Miksi kansaa pitää jatkuvasti repiä kahtia? Esim eutanasia?
Kommentit (413)
Eutanasia on jälleen kerran hyvä esimerkki uskontojen vaikutuksesta yhteiskunnassa.
Kaikki järki sanoo että pakotettu kuolema kitumalla on kauhea asia. On inhimillistä antaa parantumattomasti sairaan kuolla kivuitta.
Ei pysty, koska taika ukko pilven päällä.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia on jälleen kerran hyvä esimerkki uskontojen vaikutuksesta yhteiskunnassa.
Kaikki järki sanoo että pakotettu kuolema kitumalla on kauhea asia. On inhimillistä antaa parantumattomasti sairaan kuolla kivuitta.
Ei pysty, koska taika ukko pilven päällä.
Uskonto ei ole koskaan näytellyt elämässäni minkäänlaista roolia ja olen vankkumaton eutanasian vastustaja, koska ymmärrän sen seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että nää eutanasian kovimmat puolustajat eivät ole perehtyneet aiheeseen lainkaan.
Itse olen opiskellut filosofiaa ja hommasin ensimmäisen vakavasti eutanasiaa käsittelevän kirjan heti sen ilmestyttyä. Olen seurannut aihetta aktiivisesti siitä lähtien.
Ihmiset ovat aivan raivona, kun vastustan eutanasiaa. Mutu-periaatteella kun tietää kaikesta kaiken näköjään.
Olen opiskellut lääketiedettä ja olen lukenut enemmänkin kuin yhden kirjan. Eutanasia on saatava lailliseksi, vaikka se asettaa lääkärin ajoittain hankalaan asemaan. Jokaisella pitää olla oikeus päättää omasta kehostaan. Myös sinä voit aivan hyvin päättää, ettei eutanasia ole sinulle eettinen vaihtoehto.
Tämä keskustelu on turhaa jankkaamista. Ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastustan ehdottomasti eutanasiaa.
Suomalaiset ovat ilotonta, aggressiivista ja itsetuhoista väkeä. Syntyvyys on romahtanut.
Suomessa vihataan lapsia. Suomalaiset katoavat lopulta sukupuuttoon.
Eutanasiaa hehkutetaan.
Miten olisi elämänmyönteisempi asenne?
Voisitte rummuttaa vaihteeksi jotain mikä lisäisi elämänmyönteisyyttä.
Ei ihme, että lapsilla ja nuorilla on paha olla Suomessa.
Räsäsenpalvoja! Uskovainen sadisti! Kiduttaja!
Niinkö ajattelet ihan vilpittömästi?
Vrollit sitä tekevät. Älkää menkö halpaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään ihme kun vastustajien argumentit on tasoa: "olen vankkumaton eutanasian vastustaja, koska ymmärrän sen seuraukset." Eihän tuossa sanota ääneen minkäänlaista perustelua itse aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sitten se ylimielinen jankkaaminen, miten eutanasia on väärin. En ole lukenut yhtään kunnollista perustelua eutanasiaa vastaan koko ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sitten se ylimielinen jankkaaminen, miten eutanasia on väärin. En ole lukenut yhtään kunnollista perustelua eutanasiaa vastaan koko ketjusta.
Minusta ainoa perustelu on ollut uskonnolliseen vakaumukseen vetoaminen. Se on heikko argumentti koska ei yhteiskunnassa voida lähteä siitä, että yhden uskonnon kannattajat saa sanella pelisäännöt joita kaikkien pitää noudattaa.
Eutanasialla leikittey on äärimmäisen vastuutonta ja vaarallista varsinkin nykypäivänä.
Siitä syystä, että hyvin harvalla ihmisellä on korkea moraali ka viimeinenkin moraali on kohta pelkkää historiaa.
Tiedossa on sekin, että on lääkäreitä jotka ovat psykopaatteja-muutamat jopa t a p p a n e e t tahallaan potilaitaan pelkästä t a p p a m i s e n ilosta. Ks. Hannu Lauerman esitelmä Youtubesta: Valkokauluspsykopaatit.
Tästäkin ketjusta näkee, että eutanasiaa kannattavat näyttävät olevan aika yksipiippuisia ja sori, vähän yksinkertaisia ihmisiä. Äärimmäisen vaarallista.
Laita yläpeukku, jos tiesit tämän, alapeukku, jos et tiennyt.
Tiesitkö kuka/mikä taho kehitti eutanasian?
Vastaus: eutanasia kehitettiin N a t s i - Saksassa.
Ikään kuin asia muuttuisi steriilliksi ja hyväksi, jos m u r h a a j a l l a on valkoinen takki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainoa perustelu on ollut uskonnolliseen vakaumukseen vetoaminen. Se on heikko argumentti koska ei yhteiskunnassa voida lähteä siitä, että yhden uskonnon kannattajat saa sanella pelisäännöt joita kaikkien pitää noudattaa.
Ihmisellä voi olla moraali myös ilman uskontoa, vaikka tuntuu, että moni ei pysty sitä ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eutanasian tehtävä ei ole olla armollinen kuolema sille joka tekee kuolemaa vaan läheisille jotka eivät osaa käsitellä surua."
Millä perustelet tämän kun kuitenkin eutanasia on sen kuolevan oma toive ja hänhän on se joka ne kivut kärsii.
Onpa itsekkäitä läheisiä... Minä, minä, minä -ajattelu taas vauhdissa.
En puhunut nyt läheisistä vaan siitä kuolevasta ja hänen omasta toiveestaan. Omaiset eivät päätä eutanasiasta.
Tässä tuntuu monilla olevan väärä käsitys, että ihmisiä "laitettaisiin piikille" jonkun toisen käskystä. Eutanasia on aina sairaan ihmisen oma toive ja silloinkin asiasta keskustellaan pitkään.
Tämä naiiviuden määrä hajottaa mun pään.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei eutanasialle. Ei ole ihmisen kädessä päättää milloin syntyy ja milloin kuolee.
Hyvään saattohoitoon tulisi satsata ja riittävään lääkitykseen, sekä tarv. sedatioon.
On tilanteita, joissa nämä eivät vain riitä. On olemassa niin helvetillistä kipua, että läpäisee kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Valitettavasti näin on. Sodat ovat mikä ovat, eikä niissä vältytä kuolinuhreista, valitettavasti."
Sellainen kuitenkin hyväksytään vaikka se on täysin Raamatun vastaista. Jeesuskin kehotti kääntämään toisenkin poskensa. Ja kymmenen käskyä kieltää tappamisen ilman mitään poikkeuksia.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin alkuperäisellä kielellä kymmenen käskyä sanoo älä murhaa.
Nämä muinaisten tekstien käännökset ovat aina hankalia koska sanojen kaikkia merkityssisältöjä eri konteksteissa on hankala tulkita. Aika merkittävää on kuitenkin se että useimmille nykykielille se on kyllä käännetty enemmän yleisen tappamisen kiellon muodossa joten ainakaan se että se yksiselitteisesti tarkoiittaisi vain murhaamista ei ole mitenkään ainoa selkeä käännös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, koska taika ukko pilven päällä.Uskonto ei ole koskaan näytellyt elämässäni minkäänlaista roolia ja olen vankkumaton eutanasian vastustaja, koska ymmärrän sen seuraukset.
Ja ne seuraukset siis mielestäsi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei eutanasialle. Ei ole ihmisen kädessä päättää milloin syntyy ja milloin kuolee.
Hyvään saattohoitoon tulisi satsata ja riittävään lääkitykseen, sekä tarv. sedatioon.
Kuten tästä näkee, uskonto on ainoa syy vastustaa eutanasiaa. Sitä en tiedä, että miksi, sillä raamatussa mainitaan monta itsemurhan tehnyttä.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasialla leikittey on äärimmäisen vastuutonta ja vaarallista varsinkin nykypäivänä.
Siitä syystä, että hyvin harvalla ihmisellä on korkea moraali ka viimeinenkin moraali on kohta pelkkää historiaa.
Tiedossa on sekin, että on lääkäreitä jotka ovat psykopaatteja-muutamat jopa t a p p a n e e t tahallaan potilaitaan pelkästä t a p p a m i s e n ilosta. Ks. Hannu Lauerman esitelmä Youtubesta: Valkokauluspsykopaatit.
Tästäkin ketjusta näkee, että eutanasiaa kannattavat näyttävät olevan aika yksipiippuisia ja sori, vähän yksinkertaisia ihmisiä. Äärimmäisen vaarallista.
Haloo, lääkäri ei päätä eutanasiasta.Ko asiasi ei liity mitenkään eutanasia keskusteluun,koska henkilö itse antaa luvan/ päätöksen omasta eutanasiastaan.Ei siis lääkäri päätä.
"Tämä naiiviuden määrä hajottaa mun pään."
Mikä siinä on naivia? Eikö ennemminkin ole aika naivia uskoa että jos nyt sallimme autanasian hyvin tiukkojen kriteerien puitteissa ja useiden lääkäreiden hyväksymänä niin se jotenkin johtaisi saman tien tilanteeseen jossa ihmisiä tapettaisin joukottain hyvin kevein perustein?
Joku kilahtanut hörhö ei voi yksin estää asian etenemistä jos hallitus ym näin haluavat. Toki kristilliset voi uhata lähteä hallituksesta jos tämä yritetään ajaa läpi, jos menee eduskunnan äänestykseen niin se menee läpi.