Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Vierailija
14.04.2024 |

Mltä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ompa sulla hyvät työttömyyskorvaukset!

Tuet yhteensä 1500€/kk

Ap

Miten noin paljon voi muka saada, mitä siihen sisältyy

Työttömyyskorvaus + toimeentulotuki + asumistuki

Ap

Summat, kiitos. Paljon vuokra ja asumistuki esim?

Pelkkä tt-tuki, 5500€, vuokra+vesi 1590€. 

Vierailija
62/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenavajärjestöt rules🤸💫🌜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan wilmaan

Vierailija
64/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitus ei voi pitää paikkaansa.leikkaukset ovat tulleet ja toimeentulotuki ei huomioi ylisuurta vuokraa.samoiten asumistuet ovat pienentyneet.kelan sivuilta löytyy tietoa.mikä puolue toimisto nyt?

Etkö osaa laskuria käyttää? 

https://laskurit.kela.fi/toimeentulotuen-maaran-laskuri

Vierailija
65/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hauskaa kun toinen tienaa bruttona esim 2800 e ympäri vuoden ja toinen on sesonkityössä kevät-syksy niin, että käteen jää 2000 e. Kkpalkan erotus on loppupeleissä progressiivisen verotuksen takia vain 100-200 euron luokkaa.

Jos sesonkityöläinen on teollisuusalalla (raksa, viher), niin saa vielä ateria-ja kmkorvaukset verotuksessa. Eli saa verovähennyksiin käytännössä aina 1000-2000 euroa, joka tulee veronpalautuksina.

Kun ymmärtää systeemin, niin pienikin palkka saattaa kivuta kaikkine oikeutettuine etuineen yllättävän korkealle.

Noinhan se menee.Joillakin aloilla verohelpotukset ovat aikas lepposia en tiiä miksi. Mun sisko repii viheralalla ihan hulluja veronpalautuksia vaikkei ryssi tuloveron kaa. En oo ikinä tajunnut oikein sitä kuviota. Taisi saada juuri jotakin 2 tonnia mutta parin tunnin lisätöillä repii taas äkkiä satasia. Systeemin porsaanreikä?

Vierailija
66/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko meinaat saada ansiosidonnaista? Eikä sitäkään saa bruttona käteen.

2000 palkasta vero ei edes ole paljoa, jos se 3 tonnin palkasta on 14 %.

Mutta tokihan joku linjaveto pitää olla, mä en esim. alle 2800 mene töihin, koska oman alan työt ei pitäisi olla mun kokemuksella tuon alle palkattuja.

Mulla oli 2000 euron palkasta veroprosentti 11. Minun linjaveto oli silti pysyä töissä, vaikka käteen jäi n. 1600 euroa.

Vierailija
67/176 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko meinaat saada ansiosidonnaista? Eikä sitäkään saa bruttona käteen.

2000 palkasta vero ei edes ole paljoa, jos se 3 tonnin palkasta on 14 %.

Mutta tokihan joku linjaveto pitää olla, mä en esim. alle 2800 mene töihin, koska oman alan työt ei pitäisi olla mun kokemuksella tuon alle palkattuja.

Mulla oli 2000 euron palkasta veroprosentti 11. Minun linjaveto oli silti pysyä töissä, vaikka käteen jäi n. 1600 euroa.

Mä en myy työpanostani pilkkahintaan.

Vierailija
68/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun tähän AP:n esiin nostamaan ongelmaan pyritään hallituksen toimesta puuttumaan niin sepä ei käykään! 

Yhteiskunta ei vaan kestä sitä että kotona maataan verovaroin

Vierailija
69/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa että pienestä palkasta maksetaan vähemmän veroa. Sesonkityö 7-8 kk 2000 kuukausinettona tarkoittaa 5% tuloveroa.

En ymmärrä miten jengi saa noin pieniä vero%, itse tienaan 2100e BRUTTONA ja teen nimenomaan sesonkityötä 5-9kk vuodesta, työmatkakin on 21km suuntaansa, ja silti kun olen laskettanut vero% ihan toimistolla asti ja on huomioitu kaikki mahdolliset vähennykset, niin vero%:ksi tuli tänäkin vuonna palkalle 12,5% ja en saa palautuksiakaan edes vuoden päästä. Naurattaa kun kesätyöntekijätkin meillä saa nettona enemmän kuin minä, koska saavat tehdä nollaverolla. Palstoillakin ehdotellaan pieniä veroprosentteja ja että merkkaa kilsat ni pääsee lähelle nollaa, no miten kun en minä ainakaan saa?! 

Vierailija
70/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 2400€:n bruttopalkasta käteen 2100€. Saman verran muuten jäi myös 3100€:n bruttopalkasta. 

2100€ on enemmän kuin 595€.

Vierailija
71/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ETTÄ HYÖTYÄKÖ ?! Kyllä meikäläinen ja varmasti moni muu TUHANSISTA, olisi Hyvillään kun saisi 2000€ / Kk !!

Kun saa  ALLE 1000€ / Kk!

Kylläpä ootte raha -ahneita siihen verrattuna kun meitä pikku palkkasia on Tuhansia miten röyhkeää , julkisesti valittaan  että saa vähän rahaa .

Ei paljon jää ylimääräiseen ei jää rahaa ja Etelänmatkat ne jää ikuisiksi haaveiksi , sen sijaan KOKEILKAAPA elää ALLE 1000: la eurolla kuukausi . 

Vierailija
72/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ensimmäisistä töistä vähemmän kuin 2000€. Mutta sain täytettä cv:hen. Nyt olen työssä jossa kuukausipalkkani on 7000€. En olisi päässyt tähän työhön ilman aiempaa työkokemusta ja osaamista. 

Vierailija
73/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia loiset pitää potkia töihin,ja tuet lopettaa

Vierailija
74/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin 2000e palkalla töihin koska saan pelkän työmarkkinatuen. 

Vierailija
75/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy niin saat palkan lisäksi kiinnostavaa sisältöä elämääsi, uusia kavereita, työterveyshuollon jonne saa myös aikoja, ePassi-edun ja mahdollisesti muitakin etuja, ehkä mahdollisuuden työpaikkaruokailuun, työpaikan illanviettoja/pikkujouluja/risteilyitä yms

Tietysti jos et välitä mistään yllämainitusta niin sitten ainoa hyöty työssäkäynnistä on se että olet hyvä ihminen ja teet kuten hallitus haluaa :D

Mun palkka on 2000 eikä ole mitään mainittuja etuja lukuunottamatta rajattua työterveyshuoltoa.

Vierailija
76/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Levänneenä työttömänä jaksat puuhastella itse ne asiat mitkä ostat kalliilla kaupasta kun olet väsynyt loppuunkupattu työläinen: terveellinen kotiruoka unohtuu ja einekset palaavat jääkaappiin. Perusasiat eivät enää riitäkään eli luonnon rytmissä eläminen ja ilmaisista asioista nauttiminen unohtuu, ostetaan plasma-TV, viihde-elektroniikkaa, kulutustavaraa joka ei tee onnelliseksi. Samaa paskaa kuin työttömänä mutta kalliilla ostettuna, keinotekoisesti tuotettuna ja olet imetty kuiviin. 

Tuo sana kalliilla on näköjään köyhien sanastoa tällä palstalla.

77/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo ap:n väite on. Ja juuri siksi tukia on karsittava reilusti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
78/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ompa sulla hyvät työttömyyskorvaukset!

Tuet yhteensä 1500€/kk

Ap

Miten noin paljon voi muka saada, mitä siihen sisältyy

Työttömyyskorvaus + toimeentulotuki + asumistuki

Ap

Summat, kiitos. Paljon vuokra ja asumistuki esim?

Turhaan tinkaat, se puhuu paskaa.

Vierailija
79/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ensimmäisistä töistä vähemmän kuin 2000€. Mutta sain täytettä cv:hen. Nyt olen työssä jossa kuukausipalkkani on 7000€. En olisi päässyt tähän työhön ilman aiempaa työkokemusta ja osaamista. 

Näinhän se on. Harvemmin kukaan niihin huippuduuneihin pääsee suoraan peruskoulun penkiltä. Ensin opiskellaan ja kerätään työkokemusta. 

80/176 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan työttömänä tonnin luokkaa. 2k netto on siis ihan ok. Työn tekeminen on enemmän kuin ok - pitää aktiivisena. Työpaikkaedut ovat myös ihan kiva juttu. Työkaverit pitävät myös kiinni sosiaalisesti. Eli mikäpä jottei 2k kelpaisi.

Ap varmaan tarkoitti 2000e bruttopalkkani ja että ei siitä jää paljoa enempää käteen kuin työttömänä ollessa, kun tuosta vähennetään verot ja jos pitää vielä auto hankkia jotta pääsee töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä