisella puolella olemassa kuin paperissa ja teoriassa.

4) Töistä kertyy työeläkettä.

5) Jos haluaa töitä tulevaisuudessa, niin työttömyysputki ei ainakaan auta siinä.

6) Töistä saa ihmissuhteita, joita ei pidä väheksyä. Voi saada kavereita, suosittelijoita tuleviin töihin tai jopa kumppanin.

7) Ihmiset arvostavat sinua, jos vedät oman rekesi, etkä odota muiden tekevän sitä. Varsinkin parisuhdemarkkinoilla työtön on monen silmissä roskaa, vaikkeivät sitä sanoisi ääneen.

8) Työt voi olla ajoittain ihan hauskaakin. Niissä saa positiivisia onnistumisen kokemuksia ja saa kehitettyä itseään.

9) Valtion työttömien hyysäys voi loppua koska vain.

10) Mitä parempaakaan tekemistä sinulla on? Ruikuttaa vauvapalstalla?

Vierailija
93/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin itsestään selvä juttu. Epäsopiva työkokemus voi muodostua jopa kivireeksi, joka tyssäyttää etenemisen.  Ei kukaan jaksa selata CV:tä jossa on pikaruokalan kassaa, hyllyttäjää ja varastomiestä,  jos haettu tehtävä on esim. joku asiantuntijahomma.    Nykyisin nuo rekryt saatetaan hoitaa alkuun ihan pelkän algoritmin voimalla, jolloin tekoäly karsii armotta jo alkuvaiheissa pois ne, joiden VIIMEISIN työkokemus

Asiantuntijat jne. voivat tosiaan helposti tuhota uransa "hanttihommilla".  

Vierailija
94/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin lonkalta heti ainakin 10 syytä.

1) Kokoaikaisesta työstä lähes koskaan ei jää vähemmän rahaa kuin työttömänä. Ja vaikka joku "200 euroa enemmän" töistä tuntuu hölmöläisen hommalta, niin se on oikeasti ISO ero, että jääkö käteen laskujen jälkeen 400 vai 600 euroa.

2) Töistä saa rutiinia elämään. Vaikka onkin klisee, niin kyllä minä ainakin työttömänä olin kuin lapanen. Ihminen tarvitsee rutiineja.

3) Töistä saa monesti kattavan terveydenhoidon, jollaista ei ole julkisella puolella olemassa kuin paperissa ja teoriassa.

4) Töistä kertyy työeläkettä.

5) Jos haluaa töitä tulevaisuudessa, niin työttömyysputki ei ainakaan auta siinä.

6) Töistä saa ihmissuhteita, joita ei pidä väheksyä. Voi saada kavereita, suosittelijoita tuleviin töihin tai jopa kumppanin.

7) Ihmiset arvostavat sinua, jos vedät oman rekesi, etkä odota muiden tekevän sitä. Varsinkin parisuhd

"5) Jos haluaa töitä tulevaisuudessa, niin työttömyysputki ei ainakaan auta siinä."

Kumpaa asiantuntijatyönantaja arvostaa enemmän:  sitä että hakija on tehnyt "edes jotain" joka ei millään tavalla liity haettuun työhön, vaiko sitä että on kehittänyt tehtävään liittyvää osaamistaan esim. ahkeran täyspäiväisen kouluttautumisen keinoin työnhaun ohessa?

Vierailija
95/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se periaate kuitenkin olis, että ihminen elättäisi itse itsensä ja tuet olisivat viimeasiallinen apu sellaiselle, joka ei syystä tai toisesta VOI tehdä töitä. 

Vierailija
96/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksihän vasemmisto haluaa vain korottaa veroja. Lopulta kukaan ei vaivaudu töitä tekemään ja köyhyys vain lisääntyy, kun maksajat loppuu.

Mahdat pitää vasemmistoa varsinaisena voimapuolueena, kun luulet että oppositiosta käsin kovastikin pystyvät vaikuttamaan?

Tai sitten hokijalla jäänyt levy päälle.

Vierailija
97/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin itsestään selvä juttu. Epäsopiva työkokemus voi muodostua jopa kivireeksi, joka tyssäyttää etenemisen.  Ei kukaan jaksa selata CV:tä jossa on pikaruokalan kassaa, hyllyttäjää ja varastomiestä,  jos haettu tehtävä on esim. joku asiantuntijahomma.    Nykyisin nuo rekryt saatetaan hoitaa alkuun ihan pelkän algoritmin voimalla, jolloin tekoäly karsii armotta jo alkuvaiheissa pois ne, joiden VIIMEISIN työkokemus

Ei niitä "hienoja asiantuntijahommia" riitä kaikille, kannattaa olla realistinen siinä työnhaussakin.

Vierailija
98/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS MENET SILLÄ 2000 palkalla töihin, niin miksi oletat että se on vielä vuoden kuluttua se sama.... palkka nousee 3 kk jlkeen ja siitä eteenpäin kokoajan.Jollei nouse niin peilissä vikaa

Vierailija
99/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs, ahne ja laiska omaneduntavoittelija ja lyhytnäköinen välittömän hyödyn nautiskelija: ei mitään järkeä.

Pidemmällä aikavälillä elämäänsä suunnitteleva ja rakentava: hankkimalla työkokemusta voi edistää parempien työpaikkojen saamista tulevaisuudessa ja joka tapauksessa pääsee kehittämään omia taitojaan muussakin kuin tukikaavakeviidakossa seikkailussa.

Vaikka rahaa jäisi käteen sama summa, työstä kertyy eläkkeen lisäksi henkistä pääomaa, jota vastaavaa ei muualta saa. Järkevä ihminen osaa laskea vaihtoehdoista; kannattaako valita vähemmän vai enemmän, vaikka jälkimmäisestä koituisikin vähän vaivannäköä?

Vierailija
100/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS MENET SILLÄ 2000 palkalla töihin, niin miksi oletat että se on vielä vuoden kuluttua se sama.... palkka nousee 3 kk jlkeen ja siitä eteenpäin kokoajan.Jollei nouse niin peilissä vikaa

Täysin kiinni siitä, mitä ja missä teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän