Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Vierailija
14.04.2024 |

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi väsynyt näihin provoihin. Vihaan paskapalkkaista työtäni yli kaiken, mutta saan olla omassa rauhassa, eikä tarvitse olla Kelan tai Te-toimiston kanssa tekemisissä. 

Mitä kukakin sietää. Toinen kituu paskapalkkaisessa työssä, toinen Kelan nöyryytettävänä paskatuella. Huonosti menee kummallakin. Silti olisin paljon mieluummin töissä kuin työkyvyttömänä kotona. Työpaikkaa voi olla mahdollista vaihtaa jonain päivänä mutta sairaus on ja pysyy hautaan saakka.

Vierailija
162/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliset tuet aloittajalla.

Tein kk töitä 1400 ja lomarahat päälle. Ei tippunut silloin vielä asumistuki.

6 kk aiemmin tein 9 kk duunia 6 h päivä 1500 euroa kk ja lomarahat päälle. Asumistuki tipahti 100 euroa kk. Tuki lasketaan vuositasolla edelleen. Joten en tiedä nykylaskurilla.

Töissäkäyntikustannuksia bussikortti 3 kk 150. Loput roskalavalta löydetty pyörä. kustannus pyöränketjuöljy 2,5 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen kysymys. Ajatteleeko joku todella vieläkin noin lyhytnäköisesti?

Vierailija
164/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun ehkä pääset ansaitulle eläkkeelle, niin huomaat että sillä 2000€ kuukausipalkalla on pikkuinen merkitys saamaasi eläkkeeseen. Riippuu tietenkin ajasta, kauanko nautit sitä 2000€ kuukausipalkkaa. 

Vierailija
165/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon, jotka eivät saa muuta kuin työmarkkinatuen ja satanen parikin on parempi jo. Pelkän työmarkkinatuen saa, jos on riittävästi tienaava puoliso tai ykisielävä, joka on ehtinyt työuran akana tienata jo omistus asunnon verran niin että on omaisuutta.  

Kaikki - lukuunottamatta heikkolahjaisia - tietävät, että työttömyyden perusteella ei saa kaikenmaailman tukia ja tuilla netissä kehuvista enemmän kuin puolet on trolleja, joilla ei ole edes tietoa mitä tukia voi saada, vaikka kuka tahansa voi käydä Kelan sivuilla tekemässä laskelman.  

Vierailija
166/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa omituinen kysymys. Ajatteleeko joku todella vieläkin noin lyhytnäköisesti?

Taatusti lyhytnäköisesti,talvella jotkut ulisivat maksuaikaa kun Helen lähetti kahden eikä yhden kuukauden sähkölaskun.Olivat tottakai tuhlanneet joka sentin kun tammikuun sähkölaskua ei silloin tullutkaan.

Vierailija
167/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ensimmäisistä töistä vähemmän kuin 2000€. Mutta sain täytettä cv:hen. Nyt olen työssä jossa kuukausipalkkani on 7000€. En olisi päässyt tähän työhön ilman aiempaa työkokemusta ja osaamista. 

Eka työpaikka onkin vähän eri asia kuin 40 vuoden jälkeen. Ei voi olla niin, että samankaltaisesta työstä palkkakehitys on alaspäin.

Vierailija
168/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. olet hyödyllinen yhteiskunnan jäsen

2. Työttömyyskorvaus on jonkun muun työllään ansaitsemaa rahaa. Elät siis toisten rahoilla. Tämä oli vielä muutama vuosikymmen sitten aikamoinen häpeä. Nyt lasketaan kannattaako mennä töihin jos voi laittaa jonkun muun elättämään itseään.

3. sairaat ja vajaakuntoiset on asia erikseen, mutta kyllä terveellä ihmisellä pitää olla itsellään sen verran ryhtiä, että aina ensisijainen vaihtoehto on itse tienaaminen

Muutama vuosikymmenen sitten tehtiin myös ilmaista työtä, esim. talonmiesten vaimot siivosivat rappuja ilman palkkaa. Jotkut menivät lauantaina töihin, kun se virallisesti loppui, tai välttivät ammattiliitoon menemistä sympatiasta pomojaan kohtaan. Yleensä naiset. 

Jotkut keräsivät elantonsa vuokralaisilla, kuten alkaa nykyäänkin olla yleistä. 

Eli työelämä on harvoin o

No ei meillä ainakaan äiti siivonnut rappuja ilmaiseksi, palkka oli ns. urakka talonmiehen hommassa, ei mikään 8 h päivässä. Asunnonkin sai halvalla ja lapset tuli houdettua siinä ohessa. Mikäs se oli asuessa Helsingissä yhdellä parhaimmista paikoista.

Vierailija
169/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koet itsesi edes vähän hyödyllisemmäksi kuin jos käyttäisit saman 40 tunitia provojen kirjoitteluun netissä.

Vierailija
170/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko meinaat saada ansiosidonnaista? Eikä sitäkään saa bruttona käteen.

2000 palkasta vero ei edes ole paljoa, jos se 3 tonnin palkasta on 14 %.

Mutta tokihan joku linjaveto pitää olla, mä en esim. alle 2800 mene töihin, koska oman alan työt ei pitäisi olla mun kokemuksella tuon alle palkattuja.

Mulla oli 2000 euron palkasta veroprosentti 11. Minun linjaveto oli silti pysyä töissä, vaikka käteen jäi n. 1600 euroa.

Missä kunnassa kolmen tonnin palkkavero on 14%? Ja kitistään eläkeverotuksesta-minun eläke on tuo kolme tonnia ja siitä vero% on 31,5.

Vantaalla asun ja saan pari euroa alle kolmen tonnin. Vero 14 %, huom. veroprosentti.

Vierailija
171/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hankinta työn vuoksi on sellainen rituaali, jonka jälkeen ei kannata mennä töihin kolmellakaan tonnilla kuukaudessa. Tili tuli, tili meni, auto perkele sen vei.

Vierailija
172/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton hankinta työn vuoksi on sellainen rituaali, jonka jälkeen ei kannata mennä töihin kolmellakaan tonnilla kuukaudessa. Tili tuli, tili meni, auto perkele sen vei.

Höpö-höpö.Kaupunkien ulkopuolella on auto välttämätön ja kaikilla on autot ,jopa useampi.Ne siivoojat ja kaupan myyjät pystyvät pitämään autoa pitkistä työmatkoista huolimatta.

Vierailija
173/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä osaat? Missä olet hyvä? Ehkä ne ovat oleellisia kysymyksiä pohtia. Jos et osaa mitään ja kaiken päälle asenteesi on surkea niin et varmaan mitään huippupalkkaa heti saa.

Vierailija
174/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö-höpö.Kaupunkien ulkopuolella on auto välttämätön ja kaikilla on autot ,jopa useampi.Ne siivoojat ja kaupan myyjät pystyvät pitämään autoa pitkistä työmatkoista huolimatta.

Hymh. No aika hyvin saa tienata, jos on varaa pitää USEAMPAA autoa. Kaikkea muuta kuin halpaa lystiä.

Vierailija
175/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin helvetin huono yhtälö kuin pitkät työmatkat, joiden takia on vähän pakko olla auto ja huono palkka. 

Siinäkin voi valita, mistä hakee töitä ja missä asuu. Ei oo pakko asua jossain hevonvittulassa, missä ei ole työpaikkoja ja siks joutuu käymään isolla kylällä töissä ja ajella sata kilsaa päivässä työmatkoja. Palkkaa saat verojen jälkeen sen 1600€ kuukaudessa ja polttoaine maksaa yli 2 euroa litra, että kyllä kannattaa ajella. Sitten ei ole kaupungissa asuvana mikään pakko ottaa töitä juuri sieltä, minne juna lakkasi kulkemasta 32 vuotta sitten ja siksi pakko olla oma auto.

Itse olen niin pitkiä työmatkoja ja auton hankintaa vastaan, että en perkele lähtisi. Kaupungissa on hyvä asua, kun työmaalle pääsee yhdellä bussilla. Ei ole kuin bussikortin hinta kuukaudessa. 

Vierailija
176/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun ehkä pääset ansaitulle eläkkeelle, niin huomaat että sillä 2000€ kuukausipalkalla on pikkuinen merkitys saamaasi eläkkeeseen. Riippuu tietenkin ajasta, kauanko nautit sitä 2000€ kuukausipalkkaa. 

Etuudet kerryttävät myös eläkettä, eikä ero 2000e palkan ja 1500 ansiosidonnaisen välillä ole siinä kovinkaan suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi