Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun verottaja ottaa palkastani 2000 euroa kuussa, haluan saada kaikki mahdolliset rahat takaisin mitä minulta viedään.
Minä minä minä minä. Järkyttää että tuollainen ihmisen saa kasvattaa lasta. Ei siitä tule mutta kuin läpimätä yksilö.
Yhteiskunnan loisethan ne ovat pahimpia minäminäminä-kuspäitä. Itselle pitäisi saada vain kaikki ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen leikkaukset toimivat. Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja sekä vähittäiskauppaan.
"Karu ennuste konkursseista - erityisesti kaksi alaa erottuu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen leikkaukset toimivat. Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja sekä vähittäiskauppaan.
Rakennusalalla ei näy valoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on tarkoitettu tasamaan sitä eroa, mikä on lapsettoman ja perheellisen työntekijän elinkustannuksissa. Esim. kolmen lapsen äiti saa samaa palkkaa kuin lapseton.
Itselläni on kolme lasta, saan lapsilisää enää nuorimmaisesta n. 95 euroa/kk. Huonekaverini on lapseton. Hänelle riittää pienempi asunto, hänen palkastaan ei makseta lasten harrastuksia, lasten ruokia, vaatteita ym.
Minulla ei siis ole mitään hätää, olen oikein mielelläni lasteni äiti. Tarkoitukseni oli selittää, mihin tuo lapsilisä on alun perin siis tarkoitettu ja selventää, miksi sitä ei rikkailtakaan leikata.
No jos tyottomilta voi poistaa sen lapsikorotuksen, miksei rikkaammilta voisi poistaa lapsilisaa? Mika ero? Miksi se olisi enemman vaarin ja epareilua?
Toiset laittaa kaikki lapsilisat lapsen tilille ensiasunnon pesamunaksi tai investoi lapsen osakesalkkuun Onko ne veronmaksajien rahat tosiaankin siihen tarkoitukseen annettu? Etta hyvatuloisen perheen lapsi saa kivan pesamunan yhteiskunnan piikkiin? Miksi tukia maksetaan ihmisille joilla on runsaasti rahaa jo ennestaan? Eikos nyt pitanyt olla saastotalkoot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdotette että pitäisi maksaa tulojen mukaan, ettekö te tajua, että se säästö menee siinä, kun Kela sitten käsittelee niitä lippulappusia, jos tulot vaihtelee. Kaikki ei ole mitään rikkaita tai sossuloisia, joilla on tasaiset tulot.
Juuri näin. Tänä vuonna todennäköisesti tulen tienaamaan yli 100000e, mutta esim. 2019 mun tulot jäi jonnekin 40000e, ja siinä välissä on tasaisesti noussut. Että joka vuosi/kuukausi saisi tarkistaa, että mikä tilanne. Olen aika tuulisissa hommissa, joten ihan hyvin voi olla, että tämä duuni lähtee jossain vaiheessa alta, ja sitten ihmetellään, että kauanko menee löytää uusi ja mitä siitä sitten maksetaan. Todellakin pitäisi kuukausittain seurata, että kuka saa tuen ja kuka ei.
Oletko ymmärtänyt että sitä tehdään jo nyt koko ajan niiden muiden tukien kohdalla? Miksi lapsilisä olisi sen vaikeampi käsitellä? Ei sitä myöskään ole pakko hakea jos kokee noin vaivalloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Voi tulla pitkä työttömyysputki raksa-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on tarkoitettu tasamaan sitä eroa, mikä on lapsettoman ja perheellisen työntekijän elinkustannuksissa. Esim. kolmen lapsen äiti saa samaa palkkaa kuin lapseton.
Itselläni on kolme lasta, saan lapsilisää enää nuorimmaisesta n. 95 euroa/kk. Huonekaverini on lapseton. Hänelle riittää pienempi asunto, hänen palkastaan ei makseta lasten harrastuksia, lasten ruokia, vaatteita ym.
Minulla ei siis ole mitään hätää, olen oikein mielelläni lasteni äiti. Tarkoitukseni oli selittää, mihin tuo lapsilisä on alun perin siis tarkoitettu ja selventää, miksi sitä ei rikkailtakaan leikata.
No jos tyottomilta voi poistaa sen lapsikorotuksen, miksei rikkaammilta voisi poistaa lapsilisaa? Mika ero? Miksi se olisi enemman vaarin ja epareilua?
Toiset laittaa kaikki lapsilisat lapsen tilille ensiasunnon pesamunaksi tai investoi lapsen osakesalkkuun Onko
Lapsilisä on edelleenkin LISÄ, ei tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Voi tulla pitkä työttömyysputki raksa-alalla.
Toivottavasti ei ole asuntovelkaisia nuo raksa-alalla olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun verottaja ottaa palkastani 2000 euroa kuussa, haluan saada kaikki mahdolliset rahat takaisin mitä minulta viedään.
Minä minä minä minä. Järkyttää että tuollainen ihmisen saa kasvattaa lasta. Ei siitä tule mutta kuin läpimätä yksilö.
Yhteiskunnan loisethan ne ovat pahimpia minäminäminä-kuspäitä. Itselle pitäisi saada vain kaikki ilmaiseksi.
Olet oikeassa. Tuommoiset pummit jotka ei edes tarvitse sitä rahaa on pahimpia ja itsekäs ihminen ei voi kasvattaa normaalia lasta, siitä tulee samanlainen mätäpaise yhteiskunnalle mitä vanhempansa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdotette että pitäisi maksaa tulojen mukaan, ettekö te tajua, että se säästö menee siinä, kun Kela sitten käsittelee niitä lippulappusia, jos tulot vaihtelee. Kaikki ei ole mitään rikkaita tai sossuloisia, joilla on tasaiset tulot.
Juuri näin. Tänä vuonna todennäköisesti tulen tienaamaan yli 100000e, mutta esim. 2019 mun tulot jäi jonnekin 40000e, ja siinä välissä on tasaisesti noussut. Että joka vuosi/kuukausi saisi tarkistaa, että mikä tilanne. Olen aika tuulisissa hommissa, joten ihan hyvin voi olla, että tämä duuni lähtee jossain vaiheessa alta, ja sitten ihmetellään, että kauanko menee löytää uusi ja mitä siitä sitten maksetaan. Todellakin pitäisi kuukausittain seurata, että kuka saa tuen ja kuka ei.
Oletko ymmärtänyt että sitä tehdään jo nyt koko ajan niiden muiden tukien
Oletko ymmärtänyt, että siihen tarvittaisiin lisää työvoimaa, joka maksaa. Eli ei tule säästöä.
Suomessa voi loppua 240 ravintolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Tuommoiset pummit jotka ei edes tarvitse sitä rahaa on pahimpia ja itsekäs ihminen ei voi kasvattaa normaalia lasta, siitä tulee samanlainen mätäpaise yhteiskunnalle mitä vanhempansa on.
Kyllähän se lapsi sen lopulta tarvitsee. Vaikkapa ensikämpän hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa voi loppua 240 ravintolaa.
Missä liikkuvaa työtä tekevät sitten käy syömässä?
Kylmälaukku autoon ja puskapissalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään miten ulkona rikkaat ovat Kelan systeemeistä. Onko tosiaan noin moni luullut oikeasti, että Kelasta saa tukia vain kävelemällä sisään ja pyytämällä. Eipä ole ihme, että kadehtivat köyhiä tietämättömät.
Kelaan joutuu aina kun tulot tai elämäntilanteet muuttuvat toimittamaan uuden tiedon tukia saadakseen. Jos muuttaa, saa töitä, joutuu työttömäksi, sairastuu, eroaa, menee naimisiin tai avoliittoon jne. Ne kenellä on vaihtuvat tulot joutuvat esittämään niistä tiedot. Se on sellasta se.
Miten nyt jos tyhmät köyhätkin osaavat näitä lappuja täytellä ja tiliotteita toimittaa niin voivat sivistyneet rikkaat olla noin osaamattomia? Vai eivätkö vain viitsisi.
Etkö lukenut keskustelua? Kyse ei ole osaamattomuudesta vaan siitä, että se systeemi lisäisi yhteiskunnan menoja. Mutta eipä se sos
Te jotka haette tukea jota ette edes tarvitse, lisäätte niitä kuluja koko ajan. Jos olette kuluista huolissanne niin miksi teette sen? Aika tekopyhältä vaikutat.
Onneksi lapsilisien poisto rikkailta on vain pummien haavekuva. Kyllä kokoomus pitää huolen siitä, ettei yhteiskunnan tuilla enää loikoilla ja että yhteiskuntaa kannattelevatkin saavat etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne rikkaat maksaa monen köyhän lapsilisät, ja sama kuuluu heillekin, toisekseen kun vähän nostaa rikkaiden veroastetta, niin heidän saamat lapsilisät on maksettu.
Miksi he ne tarvitsevat???
Siksi koska lapsista tulee kuluja ihan niinkuin teillä pummeillakin.
Miksiköhän sitten niin moni rikas ei kuluta sitä rahaa lapsen menoihin vaan laittaa sijoituksiin. Kuluja joita lapsilisällä tarkoitetaan katettavan eivät ole sijoitukset tai säästetyillä lapsilisillä maksettu oma asunto 18-vuotiaana.
Jotkut ihan ylpeilevät etteivät edes tiedä milloin lapsilisä maksetaan ja mikä summa tulee tilille. Eikö se silloin ole tarpeeton kulu yhteiskunnalle.
Eikö ole hyvä, että työttömät saavat työpaikkoja Kelassa? Jos ne säästetyt turhat lapsilisät menevätkin ihmisten palkkoihin niin parempihan se on. Ne menevät sitten taas kiertoon, kun niillä rahoilla ostetaan ruokaa, maksetaan muita kuluja jne. Eivätkä makaa pankkitileillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei maksa mistään. He saavat joko enemmän tai vähemmän. Hyvätuloinen maksaa köyhän saamiset veroina.
Jos on hyvätuloinen niin mihin se tarvitsee sosiaalitukea lapsen takia? Eikö sittenkään ole kykyä tai halua omaa lastaan elättää?
Ei hyvätuloinen halua sosiaalitukea, vaan edes muutaman satasen omia rahojaan takaisin, joita lähtee useampi tuhat joka kuukausi veroihin ja muihin maksuihin. Siitä 5000e/kk tulosta voi jäädä käteen 2950 euroa/kk. Kokemusta on. Lähes saman verran saa usean lapsen yksinhuoltaja pelkkien tukien varassa, tai pienituloiseksi itseään kustuva yh. Jos vielä lapsilisät leikataan pois, tuo pienituloinen saa pian käteensä enemmän rahaa kuukausittain.
Juuri näin.
Toinen vaihtoehto lapsilisälle olisi mielestäni kunnollinen lapsivähennys verotuksessa. Se hieman tasoittaisi progressiivista verotusta. Lapsiperheen vanhempien on kuitenkin tienattava enemmän kuin lapsettomien pystyäkseen elättämään myös ne lapset.
Olet tyypillinen ahne paska, joka nostaisi sossutukiakin talouttaan pönkittääkseen
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni rikkaan raja on yli 3000€/kk tienaavat
Meinaat, että 3100 euroa bruttona tienaava (netto n. 2310 e) on huomattavasti rikkaampi kuin 2900 tienaava (netto n. 2260 e). Eli on paaaaljoon rikkaampi kun saa 50 e enemmän käteen?
Suomessa on ns. progressiivinen verotus, joka takaa sen, että vaikka palkka olisi 4000 e, niin tuo nettona saatavan ero noihin 3000e ja sitä alle tienaaviin ei ole kovin kummoinen. Jos tienaa bruttona 5500 e, niin nettona saan 3300 e. Eli vaikka tienaa 2500 euroa enemmän kuin 3000 e palkkaa saava, niin nettona saan noin 1000 euroa enemmän.